Tähdet tähdet 2026 OFFICIAL
Tähdet, tähdet palaa ruutuihin.
Ohjelmassa julkisuudesta tutut viihdyttäjät heittäytyvät eri musiikkigenrejen syövereihin ja haastavat itsensä viikko toisensa jälkeen.
Vuoden 2026 Tähdet, tähdet -kilpailijoina nähdään näyttelijä Mikko Penttilä, laulaja Ami Aspelund, ysärikingi Waldo, laulaja Annika Eklund, vatsastapuhuja Sari Aalto, reggae-muusikko Jukka Poika, laulaja Venla Edelmann, laulaja Noora Louhimo ja oopperalaulaja Aarne Pelkonen.
Ohjelman tuomareina nähdään aikaisemmilta kausilta tutut Lilli Paasikivi ja Sami Yaffa. Lisäksi esityksiä pääsee tuomaroimaan vaihtuva vieraileva tuomari.
Ohjelman juontajana toimii Susanna Laine.
Katso lähetysajat : Tähdet, tähdet - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2081)
Totta on, että Louhimon laulaminen muuttuu huutamiseksi kipaleitten lopussa. Ääni ei siis riitä. Miksi pitää valita tuollaisia kappaleita, jos se ääni lopulta sortuu. Huono valinta voittajaksi mielestäni, mutta tuskin tuollaisella kisalla on merkitystä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisten korvat todellakaan tunnistaneet miten falskisti oppeeralaulaja veteli joka biisin? Se että on opiskellut klassista tekniikkaa, ei tee kenestäkään automaattisesti hyvää laulajaa. Lisäksi on kadottanut luonnollisemman tvan laulaa aivan kokonaan ja joka biisi meni sellaiseksi semiklassiseksi kailottamiseksi.
Samaa olen miettinyt, ilmeisesti riittää että ulkonäkö on joidenkin mieleen. Myönnän Nooralla olevan välillä huonoa harkintaa raspin käyttöön, mutta mielestäni on monessa biisissä hyödyntänyt erilaista dynamiikkaa ja omaa lavakarismaa toisin kuin täällä toitotetaan. Tuntuu saavan lokaa niskaan, kun on nainen ja väärän näköinen.
Täällä on ihan sama miltä nainen näyttää tai tekee, niin siskonsa täällä keksivät kyllä haukuttavaa.
Saako Venlasta sanoa, että täysin värittömän näköinen, ei kiinnosta ainakaan naaman perusteella sitten vähäkään, ei vartalonkaan tosin.
Mieluummin uhkeaa Noraa.
Minusta nämä on makuasioita. UIkomusiikillisiakin vielä, mutta toki ne joillekin vaikuttaa. Venla on klassisen mallin näköinen mutta osaa myös laulaa - ja onnekseen ei näytä liikaa isältään (joka on nuorena toki ollut komea, mutta tyttärelle toivoo enempi äitinsä ulkonäköä). Noora on vähän muodokkaampi mutta ainakin Battle Beastissa osasi sitä hyödyntää korsettiasuilla ja muilla. Toimii ainakin meille heviperteille.
Noora osaa laulaa. Mutta mutta.
1) Tyyli on hukassa. Se pitää löytää. Että olisi uskottava ja vahva, kuten äänensä. Nyt näyttää tätidiandralta, karaokelaulajalta, pubiruusulta ja turboahdetulta 60 v. Kaija koolta. Kiharrettu hiuslisäke pois ja vanhentava meikki vaihtoon. Asenne vaihtoon, ronskisti vahvuutta ja varmuutta lavalla oloon että habitus vastaa rouheaa ääntä.
2) lava otettava haltuun vähäeleisesti. Siihen hänen on saatava koulutusta. Nyt se näyttää paikoin huitomiselta ja sätkimiseltä kuten Irinalla eikä sellainen sovi yhteen nooran äänen kanssa. Suuret kaaret ja kulmikkuus harkittu vähäeleinen lavaliikehdintä ja sen rinnalle vahvat lavasteet. Ei ladya, ei tekokiharoita, ei tanttatyyliä, ei liikaa värien sekamelskaa.
3) persoona esiin. Lavakarismaa vahvistettava. Jotenkin pienentää itsenä lavalla ja sitten koettaa epämääräisellä liikkumisella korvata. Noora oli bändissä hyvä, mutta sitten jotain katosi. Se jokin pitäisi löytää, että olisi hyvä valinta esim. Viisuihin. Se, että osaa laulaa ei vielä riitä.
Noora tarvitsee bändin, että saa äänensä arvoiset puitteet silloin kuulostaa ja näyttää hyvältä.
Nooh, suomalaiselle riittää karaoketasoinen laulaja joka tosiaan näyttää pubiruusulta. Suomalaiseen makuun ei saa olla liian vahva, iloinen eikä itsevarma - sitten tulee paskaa niskaan. Mutta jos on nyyh nyyh ja avaa elämänsä karikot joka haastattelussa, irtoripset, paksu meikkikerros ja tekotukka niin "oot nätti" ja ihana.
Vierailija kirjoitti:
Totta on, että Louhimon laulaminen muuttuu huutamiseksi kipaleitten lopussa. Ääni ei siis riitä. Miksi pitää valita tuollaisia kappaleita, jos se ääni lopulta sortuu. Huono valinta voittajaksi mielestäni, mutta tuskin tuollaisella kisalla on merkitystä mihinkään.
Noora ei ole vielä löytänyt omaa tyyliään. Se pitää nyt ensin löytää ennen kuin on valmis artisti. Ääntä on, mutta millaiseen genreen se sopisi?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, ellei Aarno voita koko kisaa. paras laulaja!
Kakkossija oli hyvä, parempi CV:ssä (kuin voitto jossain tähdet tähdet -kisassa). Aarne on ammattitason laulaja, ei hän voittoa tarvinnut mutta näkyvyyttä että taipuu, osaa ja uskaltaa laulaa muutakin kuin oopperaa. Voitti itsensä, ja se merkitsee eniten.
Nyrpeyden Suomen mestari: Venla, kun kuuntelee noin 10 minuuttia ennen ohjelman loppua Lillin arviointia omasta toisesta esityksestään.
Miten joku osaakin olla aina noin nyrpeän näköinen, tosi luotaantyöntävää.
Tarvitsisi kiireellistä esiintymiskoulutusta. Pahasti puutteellista.
Vierailija kirjoitti:
Totta on, että Louhimon laulaminen muuttuu huutamiseksi kipaleitten lopussa. Ääni ei siis riitä. Miksi pitää valita tuollaisia kappaleita, jos se ääni lopulta sortuu. Huono valinta voittajaksi mielestäni, mutta tuskin tuollaisella kisalla on merkitystä mihinkään.
Noora ei ole läsnä toisin kuin Aarne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, ellei Aarno voita koko kisaa. paras laulaja!
Kakkossija oli hyvä, parempi CV:ssä (kuin voitto jossain tähdet tähdet -kisassa). Aarne on ammattitason laulaja, ei hän voittoa tarvinnut mutta näkyvyyttä että taipuu, osaa ja uskaltaa laulaa muutakin kuin oopperaa. Voitti itsensä, ja se merkitsee eniten.
Anteeksi, aika kulunut ilmaisu, tuo itsensä voittaminen. Jos kilpaillaan, niin kilpaillaan kyllä toisten, ei itsensä voittamisesta.
Ihan sama, kun tosiaankaan ei tule mennä lavalle vain pitämään hauskaa, vaan kilpailemaan hampaat irvessä ja verissä päin, niin että katsoja näkee, että voitto kiinnostaa. Ellei riittästi kiinnosta, väärässä ohjelmassa.
Vääränlaista itsensä lohduttelua, jos alkaa selitellä, että menee vain pitämään hauskaa lavalle tai voittamaan itsensä tv-ohjelmassa, joka ei ole edes suoria lähetyksiä.
Erikoinen kilpailu tämä Tähdet,Tähdet: tuomareita kolme, joista yksi vaihtuva. Paikalla ollut kulloinenkin yleisö osallistui myös voittajan valintaan. Yleisössä vilisi tuttavia ja sukulaisia, vakituomarit alusta alkaen ohjailivat Nooraa voittoon. Absurdia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, jos Aarne lauloi jonkun mielestä falskisti. Nocturne kosketti mua.. Se riittää.
Jokin herkkyys puuttuu, vaikka tunnettakin on.
Sen sijaan oli stailattu ja valaistu onnistuneesti.
Aarnen esityksessä herkkyyttä ei heti havaitse.
Vasta kun itse keskittyy kuuntelemaan ja katsomaan silloin sen huomaa, koska herkkyys tulee häneltä syvemmältä ja se on silloin aidompaa ja mielenkiintoisempaa. Hän on tyrmäävän vahva esiintyjä. Hallitsee lavaa pelkällä olemuksellaan.
Olenkin jo hankkinut lipun hänen syyskuiselle keikalleen tampereella.
En, ei ole ostoslistalla: Karita Mattilaa varten kyllä itsenäisyyspäivän edelle (2026), vaikkei ohjelmaakaan ole vielä julkaistu eikä tietoa julkaisuajankohdastakaan.
Onhan näitä, Jyrki Anttila, Mika Kares, jotka ilahduttavat maakunnissakin ja kohtuullisempaan hintaan kuin jossain areenakeikoilla tai muualla ökyhintaisissa saleissa.
Vierailija kirjoitti:
Totta on, että Louhimon laulaminen muuttuu huutamiseksi kipaleitten lopussa. Ääni ei siis riitä. Miksi pitää valita tuollaisia kappaleita, jos se ääni lopulta sortuu. Huono valinta voittajaksi mielestäni, mutta tuskin tuollaisella kisalla on merkitystä mihinkään.
Kerrotko sen kohdan jossa Nooran ääni sortui? Jännä, kun tuomarit eivät koskaan kuulleet näitä virheitä. Luulisi, että ammattilaiset bongais näin suuret virheet paremmin kuin av-mamma.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen kilpailu tämä Tähdet,Tähdet: tuomareita kolme, joista yksi vaihtuva. Paikalla ollut kulloinenkin yleisö osallistui myös voittajan valintaan. Yleisössä vilisi tuttavia ja sukulaisia, vakituomarit alusta alkaen ohjailivat Nooraa voittoon. Absurdia!
Erikoista, ellei Sanoma Nelosineen ole vieläkään/kö kertonut miten yleisö on valittu: onko pitänyt maksaa ja ostaa pääsylippu, pitikö maksaa itse matkat studiolle ja mahdollinen majoitus,
onko sama yleisö joka jaksossa.
Kaiken kaikkiaan, yleensä ei ihminen vaihda mieltymystään ensivaikutelma, ellei joku täydellisesti yllätä. Kukaan ei yllättänyt, tasaista suorittamista jaksosta jaksoon.
Sanoman tulisi julkaista kumulatiivinen äänestystilanne.
Kun aikaisempien jaksojen äänet lasketaan joka kerta mukaan kumulatiivisesti (kasautuvasti, kertyvästi jakso jaksolta), niin sellaisenaanko vai jonkun muunnoksen kautta siten, että niiden saamat äänet, joka ei mene jatkoon, menevät vain harakoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen kilpailu tämä Tähdet,Tähdet: tuomareita kolme, joista yksi vaihtuva. Paikalla ollut kulloinenkin yleisö osallistui myös voittajan valintaan. Yleisössä vilisi tuttavia ja sukulaisia, vakituomarit alusta alkaen ohjailivat Nooraa voittoon. Absurdia!
Erikoista, ellei Sanoma Nelosineen ole vieläkään/kö kertonut miten yleisö on valittu: onko pitänyt maksaa ja ostaa pääsylippu, pitikö maksaa itse matkat studiolle ja mahdollinen majoitus,
onko sama yleisö joka jaksossa.
Kaiken kaikkiaan, yleensä ei ihminen vaihda mieltymystään ensivaikutelma, ellei joku täydellisesti yllätä. Kukaan ei yllättänyt, tasaista suorittamista jaksosta jaksoon.
Sanoman tulisi julkaista kumulatiivinen äänestystilanne.
Kun aikaisempien jaksojen äänet lasketaan joka kerta mukaan kumulatiivisesti (kasautuvasti, kertyvästi jakso jaksolta), niin sellaisenaanko vai jonkun muunnoksen kautta siten, että niiden saamat äänet, joka ei mene jatkoon, menevät vain harakoille.
Kyllä tv-katsojien tulisi saada tietää mikä on enimmäispistemäärä jaksoa kohti, siis yleisön määrä, etenevä pisteiden kertymä. Vaikka se voisi paljastaa, kuten Euroviisuissakin, myös sen, jos jossain kaudella kesken kaiken jo olisi nähtävissä, ettei kukaan muu voi enää voittaa, vaikka saisi viimeisessä jaksossa kaikki yleisön äänet.
Ainoa jännitysmomentti on se, että tuomaristo voi pelastaa jonkun putoamiselta, jos yleisö pudottaisi ja silloin kasautuvin äänin, ei välttämättä vain viimeisimmän jakson äänin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta on, että Louhimon laulaminen muuttuu huutamiseksi kipaleitten lopussa. Ääni ei siis riitä. Miksi pitää valita tuollaisia kappaleita, jos se ääni lopulta sortuu. Huono valinta voittajaksi mielestäni, mutta tuskin tuollaisella kisalla on merkitystä mihinkään.
Kerrotko sen kohdan jossa Nooran ääni sortui? Jännä, kun tuomarit eivät koskaan kuulleet näitä virheitä. Luulisi, että ammattilaiset bongais näin suuret virheet paremmin kuin av-mamma.
Ei ketään pudoteta (pienten) virheiden takia. Jos kerran haetaan viihdyttäjää, esiintyjää.
Miten monta kertaa ikinä ovat laulaa luikautelleet, kun kerran ei ole edes suoria lähetyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen kilpailu tämä Tähdet,Tähdet: tuomareita kolme, joista yksi vaihtuva. Paikalla ollut kulloinenkin yleisö osallistui myös voittajan valintaan. Yleisössä vilisi tuttavia ja sukulaisia, vakituomarit alusta alkaen ohjailivat Nooraa voittoon. Absurdia!
Kenties on ajateltu, ettei Sanoma ala rahastaa ohjelmalla, jos katsojat saisivat äänestää.
Tai jos äänestyksen organisointi vaatisi niin paljon rahaa ja työvoimaa, ettei sen ole katsottu maksavan vaivaa.
(Vai onko vain ulkomainen formaatti, jota tulee pilkulleen noudattaa. Toisinaan liikesopimus voi jopa vaatia tietynlaisen juontajankin eikö niin?)
"Hopea ei ole häpeä:" eikö
kuluneempaa juontoa enää olisi keksitty.
Ruusuja, ruusuja, sdp:n tulipunaisia ruusuja, sekin vielä, Nooran Titanic-kappaleessa puettuna ja lavasteissa.
Katsojille olisi voinut selittää, ettei se ole, vaikka olisi ollutkin, sdp:n mainos, vaan että lauluun liittyy kuvitteellinen tyttö nimeltä Rose (ruusu). Toki voidaan esittää että ruusuista nimenoman punaiset ruusut kuvastavat intohimoa, rakkautta ja romantiikkaa.
Jos ei olisi voitu valita Nooralle oranssia tai pinkkiä päälle. Tai valkoista viattomuutta, kuten elokuvan Rose-tyttö kaiketi sitä edusti. Violetit ruusut olisivat kuvastaneet elokuvan rakkautta ensisilmäyksellä.
Mustat ruusut olisivat tietysti olleet nooramaisen dramaattisia, vaikka niitä, täysin mustia ei luonnossa esiinnykään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, ellei Aarno voita koko kisaa. paras laulaja!
Kisassa ei edelleenkään etsitä parasta laulajaa. Mennyt ohi korvien sinulla. Vaan monipuolista esiintyjää, joka pystyy myös muuntautumaan, Aarne on oopperalaulaja, ei mikään lavatähti, ja lisäksi tylsän puoleinen. En voinut kuunnella, kun ekat sävelet Eino Leinon runosta pärähti, eikö keksinyt mitään muuta. Kaikki hänen kappaleensa olivat ns varmoja valintoja. Samoin Venla tylsähkö, parempi jossain klubilla hymistelemässä. Vain omia ajatuksia, jokainen näkee ja kuulee omalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta on, että Louhimon laulaminen muuttuu huutamiseksi kipaleitten lopussa. Ääni ei siis riitä. Miksi pitää valita tuollaisia kappaleita, jos se ääni lopulta sortuu. Huono valinta voittajaksi mielestäni, mutta tuskin tuollaisella kisalla on merkitystä mihinkään.
Kerrotko sen kohdan jossa Nooran ääni sortui? Jännä, kun tuomarit eivät koskaan kuulleet näitä virheitä. Luulisi, että ammattilaiset bongais näin suuret virheet paremmin kuin av-mamma.
Ei ketään pudoteta (pienten) virheiden takia. Jos kerran haetaan viihdyttäjää, esiintyjää.
Miten monta kertaa ikinä ovat laulaa luikautelleet, kun kerran ei ole edes suoria lähetyksiä.
Minusta ei ole mikään pieni virhe, jos ääni pettää kerta toisensa jälkeen ja laulu menee huutamiseksi. Siitähän sinä Nooraa juuri kritisoit? Miksi tuomarit eivät koskaan huomanneet näin suuria virheitä vaikka muiden kisaajien kohdalla vastaavista ongelmista annettiin palautetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta on, että Louhimon laulaminen muuttuu huutamiseksi kipaleitten lopussa. Ääni ei siis riitä. Miksi pitää valita tuollaisia kappaleita, jos se ääni lopulta sortuu. Huono valinta voittajaksi mielestäni, mutta tuskin tuollaisella kisalla on merkitystä mihinkään.
Noora ei ole läsnä toisin kuin Aarne.
Totta. Noora esittää. Antti elää biisit. Samoin Jukkapoika.
Jos pääsis viisuihin silloin hype rakennettaisiin Maailmankuulun laulajanooran varaan jolla valmiina jo miljoonia faneja ja kuuntelukertoja.... taas mennään voittajia juhlimaan🤣.