Narsisti ja anteeksipyyntö
Miksi se on niin vaikeaa?
Helpoin tapa tunnistaa narsisti on siitä, ettei tämä pyydä anteeksi, koskaan.
Toisentyyppinen narsisti pyytää joskus anteeksi, mutta kääntää sitten keskustelun itseensä ja kuinka epäonnistunut, huono ja kamala hän on ja kuinka pahalta hänestä tuntuu. Sen sijaan, että ottaisi vastuun tekemästään ja sanomastaan. Anteeksipyynnön kohde tuntee lopulta syyllisyyttä ja lohduttaa narsistia.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Narsisteista on parasta pysytellä kokonaan erossa. Valehtelua on joka suuntaan niin paljon, ettet millään pysy niiden valheiden perässä. Ainoa varma asia on, että kaikki käännetään syyksesi ja narsistista leivotaan uhri. Jatkuvasti saat pyydellä anteeksi narsistilta NIIDEN tekoja, jos et usko valheita, olet hullu, ja jos satut olemaan lähietäisyydellä, saat myös turpaan. Ihan avoimesti narsku keulinut "kääntämisellä" edessäni ja naureskellut, miten kaikki koituu tuhokseni ja että hän ei unohda eikä anna anteeksi.
Ei sillä narsistin anteeksipyynnöllä mitään tee, koska luonnevikainen ei kykene muuttamaan käytöstään. Jos anteeksipyynnön saa pakotettua sen suusta ulos, käytös jatkuu samanlaisena.
Toiset onkin ihan rehellisesti it 's my way or the highway- tyyppejä, tyranneja. Eli joko kestät tai häivyt.
Tämä toimii alaikäisten lasten kanssa mutta ei niin hyvin aikuisilla enää, mutta siksipä näiden täytyykin saada toinen täysin alistuneeksi kohteluunsa, uskoa että pahoinpitely on täysin ansaittua.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on jopa väärin kutsua narsistia raakileeksi. Kyllä hän kypsynyt on, mutta vain sinne toiseen suuntaan, varjoiseen. On väärin kuvitella maailmaa pelkästään hyväksi - puhumattakaan ihmisyydestä. Ei pahuus ketään keskeneräiseksi määritä, vaan ainoastaan pahaksi.
Muutoin olen samaa mieltä; olen odottanut törkeästä käytöksestä aitoa anteeksipyyntöä ihmiseltä, josta on ihan normaalia pettää avioliitossa ja käyttää maksullisia Aasiassa. Pitää ihmisiä oman elämänsä tukipylväinä ja pelinappuloina. Pettää luottamus mennen tullen. Tulee todellakin herätä siihen totuuteen, että ko yksilön moraali on pysyvästi poikkeava, eikä normaalia tunne-elämää ole. Mutta raakile hän ei ihmisenä ole, vaan ihan aikuinen ja paha ihminen, jota kannattaa vältellä viimeiseen saakka.
Noin 39% miehistä ja 30% naisista pettää. Narsisteja on 0,5-6% väestöstä.
Psykologisten diagnoosien jakaminen on muuten yksi parhaimmista narsistin tunnusmerkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisteista on parasta pysytellä kokonaan erossa. Valehtelua on joka suuntaan niin paljon, ettet millään pysy niiden valheiden perässä. Ainoa varma asia on, että kaikki käännetään syyksesi ja narsistista leivotaan uhri. Jatkuvasti saat pyydellä anteeksi narsistilta NIIDEN tekoja, jos et usko valheita, olet hullu, ja jos satut olemaan lähietäisyydellä, saat myös turpaan. Ihan avoimesti narsku keulinut "kääntämisellä" edessäni ja naureskellut, miten kaikki koituu tuhokseni ja että hän ei unohda eikä anna anteeksi.
Ei sillä narsistin anteeksipyynnöllä mitään tee, koska luonnevikainen ei kykene muuttamaan käytöstään. Jos anteeksipyynnön saa pakotettua sen suusta ulos, käytös jatkuu samanlaisena.
Toiset onkin ihan rehellisesti it 's my way or the highway- tyyppejä, tyranneja. Eli joko kestät tai häivyt.
Tämä toimii alaikäisten lasten k
Missä tilanteissa sinut saisi oikeutetusti pahoinpidellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on jopa väärin kutsua narsistia raakileeksi. Kyllä hän kypsynyt on, mutta vain sinne toiseen suuntaan, varjoiseen. On väärin kuvitella maailmaa pelkästään hyväksi - puhumattakaan ihmisyydestä. Ei pahuus ketään keskeneräiseksi määritä, vaan ainoastaan pahaksi.
Muutoin olen samaa mieltä; olen odottanut törkeästä käytöksestä aitoa anteeksipyyntöä ihmiseltä, josta on ihan normaalia pettää avioliitossa ja käyttää maksullisia Aasiassa. Pitää ihmisiä oman elämänsä tukipylväinä ja pelinappuloina. Pettää luottamus mennen tullen. Tulee todellakin herätä siihen totuuteen, että ko yksilön moraali on pysyvästi poikkeava, eikä normaalia tunne-elämää ole. Mutta raakile hän ei ihmisenä ole, vaan ihan aikuinen ja paha ihminen, jota kannattaa vältellä viimeiseen saakka.
Noin 39% miehistä ja 30% naisista pettää. Narsisteja on 0,5-6% väestöstä.
Psykologisten diagnoosien jakaminen on muuten yksi parhaimmista narsistin tunnusmerkeistä.
Eikä ole. Se mitä sinä sanot diagnoosin jakamiseksi, minä kutsun narsistisen ja itselle haitallisen ihmisen tai tämän toimintatapojen tunnistamiseksi. Jotta voi suojella itseään.
Pettäminen on epärehellisyyttä, samoin kolmanneksi pyöräksi ryhtyminen, ja nämä ihmiset ovat vähintäänkin hyvin itsekeskeisiä, osa narsistisin piirtein, osa narsisteja.
Kolmanneksi pyöräksi lähtevä hlö tai pettäjä ei välitä tuskasta, jonka tuottaa henkilölle, jota petetään tai jota kohtaan ollaan se kolmas pyörä. Ei ole normaalia olla välittämättä. Kertoo pahasta empatian puutteesta ja itsekeskeisyydestä.
Multa narsisti pyysi kerran anteeksi ilman jossia ja mutkuja. Toki siinäkin oli taustalla oman pepun pelastaminen. Mahdollisia syitä anteeksi pyynnölle oli kaksi. Joko uskoi kirouksiin, kun löysi hänestä kirjoittamani sellaisen, ja joutui sitten sattumalta jatkuvasti onnettomuuksiin. Sairaalassa siis tapahtui tämä anteeksipyyntö.
Tai sitten se, että uskoi kuolevansa, ja pelkäsi taivaspaikkansa puolesta. Tätä en pidä niin todennäköisenä, koska eiköhän koko uskovaisuus ollut vain yksi hyvän ihmisen kulissi muiden joukossa.
Olin silloin teini-ikäinen ja sama meno luonnollisestikin jatkui kun pääsi sairaalasta. Onneksi kuoli sitten kuitenkin aika pian.
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Se mitä sinä sanot diagnoosin jakamiseksi, minä kutsun narsistisen ja itselle haitallisen ihmisen tai tämän toimintatapojen tunnistamiseksi. Jotta voi suojella itseään.
Pettäminen on epärehellisyyttä, samoin kolmanneksi pyöräksi ryhtyminen, ja nämä ihmiset ovat vähintäänkin hyvin itsekeskeisiä, osa narsistisin piirtein, osa narsisteja.
Sulle taisi tulla narsistinen vamma pettämisestä.
Älä vedä itseäsi sen kanssa täysin tutkaksi tai päädyt siihen narskujengiin.
Pettäminen on luonteen heikkoutta, eikä liity todennäköisesti narsismiin mitenkään.
Mutta kun narsku pettää sua, niin joudut pyytämään sen pettämistä siltä itseltään anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on luonteen heikkoutta, eikä liity todennäköisesti narsismiin mitenkään.
Mutta kun narsku pettää sua, niin joudut pyytämään sen pettämistä siltä itseltään anteeksi.
Älä nyt höpötä. Se on toisen ihmisen luottamusken pettämistä, ihan puhdasta syvää itsekkyyttä - pahuutta aka narsismia.
Pettäminen ei ole mitään luonteen heikkoutta vaan totaalista empatian, moraalin ja periaatteiden puutetta. Väitän, että suurin osa pettäjistä ja kolmansista on narsisteja tai keskivertoa enemmän narsistisia piirteitä omaavia. En ole saanut mitään narsistista vammaa pettämisestä, vaan lapsuuden perheessäni oli narsisti, mistä johtuen olen ajautunut monta kertaa aikuisuudessa narsistien seuraan. Näistä suurin osa ovat pettäjiä, eivätkä suinkaan ole minua pettäneet, vaan ovat muuta kautta tuttuja tai kavereita ym. joilla paljon narsistisia piirteitä ja se pettäminen siihen luontevana jatkona. Narsisti on muuten henkilö, joka saisi suunnattomasti naitintoa siitä, että pettämänsä osapuoli avautuisi pettämisestä anonyymisti vauvapalstalla, vielä vuosien jälkeen tuskaansa itkien.
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen ei ole mitään luonteen heikkoutta vaan totaalista empatian, moraalin ja periaatteiden puutetta. Väitän, että suurin osa pettäjistä ja kolmansista on narsisteja tai keskivertoa enemmän narsistisia piirteitä omaavia. En ole saanut mitään narsistista vammaa pettämisestä, vaan lapsuuden perheessäni oli narsisti, mistä johtuen olen ajautunut monta kertaa aikuisuudessa narsistien seuraan. Näistä suurin osa ovat pettäjiä, eivätkä suinkaan ole minua pettäneet, vaan ovat muuta kautta tuttuja tai kavereita ym. joilla paljon narsistisia piirteitä ja se pettäminen siihen luontevana jatkona. Narsisti on muuten henkilö, joka saisi suunnattomasti naitintoa siitä, että pettämänsä osapuoli avautuisi pettämisestä anonyymisti vauvapalstalla, vielä vuosien jälkeen tuskaansa itkien.
Nämä nauttivat kaikesta muustakin aiheuttamastaan vahingosta. Se osoittaa heille omaa valta-asemaa verrattuna toiseen, ja pönkittää jo ennestään tulvivaa egoa. Kun ihmisellä ei ole normaalia moraalia ja tunne-elämää, on narsistin logiikkaa todella vaikea ymmärtää ja käsitellä. Alleviivaan yhä, että se ei ole kehittymätöntä, vaan ihan rehellisesti varjoisaa ja pahaa. Muita aina mahdollisuuksien mukaan hyväksikäyttävää ja haavoittavaa. Pohjattoman itsekästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt höpötä. Se on toisen ihmisen luottamusken pettämistä, ihan puhdasta syvää itsekkyyttä - pahuutta aka narsism
Jotenkin tuntuu siltä, että vaadit täyttä omistusoikeutta toiseen ihmiseen, mikä viittaa vahvasti narsismiin. Tähän viittaa myös splitting eli ihmisen näkeminen täysin hyvänä tai pahana ja vahva ihmisten luokittelu petturiksi.
Vierailija kirjoitti:
Yksi narsistin tunnusmerkki on se, että hän ei kehu sinua koskaan aidosti. Pyrkii vaan pikemminkin mitätöimään ja väheksymään sinua kaikilla tavoin. Sillä ethän ole hänen veroisensa millään mittapuulla.
Jaa, kuulostaa ihan mun työkaverilta.
Lainaus ei taaskaan toimi.
En noin ylipäätään ole kiinnostunut luokittelemaan ihmisiä, tai ihmistä lainkaan, mutta joo, mielestäni pahuus on pahuutta, eikä sitä nykyisin oikein kehdata sanoa ääneen - se on jopa tabu. Selitellään mustaa valkoiseksi. Psykologinen kikkailu ja termistö ei minua kiinnosta, enkä ole myöskään millään tavoin narsistisen manipulointisi tavoitettavissa, sille on ihan syynsä. Sori.
"Jotenkin tuntuu siltä, että vaadit täyttä omistusoikeutta toiseen ihmiseen, mikä viittaa vahvasti narsismiin. Tähän viittaa myös splitting eli ihmisen näkeminen täysin hyvänä tai pahana ja vahva ihmisten luokittelu petturiksi."
Ei ole kyse mistään omistusoikeuksista. Kyse on valehtelusta, epärehellisyydestä, luottamuksen pettämisestä. Lapsellinen ihminen ajattelee, että petettyä loukkaa eniten se akti, sen kuvittelu. Ei. Vaan se, että ihminen, jonka luuli tuntevansa ja joka sanoi rakastavansa, kykenee valehtelemaan päin naamaa, olemaan epärehellinen. Kolmas osapuoli ei taas kunnioita muiden tekemiä sopimuksia tai tunne myötätuntoa petetty kohtaan tai osaa kuvitella, miltä tuntuisi olla se petetty. Kolmas osapuoli valitsee olla ajattelematta koko asiaa, ulkoistaa itseensä vastuusta mikä on - narsismia.
Narsisti ei voi ymmärtää mikä siinä epärehellisyydessä taas on niin kamalaa, koska hän itse valehtelee jatkuvasti. Pitää sitä ihan tavallisena. Hän ajattelee hyvinkin, että kyse on nimenomaan tarpeesta omistaa toinen ihminen. Hän siis projisoi, koska siihen hän itse pyrkii, omistamaan kontrolloimalla ja manipuloimalla.
En kaipaa kehuja joten en muita myöskään kehu. Anteeksipyytelyt on myös aika turhaa lässyttämistä, asia tapahtui niin tapahtui eikä sekään lässyttämisellä muuksi muutu. Anteeksipyytelystä huolimatta voi joku asia palata mieleen ja ärsyttää. Jos tämä tekee minusta narsistin niin kai se on voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti ei voi ymmärtää mikä siinä epärehellisyydessä taas on niin kamalaa, koska hän itse valehtelee jatkuvasti. Pitää sitä ihan tavallisena. Hän ajattelee hyvinkin, että kyse on nimenomaan tarpeesta omistaa toinen ihminen. Hän siis projisoi, koska siihen hän itse pyrkii, omistamaan kontrolloimalla ja manipuloimalla.
Hän ei välttämättä halua omistaa toista ihmistä, vaan pitää hänet hyödykkeenä. Tuo on totta, että narsisti kuvittelee kaikkien muidenkin olevan yhtä ympärikyrpiä kuin itsekin on: esitellään pettämistilastoja, kerrotaan että luottamuksen pettäminen ja maksullisissa heiluminen on ihan normaalia. Loputon virta normalisoitua scheissea, joka yleistetään koskemaan kaikkia. Epärehellisyys on narsistin normaali; se on sitä mustaa ydintä josta hän koostuu.
Kaikkihan me nyt vähän petetään ja ainakin halutaan kokea Aasiassa pikkutyttöjä - vai eikö? Mitä?
Vierailija kirjoitti:
Lainaus ei taaskaan toimi.
En noin ylipäätään ole kiinnostunut luokittelemaan ihmisiä, tai ihmistä lainkaan, mutta joo, mielestäni pahuus on pahuutta, eikä sitä nykyisin oikein kehdata sanoa ääneen - se on jopa tabu. Selitellään mustaa valkoiseksi. Psykologinen kikkailu ja termistö ei minua kiinnosta, enkä ole myöskään millään tavoin narsistisen manipulointisi tavoitettavissa, sille on ihan syynsä. Sori.
Pahuus, hyvä ja paha. Sulla ei ole harmaata ollenkaan, vaikka suurin osa on harmaata. Hyvin hyvin harva ihminen on läpeensä paha koskee myös niitä pettäjiä.
Nollaat muuten täysin relevantit argumentit rakentamalla niistä karikatyyrin ja hyökkäät päälle peilivalehtelemalla eli syyttämällä minua siitä, mitä itse juuri teit!
Mua on aina kiinnostanut tiedostaako narsitit tekevänsä näin vai onko psykologiset suojamekanismit niin vahvoja, että uskovat täysin omiin satuihinsa.
Sitten on sellaisiakin jotka raivottuaan ja häpäistyään toisen vain unohtavat asian. Siis tilanteet ovat nopeasti ohi ja niihin ei palata paitsi ehkä seuraavassa raivarissa jossa toista syytetään milloin mistäkin. Ja nämä huutajat ovat tietenkin aina mielestään oikeassa. Toinen on vaan niin surkea että hänelle on säännöllisesti karjuttava "totuus" naamalle.
Ihania ihmisiä.