Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienin asunto missä voisit asua?

Vierailija
13.01.2026 |

Itsellä varmaan minimi joku 45 neliötä jos pohja olisi hyvä, mutta mieluiten yli 50 neliötä.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin missä olen asunut on 23 neliötä. Siellä asuttiin kämppäkaverin kanssa. Nyt en enää asuisi yksinkään niin pienessä asunnossa. 

Vierailija
42/54 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä 100m2

Heti tähänkin alapeukku. Itse sanoisin 160 neliötä, johon olen nyt tottunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakskytviis neliöö.

Vierailija
44/54 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin jossain vaiheessa n. 20 neliön yksiössä ja täytyy sanoa että se oli jopa tällaiselle minimalistille liian vähän. Sellainen 35 neliötä on aika lailla minimi, mieluiten 40-50 neliötä, jos yksin asuu. 

Vierailija
45/54 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esikoiseni syntyi, asuimme 2 aikuista, vauva ja pieni koira 27m2 yksiössä Helsingin Töölössä. Se oli hemmetin mukavaa aikaa, oltiin yhdessä eikä kukaan piilotellut jossain ruudun ääressä lukkojen takana.

Tavaraa ei ollut yhtään liikaa, pelkästään tarpeelliset. 

Palvelut alkoivat talon kivijalasta, luonto ja meri kadun toisella puolella.

Tuttuja jos kävi kylässä, tapasimme kahviloissa ja ravintoloissa ym. Olen aina inhonnut vieraiden majoittamista ja kestitsemistä kotona, vaikka kämppä olisikin iso.

Nykyään asumme 135m2 asunnossa, enkä ole huomannut että elämän laatu olisi mitenkään suhteutettu asuinneliöihin.

M43

Vierailija
46/54 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena poikana (25v) asuin yksiössä 18m2 jossa suihkukin oli yleisessä käytössä käytävällä, vessa oli sentään oma.

Mun mielestä se oli ihan kiva, kaikki oli kävelymatkan päässä. Vaikka rahaa on, en ole koskaan haalinut tavaraa ympärilleni, maallinen omaisuus mahtuu matkalaukkuun.

Vierailija
47/54 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt 200 neliötä kahdestaan koiran kanssa. Vaikka on ehkä vähän liikaa, niin alle 100 neliön en kyllä asuisi.

Vierailija
48/54 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikaan asuin eri kokoisissa kämpissä yksin tai toisen kanssa yhdessä. Kun lähdin työelämään, niin ensimmäinen asunto oli noin 40 neliötä = huone ja keittiö. Se riitti hyvin, koska tavaraa ei vielä ollut kertynyt paljonkaan. Ensimmäinen omistusasunto oli 57 neliöinen kansio omalla saunalla. Se oli täysin riittävän kokoinen, vaikka tavaraakin alkoi jo olla enemmän kuin tarpeeksi. Joku aika sitten muutin toiselle paikkakunnalle ja nyt asun 49,5 neliön vuokrakaksiossa. Tilaa on ihan riittävästi. Jos pakko olisi vaihtaa vielä pienempään, niin voisin kuvitella mahtuvani esim. suht. tilavaan alkovilliseen yksiöön, jos keittiötila oli kohtuullisen kokoinen.

Vierailija
49/54 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokiolainen pieni yksiö on sellainen, että voisin asua.

Vierailija
50/54 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3m2

Vierailija
51/54 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin opiskelujen loppuvaiheessa ja työurani alkaessa 14 neliön yksiössä vanhassa hienossa Helsingin keskustan kerrostalossa. Se oli ihan toimiva ja viihtyisä ratkaisu siinä elämänvaiheessa. Ainoa haittapuoli, ettei kylpyhuoneeseen mahtunut pesukonetta.

Vierailija
52/54 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan pohjasta. Ikkunat kahteen suuntaan ja kulma-asunto, ei pitkän ja kapean mallinen, niin kävisi pienempikin. Jopa alle 30 m2. 

Oma terassi tai parveke lisänä myös auttaa. 

Vierailija
53/54 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin jossain vaiheessa n. 20 neliön yksiössä ja täytyy sanoa että se oli jopa tällaiselle minimalistille liian vähän. Sellainen 35 neliötä on aika lailla minimi, mieluiten 40-50 neliötä, jos yksin asuu. 

Ja sen yli alkaakin olemaan yhdelle ihmiselle liikaa mun mielestä. 

Vierailija
54/54 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveeni olisi muuttaa pysyvästi retkipakuun miehen ja koirien kanssa. Ei se montaa neliötä ole, mutta riittävästi 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi