Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jauhelihaa teillä käytetään?

Vierailija
13.01.2026 |

meillä vähärasvaista nautaa. Ihan järkkyå et jotkut syö sikanautaa

Kommentit (193)

Vierailija
101/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prisma myy samana päivänä jauhettua tuoretta naudan jauhelihaa, hyvä laatu. 

Samana päivänä jauhettuna lihoista jotka ei ole lihatiskistä menneet viikkoon kaupaksi.

jos ulla silmät  voit nähdä aistinvaraisesti helakan tuoreen värin. sama kaloihin.  normi erottaa tuoretavaran harmaasta

Vierailija
102/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain myy, jossain ei. Täällä on 3 Prismaa, kaikissa lihatiski, yksikään ei myy jauhelihaa. Koska se ei säily.

meillä kauppias jauhaa sen just sulle minkä lihapalan valitset.. siinä näet lihan helakan värin ja voit pyytää jauhatko mulle yuosta xx määrän.  on muuten hyvää, eikä maistu muovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä, toimitusjohtaja mieheni, hankkii meille usein esipestyä jauhenlihaa, maukasta

nolaa ny taas ittes. mee hankeen, pää syvälle sinne. muka joku vitsikäs--- et vaan syvä tyhmääää

Vierailija
104/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samana päivänä jauhettuna lihoista jotka ei ole lihatiskistä menneet viikkoon kaupaksi.

Niin se tehdään. Puoliso oli pikkukaupungin Prismassa lihatiskilläkin. Itselle jauhoi tietenkin tuoreimmista lihoista. Nykyään ostetaan perus sikanautaa  lähilidlistä. Ihan hyvää kotimaista jauhelihaa, en muista minkä firman tekeleitä ovat. Naudanlihaa tai kanaa ei osteta jauhettuina.

Vierailija
105/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vege jauhista 

ei se ole jauhelihaa

Vierailija
106/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

muovin maku tarttuu, toki jokainen tietää ,että pakkausmuovia ei syödä. pää hankeen taukki, ala vetää , muka joku näpsä hassu hauska. nolo oot. vajoo hankeen pää edellä

Vierailija
107/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhetta

Vierailija
108/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistijauhelihaa pihveihin

Vierailija
109/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten nautaa, en tiedä rasvaprosenttia, kun saadaan sitä ilmaiseksi pakkaamattomana ja itse pussitetaan sopivissa annoksissa pakkaseen.

Toiseksi eniten hirveä. Ostetaan halvalla metsästäjiltä sekalaisia jämiä ja jauhetaan lihamyllyllä itse.

Kolmanneksi eniten käytetään kaupasta ostettua snellun sikanautaa silloin kun on hyvä tarjous. Jonkin verran ostetaan myös broilerin jauhelihaa.

Vierailija
110/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sikanauta s kotimaista

epäterveellistä ja liiaan rasvaista

sanoo ihminen joka paisuu potenssiin komme edes haaveillessaan pullasta? mä oon normaali painonen :D

Normaalipaino yksistään ei kerro mitään terveydentilastasi.

Vierailija
111/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Kaalilaatikkoon käytän ehdottomasti sikanautaa. Se antaa parhaan maun ja siitä tulee mehevä.

Vierailija
112/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jauhetaan peurasta jauhelihaa. Ostettu biisonin jauhelihaa. Naudan eli Highland rotuisten jauhelihaa suoraan tiloilta. Kanajauheliha joko kaupasta tai sitten jauhan itse kaupasta ostetuista paloista. Samoin kala, jauhetaan itse. Vuohi ja lammas ostetaan miten sitä on mahdollista saada suoraan tiloilta, samoin hirvenlihaa jos saadaan metsästysporukalta. Kaiken voi tarvittaessa jauhaa jos haluaa. 

Kaupasta ostetaan enää todella vähän lihoja. Sikaa ei syödä, olen allerginen sille kaikissa muodoissa. MCAS. Ja sianlihaa ja sen sivutuotteita on joka paikassa. Siksi varmistan itse mitä syön tekemällä kaiken itse. 

Vierailija
113/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin mahdollisimman rasvaista naudan jauhelihaa. 

Jos on saatavilla sopivaan hintaan, niin joskus jotain "rotukarjan" jauhelihaa tms. 

Sikanaudan maku on ajoittain huono, mutta se peittyy, kun sekoittaa tomaattimurskaan ja valkosipuliin + mausteisiin. Esim. spaghettikastikkeesta tulee parempaa, kun käyttää sikanautaa.

Pyrin myös syömään sikaa ihan periaatteesta, että sillä olisi menekkiä ja sika pysyisi kauppojen hyllyllä mahdollisimman paljon. Yritän siten tehdä muslimisaatiolle edes pieniltä osin haittaa. Hehän eivät sikaa syö, mutta oppikoot siihen, että Suomessa sikaa on joka paikassa. 

Jopa peltomme, jossa kasvatetaan syötävät kasvikset - lannoitetaan sian kusella. 

Vierailija
114/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirven, peuran tai luomulampaan jauhelihaa.

Mikset osta tavallista lampaan lihaa?

Vierailija
115/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Kaalilaatikkoon käytän ehdottomasti sikanautaa. Se antaa parhaan maun ja siitä tulee mehevä.

Näin se menee, tyhmät ei vaan tajua että jauhelihaa ostetaan sen mukaan mitä siitä aikoo tehdä, ei vähärasvainenkaan joka ruokaan sovi, on liian kuivaa.

Vierailija
116/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista, monesti esim. ilta-alesta ostettua. Välillä ostetaan myös suoraan tuttujen nautatilalta. Sika-nautaa menee kaalilaatikkoon ja esim. makaronilaatikkoon voi ihan hyvin laittaa. Rahatilanteen mukaan mennään. Äitiysvapaalla oli tiukempaa, nyt taas töissä ja väljemmin voi valita mitä syödään.

Vierailija
117/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee pääasiassa jauhenlihaa

Vierailija
118/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 % nautajauhelihaa, Prismassa halvin jotain 4.60 euroa 400 grammaa. Joskus ostan muualtakin jos tarjouksessa.

Ja tietysti sitten myös jauhettua poronlihaa ja hirvenlihaa, kun Lapissa asun ja suvussa poromiehiä ja hirvenmetsästäjiä

Vierailija
119/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtymässä soijarouheeseen, jos on kastike tai makaronilaatikko vaikka, huomasin, että on paljon halvempaa ja jää pois niitä lihapäiviä. Lihapulliin nauta-sika ja hampurilaispihveihin nauta.

Vierailija
120/193 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mökillä pikkuinen navetta ja aitaus, kesäisin siellä kasvaa ja pulskistuu kaksi tai kolme nautasikaa, jotka sitten syksyllä pakataan annospusseihin mm. jauhelihaksi . Ihan sitä oikeaa ja perinteistä vanhan kansan luomuelämistä, joista kaupunkilaiset ovat viime vuosikymmeninä kovasti vieraantuneet.