Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienin asunto missä voisit asua?

Vierailija
13.01.2026 |

Itsellä varmaan minimi joku 45 neliötä jos pohja olisi hyvä, mutta mieluiten yli 50 neliötä.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain 60 neliössä varmaan menisi kipuraja, kun en haluaisi kolmiota pienempään. Itse mahtuisin kyllä varmasti kaksioonkin, mutta kun tytär asuu muualla ja tarvitsee yökyläpaikkaa aina kotona käydessään, niin haluan vierashuoneen. Se toimii minulle samalla sitten työhuoneena, kun teen aika paljon etätöitä.

Mihin yksin asuva tarvitsee työhuonetta? Sen funktio on sulkea perheen häly pois, jotta saa keskittyä työhön. Jos asuu yksin niin sinänsä aivan turhake.

Vierailija
62/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kävisi yövieraita 20 neliötä riittäisi. Nyt on 40 neliötä kun kauempana asuvat  lapset käyvät ja yöpyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain 60 neliössä varmaan menisi kipuraja, kun en haluaisi kolmiota pienempään. Itse mahtuisin kyllä varmasti kaksioonkin, mutta kun tytär asuu muualla ja tarvitsee yökyläpaikkaa aina kotona käydessään, niin haluan vierashuoneen. Se toimii minulle samalla sitten työhuoneena, kun teen aika paljon etätöitä.

Mihin yksin asuva tarvitsee työhuonetta? Sen funktio on sulkea perheen häly pois, jotta saa keskittyä työhön. Jos asuu yksin niin sinänsä aivan turhake.

Ei "tarvitse" mihinkään, mutta en halua työskennellä olohuoneessa enkä makuuhuoneessa ja työpöytäni näyttöineen näppiksineen vie ihan hyvin tilaa. Kerroinkin tarviitsevani ensisijaisesti vierashuonetta, jota käytän myös työhuoneena.

Vierailija
64/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on nyt kaksi aikuista, kaksi lasta ja kaksi koiraa 130neliön omakotitalossa ja tätä pienempää en kyllä haluaisi, koska tässä on kaikki just hyvin. Mutta jos jostain syystä täytyisi, niin joku 75neliön kolmio varmaan vielä hädässä menisi.

Vierailija
65/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän jos tarvii vaikka isoja näyttöjä. Itse teen täysin etätyötä mutta on vaan läppäri+näppäimistö. Asutaan miehen kanssa 1h+tupakeittiössä, ja riittää. Jos mies nukkuu, teen töitä keittiön pöydän ääressä, jos mies kotona vapaalla, teen töitä makkarissa.

Vierailija
66/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä varsin pienessä asunnossa voi asua. Kokonaan toinen juttu on haluanko asua pienessä asunnossa. Jos vaihtoehtona on nukkua veneen alla tai 20 neliön yksiössä niin eiköhän valinta lie selvä.

Vierailija
67/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaimon kanssa 40 neliötä.. kesä asuttiin 5metrin asuntovaunussa.. eli joku 15neliötä riittäisi mulle yksin hyvin.. kun kaksistaankin pärjättiin 10neliön vaunussa jossa oli 10 neliön etuteltta.. ja joskus yksin asuessa 0li 31 neliötä.. siinä jo paljon turhaa tilaa..

Vierailija
68/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nuorena asuin 18 neliömetrin yksiössä. Seuraavassa asunnossa olikin sitten kolme huonetta ja keittiö.

Vierailija
69/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 neliöö. Kokemus on. Parhaat vuoteni 11 vuotta. Oli ihana. Ja se sijainti.

Vierailija
70/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon pohjasta. Yksin sellainen 35-40m2 on varmaan pienin, että mahtuu kaikki tarvittava, eikä seinät kaadu päälle. 

Vierailija
71/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

väh.150 neliötä...en halua asua missään "tulitikkulaatikossa.."

Vierailija
72/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä yksin asuvana 64 neliön kolmio saunalla ja erillisellä pesuhuoneella. Eteinen oh ja 3 neliön käytävä yhtä tilaa, (no varmaan itselle n.6 neliötä liikaa). Ulkona 10 neliön katettu terassi lounaaseen. Ja sijainti ja tarpeet on parasta olla toiveiden mukainen, muuten ei viihdy! Nuorempana asuin 5 kk  15 neliön yksiössä. Oli mahtava sijainti aivan  kaupungin keskustassa, viihdyin sen ikäisenä vaikka oli 1 krs sisäpihan tasolla.

Vierailija
73/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kolme vuosikymmentä 20 nelion yksiössä. Ai miksi? Erittäin keskeinen sijainti sekä hyvin halpa hinta.

Vierailija
74/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä yksin asuvana 64 neliön kolmio saunalla ja erillisellä pesuhuoneella. Eteinen oh ja 3 neliön käytävä yhtä tilaa, (no varmaan itselle n.6 neliötä liikaa). Ulkona 10 neliön katettu terassi lounaaseen. Ja sijainti ja tarpeet on parasta olla toiveiden mukainen, muuten ei viihdy! 

Nuorempana asuin 5 kk  15 neliön yksiössä. 

Oli mahtava sijainti aivan  kaupungin keskustassa, viihdyin sen ikäisenä vaikka oli 1 krs sisäpihan tasolla.

No siis, kumpi oli ihanempi?

Vierailija
75/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisin yksin, niin ehkä joku 80 m2 kolmio voisi olla minimi. En kylläkään haluaisi asua yksin enkä muuten kuin omakotitalossa.

Vierailija
76/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää kovin pienessä, aikanaan 35 neliötä riitti kahdelle ihan hyvin kun keskityttiin työntekoon ja harrastettiin kodin ulkopuolella. Nyt eri elämäntilanne ja erilainen tilantarve.

Vierailija
77/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 neliötä, jos minulla olisi samankokoinen varasto tavaroille. 

Vierailija
78/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että asunnoissa voi viedä tilaa sauna, eteinen, parveke, keittiötila, kaapit jne. Lopulta asuintila on jäänyt kopiksi.

Vierailija
79/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne ihmeen tavarat ovat, joille tarvitsee sitä tilaa, joku kommentoi että jopa 30 neliötä? Oikeasti ihminen tarvitsee hyvin vähän tavaroita, elleivät ne liity esim. työntekoon. 

Vierailija
80/98 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin missä olen asunut oli 24 tai 27 neliötä. Sellaisessa voisin edelleen asua. Nykyisessä asunnossa on noin 35 neliötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän