Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta takkia keskiverrolla suomalaisella on talvea varten? Briteillä 6, saksalaisilla 7

Vierailija
15.01.2026 |

https://www.hemeltoday.co.uk/news/people-in-uk-own-58-items-of-clothing…

Veikkaan että valtaosalla suomalaisista on sen verran tiukkaa että 1 kpl.

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, yksi on enemmän syystakki, mutta lämpinä talvina sillä pärjää pitkään. Sitten on kaksi varsinaista talvitakkia, toinen on lämpimämpi, jos tulee kovat pakkaset.

Vierailija
82/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että... Tulee halvemmaksi ostaa kirppikseltä tai 80% alennuksesta monet kohtuu-Ok kengät. Kuin ostaa yhdet superkalliit 10v kengät. Koska ne kalliit ei ole koskaan alessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 takkia ja 2 talvikenkää koska toinen pesussa,kuivumassa. pyrin huoltaan ja peseen. haluaisin sellaisen kanada goosen mutta ei ole varaa.marketti takeilla mennään. kylmä on talvi.

Vierailija
84/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 kpl 29,90 euron kevyttoppatakki ja varalla ainakin 30 vuotta vanha talvitakki.

Vierailija
85/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on arviolta 15.

Vierailija
86/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 villakangatakkia

2 kevyttoppatakkia

3 paksua toppatakkia

1 trenssi

2 softshell-takkia

Noita kaikkia käytän syys-talvi-kevät - kaudella. 

Vierailija
87/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi. Loput on kaupan varastossa odottamassa kun tarvitsen niitä. Sitten haen ne sieltä.

Miksi säilyttäisin kahdeksaa takkia kotonani kun niitä saa kaupasta senkun hakee ?

Vierailija
88/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 takkia löytyy.  Muutama siisti takki, pari paksua untsikkaa ja pari ulkoilutakkia ja laskettelutakki. 

Vierailija
89/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa ymmärretä vaatteiden rotaatiota. Vaatteet menevät pilalle sillä että yhtä ainutta paria kenkiä tai yhtä ainutta takkia käyttää jokaikinen päivä kun menee ulos.

Voi kun olisikin varaa hankkia useita kappaleita. Hyvät lämpimät talvikengätkin pito-ominaisuuksilla maksaa yli 200e.

Vierailija
90/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta, on osa melko vanhoja, yksi koville pakkasille.

Vierailija
91/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kodit on niin pieniä ettei ole edes tilaa säilyttää tollasta takkimäärää pelkästään yhdelle vuodenajalle. Just katsoin ilmoitusta uudesta yksiöstä, jossa ei ollut mitään säilytystilaa vaatteille. 

Vierailija
92/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä takkia mulla on. Villakangastakki ja kolme eri pituista toppatakkia.

Vierailija
93/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ihmisillä on mukamas noin vähän noita takkeja mitä täällä kertovat. Olen mies ja silti mullakin on 6 talvitakkia vaikka mielestäni en vaatteita välitä juurikaan ostella. Veikkaanpa, että etenkin naisten vaatekaapista löytyy yleensä heittämällä toista tusinaa talvitakkeja. Muisti vaan taitaa monella olla aika valikoiva.

Vierailija
94/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on arviolta 15.

No löytyhän täältä sentään yksi rehellinenkin.

Vierailija
95/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että ihmisillä on mukamas noin vähän noita takkeja mitä täällä kertovat. Olen mies ja silti mullakin on 6 talvitakkia vaikka mielestäni en vaatteita välitä juurikaan ostella. Veikkaanpa, että etenkin naisten vaatekaapista löytyy yleensä heittämällä toista tusinaa talvitakkeja. Muisti vaan taitaa monella olla aika valikoiva.

Mä olen nainen ja musta sulla on paljon takkeja. Mulla on 3 (villakangas, toppa, untuva). Vaatteita on joo paljon, kivoja hameita ja värikkäitä puseroita, mutta takki on vaan olosuhteiden vuoksi pakollinen kuori niiden päällä, niitä on vain sen verran kuin keli pakottaa.

Vierailija
96/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 talvitakkia: 2 kovemmille pakkasille, 1 lyhyt ns. nollakelin takki, 1 villakangastakki, 1 takki +5-7c akselille. Haluaisin löytää kivan hupullisen pidemmän villakangastakin, jossa olisi oikeasti villaakin..vielä ei ole löytynyt. Nykyään kun moni "villakangastakki" on koostumukseltaan 10-30% villaa..eli kylmiä.

Vierailija
97/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Kävin oikein laskemassa ja minulla on yhteensä 7 takkia koko vuodelle (joista 2 vain talvikäyttöön), 1 urheilutakki ja 1 fleece. Siis 9 takkia. 

Vierailija
98/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksu untuvatakki

Laskettelutakki

Ohut untsa 

Vanha kulahtanut untsa lumitöihin 

Vierailija
99/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi. Loput on kaupan varastossa odottamassa kun tarvitsen niitä. Sitten haen ne sieltä.

Miksi säilyttäisin kahdeksaa takkia kotonani kun niitä saa kaupasta senkun hakee ?

Samoin täällä. Minulla tosin on kolme talvitakkia: Villakangastakki virallisempiin tilaisuuksiin, arkikäyttöön toppatakki ja ulkoiluun/koiran kanssa lenkkeilyyn laskettelutakin tyyppinen. Laitan vanhoja takkeja kiertoon jos/kun hankin uusia. 

Vierailija
100/124 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset kodit on niin pieniä ettei ole edes tilaa säilyttää tollasta takkimäärää pelkästään yhdelle vuodenajalle. Just katsoin ilmoitusta uudesta yksiöstä, jossa ei ollut mitään säilytystilaa vaatteille. 

tämä, asun yksin kaksiossa ja mulla ei ole omasta mielestä edes huimasti vaatteita, silti eteisen avonaulakko ja vaatekaapit on kyllä ihan kivasti täynnä kun kenkiä ja takkeja tarvitaan eri tarkoitukseen: koiran ulkoilutuskamppeet, normikenkien lisäksi nastakengät tms. Perusarkipukeutumiseen omat ja lisäksi edustavampaan pukeutumiseen omat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi