Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tähdet tähdet 2026 OFFICIAL

Vierailija
12.01.2026 |

Tähdet, tähdet palaa ruutuihin.

Ohjelmassa julkisuudesta tutut viihdyttäjät heittäytyvät eri musiikkigenrejen syövereihin ja haastavat itsensä viikko toisensa jälkeen.

 

Vuoden 2026 Tähdet, tähdet -kilpailijoina nähdään näyttelijä Mikko Penttilä, laulaja Ami Aspelund, ysärikingi Waldo, laulaja Annika Eklund, vatsastapuhuja Sari Aalto, reggae-muusikko Jukka Poika, laulaja Venla Edelmann, laulaja Noora Louhimo ja oopperalaulaja Aarne Pelkonen.

Ohjelman tuomareina nähdään aikaisemmilta kausilta tutut Lilli Paasikivi ja Sami Yaffa. Lisäksi esityksiä pääsee tuomaroimaan vaihtuva vieraileva tuomari.

Ohjelman juontajana toimii Susanna Laine.

 

https://www.is.fi/viihde/art-2000011743092.html

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Tähdet, tähdet - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (2081)

Vierailija
2061/2081 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen kilpailu tämä Tähdet,Tähdet: tuomareita kolme, joista yksi vaihtuva. Paikalla ollut kulloinenkin yleisö osallistui myös voittajan valintaan. Yleisössä vilisi tuttavia ja sukulaisia, vakituomarit alusta alkaen ohjailivat Nooraa voittoon. Absurdia!

Kenties on ajateltu, ettei Sanoma ala rahastaa ohjelmalla, jos katsojat saisivat äänestää.

 

Tai jos äänestyksen organisointi vaatisi niin paljon rahaa ja työvoimaa, ettei sen ole katsottu maksavan vaivaa.

 

(Vai onko vain ulkomainen formaatti, jota tulee pilkulleen noudattaa. Toisinaan liikesopimus voi jopa vaatia tietynlaisen juontajankin eikö niin?)

Tämä viimeinen vieraileva tuomari oli Nooran karaokelaulu baarikaveri Tampereen ajalta.

Vierailija
2062/2081 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, ellei Aarno voita koko kisaa. paras laulaja!

Kakkossija oli hyvä, parempi CV:ssä (kuin voitto jossain tähdet tähdet -kisassa). Aarne on ammattitason laulaja, ei hän voittoa tarvinnut mutta näkyvyyttä  että taipuu,  osaa ja uskaltaa laulaa muutakin kuin oopperaa. Voitti itsensä, ja se merkitsee eniten.

Anteeksi, aika kulunut ilmaisu, tuo itsensä voittaminen. Jos kilpaillaan, niin kilpaillaan kyllä toisten, ei itsensä voittamisesta.

Ihan sama, kun tosiaankaan ei tule mennä lavalle vain pitämään hauskaa, vaan kilpailemaan hampaat irvessä ja verissä päin, niin että katsoja näkee, että voitto kiinnostaa. Ellei riittästi kiinnosta, väärässä ohjelmassa.

 

Vääränlaista itsensä lohduttelua, jos alkaa selitellä, että menee vain pitämään hauskaa lavalle tai voittamaan itsensä tv-ohjelmassa, joka ei ole edes suoria lähetyksiä.

Hampaat irvessä kilpaileminen ei näytä eikä kuulosta mukavalta ja yleisö kärsii.

Onhan se oman itsensä voittamista kun oopperalaulaja laittaa itsensä likoon  ko. ohjelmassa laulaen muutakin kuin omaan genreensä kuuluvaa musiikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2063/2081 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta on, että Louhimon laulaminen muuttuu huutamiseksi kipaleitten lopussa. Ääni ei siis riitä. Miksi pitää valita tuollaisia kappaleita, jos se ääni lopulta sortuu. Huono valinta voittajaksi mielestäni, mutta tuskin tuollaisella kisalla on merkitystä mihinkään. 

Kerrotko sen kohdan jossa Nooran ääni sortui? Jännä, kun tuomarit eivät koskaan kuulleet näitä virheitä. Luulisi, että ammattilaiset bongais näin suuret virheet paremmin kuin av-mamma.

Ei ketään pudoteta (pienten) virheiden takia. Jos kerran haetaan viihdyttäjää, esiintyjää.

Miten monta kertaa ikinä ovat laulaa luikautelleet, kun kerran ei ole edes suoria lähetyksiä.

Minusta ei ole mikään pieni virhe, jos ääni pettää kerta toisensa jälkeen ja laulu menee huutamiseksi. Siitähän sinä Nooraa juuri kritisoit? Miksi tuomarit eivät koskaan huomanneet näin suuria virheitä vaikka muiden kisaajien kohdalla vastaavista ongelmista annettiin palautetta?

Ei se ole mitään huutamista vaan heavy belttaamista. Celine Dionin biisistä oli tehty vähän hevimpi muutenkin ja loppuun oli tietenkin laitettu Nooran tavaramerkki: heavy beltaaminen. Ei originaalissa ole mitään heavy kitaroitakaan. Noora on maailmankuulu tuosta äänestään. Tottakai se pitää sinne saada.

Jos odottaa Venlan tyyppistä ohutta yläpilveä, falsettia ja pitää sitä ainoana oikeana tapana laulaa, niin silloin vika on kuulijassa kun ei ymmärrä, että kovaa ja korkealta on myös ihan oikein.

Huutolaulu on sitten erikseen. Sitä varten on jos jonkinlaista punk-bändiä. Ne saattavat nimeätkin laulajansa tyyliin "Huuto: Vesku".

Vierailija
2064/2081 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen kilpailu tämä Tähdet,Tähdet: tuomareita kolme, joista yksi vaihtuva. Paikalla ollut kulloinenkin yleisö osallistui myös voittajan valintaan. Yleisössä vilisi tuttavia ja sukulaisia, vakituomarit alusta alkaen ohjailivat Nooraa voittoon. Absurdia!

Kenties on ajateltu, ettei Sanoma ala rahastaa ohjelmalla, jos katsojat saisivat äänestää.

 

Tai jos äänestyksen organisointi vaatisi niin paljon rahaa ja työvoimaa, ettei sen ole katsottu maksavan vaivaa.

 

(Vai onko vain ulkomainen formaatti, jota tulee pilkulleen noudattaa. Toisinaan liikesopimus voi jopa vaatia tietynlaisen juontajankin eikö niin?)

Tämä viimeinen vieraileva tuomari oli Nooran karaokelaulu baarikaveri Tampereen ajalta.

Kehui kyllä muitakin todella hyvin. Ei ollut mikään "vain kaverille kannustusta". Tökähän on muutekin kiva ja hauska jätkä. Ja ilmeikäs, siksi sitä kuvattiinkin kun selvästi meni esitykset tunteisiin. Kaikki esitykset. Hehkutti "posin kautta" kaikkia. Ei väliä oliko vanha tuttu 20 vuoden takaa karaokesta vai näkikö eka kerta koskaan juuri siinä.

Näin sen pitäisikin olla.

Vierailija
2065/2081 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan hyvä ettei Aarne voittanut, CV pysyy asialinjalla. Tuomaristo ajoi ensi hetkistä alkaen Nooraa voittajaksi, todella noloa kun sen tyhmempikin huomasi.

Minulle aarne on voittaja. Hän sai ohjelman avulla paljon näkyvyyttä ja uusia faneja.

Olisi laulanut HIM:iä, kuten Wicked game. Hiukan haastetta.

Wicked Game olisi ollut kyllä hieno. Niin alkuperäisenä kuin HIM-versiona. Ehkä sopivasti yhdistäen että ensin hempeästi ja sitten kitaravallilla.

Vierailija
2066/2081 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyrpeyden Suomen mestari: Venla, kun kuuntelee noin 10 minuuttia ennen ohjelman loppua Lillin arviointia omasta toisesta esityksestään.

 

Miten joku osaakin olla aina noin nyrpeän näköinen, tosi luotaantyöntävää.

Tarvitsisi kiireellistä esiintymiskoulutusta. Pahasti puutteellista.

Sanot näin mallista? Niiden perusilmeen kuuluukin olla "resting bitch face". Sitten kun käsketään hymyillä tai muuta kuvissa, niin sitten tehdään niin. Monesti myös kuvissa käsketään olla neutraalisti tai jotain muuta. Se voi jonku mielestä olla nyrpeyttä 🤷🏻‍. Kyllähän hänellä on hieno hymy kun päästää sen irti, mutta ei tuonne voi mennä ilmeilemään miten sattuu vapautuneesti.

Eikö se riitä että juontaja siellä ilmeilee ja eleilee enempi kuin lääkäri on määrännyt. Susannakin on paljon maltillisempi muissa ohjelmissaan. Käsikirjoitettua siis.

Jukka-Poikakin on varsin ilmeetön normaalisti. Sitten kun tulee jotain hauskaa sanottavaa niin hymyilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2067/2081 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan hyvä ettei Aarne voittanut, CV pysyy asialinjalla. Tuomaristo ajoi ensi hetkistä alkaen Nooraa voittajaksi, todella noloa kun sen tyhmempikin huomasi.

Minulle aarne on voittaja. Hän sai ohjelman avulla paljon näkyvyyttä ja uusia faneja.

Minusta 5 parasta oli kaikki omalla tavallaan voittajia.

-Waldo viihdyttäjänä

-Aarne uutena Eino Leinon tulkitsijana VM Loirin tilalle

-Venla nousevana tähtenä

-JukkaPoika Suomen parhaana reggaelaulajana

-Noora Suomen ykkösdiivana

Waldo oli Suomen kovin eurodance-esiintyjä jo 1990-luvulla. Edelleen soiva peli ja kai se WP vielä hengissä on. Euroviisuissakin olivat.

Jukkis 2000-luvulla Suomi-reggaessa paras, vähän kuin Fintelligens Suomi-räpissä.

Noorakin oli ei-heavylaulaja ennen liittymistään Battle Beastiin, missä olikin toista kymmentä vuotta. On vetänyt cover-keikkaa vaikka minkä Vantaan viihdeorkesterin kanssa. BB:n jälkeen on koittanut enempi omilla siivillään. Katsotaan miten lähtee.

Aarnesta voisi kyllä olla Loirin jatkumoa.

Venlan omasta tyylistä en tiedä, mutta jos se on savuinen jazz club, niin sitten se on aika marginaalia Suomessa. Mutta ulkomailla voi olla menekkiä jollain klubilla päästä vakioartistiksi. Mutta en tosiaan tiedä mihin on suuntautumassa. Ainakaan ei ole tusinapoppari.

Sari Aallolla on oma ura jo olemassa, samoin Penttilä on menestynyt näyttelijä ja Annika Eklundilla humppakeikkaa pukkaa. Ja Aspelund on tietty jo eläkkeellä vaikka varmaan silloin tällöin voi keikankin vetää.

Jos joku näkee Venlassa mitään lavasäteilyä, niin varmaan tarvitsee silmälääkäriä, jos niin aiheettomasti häikäisee. Ei saa mitään kontaktia yleisöönkään, puhumattakaan television katsojista.

Venla on klubien kaunis, pitkä, jazz-tulkitsija näillä näytöillä. Siellä ei yleisöön oteta kontaktia vaan ollaan juuri tuolla lailla pianistin ja fonistin kanssa pitkän savukkeen kanssa, vähän semmoista "Jessica Rabbit"-tyyliä.

Jos halutaan räväkkää yleisökontaktia ja showta niin se on sitten Bess, Nelli Matula ja muut. Ihan eri genreä.

Savuisten klubien sensuelli laulajatar-diiva 🤩

Vierailija
2068/2081 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala-arvoista ohjelma-ajan keinotekoisesti venyttämistä, kun juontaja leikki puvustajaa tai puvustamon työntekijää ennen jokaisen uusintakappaleen esittämistä.

 

Ei ihan juontajasta ainakaan näyttelijättäreksi ole.

Samaa mieltä, ihan turhaa kun ei ole live ja pitäisi tahallaan pelata aikaa jollain insertillä. Siinä on saatu jollekin käsikirjoittajalle duunia keksiä jotain.

Vähempikin riittäisi, enempi oikeita esityksiä siis. Mutta jos muuta ei ole niin tommoinen jaksohan olisi ohi 45 minuutissa ja siihenhän ei mahdu edes kymmentä mainoskatkoa! 😁

Siksi pitkät jaksot että rahat pois mainostajilta. Nyt se on pahimmillaan insertti 3 min, esitys 3 min ja kommentit 3 min ja mainos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2069/2081 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juontajan jännitys ei saisi koskaan näkyä katsojille.

Vierailija
2070/2081 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta on, että Louhimon laulaminen muuttuu huutamiseksi kipaleitten lopussa. Ääni ei siis riitä. Miksi pitää valita tuollaisia kappaleita, jos se ääni lopulta sortuu. Huono valinta voittajaksi mielestäni, mutta tuskin tuollaisella kisalla on merkitystä mihinkään. 

Kerrotko sen kohdan jossa Nooran ääni sortui? Jännä, kun tuomarit eivät koskaan kuulleet näitä virheitä. Luulisi, että ammattilaiset bongais näin suuret virheet paremmin kuin av-mamma.

Ei ketään pudoteta (pienten) virheiden takia. Jos kerran haetaan viihdyttäjää, esiintyjää.

Miten monta kertaa ikinä ovat laulaa luikautelleet, kun kerran ei ole edes suoria lähetyksiä.

Minusta ei ole mikään pieni virhe, jos ääni pettää kerta toisensa jälkeen ja laulu menee huutamiseksi. Siitähän sinä Nooraa juuri kritisoit? Miksi tuomarit eivät koskaan huomanneet näin suuria virheitä vaikka muiden kisaajien kohdalla vastaavista ongelmista annettiin palautetta?

Ei se ole mitään huutamista vaan heavy belttaamista. Celine Dionin biisistä oli tehty vähän hevimpi muutenkin ja loppuun oli tietenkin laitettu Nooran tavaramerkki: heavy beltaaminen. Ei originaalissa ole mitään heavy kitaroitakaan. Noora on maailmankuulu tuosta äänestään. Tottakai se pitää sinne saada.

Jos odottaa Venlan tyyppistä ohutta yläpilveä, falsettia ja pitää sitä ainoana oikeana tapana laulaa, niin silloin vika on kuulijassa kun ei ymmärrä, että kovaa ja korkealta on myös ihan oikein.

Huutolaulu on sitten erikseen. Sitä varten on jos jonkinlaista punk-bändiä. Ne saattavat nimeätkin laulajansa tyyliin "Huuto: Vesku".

Muistetaan, että eipä sitten ollut viulistikaan maailmankuulu🤣.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2071/2081 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kyllä ihailen Susannassa, että hän muistaa hirmu pitkät juontolitanjat ilman mitään lunttilappuja, eikä sekoile tai takeltele sanoissaan kuten joku Vappu Pimiä (vaikka hänellä oli muistilaputkin mukana TTK:ssa).

 

Vaikka muuten en Susannasta oikein välitäkään. 

Vitsailetko? Hän lukee prompterista.

Vierailija
2072/2081 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susanna Laine ja Katja Ståhl ovat ehdottomasti ja puhtaasti ykkösinhokkeja tv-juontajista. En edes pysty sanomaan kumpi vie "voiton". Vappu Pimiä vähän samaa kastia, mutta onneksi oli Erkku esim. TTK:ssa mukana tasoittamassa juontohommissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2073/2081 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta ohjelmassa oli Aarne Pelkonen. Hänellä on karismaa! Hän näytti monipuolisuutensa ja kykynsä heittäytyä ja sai varmasti paljon uusia faneja. Hänen kaikki esityksensä ovat olleet todella hyviä. Ja tuo upea, syvällinen tulkinta iki-ihanasta Nocturnesta kruunasi niin kauniisti Aarnen kilpailun. Hän toi minulle kyyneleet silmiin kauniilla laulullaan, sovitus oli myös erittäin onnistunut.

Vierailija
2074/2081 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, jos Aarne lauloi jonkun mielestä falskisti. Nocturne kosketti mua.. Se riittää. 

Jokin herkkyys puuttuu, vaikka tunnettakin on.

 

Sen sijaan oli stailattu ja valaistu onnistuneesti.

Aarnen esityksessä herkkyyttä ei heti havaitse. 

Vasta kun itse keskittyy kuuntelemaan ja katsomaan silloin sen huomaa, koska herkkyys tulee häneltä syvemmältä  ja se on silloin aidompaa ja mielenkiintoisempaa. Hän on  tyrmäävän vahva esiintyjä. Hallitsee lavaa pelkällä olemuksellaan.

Olenkin jo hankkinut lipun hänen syyskuiselle keikalleen tampereella.

Juuri näin. Nähdä Lilli pidättelemässä kyyneliään ja Sami täysin lumoutuneena Aarnen laulaessaan Nocturnea kertoi kaiken siitä tunnelmasta, jonka Aarne pystyy luomaan laulullaan. Hienoa, että tämä upea laulaja sai nyt ansaitsemaansa näkyvyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2075/2081 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun taidot loppuu, niin huuto alkaa. 

Kokeile itse laulaa 3min kappale huutamalla. Et pystyisi siihen vaan äänesi särkyisi jo puolen minuutin jälkeen. Siksi Noorakaan ei huuda vaan ns. belttaa. 

Minkä ihmeen takia pitäisi 3 min huutaa? Tottakai ääni voi särkyä huutaessa, niin se särkyi tällä Noorallakin. 

Eikö kuitenkin tarkoitus ollut laulaa?

Vierailija
2076/2081 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarnella ja Nooralla yhteinen konsertti.

https://www.instagram.com/nooralouhimoofficial/p/DZCL2S6kXpv/

Vierailija
2077/2081 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun taidot loppuu, niin huuto alkaa. 

Kokeile itse laulaa 3min kappale huutamalla. Et pystyisi siihen vaan äänesi särkyisi jo puolen minuutin jälkeen. Siksi Noorakaan ei huuda vaan ns. belttaa. 

Minkä ihmeen takia pitäisi 3 min huutaa? Tottakai ääni voi särkyä huutaessa, niin se särkyi tällä Noorallakin. 

Eikö kuitenkin tarkoitus ollut laulaa?

Edelleenkään kukaan ei ole kertonut sitä kohtaa jossa ääni särkyi pahasti, eikä sitä huomanneet tuomaritkaan. Joten oletko ystävällinen ja kerro se kohta kappaleesta jossa ääni särkyi.

Vierailija
2078/2081 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susanna näyttää miljoona kertaa paremmalta tällaisessa luonnollisessa meikissä kuin niissä järkyttävissä meikeissä, jotka ohjelmassa on nähty.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/2cbbeab3-544e-448a-a0ef-da1ac0…

Vierailija
2079/2081 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin, että ohjelmassa keskityttäisiin vain laulajiin, kuten alkuvuosina tehtiin. Ei mukaan näyttelijöitä, vatsastapuhujia jne. Ohjelma toimii parhaiten silloin, kun mukana on suurelle yleisölle tuntemattomia karismaattisia ja taitavia laulajia kuten nyt Aarne Pelkonen. Hän sai paljon uutta kuulijakuntaa ja oli huikea yllätys upeilla heittäytymisillään. Tai pitkän linjan ammattilaisia, vähän "unohdettuja" laulajia, kuten nyt Ami Aspelund. Olipa mukava nähdä hänet TVssa pitkästä aikaa! Pois kaikki ylimääräinen, nuo typerääkin typerämmät "välinäytelmät", joissa Susanna ja osallistujat joutuvat alentumaan mitä typerimpiin kohtauksiin. Ja Susannan voisi antaa juontaa luonnollisesti, eikä kuten nyt, jossa hänelle on kehitelty tuollainen aivan kammottava juontaja-rooli (Susannahan on myös näyttelijä).

Vierailija
2080/2081 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin, että ohjelmassa keskityttäisiin vain laulajiin, kuten alkuvuosina tehtiin. Ei mukaan näyttelijöitä, vatsastapuhujia jne. Ohjelma toimii parhaiten silloin, kun mukana on suurelle yleisölle tuntemattomia karismaattisia ja taitavia laulajia kuten nyt Aarne Pelkonen. Hän sai paljon uutta kuulijakuntaa ja oli huikea yllätys upeilla heittäytymisillään. Tai pitkän linjan ammattilaisia, vähän "unohdettuja" laulajia, kuten nyt Ami Aspelund. Olipa mukava nähdä hänet TVssa pitkästä aikaa! Pois kaikki ylimääräinen, nuo typerääkin typerämmät "välinäytelmät", joissa Susanna ja osallistujat joutuvat alentumaan mitä typerimpiin kohtauksiin. Ja Susannan voisi antaa juontaa luonnollisesti, eikä kuten nyt, jossa hänelle on kehitelty tuollainen aivan kammottava juontaja-rooli (Susannahan on myös näyttelijä).

Samaa mieltä mutta Susanna voisi jättäytyä vallan pois höpisemästä ja koikkelehtimasta. Onko muka edes valmistunut jostain opinahjosta näyttelijäksi vai onko itseoppinut?  Ei ainakaan vakuuta näyttelijäntaidoillaan(kaan). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän