Tähdet tähdet 2026 OFFICIAL
Tähdet, tähdet palaa ruutuihin.
Ohjelmassa julkisuudesta tutut viihdyttäjät heittäytyvät eri musiikkigenrejen syövereihin ja haastavat itsensä viikko toisensa jälkeen.
Vuoden 2026 Tähdet, tähdet -kilpailijoina nähdään näyttelijä Mikko Penttilä, laulaja Ami Aspelund, ysärikingi Waldo, laulaja Annika Eklund, vatsastapuhuja Sari Aalto, reggae-muusikko Jukka Poika, laulaja Venla Edelmann, laulaja Noora Louhimo ja oopperalaulaja Aarne Pelkonen.
Ohjelman tuomareina nähdään aikaisemmilta kausilta tutut Lilli Paasikivi ja Sami Yaffa. Lisäksi esityksiä pääsee tuomaroimaan vaihtuva vieraileva tuomari.
Ohjelman juontajana toimii Susanna Laine.
Katso lähetysajat : Tähdet, tähdet - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2081)
Aarnella oli hienosti hänelle sopiva puku viime jaksossa.
Kilpailijat saavat ilmeisesti esiintymisasut itselleen, mikäli haluavat. Aarne kirjoittaa Instassaan:
"Shanghain valot eivät olisi loistaneet ilman tätä Jemina Hanhijärven suunnittelemaa fantastista säihkepukua, johon upea Allu omin kätösin kiinnitti erikseen jokaisen kimalteen! Onneksi puku jäi kisoista omaan vaatekaappiini, joten saatatte ehkä saada säihkettä jollain keikalla myöhemminkin!"
https://www.instagram.com/aarnepelkonen/p/DXpLLhoiFrx/?img_index=1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Sari Aalto hyvännäköinen kropaltaan mutta ei uskonut ajoissa ja jättänyt nukkea pois. Lilli ehdotti sille sitä jo pari jaksoa sitten.
No ihan turhat oli nuo nuket tässä ohjelmassa. Sopii mukaan sitten kun esiintyy vatsastapuhujana eikä laulamassa. Turhaa showta.
Ei kaikki Aalto nimiset ole laulajia. Tämä serkkunsa Aalto, jota en ole kuunnellut milloinkaan, onko sekään hyvä laulaja.
Huokaus. No, enpä nyt väittänytkään, että kaikki Aalto-nimiset ovat laulajia. Luetun ymmärtämisen perään on nykyään turha huudella. Kun ei vaan voida vaatia. Niin hienosti ymmärrettiin väärin taas tuokin.
Pakko oli etsiä keskustelu tästä kun törmäsin klippiin Instassa. Louhimon Aikuinen nainen meni ihan huutamiseksi, lisäksi briljeerasi äänellä ihan liikaa. Ei jokaista laulettua lausetta tarvitse koristella jollain kikkailulla, puhdasta laulua pitää olla enemmän kuin kikkailua. Joku tossa esityksessä selvästi meni pieleen, ei ammattilaulaja muuten karju tolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Pakko oli etsiä keskustelu tästä kun törmäsin klippiin Instassa. Louhimon Aikuinen nainen meni ihan huutamiseksi, lisäksi briljeerasi äänellä ihan liikaa. Ei jokaista laulettua lausetta tarvitse koristella jollain kikkailulla, puhdasta laulua pitää olla enemmän kuin kikkailua. Joku tossa esityksessä selvästi meni pieleen, ei ammattilaulaja muuten karju tolla tavalla.
Ymmärrän hyvin, että Nooran tulkinta voi jakaa mielipiteitä, etenkin jos olet tottunut kuulemaan kappaleen perinteisempänä ja tasaisempana iskelmätulkintana. On kuitenkin tärkeää erottaa laulutekninen hallinta ja henkilökohtainen maku.
Lauluopettajan ja ammattilaisen näkökulmasta ei ollut kyse karjumisesta, vaan teknisesti vaativasta ja hallitusta belttauksesta. Noora käyttää massiivista tukea ja hallittua ääntöväylän muotoilua, jolloin äänenpaine on suuri, mutta ääni ei säröydy hallitsemattomasti. Se, mikä maallikon korvaan voi kuulostaa huutamiselta, voi ammattilaiselle olla kykyä tuottaa ääntä korkealla intensiteetillä ilman vääränlaista äänihuulten kuormitusta.
Myös kikkailut ja koristelut ovat tässä tulkittavissa tietoisina taiteellisina valintoina. Noora kasvattaa voimaa kappaleen dynaamisen kaaren mukaisesti, eikä aloita täydellä teholla. Leveä vibrato ja metallinen resonanssi taas ovat tyypillisiä hänen rock- ja metallitaustalleen, ja tässä ne tuodaan tietoisesti osaksi suomalaista iskelmää. Kyse on siis tyylillisestä fuusiosta, ei teknisestä virheestä.
Tekstin tulkinta tukee samaa kokonaisuutta. Noora korostaa sanoja itsepäisesti ja voimalla, jolloin äänen intensiteetti ja koristeellisuus palvelevat kappaleen sanomaa vahvasta ja itsenäisestä naisesta. Tämä ei ole kehtolaulu, vaan voimalaulu.
On täysin sallittua pitää enemmän alkuperäisestä tai pelkistetymmästä tyylistä, ja koko instrumentin skaalan käyttäminen voi tuntua vieraalta, jos arvostaa hillitympää tulkintaa.
Lauluteknisesti Nooran suoritus oli kuitenkin huippuluokkaa ja yksi ohjelman teknisesti vahvimmista esityksistä. Näin musiikkialan ammattilaisen ja laulunopettajan näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko oli etsiä keskustelu tästä kun törmäsin klippiin Instassa. Louhimon Aikuinen nainen meni ihan huutamiseksi, lisäksi briljeerasi äänellä ihan liikaa. Ei jokaista laulettua lausetta tarvitse koristella jollain kikkailulla, puhdasta laulua pitää olla enemmän kuin kikkailua. Joku tossa esityksessä selvästi meni pieleen, ei ammattilaulaja muuten karju tolla tavalla.
Ymmärrän hyvin, että Nooran tulkinta voi jakaa mielipiteitä, etenkin jos olet tottunut kuulemaan kappaleen perinteisempänä ja tasaisempana iskelmätulkintana. On kuitenkin tärkeää erottaa laulutekninen hallinta ja henkilökohtainen maku.
Lauluopettajan ja ammattilaisen näkökulmasta ei ollut kyse karjumisesta, vaan teknisesti vaativasta ja hallitusta belttauksesta. Noora käyttää massiivista tukea ja hallittua ääntöväylän muotoilua, jolloin äänenpaine on suuri, mutta ääni ei säröydy hallitsemattomasti. Se, mikä maallikon korvaan voi kuulostaa huutamiselta, voi ammattilaiselle olla kykyä tuottaa ääntä korkealla intensiteetillä ilman vääränlaista äänihuulten kuormitusta.
Myös kikkailut ja koristelut ovat tässä tulkittavissa tietoisina taiteellisina valintoina. Noora kasvattaa voimaa kappaleen dynaamisen kaaren mukaisesti, eikä aloita täydellä teholla. Leveä vibrato ja metallinen resonanssi taas ovat tyypillisiä hänen rock- ja metallitaustalleen, ja tässä ne tuodaan tietoisesti osaksi suomalaista iskelmää. Kyse on siis tyylillisestä fuusiosta, ei teknisestä virheestä.
Tekstin tulkinta tukee samaa kokonaisuutta. Noora korostaa sanoja itsepäisesti ja voimalla, jolloin äänen intensiteetti ja koristeellisuus palvelevat kappaleen sanomaa vahvasta ja itsenäisestä naisesta. Tämä ei ole kehtolaulu, vaan voimalaulu.
On täysin sallittua pitää enemmän alkuperäisestä tai pelkistetymmästä tyylistä, ja koko instrumentin skaalan käyttäminen voi tuntua vieraalta, jos arvostaa hillitympää tulkintaa.
Lauluteknisesti Nooran suoritus oli kuitenkin huippuluokkaa ja yksi ohjelman teknisesti vahvimmista esityksistä. Näin musiikkialan ammattilaisen ja laulunopettajan näkökulmasta.
Erittäin hyvin sanottu 🤘🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Sari Aalto hyvännäköinen kropaltaan mutta ei uskonut ajoissa ja jättänyt nukkea pois. Lilli ehdotti sille sitä jo pari jaksoa sitten.
No ihan turhat oli nuo nuket tässä ohjelmassa. Sopii mukaan sitten kun esiintyy vatsastapuhujana eikä laulamassa. Turhaa showta.
Mainosta uralle.
Vierailija kirjoitti:
Onhan Sari Aalto hyvännäköinen kropaltaan mutta ei uskonut ajoissa ja jättänyt nukkea pois. Lilli ehdotti sille sitä jo pari jaksoa sitten.
Nuket pudottivat Sarin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Sari Aalto hyvännäköinen kropaltaan mutta ei uskonut ajoissa ja jättänyt nukkea pois. Lilli ehdotti sille sitä jo pari jaksoa sitten.
Nuket pudottivat Sarin.
Minusta Sarin pudotti hänen järkyttävä kireytensä, mikä näkyi joka esityksessä.
Miksi ohjelman stylisti Jemina Hanhijärvi-Smeds pukee Susannan tuollaisiin järkyttävän rumiin vaatteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Sari Aalto hyvännäköinen kropaltaan mutta ei uskonut ajoissa ja jättänyt nukkea pois. Lilli ehdotti sille sitä jo pari jaksoa sitten.
Nuket pudottivat Sarin.
Minusta Sarin pudotti hänen järkyttävä kireytensä, mikä näkyi joka esityksessä.
Ne nuket häiritsivät minua. Minusta oli turhaa yhdistää laulua ja vatsastapuhumista. Hyvin olisi voinut laulaa ilman nukkeja. Nyt sitten ensimmäisenä putosi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ohjelman stylisti Jemina Hanhijärvi-Smeds pukee Susannan tuollaisiin järkyttävän rumiin vaatteisiin?
Samanlaisia vaatteita juontajalla on joka ohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Sari Aalto hyvännäköinen kropaltaan mutta ei uskonut ajoissa ja jättänyt nukkea pois. Lilli ehdotti sille sitä jo pari jaksoa sitten.
Nuket pudottivat Sarin.
Minusta Sarin pudotti hänen järkyttävä kireytensä, mikä näkyi joka esityksessä.
Ne nuket häiritsivät minua. Minusta oli turhaa yhdistää laulua ja vatsastapuhumista. Hyvin olisi voinut laulaa ilman nukkeja. Nyt sitten ensimmäisenä putosi.
Onneksi putosi. Vaikea ymmärtää ketä viihdyttää. Pahoittelut, mutta jotenkin suorastaan persoonallisuus vain ärsyttää, liekö sitä S. Aalto -dynastian syytä, esiintyminen kylmää, ei tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Pakko oli etsiä keskustelu tästä kun törmäsin klippiin Instassa. Louhimon Aikuinen nainen meni ihan huutamiseksi, lisäksi briljeerasi äänellä ihan liikaa. Ei jokaista laulettua lausetta tarvitse koristella jollain kikkailulla, puhdasta laulua pitää olla enemmän kuin kikkailua. Joku tossa esityksessä selvästi meni pieleen, ei ammattilaulaja muuten karju tolla tavalla.
Miksi hip-hop olisi (juontajan mukaan) osallistujista pelätyin osio. Onko tästä tehty ruksi-ruutuun -kysely. Mikä sitten on (keskimäärin) kaikista alkuperäisistä osallistujista rakastetuin osio.
Sen sijaan miten sellainen voi tuomaroida, jolla on puhevika. Suomi on niin köyhä maa, että esiintyjiksi pääsee jopa puhevikaisia, ei se ole kaivattua) (persoonallisuutta), vaan väärä malli, kuten Paleface, < www.ruutu.fi/video/100075996 >.
Nyt vasta Tenkanen onnistui ja vakuutti, miten sykähdyttävää tunnetta hänen laulunsa välitti ja miten sanoista sai ammattilaisen laulamana selvää.
Riipaisevaa, sydämeenkäyvää.
/ "26.4.2026 klo 06.00
1 t 7 min",
ei ole mitään spoilaamista lisäksi, @spoilaamisesta raivoaville, kun Sanoma kerran julkaisee jakson jo aamukuudelta. Mikä ettei julkaisisi MTV:n tapaan jo 00.01. /
Vierailija kirjoitti:
Nyt vasta Tenkanen onnistui ja vakuutti, miten sykähdyttävää tunnetta hänen laulunsa välitti ja miten sanoista sai ammattilaisen laulamana selvää.
Riipaisevaa, sydämeenkäyvää.
/ "26.4.2026 klo 06.00
1 t 7 min",
ei ole mitään spoilaamista lisäksi, @spoilaamisesta raivoaville, kun Sanoma kerran julkaisee jakson jo aamukuudelta. Mikä ettei julkaisisi MTV:n tapaan jo 00.01. /
26.4.2026 viittaa (hiukan hämäävästi) Ruutu+:n ^ julkaisuajankohtaan, maksuttomasti sunnuntaisin kello 6, vasta viikkoa myöhemmin, siis hiphop-Tenkasta 3.5.2026. Sanoma saisi julkaista kaksi eri julkaisuajankohtaa, maksullisen ja maksuttoman, myös jälkeenpäin, kun kummatkin on julkaistu.
Miten komea ilman viiksiä ja silmälaseja, sekin vielä. Vasta nyt vaikuttaa syvästi tunteisiin ja antaa hyvin lämpimän ja vilpittömän kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vasta Tenkanen onnistui ja vakuutti, miten sykähdyttävää tunnetta hänen laulunsa välitti ja miten sanoista sai ammattilaisen laulamana selvää.
Riipaisevaa, sydämeenkäyvää.
/ "26.4.2026 klo 06.00
1 t 7 min",
ei ole mitään spoilaamista lisäksi, @spoilaamisesta raivoaville, kun Sanoma kerran julkaisee jakson jo aamukuudelta. Mikä ettei julkaisisi MTV:n tapaan jo 00.01. /
26.4.2026 viittaa (hiukan hämäävästi) Ruutu+:n ^ julkaisuajankohtaan, maksuttomasti sunnuntaisin kello 6, vasta viikkoa myöhemmin, siis hiphop-Tenkasta 3.5.2026. Sanoma saisi julkaista kaksi eri julkaisuajankohtaa, maksullisen ja maksuttoman, myös jälkeenpäin, kun kummatkin on julkaistu.
Miten komea ilman viiksiä ja silmälaseja, sekin vielä. Vasta nyt vaikuttaa syvästi tunteisiin ja antaa hyvin lämpimän ja vilpittömän kuvan.
Ei (* naurua *) kun ^ Aarne Pelkonen!
Jotenkin vaan ei jaksa noita toisen sukupolven pakkomielteen omaavia, kun on pakko päästä esiintyjäksi kuten toinen tai kummatkin vanhemmistaan, näistä on paljon murhellisia esimerkkejä, kun seuraavasta sukupolvesta vaan ei ole siihen:
Venla Edelmannissa kun ei kerta kaikkiaan ole lavasäteilyä, ei miellyttävää persoonallisuutta eikä lauluääntäkään. Kaikkia ei voi miellyttää, vaikka liian kovaa yrittämistä on.
Asiatonta viitata, että isukki istuu yleisössä... . Miten yleisöön siis on päässyt, ikä- ja maakuntajakauma? Muutoin kuin mahdollisesta kutsusta esiintyjien läheisiä, joille esiintyjille toki esiintyjäkiintiökatsojapaikat suotakoon (ilman äänestysoikeutta toivottavasti).
Aivan oikea putosi, taas, sunnuntaina 3.5.2026. Henkilöltä uupuu lavasäteily, persoona ja kasvot kerta kaikkiaan eivät miellytä missään vaiheessa, ei vaan voi mitään.
Parasta on Lilli Paasikivi (mikä ettei Sami "Yaffa" Takamäkikin kohtalaisen sanavalmiina), rohkeaa, kun ammattilainen uskaltautuu tuomaroimaan, kuten TTK:nkin tuomaristo. Vaikka ei voikaan vaikuttaa lopputulokseen muutoin kuin korkeintaan mahdollisesti suojaamalla yhden pudotukselta.
Eihän huuda? Korkealta ja kovaa on laulanut kertosäkeet, mutta liioittelua väittää, että koko kappale olisi laulettu samalla tyylillä. Kuuntele nyt vaikka Sound of silence.