Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säilytättekö sipulit jääkaapissa? 🧅

Vierailija
13.01.2026 |

Mulla aina jääkaapissa on olleet.  🧅

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vie jääkaapeistaan ihan turhaa tilaa säilyttämällä siellä sinne kuulumattomia tuotteita esim sipulit, kananmunat ja hedelmät. 

Mulla ehtii mennä hedelmät pilalle ellen säilytä jääkaapissa. Kananmunat laitan mieluummin jääkaappin pois näkösiltä. 

Miksi et syö niitä hedelmiä?

Syön silloin, kun tekee mieli. 

Sitten sinun pitää ostaa niitä vähemmän, vain ostoviikon tarve, mikä säilyy hyvin huoneenlämmössä.

Vierailija
42/47 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ummikko voi miettiä missä ne kaupassa säilytetään ! Huoneen lämmössä !

Niin, koska olisi järjetöntä laittaa ne viileä kaappeihin hinnan halpuuden vuoksi/ korreloituna kaappien hintaan ja kuluihin. Niissä kaupoissa missä on kokonaiset viileä huoneet...siellä on myös sipulit, omenat etc. Säilyvyys lisääntyy huomattavasti! Puolalainen omenakin pidetään säilytyksessä/ kypsymässä lähes jäädytettynä ennen kuin rahdataan Suomeen myyntiin. Ummikko voi miettiä...ennen kuin kirjoittaa tänne vastoin parempaa ymmärrystä!

Olen monesti ostanut joistakin kaupoista paleltuneita kurkkuja, eli kaupassakin on säilytetty liian kylmässä. Olen oppinut ostamaan noita yksitellen silloin, kun niitä tarvitsen, koska en syö leipää joka kaipaisi kurkkua päälleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vie jääkaapeistaan ihan turhaa tilaa säilyttämällä siellä sinne kuulumattomia tuotteita esim sipulit, kananmunat ja hedelmät. 

Mulla ehtii mennä hedelmät pilalle ellen säilytä jääkaapissa. Kananmunat laitan mieluummin jääkaappin pois näkösiltä. 

Sitten sinun pitää ostaa niitä vähemmän, vain ostoviikon tarve, mikä säilyy hyvin huoneenlämmössä.

Minkä ihmeen takia, jos jääkaapissa on tilaa? Miksi vaikeuttaisin elämääni tuolla tavalla.  

Vierailija
44/47 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia, jos jääkaapissa on tilaa? Miksi vaikeuttaisin elämääni tuolla tavalla.  

No, jos väkisin haluat syödä vettyneitä, käymään alkaneita hedelmiä, omahan on asiasi.

Vierailija
45/47 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytän kellarin portaikossa. Siellä säilyy tosi hyvin, on pimeää ja hieman viileää. 

Vierailija
46/47 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säilytän tuotteet niin kuin ne kaupassa säilytetään.

Eli osan ajasta kylmiössä ja osan huoneenlämmössä?

Kaikki, paitsi kurkut, tomaatit ja basilika säilytetään siellä kaupassakin kylmiössä siihen asti, että ne saadaan hyllyyn.

Ja suurin osa niistä hyllyistä (=seinustoilla olevat yleensä) muuten on viilennettyjä.

T. myyjä

Vierailija
47/47 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Nehän vettyy jääkaapissa. Paremmin säilyy huoneenlämmössä. 

Kaiken lisäksi levittävät jääkaapissa hajuaan muihinkin siellä oleviin tuotteisiin. 

Ei ne tuoreena ja kokonaisina haise niin voimakkaasti, että niistä mihinkään haju tarttuisi.

Niinhän sinä hajuaistisi menettänyt väität. Sitäpaitsi kaupoista ei saa tuoreita sipuleita kuin kesällä, muuna aikana ne ovat kuivattuja. Senkin vuoksi ne on syytä säilyttää huoneenlämmössä.

🤦 ootte te kyllä uskomattomia. Jos mä sanon, että mun jääkaappi on rosterinen niin sä varmaan osaat etänä kertoa, että olen värisokea, kun valkoinenhan se on. Milloin sulla on viimeksi ollut kokonainen, kuorimaton sipuli jääkaapissa? 

Mä tarkistin tänään salaattiainesten tarvetta ja siellähän oli jääkaapissa vihanneslaatikon pohjalla puolikas punasipuli pelkiltään pienellä lautasella. Se ei haissut yhtään! Mun hajuaisti on aivan kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan