Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säilytättekö sipulit jääkaapissa? 🧅

Vierailija
13.01.2026 |

Mulla aina jääkaapissa on olleet.  🧅

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä. valko -kuin keltasipuli pilaantuu pöydällä tooosi nopeasti. kulhossa j.kaapissa..  valkosipuli herkkä pilaantumaan.  käytätkä valko -  ja punasipuliakin....  oleellista mun elämässä noi.

Vierailija
22/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön työtasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vie jääkaapeistaan ihan turhaa tilaa säilyttämällä siellä sinne kuulumattomia tuotteita esim sipulit, kananmunat ja hedelmät. 

Mitä väliä sillä on, jos ne hedelmät sinne mun jääkaappiin mahtuu ja tykkään syödä ne kylminä? Kananmunia sen sijaan en koskaan pidä kylmässä, ne vaahtoutuvat paremmin huoneenlämpöisinä, taikinat onnistuvat paremmin. 

SIpulit pidän myös jääkaapissa, ei ne koskaan mitenkään vety tai homehdu. Tosin ostan ruokaa vain käytettäväksi, en viikkokausiksi säilöttäväksi, joten ei ne montaa päivää ehdi siellä jääkaapissa viettää.

Vierailija
24/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipulit säilyvät parhaiten viileässä, kuivassa, pimeässä ja ilmavassa paikassa (kuten viileässä komerossa) kokonaisina, ei jääkaapissa, sillä kosteus saa ne itämään tai homehtumaan. 

Ei mulla ole homehtunut. Toisaalta käytän ne aika nopeasti, joten eivät siellä pitkään ehdi olla, max 1 - 2 viikkoa. 

täälläkin kaikki  sipulut jääkaapissa. toimii, etenkin valkosipulin kohdalla.  kulutus on nopeaa. hmmmm mikää muukaan ei kuule ehdi pilaantua. täällä ei hävikkiä synny mitenkään mihinkään.

Vierailija
25/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä. valko -kuin keltasipuli pilaantuu pöydällä tooosi nopeasti. kulhossa j.kaapissa..  valkosipuli herkkä pilaantumaan.  käytätkä valko -  ja punasipuliakin....  oleellista mun elämässä noi.

Minä säilytän valkosipulit pakastimessa. Kuorin ja laitan pakasterasiaan. 

Vierailija
26/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Nehän vettyy jääkaapissa. Paremmin säilyy huoneenlämmössä. 

Kaiken lisäksi levittävät jääkaapissa hajuaan muihinkin siellä oleviin tuotteisiin. 

Ei ne tuoreena ja kokonaisina haise niin voimakkaasti, että niistä mihinkään haju tarttuisi.

Vierailija
27/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vie jääkaapeistaan ihan turhaa tilaa säilyttämällä siellä sinne kuulumattomia tuotteita esim sipulit, kananmunat ja hedelmät. 

Mulla ehtii mennä hedelmät pilalle ellen säilytä jääkaapissa. Kananmunat laitan mieluummin jääkaappin pois näkösiltä. 

Miksi ihmeessä ostat niin paljon hedel iä, että ne ehtii mennä pilalle? Osta vähemmän ja käy toinen kerta kaupassa ostamassa lisää.

Ei ne ehdi jääkaapissa mennä pilalle. 

Vierailija
28/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ehtii mennä hedelmät pilalle ellen säilytä jääkaapissa. Kananmunat laitan mieluummin jääkaappin pois näkösiltä. 

Miksi et syö niitä hedelmiä?

Vierailija
29/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö! Pidän aina jääkaapissa. Esimerkiksi säilyvyys lisääntyy lujasti kesäaikaan, eikä ne mitään "vety"...

Vierailija
30/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipulit säilyvät parhaiten viileässä, kuivassa, pimeässä ja ilmavassa paikassa (kuten viileässä komerossa) kokonaisina, ei jääkaapissa, sillä kosteus saa ne itämään tai homehtumaan. 

Ei mulla ole homehtunut. Toisaalta käytän ne aika nopeasti, joten eivät siellä pitkään ehdi olla, max 1 - 2 viikkoa. 

Ei oo mullakaan itänyt tai homehtunut...Enemmänkin ne itää ja homehtuu huoneen lämmössä kesäaikaan kun huoneenlämpö saattaa nousta korkeaksikin...

Vierailija
31/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Taloudessani ei ole ollut sipulia missään muodossa vuosikymmeniin.

Sipuli ryhmä on yksi maailman parhaita luontaistuotteita  pitämään syöpä loitolla ja vielä edullinen sellainen!

Vierailija
32/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et syö niitä hedelmiä?

Syön silloin, kun tekee mieli. 

Vierailija
33/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun vessankaapissa.

Vierailija
34/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ummikko voi miettiä missä ne kaupassa säilytetään ! Huoneen lämmössä !

Niin, koska olisi järjetöntä laittaa ne viileä kaappeihin hinnan halpuuden vuoksi/ korreloituna kaappien hintaan ja kuluihin. Niissä kaupoissa missä on kokonaiset viileä huoneet...siellä on myös sipulit, omenat etc. Säilyvyys lisääntyy huomattavasti! Puolalainen omenakin pidetään säilytyksessä/ kypsymässä lähes jäädytettynä ennen kuin rahdataan Suomeen myyntiin. Ummikko voi miettiä...ennen kuin kirjoittaa tänne vastoin parempaa ymmärrystä!

Vierailija
35/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täälläkin kaikki  sipulut jääkaapissa. toimii, etenkin valkosipulin kohdalla.  kulutus on nopeaa. hmmmm mikää muukaan ei kuule ehdi pilaantua. täällä ei hävikkiä synny mitenkään mihinkään.

Sama! Ruoka kuuluu syötäväksi eikä roskiin, ruokaa pitää osata kunnioittaa...Osta se mitä tarvitset, suunnittele vaikka viikon safkat, äläkä mene nälkäisenä kauppaan ostamaan mitä sattuu...Yksin elävälle riittää tällä keinoin budjetiksi 100€/kk. ja siihen mahtuu jo somasti herkkujakin! Toitottaa; Turun paappa

Vierailija
36/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytän tuotteet niin kuin ne kaupassa säilytetään.

Vierailija
37/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytän jääkaapin ovessa, ihan hyvinä pysyvät.

Vierailija
38/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
39/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken lisäksi levittävät jääkaapissa hajuaan muihinkin siellä oleviin tuotteisiin. 

Ei ne tuoreena ja kokonaisina haise niin voimakkaasti, että niistä mihinkään haju tarttuisi.

Niinhän sinä hajuaistisi menettänyt väität. Sitäpaitsi kaupoista ei saa tuoreita sipuleita kuin kesällä, muuna aikana ne ovat kuivattuja. Senkin vuoksi ne on syytä säilyttää huoneenlämmössä.

Vierailija
40/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö! Pidän aina jääkaapissa. Esimerkiksi säilyvyys lisääntyy lujasti kesäaikaan, eikä ne mitään "vety"...

Kesällähän ne ovat tuoreita ja muuna aikana kuivattuja, pölkkypää. Sinun teoriasi mukaan rusinat, kuivatut luumut ja -aprikoositkin yms pitäisi säilyttää jääkaapissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi