Tähdet tähdet 2026 OFFICIAL
Tähdet, tähdet palaa ruutuihin.
Ohjelmassa julkisuudesta tutut viihdyttäjät heittäytyvät eri musiikkigenrejen syövereihin ja haastavat itsensä viikko toisensa jälkeen.
Vuoden 2026 Tähdet, tähdet -kilpailijoina nähdään näyttelijä Mikko Penttilä, laulaja Ami Aspelund, ysärikingi Waldo, laulaja Annika Eklund, vatsastapuhuja Sari Aalto, reggae-muusikko Jukka Poika, laulaja Venla Edelmann, laulaja Noora Louhimo ja oopperalaulaja Aarne Pelkonen.
Ohjelman tuomareina nähdään aikaisemmilta kausilta tutut Lilli Paasikivi ja Sami Yaffa. Lisäksi esityksiä pääsee tuomaroimaan vaihtuva vieraileva tuomari.
Ohjelman juontajana toimii Susanna Laine.
Katso lähetysajat : Tähdet, tähdet - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2081)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana ja kaunis Nocturne.
Niin kaunista runoutta, että alkaa itkettämään.
Suomen kieltä kauneimmillaan ja koskettavimmillaan.
Nocturne on kirjoitettu kesällä 1903 ja edelleen vuonna 2026 nuo sanat koskettavat ja liikuttavat. Sellaista on taide parhaimmillaan.
Kuten Jaffa sanoi, hienoa tekstiä. Tuollaista kun olisi ollut Liekinheitin, ja parempi esitys, jossa tanssijoita mukana, olisi tullut Euroviisuvoitto.
Eikö ihmisten korvat todellakaan tunnistaneet miten falskisti oppeeralaulaja veteli joka biisin? Se että on opiskellut klassista tekniikkaa, ei tee kenestäkään automaattisesti hyvää laulajaa. Lisäksi on kadottanut luonnollisemman tvan laulaa aivan kokonaan ja joka biisi meni sellaiseksi semiklassiseksi kailottamiseksi.
Vähän jo pelkäsin ettei Noora voitakaan kun valitsi viimeiseksi biisikseen puhkilauletun vanhan biisin. Inhoan tuota laulua, en viitsi edes nimeä kirjoittaa. Venla oli paras finaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nooran esiintyminen on karaoketasoa.
One trick pony.
Ei olisi kannattanut lähteä bändistä. Ei onnistu sooloura noilla avuilla.
Battle Beastin uusi laulaja Marina La Torraca on aivan upea.
So beautiful and voice of an angel.
Different than Noora but still good.
Laulajan vaihtuminen on aina iso juttu mutta niin on maailman suurimmatkin bändit sopeutuneet ja tyylikin monesti muuttuu sitten seuraavalle levylle, siis tukemaan uuden laulajan parasta osaamista. Vanhat biisithän vaan pitää ottaa haltuun tavalla tai toisella. Osa sellaisenaan, osaan voi ehtiä jotain omaa väriä jo lisätä.
Mutta Noora päätti lähteä maailmaa kiertävästä menestysbändistä ja katsoa soolourakortin tässä kohti uraa. Jäädään seuraamaan miten käy. Keikkaahan kyllä pukkaa koko ajan, ettei siitä ole kiinni. Ei vaan niin isoilla tuloilla, areenoilla eikä maailmalla. Mutta jos se riittää tienestiin kotimaassa niin onpahan vähemmän stressaavaa ja saa olla enempi kotimaatilalla ja vähemmän Japanissa ja Brasiliassa.
Vierailija kirjoitti:
Nocturne... ja muutkin "lauletut" Leinon runot nivotuvat niin vahvasti Loirin esityksiin kyseisistä kappaleista jotta vaikea siihen on kenenkään yltää vaikka olisi kuinka hyvä laulaja ja esitys. olikohan väärä valinta kappaleeksi tähän finaaliin?
Todella helppo. Inhosin Loirin lauluääntä. Tai ei se mitään laulua ollut, vaan jotain jollotusta. Tunteita kyllä toki oli tulkinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisten korvat todellakaan tunnistaneet miten falskisti oppeeralaulaja veteli joka biisin? Se että on opiskellut klassista tekniikkaa, ei tee kenestäkään automaattisesti hyvää laulajaa. Lisäksi on kadottanut luonnollisemman tvan laulaa aivan kokonaan ja joka biisi meni sellaiseksi semiklassiseksi kailottamiseksi.
Absoluuttinen sävelkorva ei havainnut epäpuhtautta.
"Ra-ra-ah-ah-ah
Roma-roma-ma
Gaga, ooh, la-la":
Bad Romance sopi Nooralle ja laulu on yleisöön menevä. Häneltä voisi toivoa kuulevansa tosin vaikkapa Wrecking Ballin.
Olihan koreo(grafia) ja puvustuskin kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan hyvä ettei Aarne voittanut, CV pysyy asialinjalla. Tuomaristo ajoi ensi hetkistä alkaen Nooraa voittajaksi, todella noloa kun sen tyhmempikin huomasi.
Minulle aarne on voittaja. Hän sai ohjelman avulla paljon näkyvyyttä ja uusia faneja.
Minusta 5 parasta oli kaikki omalla tavallaan voittajia.
-Waldo viihdyttäjänä
-Aarne uutena Eino Leinon tulkitsijana VM Loirin tilalle
-Venla nousevana tähtenä
-JukkaPoika Suomen parhaana reggaelaulajana
-Noora Suomen ykkösdiivana
Waldo oli Suomen kovin eurodance-esiintyjä jo 1990-luvulla. Edelleen soiva peli ja kai se WP vielä hengissä on. Euroviisuissakin olivat.
Jukkis 2000-luvulla Suomi-reggaessa paras, vähän kuin Fintelligens Suomi-räpissä.
Noorakin oli ei-heavylaulaja ennen liittymistään Battle Beastiin, missä olikin toista kymmentä vuotta. On vetänyt cover-keikkaa vaikka minkä Vantaan viihdeorkesterin kanssa. BB:n jälkeen on koittanut enempi omilla siivillään. Katsotaan miten lähtee.
Aarnesta voisi kyllä olla Loirin jatkumoa.
Venlan omasta tyylistä en tiedä, mutta jos se on savuinen jazz club, niin sitten se on aika marginaalia Suomessa. Mutta ulkomailla voi olla menekkiä jollain klubilla päästä vakioartistiksi. Mutta en tosiaan tiedä mihin on suuntautumassa. Ainakaan ei ole tusinapoppari.
Sari Aallolla on oma ura jo olemassa, samoin Penttilä on menestynyt näyttelijä ja Annika Eklundilla humppakeikkaa pukkaa. Ja Aspelund on tietty jo eläkkeellä vaikka varmaan silloin tällöin voi keikankin vetää.
Jos joku näkee Venlassa mitään lavasäteilyä, niin varmaan tarvitsee silmälääkäriä, jos niin aiheettomasti häikäisee. Ei saa mitään kontaktia yleisöönkään, puhumattakaan television katsojista.
Venla on klubien kaunis, pitkä, jazz-tulkitsija näillä näytöillä. Siellä ei yleisöön oteta kontaktia vaan ollaan juuri tuolla lailla pianistin ja fonistin kanssa pitkän savukkeen kanssa, vähän semmoista "Jessica Rabbit"-tyyliä.
Jos halutaan räväkkää yleisökontaktia ja showta niin se on sitten Bess, Nelli Matula ja muut. Ihan eri genreä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nooran esiintyminen on karaoketasoa.
One trick pony.
Ei olisi kannattanut lähteä bändistä. Ei onnistu sooloura noilla avuilla.
Battle Beastin uusi laulaja Marina La Torraca on aivan upea.
So beautiful and voice of an angel.
Different than Noora but still good.
Laulajan vaihtuminen on aina iso juttu mutta niin on maailman suurimmatkin bändit sopeutuneet ja tyylikin monesti muuttuu sitten seuraavalle levylle, siis tukemaan uuden laulajan parasta osaamista. Vanhat biisithän vaan pitää ottaa haltuun tavalla tai toisella. Osa sellaisenaan, osaan voi ehtiä jotain omaa väriä jo lisätä.
Mutta Noora päätti lähteä maailmaa kiertävästä menestysbändistä ja katsoa soolourakortin tässä kohti uraa. Jäädään seuraamaan miten käy. Keikkaahan kyllä pukkaa koko ajan, ettei siitä ole kiinni. Ei vaan niin isoilla tuloilla, areenoilla eikä maailmalla. Mutta jos se riittää tienestiin kotimaassa niin onpahan vähemmän stressaavaa ja saa olla enempi kotimaatilalla ja vähemmän Japanissa ja Brasiliassa.
Onko jossain sanottu että se oli Nooran oma päätös?
Vierailija kirjoitti:
"Ra-ra-ah-ah-ah
Roma-roma-ma
Gaga, ooh, la-la":
Bad Romance sopi Nooralle ja laulu on yleisöön menevä. Häneltä voisi toivoa kuulevansa tosin vaikkapa Wrecking Ballin.
Olihan koreo(grafia) ja puvustuskin kohdallaan.
Hengästyttävän upea, joskin alkuperäisen kappaleen ansiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisten korvat todellakaan tunnistaneet miten falskisti oppeeralaulaja veteli joka biisin? Se että on opiskellut klassista tekniikkaa, ei tee kenestäkään automaattisesti hyvää laulajaa. Lisäksi on kadottanut luonnollisemman tvan laulaa aivan kokonaan ja joka biisi meni sellaiseksi semiklassiseksi kailottamiseksi.
Absoluuttinen sävelkorva ei havainnut epäpuhtautta.
Taitaa olla vaikkua melkolailla. Tai puppua.
Ihmettelen, ellei Aarno voita koko kisaa. paras laulaja!
Sanoma, Nelonen spoilasti mainoskirjeessään, aika harmi, oikeastaan tosi törkeää, kyllä tuo mainoskirje olisi saanut odottaa, vaikka televisiolähetys olisikin jo päättynyt:
"date: 31 May 2026, 21:30
subject: Noora Louhimo voitti Tähdet, tähdet -kilpailun – Sami Yaffa ylisti laulajaa: ”Sydän lähtee irti”".
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisten korvat todellakaan tunnistaneet miten falskisti oppeeralaulaja veteli joka biisin? Se että on opiskellut klassista tekniikkaa, ei tee kenestäkään automaattisesti hyvää laulajaa. Lisäksi on kadottanut luonnollisemman tvan laulaa aivan kokonaan ja joka biisi meni sellaiseksi semiklassiseksi kailottamiseksi.
Samaa olen miettinyt, ilmeisesti riittää että ulkonäkö on joidenkin mieleen. Myönnän Nooralla olevan välillä huonoa harkintaa raspin käyttöön, mutta mielestäni on monessa biisissä hyödyntänyt erilaista dynamiikkaa ja omaa lavakarismaa toisin kuin täällä toitotetaan. Tuntuu saavan lokaa niskaan, kun on nainen ja väärän näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan hyvä ettei Aarne voittanut, CV pysyy asialinjalla. Tuomaristo ajoi ensi hetkistä alkaen Nooraa voittajaksi, todella noloa kun sen tyhmempikin huomasi.
Minulle aarne on voittaja. Hän sai ohjelman avulla paljon näkyvyyttä ja uusia faneja.
Minusta 5 parasta oli kaikki omalla tavallaan voittajia.
-Waldo viihdyttäjänä
-Aarne uutena Eino Leinon tulkitsijana VM Loirin tilalle
-Venla nousevana tähtenä
-JukkaPoika Suomen parhaana reggaelaulajana
-Noora Suomen ykkösdiivana
Waldo oli Suomen kovin eurodance-esiintyjä jo 1990-luvulla. Edelleen soiva peli ja kai se WP vielä hengissä on. Euroviisuissakin olivat.
Jukkis 2000-luvulla Suomi-reggaessa paras, vähän kuin Fintelligens Suomi-räpissä.
Noorakin oli ei-heavylaulaja ennen liittymistään Battle Beastiin, missä olikin toista kymmentä vuotta. On vetänyt cover-keikkaa vaikka minkä Vantaan viihdeorkesterin kanssa. BB:n jälkeen on koittanut enempi omilla siivillään. Katsotaan miten lähtee.
Aarnesta voisi kyllä olla Loirin jatkumoa.
Venlan omasta tyylistä en tiedä, mutta jos se on savuinen jazz club, niin sitten se on aika marginaalia Suomessa. Mutta ulkomailla voi olla menekkiä jollain klubilla päästä vakioartistiksi. Mutta en tosiaan tiedä mihin on suuntautumassa. Ainakaan ei ole tusinapoppari.
Sari Aallolla on oma ura jo olemassa, samoin Penttilä on menestynyt näyttelijä ja Annika Eklundilla humppakeikkaa pukkaa. Ja Aspelund on tietty jo eläkkeellä vaikka varmaan silloin tällöin voi keikankin vetää.
Jos joku näkee Venlassa mitään lavasäteilyä, niin varmaan tarvitsee silmälääkäriä, jos niin aiheettomasti häikäisee. Ei saa mitään kontaktia yleisöönkään, puhumattakaan television katsojista.
Venla on klubien kaunis, pitkä, jazz-tulkitsija näillä näytöillä. Siellä ei yleisöön oteta kontaktia vaan ollaan juuri tuolla lailla pianistin ja fonistin kanssa pitkän savukkeen kanssa, vähän semmoista "Jessica Rabbit"-tyyliä.
Jos halutaan räväkkää yleisökontaktia ja showta niin se on sitten Bess, Nelli Matula ja muut. Ihan eri genreä.
Posautelkoon sitten niille marginaalisille jazz-kuuntelijoilleen.
Äänensävy ei silti miellytä. Makunsa kullakin. Ei hallitse ilmeitään, vaan näyttää niin tyytymättömältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nocturne... ja muutkin "lauletut" Leinon runot nivotuvat niin vahvasti Loirin esityksiin kyseisistä kappaleista jotta vaikea siihen on kenenkään yltää vaikka olisi kuinka hyvä laulaja ja esitys. olikohan väärä valinta kappaleeksi tähän finaaliin?
Todella helppo. Inhosin Loirin lauluääntä. Tai ei se mitään laulua ollut, vaan jotain jollotusta. Tunteita kyllä toki oli tulkinnassa.
Liian kulunut kappale ja silti ei sovi kenenkään muun kuin inhokki-Loirin esittämäksi, kun siitä tuli niin hänen nimikkoannoksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisten korvat todellakaan tunnistaneet miten falskisti oppeeralaulaja veteli joka biisin? Se että on opiskellut klassista tekniikkaa, ei tee kenestäkään automaattisesti hyvää laulajaa. Lisäksi on kadottanut luonnollisemman tvan laulaa aivan kokonaan ja joka biisi meni sellaiseksi semiklassiseksi kailottamiseksi.
Samaa olen miettinyt, ilmeisesti riittää että ulkonäkö on joidenkin mieleen. Myönnän Nooralla olevan välillä huonoa harkintaa raspin käyttöön, mutta mielestäni on monessa biisissä hyödyntänyt erilaista dynamiikkaa ja omaa lavakarismaa toisin kuin täällä toitotetaan. Tuntuu saavan lokaa niskaan, kun on nainen ja väärän näköinen.
Täällä on ihan sama miltä nainen näyttää tai tekee, niin siskonsa täällä keksivät kyllä haukuttavaa.
Noora oli alun alkaen tuotannon valitsema voittaja. Ällistyttää, että joku oikeasti uskoo ”yleisön valintaan”.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai Lilli tietää osaako Noora laulaa vai ei.
Nimenomaan. Musiikin alan ammattilainen arvostelemassa niin jos ei onnistuisi niin sanoisi tavalla tai toisella. Lilli silleen hyvä että jos laulu ei joskus ole miellyttänyt on sitten kehunut jotain muuta osa-aluetta ja antanut vähän huumorinkin avulla rakentavaa palautetta lauluun. Nooran kohdalla ei tarvitse antaa.
Ja jos Noora ei osaisi, niin tuskin olisi kiertänyt monta kertaa maapallon ympäri menestyneessa yhtyessä. Ja kuinka moni jäi itkemään perään kun vokalisti vaihtui. Jos ei osaisi niin kai siellä oltaisiin oltu tyytyväisiä 😅. On ollut jo aiemmin Suomen arvostetuin naisääni raskaammassa musiikissa, mutta on ennen sitä uraa - sen aikana, ja nyt jälkeenkin - tehnyt myös muuta.
Noora on kova.
Ei olisi tarvinnut tätä ohjelmaa sinällään mihinkään, kuten ei muutkaan jo uran omaavat. Mutta voi se silti avata jotain ovia ja saada laajemman yleisön tietoisuuteen.
Tullut isäänsä.