Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tähdet tähdet 2026 OFFICIAL

Vierailija
12.01.2026 |

Tähdet, tähdet palaa ruutuihin.

Ohjelmassa julkisuudesta tutut viihdyttäjät heittäytyvät eri musiikkigenrejen syövereihin ja haastavat itsensä viikko toisensa jälkeen.

 

Vuoden 2026 Tähdet, tähdet -kilpailijoina nähdään näyttelijä Mikko Penttilä, laulaja Ami Aspelund, ysärikingi Waldo, laulaja Annika Eklund, vatsastapuhuja Sari Aalto, reggae-muusikko Jukka Poika, laulaja Venla Edelmann, laulaja Noora Louhimo ja oopperalaulaja Aarne Pelkonen.

Ohjelman tuomareina nähdään aikaisemmilta kausilta tutut Lilli Paasikivi ja Sami Yaffa. Lisäksi esityksiä pääsee tuomaroimaan vaihtuva vieraileva tuomari.

Ohjelman juontajana toimii Susanna Laine.

 

https://www.is.fi/viihde/art-2000011743092.html

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Tähdet, tähdet - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (2081)

Vierailija
1081/2081 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkemys ja mielipide eivät ole sama asia. Mielipide voi perustua pelkkään makuun - tykkään tai en tykkää. Ammattilaisen näkemys taas perustuu osaamiseen, kokemukseen ja arviointikriteereihin, mutta ei sekään ole ehdoton totuus, vaan perusteltu arvio.

Musiikin ammattilaisia on kovasti eri pohjalta. 

Vierailija
1082/2081 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää huutamista Louhimolta, ei sopinut biisiin ollenkaan. Lisäksi lauloi melkein koko biisin silmät kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/2081 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkemys ja mielipide eivät ole sama asia. Mielipide voi perustua pelkkään makuun - tykkään tai en tykkää. Ammattilaisen näkemys taas perustuu osaamiseen, kokemukseen ja arviointikriteereihin, mutta ei sekään ole ehdoton totuus, vaan perusteltu arvio.

Musiikin ammattilaisia on kovasti eri pohjalta. 

Vau. Miltä itsestäsi tuntuisi jos joku vähättelisi sinun ammatillista osaamistasi, oli ammattisi mikä tahansa??

Vierailija
1084/2081 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkemys ja mielipide eivät ole sama asia. Mielipide voi perustua pelkkään makuun - tykkään tai en tykkää. Ammattilaisen näkemys taas perustuu osaamiseen, kokemukseen ja arviointikriteereihin, mutta ei sekään ole ehdoton totuus, vaan perusteltu arvio.

Musiikin ammattilaisia on kovasti eri pohjalta. 

Vau. Miltä itsestäsi tuntuisi jos joku vähättelisi sinun ammatillista osaamistasi, oli ammattisi mikä tahansa??

Ei ollut tarkoitus vähätellä. Todeta vaan ihmisten erilaiset pohjat tässä yhteydessä musiikin puolelta.

Vierailija
1085/2081 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noora Louhimo, Aikuinen nainen. Tykkäsin kovasti, kuulosti säkeistöissä alkuperäislaulajalta ja kertosäkeet tuuttasi voimalla kuulostamatta tällä kertaa kuitenkaan metalliartistilta, pikemmin r n' b diivalta. Miinusta ainoastaan ylitökeröstä kappale-esittelystä Laineen kanssa, eli ei laulajan vika.

 

Mikko Penttilä, Saippuakupla. Vihdoin nopeampi ja tanssittavampi kappale, miinuspisteitä tuntemattomasta oman sisäpiiriKUPLAN(!) biisistä vielä enemmän kuin aiemman Eternal Erectionin kohdalla. Aiheellinen pudotus.

 

Annika Eklund, Kaikki päättyy kyyneliin. Haloo Helsinki ei oikein iskelmäkenttään alun perin mahdu, mutta ihan hyvä pyrkimys ottaa riskiä omallakin alallaan ja kyllähän tätä hänen versiotaan voisi Kinnusen kanavalla soittaakin. Kyyneliä jäljittelevä silmämeikki meni naurettavaksi.

 

Venla Edelmann, Sinun omasi. Tämä oli todella hyvä, mielestäni tämä ilmeisesti lähemmäs 100v vanhan biisin valinta oli jo sitä heittäytymistä, jota tuomarit peräänkuuluttivat. Kuulosti onnistuneesti tuon ajan laulajalta, kaikki nykyniekut ym. kliseet poissa. Tatuoinnit vain näyttivät hassuilta tv-lähetyksen mustavalkokuvassa.

 

Waldo, R.A.K.A.S. Edelleen näyttää kehittyneen laulajana, tuskin tällainen olisi onnistunut vielä Vain Elämäässäkään. Sam Yaffalta mainio kommentti "isä käänsi tämän kappaleen aina pois päältä"

 

Jukka Poika, Rafaelin enkeli. Liekkilavasta tuli mieleen kappaleesta kuulemani black metal -versio "Rafaelin demoni"...  Ei kuulostanut miltään reggaeversioinnilta, pikemminkin aika alkuperäisuskolliselta versiolta ja olisiko jo P. Ruuskalla ollut luultua enemmän vaikutteita ko. tyylilajista

 

Sari Aalto, Oon voimissain. Vatsastalaulamisen koin saavuttaneen huippunsa jo viisujaksossa, jossa "nuketettiin" vähemmän ydinlatautuneessa mielessä jo kokonainen tanssija. Nyt tuntui taaksepäin paluulta koko "Donatella Versace" kuvaavaa sinänsä, ettei hahmosta iskelmäjaksossa tullut edes mieleen ketään kotimaista kohublondia vaan hän. Vielä aiheellisempi pudotus.

 

Ami Aspelund, Kohtalokas samba. Plussaa sinänsä näille iskelmälaulajille irtiottoyrityksistä oman genrensä jaksossa, mutta tämä ei oikein toiminut ja omien konserttiensa päätösnumerona ei ollut edes kovin riskinotto. Pudonneiden jälkeen illan huonoin.

 

Aarne Pelkonen, Shanghain valot. Ihan ok, mutta olisi kaivannut lavalle jotain muutakin, esim. niitä yleensä inhottuja tanssijoita. Varsinkin kun näytti "tule tule" -käsimerkkejä useampaankin otteeseen. Eikä ketään tullut. Taisi osaltaan tuoda yleisöääniä alkuperäisesittäjälle kisassa muistutuksena jättihitistään

Olenko minä ainoa, joka ei ole innostunut Nora Louhimon esityksistä?

Tykkään Venla Edelmanin tyylistä. Alkaakohan hänkin huutamaan, kun Lilli yllyttää "repäisemään ja lisäämään räväkkyyttä" esityksiin.

Osaatteko erottaa huutamisen äänen voimakkuudesta ja sen lisäämisestä. Itse odotan Venlalta että panostaisi äänenkäyttöään, eli lisäisi voimakkuutta/ vahvuutta silloin kun sitä tarvitaan. Sitä juuri Lilli kaipasi. Liian pehmeä saati hento ääni ei mua koskaan ole koskettanut. Siitä mainitsen esimerkkinä Johanna Kurkelan. Ymmärrän kyllä heitä jotka tykkäävät hentoäänisistä laulajista. 

Niin samaa mieltä että kiitos👍

Vierailija
1086/2081 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan Sari Aalto hyvännäköinen kropaltaan mutta ei uskonut ajoissa ja jättänyt nukkea pois. Lilli ehdotti sille sitä jo pari jaksoa sitten.

No ihan turhat oli nuo nuket tässä ohjelmassa. Sopii mukaan sitten kun esiintyy vatsastapuhujana eikä laulamassa. Turhaa showta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1087/2081 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivinen laulaa hyvin mutta ei muuta. Typerä jakso.

Vierailija
1088/2081 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venla oli valinnut itselleen aivan liian ison biisin. Tamara Lundin tulkinta on niin upea ja ikoninen, että kukaan muu ei pääse lähellekään. Venlalta puuttui tunne täysin ja hänen laulunsa oli laahaava ja laiskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1089/2081 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ketään häiritse Aarne Pelkonen. Osa oopperaa työkseen laulavia taipuu luontevasti mihin vain, se on sitä huippuammattitaitoa, hän jotenkin vain ei.

Miljoonaa kertaa parempi kuin Torikka josta en pidä lainkaan. Aarne rakastan. 

Samaa mieltä. Aarne on paljon laajempi tulkinnoissaan, Torikka huutaa sillä oopperaäänellään kaikki laulut samalla tavalla.

Vierailija
1090/2081 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jakson paras oli ylivoimaisesti Aarne Pelkonen, loistavaa heittäytymistä ja upeaa laulua. Waldo ja Ami onnistuivat myös hyvin. Waldolla loistava stailaus ja hyväntuulinen esitys. Ami taas piinkova ammattilainen, jolta takuuvarma ja hänen persoonaansa sopiva esitys. 

Noora ja Annika huusivat kumpikin liikaa, huutaminen ei aina ole parasta tulkintaa. Venla oli pitkäveteinen ja laiska esityksessään. Mikko ja Sari kerrassaan järkyttävän huonoja kumpikin, onneksi putosivat. Jukka Poika taas laahustaa samanlaisissa biiseissä aina samalla tasapaksulla tavalla, tylsääkin tylsempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1091/2081 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, miten loistavasti Aarne otti liikkuvan kameran haltuun! Upeaa katseltavaa, hieno lavaesitys!

Vierailija
1092/2081 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Lilli vaatii Venlaa heittäytymään, mutta Louhimo saa rääkyä kaikki kappaleet kurkku suorana. Jukka Pojaltakin voisi vaatia heittäytymistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1093/2081 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Lilli vaatii Venlaa heittäytymään, mutta Louhimo saa rääkyä kaikki kappaleet kurkku suorana. Jukka Pojaltakin voisi vaatia heittäytymistä. 

Niin, toivottavasti Louhimo viitsisi joskus olemaan huutamatta kurkku suorana ja tulkita tekstiä paljon vähemmällä huutamisella. Ja Jukka Poika taas laulaa kaikki biisinsä samalla tavalla, tylsällä sellaisella.

Vierailija
1094/2081 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan Sari Aalto hyvännäköinen kropaltaan mutta ei uskonut ajoissa ja jättänyt nukkea pois. Lilli ehdotti sille sitä jo pari jaksoa sitten.

No ihan turhat oli nuo nuket tässä ohjelmassa. Sopii mukaan sitten kun esiintyy vatsastapuhujana eikä laulamassa. Turhaa showta. 

Sarin ydinosaamista. Tuskin häntä ihan vaan laulajana mukaan kutsuttiin? Omituista, että tuomareiksi otetaan ihmisiä, jotka ei osaa arvostaa sitä taitoa mikä Sarilla on ja jonka takia hänet on mukaan kutsuttu. Tai sitten Sarille olisi pitänyt jo ennen ohjelmaan tuloa kertoa, ettei hänen haluta ottavan vatsasta puhumista/laulamista mukaan esityksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1095/2081 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annikalle olisi pitänyt pukea 60-luvun henkinen minimekko pastelliväreissä, koska biisin sovitus kuulosti ihan 60-luvun suomi-iskelmältä.

En katso enää tätä ohjelmaa, vaan kuuntelen toisesta huoneesta, kun en kestä tuota riepusirkusta. Puvustus on ihan kauhea.

+ Itäblokin nuket ja Jukka-Pojan kelmeä sairas olemus eivät auta yhtään surkeaa puvustusta.

re: "Puvustus on ihan kauhea."

Hiukan värikkäämpää sentään kuin VoF:n finaalissa, jossa kaikki neljä oli lopuksi puettu identtisesti, kuin enkeleiksi valkoisine housuasuineen.

Eikö se Louhimon musta sentään ollut hänelle (ja jopa kappaleelle) eduksi.

Eikö niillä ole Voicessa ihan omat vaatteet?

Vierailija
1096/2081 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta mistä Aki Aspelundin Fantasiaa-biisissä mielestänne lauletaan? Sanoissa ei jotenkin ole mitään järkeä. Ihan kuin joku viettäisi itse jatkuvasti aikaa puistossa, jossa ihastuu johonkin koiranulkoiluttajaan, joka päiväkaudet ulkoiluttaa koiraa puistossa, kunnes nousee mustaan autoon ja poistuu vuosiksi, kunnes palaa taas takaisin. Omituista kysellä, että kuka hän on ja tää onko fantasiaa vai juttu onneton vain, kun ei heillä ole mitään kontaktia keskenään. Menisi juttelemaan sille koiranulkoiluttajalle, jos on oikeasti niin kiinnostunut. Vai nähdäänkö siinä vain näkyjä, kun puiston sanotaan myös olevan autio ja ilman ristin sielua samaan aikaan kun unelmoidaan siitä henkilöstä?

Vierailija
1097/2081 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan Sari Aalto hyvännäköinen kropaltaan mutta ei uskonut ajoissa ja jättänyt nukkea pois. Lilli ehdotti sille sitä jo pari jaksoa sitten.

No ihan turhat oli nuo nuket tässä ohjelmassa. Sopii mukaan sitten kun esiintyy vatsastapuhujana eikä laulamassa. Turhaa showta. 

Ei kaikki Aalto nimiset ole laulajia. Tämä serkkunsa Aalto, jota en ole kuunnellut milloinkaan, onko sekään hyvä laulaja.

Vierailija
1098/2081 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Lilli vaatii Venlaa heittäytymään, mutta Louhimo saa rääkyä kaikki kappaleet kurkku suorana. Jukka Pojaltakin voisi vaatia heittäytymistä. 

Jospa se tarkoittikin, että heidän pitäisi heittäytyä selälleen.

Vierailija
1099/2081 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkemys ja mielipide eivät ole sama asia. Mielipide voi perustua pelkkään makuun - tykkään tai en tykkää. Ammattilaisen näkemys taas perustuu osaamiseen, kokemukseen ja arviointikriteereihin, mutta ei sekään ole ehdoton totuus, vaan perusteltu arvio.

Musiikin ammattilaisia on kovasti eri pohjalta. 

Vau. Miltä itsestäsi tuntuisi jos joku vähättelisi sinun ammatillista osaamistasi, oli ammattisi mikä tahansa??

Sitähän nuo tuomarit itsekin on tehneet, kun eivät ole tykänneen Sarin ammatista, eli vatsasta puhumisesta ja vähätelleet niitä taitoja, joita ko. esitykset vaatii.

Vierailija
1100/2081 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuomarit vain rohkaisevat Saria laulamaan enemmän omalla äänellään, mistä hän itsekin haaveilee - onhan hän treenannut sitä nyt puolitoista vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä