Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS:n inhottava Oulu-pääkirjoitus

Vierailija
15.01.2026 |

Olipa ilkeä kirjoitus. Lisäksi kirjoittaja ei tunnu oikeasti ymmärtävän Oulusta mitään. Todella kummallisia, virheellisiäkin väitteitä. En ole varmaan koskaan lukenut yhtä huonoa pääkirjoitusta. 

https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000011725712.html

Kommentit (751)

Vierailija
401/751 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdyn ihmettelyyn. Vaikka lessut olisivat itse Perkeleitä, mitä te 195 tuhatta muuta oululaista teette? Ilmeisesti ette mitään muuta kuin kyräilette toisianne. Olisiko se vika kuitenkin teissä?

Lestoja, nimenomaan vanhoollislestadiolaisia on Suomessa laskutavasta riippuen 100 000. - 200 000, joista suurin osa asuu Pohjois-Suomessa, erityisesti Oulun seudulla kymmeniätuhansia.

Lapissa Ranua on lestakunta. Itse olen kasvanut L-Lapissa ilman mitään uskontohumppaa. Oli siinä ihmettelimistä , kun muutin Ouluun. Veelliä työpaikka täynnä

Mikä semmoinen työpaikka mahtaa olla? Minkä alan työpaikka? Olen asunut Oulussa 55 vuotta enkä vuosien varrelta tiedä yhtään tuommoista työpaikkaa täällä. Olen itse ollut vuosien varrella kolm

Vain yksi ? Tuota en usko. Muut kuitenkin varoittivat sinua, että  " Martta " on uskovainen. Et vain loukkaa häntä

Vierailija
402/751 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän ja eilisen päivän Hesari on kyllä ollut taas niin kummia ajatuksia täynnä ettei viitti otsikon perusteella lukea. 

Kannattaa lukea. Avartaa ajatuksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/751 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana asu Saara Aallolla

Muutenkin kaunista, kun sattui satamaan lunta avajaisten aikana

Ihana Saara Aalto, ylpeä hänestä! 🤗

T. (lestadiolainen) oululainen

Onpas hienoo, kun hyväksyt kun Saara on julkilesbo. Kaikki teikäläiset ei hyväksy ja kiittele.

Saara on teennäinen. Lesboudesta plussaa. Veeällät hyväksyy, mutta toteuttaa moista syntiä ei saa. Saa rakastaa, mutta ei koske ?!  Jeesus kuitenkin hyväksyi kaikki ihmiset

Vierailija
404/751 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa Päivämiestä ! Lukekaa Päivämiestä !

Vierailija
405/751 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et usko? Mitä tästä keskustelusta on sitten hyötyä? Minun työpaikoillani ei ole varoiteltu ketään eikä kenestäkään. Ihmisten kanssa on juteltu tasavertaisesti ja kukin on kertonut itsestään sen, mitä on halunnut.

On teillä kyllä pöljiä käsityksiä siitä, miten aikuiset ihmiset toimivat. Tai käsityshän tulee siitä, miten te itse toimitte. Luulette, että muutkin tekevät niin.

Vierailija
406/751 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana asu Saara Aallolla

Onpas hienoo, kun hyväksyt kun Saara on julkilesbo. Kaikki teikäläiset ei hyväksy ja kiittele.

Saara on teennäinen. Lesboudesta plussaa. Veeällät hyväksyy, mutta toteuttaa moista syntiä ei saa. Saa rakastaa, mutta ei koske ?!  Jeesus kuitenkin hyväksyi kaikki ihmiset

Jeesus hyväksyi kaikki ihmiset, mutta ei hyväksynyt syntiä. Langenneen naisenkin hän armahti mutta myös ohjeisti: "älä enää syntiä tee". 

Vierailija
407/751 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana asu Saara Aallolla

Minä en päätä siitä, mikä on syntiä ja mikä ei. Sen päättää Jumala ja Raamatusta voi etsiä sen, minkä Jumala hyväksyy ja minkä ei.

Ei vl:t keksi kantojaan omasta päästään vaan uskovat tietyn Raamatuntulkinnan mukaan.

-vl

Vierailija
408/751 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana asu Saara Aallolla

Olen eri. Minusta Saara on hyvä Oulun ja oululaisuuden edustaja, taitava ja monilahjakkuus. Luulen, että sinun on vaikeampi hyväksyä minua/meitä ja minun tapaani elää, kiitoksesta puhumattakaan (kuin minun Saaraa). 

Eräs tuttuni sanoi että kun on puhe Saarasta tai näkee hänet jossakin tulee ekaksi mieleen lesbous. Se on liimattu kiinni häneen.

Vierailija
409/751 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa Oulusta mitä mieltä tahansa tämä oli hesalaisilta/ hesalaiselta hesarin toimittajalta alhainen teko.

Toivon, että kaikki muissa kaupungeissa asuvat jo vihdoin lopettavat Hesarin tilaamisen. Lukekaa oman seutunne uutisia. Tukekaa omaa kaupunkianne kaikissa hankkeissa.

Muutenkin saa katsoa aamu-tv:t ja säätiedotukset ja uutiset aina raivon partaalla, kun kaikki keskittyy etelä-Suomeen. Millä oikeudella Yle tekee ohjelmia eteläsuomalaisen näkökulmasta

ja sen ainoan kerran kun kulttuuripääkaupunkivuosi osuu Pohjois-Suomeen, HS:n PÄÄKIRJOITUS (PÄÄTOIMITTAJAN SUOSTUMUKSELLA) M I T Ä T Ö I sen jo ennenkuin vuosi alkoikaan?

Tämä oli sitten viimeinen tippa. Teen jatkossa kaikkeni tuhotakseni sen paskalehden leviämisen Oulussa. Hesarin tuputtajapoikia seisoo joka kadun kulmalla. Kaataa vaan myyntitiskit, kiusaa ne pois kävelykadulta. Muut mukaan!

Vierailija
410/751 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörät ovat oululaisille olleet suuri kateuden aihe siitä lähtien, kun niitä alkoi ilmestymään katukuvaan. "Kun sähköpyöräilijät menevät ylämäessä ohi..."

En koskaan laittaisi sähköpyörää. Pyöräilyn idea ja jujuhan siinä häviää. Mulle on aivan sama, jos joku ikäisekseen huonokuntoinen mukeltaa läskeineen ohi, säälittää vaan, kun ei tajua miten kuntoa oikeesti kohotetaan.

Sitten 40 v syödään verenpainelääkkeitä ja sydämen ikä on 59.

Odota vaan lykrapöksyorava, sinäkin tulet joskus vanhaksi, sairaaksi ja huonokuntoiseksi. Silloin sähköpyörän hankkiminen on kuin uudelleen syntyminen.

Vierailija
411/751 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on säälittävää taas Hesarilta! Nettiversioissa ri sanaakaan mainintaa Oulun eilisestä avajaistapahtumasta. Voi kateuden määrää! Sen sijaan etusivulla kirjoitetaan suuseksistä ja Lidlin muovikassien hinnankorotuksesta ja muista tärkeistä asioista.

Vierailija
412/751 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa Oulusta mitä mieltä tahansa tämä oli hesalaisilta/ hesalaiselta hesarin toimittajalta alhainen teko.

Toivon, että kaikki muissa kaupungeissa asuvat jo vihdoin lopettavat Hesarin tilaamisen. Lukekaa oman seutunne uutisia. Tukekaa omaa kaupunkianne kaikissa hankkeissa.

Muutenkin saa katsoa aamu-tv:t ja säätiedotukset ja uutiset aina raivon partaalla, kun kaikki keskittyy etelä-Suomeen. Millä oikeudella Yle tekee ohjelmia eteläsuomalaisen näkökulmasta

ja sen ainoan kerran kun kulttuuripääkaupunkivuosi osuu Pohjois-Suomeen, HS:n PÄÄKIRJOITUS (PÄÄTOIMITTAJAN SUOSTUMUKSELLA) M I T Ä T Ö I sen jo ennenkuin vuosi alkoikaan?

Tämä oli sitten viimeinen tippa. Teen jatkossa kaikkeni tuhotakseni sen paskalehden leviämisen Oulussa. Hesarin tuputtajapoikia seisoo joka kadun kulmalla. Kaataa vaan myyntitiskit, kiusaa ne pois kävelykadulta. Muut mukaan!

Minä lopetin Kalevan tilaamisen tälle vuosikymmenellä, kun sen jutut koski yhä enemmän lähinnä maakunnan tuppukyliä. Hesari on tullut 1990- luvulta lähtien. Sen tilaaminen ei lopu, koska sen jutut kattavat kansallisesti ja globaalisti tapahtumia ja uutisia ja siinä on hyviä analyyseja ja henkilöhaastatteluita.

Vierailija
413/751 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on säälittävää taas Hesarilta! Nettiversioissa ri sanaakaan mainintaa Oulun eilisestä avajaistapahtumasta. Voi kateuden määrää! Sen sijaan etusivulla kirjoitetaan suuseksistä ja Lidlin muovikassien hinnankorotuksesta ja muista tärkeistä asioista.

Hesari julkaisi tänään yhdestä oululaisesta pitkän haastattelun
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011303290.html

Vierailija
414/751 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulu on Keski-Suomessa

Vierailija
415/751 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Srk päättää synneistä 

Vierailija
416/751 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli sitten viimeinen tippa. Teen jatkossa kaikkeni tuhotakseni sen paskalehden leviämisen Oulussa. Hesarin tuputtajapoikia seisoo joka kadun kulmalla. Kaataa vaan myyntitiskit, kiusaa ne pois kävelykadulta.

Julkinen, laiton uhkaus, siis? Vain Oulussa tämä onnistuu, kuten myös ulkomaalaisten puukottaminen ydinkeskustassa.

Vierailija
417/751 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska kaupunni

Vierailija
418/751 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Srk päättää synneistä 

Totta. Netistä saa katsoa kaikkea väkivaltasontaa jne. mutta television uutiset on kielletty.

Vierailija
419/751 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et usko? Mitä tästä keskustelusta on sitten hyötyä? Minun työpaikoillani ei ole varoiteltu ketään eikä kenestäkään. Ihmisten kanssa on juteltu tasavertaisesti ja kukin on kertonut itsestään sen, mitä on halunnut.

On teillä kyllä pöljiä käsityksiä siitä, miten aikuiset ihmiset toimivat. Tai käsityshän tulee siitä, miten te itse toimitte. Luulette, että muutkin tekevät niin.

Sinusta varoitettiin : maanisena huutava lesta

Vierailija
420/751 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun paras  työkaverini  oli  lestadiolainen, itse  en  ole.  Hänellä  oli  9   lasta. Niin ahkeraa  ja kilttiä  ihmistä en  ole   missään  muussa työpaikassa  tavannut.  Opetti  kärsivällisesti  minua,  kun  menin  työpaikkaan  uutena työntekijänä.  Uskonnosta  emme puhuneet  sanaakaan,   muut  työtoverit  kertoivat   hänen  lestadiolaisuudestaan.  Vieläkin  tulee  hyvä  mieli,  kun  muistan  häntä.