Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako työtön ostettua auton rahoituksella?

Vierailija
14.01.2026 |

Pitäisi päästä kulkemaan töihin.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullehan on jo työ jos kuljet sinne autolla, jos ei ole niin osta auto sitten kun saat työpaikan.

Palkka maksetaan vasta jälkikäteen ja auto pitäisi olla jo ennen työn alkamista, joten en tiedä millä muulla sen voi rahoittaa kuin rahoituksella.

Ap

No auton rahoitukseen joka tapauksessa vaaditaan vaihtoauto tai käteinen, ilman rahaa sitä ei saa. Bussilla pääsee töihin tai jos pystyt todistamaan että olet töissä ja on maksukykyä niin voit saada, mutta ongelma on tuo ettei koko summaa saa ilman käsirahaa. Osta joku satasen rassi enshätään jos et bussilla pääse. Minä olen niin tehnyt, satasen auton kolmen kuukauden ajoajalla työmatkoilla, kun leima loppui ostin jo 300 auton noin vuoden leimalla, töihin ei aamulla kulkenut busseja eikä iltavuorosta olisi päässyt pois 

Ei rahoitukseen vaadita mitään käsirahaa nykypäivänä. Miltähän vuosituhannelta nää sun kokemukset mahtaa olla?

Vierailija
22/38 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten työtön voi hakea töihin jos ei saa autoa millä sinne on mahdollista mennä tai vaikka työ olisi lähellä mutta edellyttää oman auton käyttöä, kuten vaikka moni siivoustyö?

Pitää hakea työtä, joka on lähellä ja jossa ei edellytetä oman auton käyttöä...sellaisia varmaan onkin paljon tarjolla ja erityisesti vielä työttömälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten työtön voi hakea töihin jos ei saa autoa millä sinne on mahdollista mennä tai vaikka työ olisi lähellä mutta edellyttää oman auton käyttöä, kuten vaikka moni siivoustyö?

Kysy Riikalta. 

Pitäis olla sitä puskuria sen verran että saa jonkun parin tonnin auton, mutta miten hitossa sitä puskuria on jollain pitkäaikaistyöttömällä esim?

Vierailija
24/38 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos auto pitää ostaa rahoituksella siten ettei ole omaa rahaa siihen vaikka osakkeiden muodossa niin silloin ostaa liian kalliin auton omiin tuloihinsa nähden. 

Tämä!! Älä osta rahoituksella. Kokemusta on, oli tosi tyhmä hankinta, vaikka oli kivaa, kun oli hieno auto. 

Vierailija
25/38 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos auto pitää ostaa rahoituksella siten ettei ole omaa rahaa siihen vaikka osakkeiden muodossa niin silloin ostaa liian kalliin auton omiin tuloihinsa nähden. 

Tämä!! Älä osta rahoituksella. Kokemusta on, oli tosi tyhmä hankinta, vaikka oli kivaa, kun oli hieno auto. 

Rahoituksella auton voi ostaa jos siihen löytyy omaa rahaa eli sen voi maksaa heti pois jos tulee ongelmia esim työt loppuu mutta miksi maksaa kallis korkoista rahoitusta+kaskoa useamman vuoden jos löytyy omaa rahaa autoon... 

Vierailija
26/38 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku muutti meille kuukaudeksi, kun sai Helsingistä töitä. Ei ollut toisella juurikaan rahaa. Onnibussilla tuli, ostin lipun, asui meillä ja muutti kirjat ajoissa, sai ostettua kk lipun. Tehtiin eväät joka pv ja lainasin pari sataa. Vuokrasi sitten asunnon ja yhdessä haettiin ilmsisia huonekaluja. 
Lupasi korvata, kun rahatilanne on parempi. N vuoden päästä antoi tonnin. Tiedän ei olisi onnistunut ilman mua.

Vierailija
27/38 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa, jos on varallisuutta.

Jos on varallisuutta niin voi ostaa käteisellä.

En itse asiassa tiedä kelpaako joku tietty saldo tilillä jos ei ole kunnon tuloja? 

Vierailija
28/38 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullehan on jo työ jos kuljet sinne autolla, jos ei ole niin osta auto sitten kun saat työpaikan.

Palkka maksetaan vasta jälkikäteen ja auto pitäisi olla jo ennen työn alkamista, joten en tiedä millä muulla sen voi rahoittaa kuin rahoituksella.

Ap

Tee kuten minä. Joku halpa, siis muutaman satasen bensa auto alle.

Auton pitäisi olla sellainen, jolla pääsee varmasti töihin ja vielä kotiinkin. Muutamalla satasella ei nykyään saa ehjää ja katsastettua autoa.

Ap

Kyllä saa. Seuraa huutokaupat.comia. Esteettiset viat ei estä ajamista. Vaihdat sitten johonkin parempaan, kun saat palkasta säästettyä.

Vierailija
29/38 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No auton rahoitukseen joka tapauksessa vaaditaan vaihtoauto tai käteinen, ilman rahaa sitä ei saa. Bussilla pääsee töihin tai jos pystyt todistamaan että olet töissä ja on maksukykyä niin voit saada, mutta ongelma on tuo ettei koko summaa saa ilman käsirahaa. Osta joku satasen rassi enshätään jos et bussilla pääse. Minä olen niin tehnyt, satasen auton kolmen kuukauden ajoajalla työmatkoilla, kun leima loppui ostin jo 300 auton noin vuoden leimalla, töihin ei aamulla kulkenut busseja eikä iltavuorosta olisi päässyt pois 

Julkisilla pääsee kyllä mikäli on rahaa maksaa kuukauden lipuista 450 euroa ja halua käyttää matkoihin 3 tuntia päivässä.

Ap

Vierailija
30/38 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut edes 2000 nettotuloilla tonnin autoon rahoitusta.

Koska tämä tapahtui? Itse kun mietin pätkätyöläisenä auton hankintaa  niin liikkeessä sanottiin että riittää kun työsopimus on voimassa kauppahetkellä, rahoitus kyllä järjestyy. Tästä on jokunen vuosi, ehkä kriteerit on tiukentuneet. 

Vierailija
31/38 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse asiassa tiedä kelpaako joku tietty saldo tilillä jos ei ole kunnon tuloja? 

Varallisuutta voi olla velaton talo.

Vierailija
32/38 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasket vaan rimaa siitä, millaista autoa toivoisit, niin kyllä se leimattu ja toimiva satasilla löytyy. Ei se välttämättä ole sun unelmien auto, mutta pääsee sillä kulkemaan sen aikaa, että talous paranee.

Vierailija
33/38 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varallisuutta voi olla velaton talo.

Sitten sen talon voi antaa vakuudeksi autolainalle.

Vierailija
34/38 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ilman autoa saa autoton työssäkävijä käyttää helposti 3 tuntia päivässä bussin odotteluun, bussin vaihtamista odottaessa, bussimatkoissa ja lantustaessa, vaikka matka ei olisi sinällään edes kummoinen(vaikkapa yhteensä 30km). Vidun kliffaa.

Vierailija
35/38 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain on kieltämättä raha-asioissa kustu ja pahasti, jos noilla tuloilla tarvitsee tonnipommiin rahoitusta.

Vierailija
36/38 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton puute on rajoite samalla tavalla kuin vaikka krooninen selkävaiva tai kielitaidon puute, se karsii osan työmahdollisuuksista pois. Toisin sillä erolla, että on helpompi hankkia auto kuin korjata selkä. 

Vierailija
37/38 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä tapahtui? Itse kun mietin pätkätyöläisenä auton hankintaa  niin liikkeessä sanottiin että riittää kun työsopimus on voimassa kauppahetkellä, rahoitus kyllä järjestyy. Tästä on jokunen vuosi, ehkä kriteerit on tiukentuneet. 

Vuosi sitten! Mulla ei edes oo mitään lainojakaan ja maksettu omistusasunto. Kysyin op, kamux yms

Vierailija
38/38 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja oletti, että voisin muutaman sadan euron bruttopalkalla ostaa auton ja ajaa ajokortin. Missä todellisuudessa nämä elävät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme