Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko katsoa Lover tv-sarjaa?

Vierailija
11.01.2026 |

Itse en katso mitään ihmissuhdedraamaa tai nordic noiria ym. skeidaa.

Kommentit (996)

Vierailija
981/996 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et voi katsoa niin vaihda kanavaa siis lover ikuisesti sinun, miksi kidutat itseäsi katsomalla, täytyy vaan ihmetellä ja sitten pitää haukkua kokoleffa

Vierailija
982/996 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollaset pomot on ihan hirveitä. Kokemusta on kuinka HR ei saa mitään otetta, kun esimies voi väittää yhtä ja tehdä toista ja kertoa sinusta ihan mitä tahansa juttuja. 

Gaslighting tarkoittaa suomeksi yleensä psykologista manipulointia, jossa toinen ihminen saa toisen epäilemään omaa muistiaan, havaintojaan tai järkeään.

Suoraa, vakiintunutta yksisanaista käännöstä ei ole, mutta käytössä ovat esimerkiksi:

kaasuttaminen (arkinen lainasana, yleistynyt puhekielessä)

psykologinen manipulointi

todellisuuden vääristämällä manipulointi

mielen horjuttaminen

Ilmiössä on kyse siitä, että henkilö toistuvasti kiistää tapahtuneita asioita, vähättelee toisen kokemuksia tai esittää tämän ylireagoivana. Tavoitteena on horjuttaa toisen itsetuntoa ja saada hänet epäilemään itseään.

Esimer

Itse olen käyttänyt sanaa hämärryttäminen, mielestäni se kuvaa hyvin asiaa.

Kaasuttamista en koskaan ole tässä merkityksessä kuullut mutta kaasuvalottamisen kylläkin. Oliko tuo tekoälyn tuotosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/996 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ankeeta katsottavaa mutta totta monessa suhteessa

Vierailija
984/996 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli se sinänsä tekninen suoritus, että ei siinä ole aitoutta vaan se on hänen roolinsa. Ja häntä sattuu juuri silloin kiinnostamaan esittää sitä. Kun sitten joskus teet jotain, mikä häntä ei miellytä tai et ole jatkuvasti haltioitunut hänestä, se hyvä seksi loppuu siihen.

Ja itse tajusin vasta myöhemmin, että kaikki kosketus oli jotenkin seksuaalista tai siihen virittävää. Ei mitään läheistä, lohduttavaa, rauhoittavaa jne. Se oli kateellinen siitäkin, että kerran nukahdin sohvalle pää hänen reittään vasten. Että miksi minun pitää saada maata siinä, hänkin haluaa sen paikan. 

Tämä on mahtava! Niin tunnistan tämän, kun narsisti tekee jotain ystävällistä ja on sen jälkeen vihainen ja kateellinen siitä, että siitä tuli hyvä fiilis toiselle!

Vierailija
985/996 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tyyppi on psykopaatti, myös narsistinen/ narsisti:

Sen mukaan mitä parin muun uhrin kanssa puhunut, on tosi ambivalentti seksissä. Täysin sen mukaan mitä rooli vaatii tai mitä tarvettaan hän tyydyttää. 

Siinä oli ääripäätä hellästä silmiin aktiivisesti katsovasta rakastajasta, jolle kumppanin tyydytys on tärkein, itsestä viis. Ja sitten taas jonkun *aiskannut, jollekin tehnyt seksuaalista väkivaltaa harmaalla alueella jne. 

Ja kaikkea pani, minkä vain kiinni sai, vaikka esitti sitäkin, että on voi voi niin epävarma itsestään, koska ei ole ollut naisen kanssa silleen muutamaan vuoteen. 

Ja oli myös sitä, että esittää tumpeloa, jotta voi turhauttaa toista plus keskittyä vain itseensä. 

Osan kanssa oli tarkka kondomista, toisten kanssa taas ei suostunut siihen. 

Vaimoaan petti, "kun ollaan niin kiireisiä, ettei olla ehditty pitkään aikaan harrastaa seksiä". 

Lyöminen välineillä kiinnosti. 

Ja jotenkin oli vahva käsitys, että seksuaalissävyinen kiinnostus suuntautui tosiaan kaikkeen: sukupuolella, iällä, kansalaisuudella ja ehkä lajillakaan ei ole väliä. 

Ja tuo on siis yksi ja ainoa ihminen. Siinä on sille ihmeteltävää, joka piti tätä herkkänä ja huomaavaisena rakastajana. 

Vierailija
986/996 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle narsistinen läheinen on todennut, että on oppinut lukemaan ihmisiä ja tunnistaa heti, mitä vailla juuri tämä ihminen on ja mitä tämä ihminen/viranomainen haluaa kuulla. On työssään menestynyt mm. juuri tämän taidon perusteella, mutta kun samat metodit tuodaan läheissuhteisiin ja uusiin ihmissuhteisiin, niin ollaan jo aika vaarallisilla vesillä. 

Juha oli aika karakatyyri eli tunnistettava tapaus, jonka viranomaisetkin kyllä osaa tunnistaa. Omalla tavallaan haastavampia on ne piiloon jäävät, jotka saavat myös paljon tuhoa aikaan vähemmän tunnistettavasti. Siinä voi mennä yli vuosikymmen ilman tajuamista, eikä sitä senkään jälkeen kukaan ulkopuolinen tunnista.

Vierailija
987/996 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viides jakso on kyllä jo epäuskottava. Roosa passittaa poikansa Paulan luo, vaikka poikakin tietää, että Juha on hullu.

Miksei Roosa uskonut edes sitä Juhan ex-vaimoa? Vielä ei ole ollut muuta fyysistä väkivaltaa hääyön raiskauksen lisäksi, mutta kiusaaminen on jatkuvaa. Ja se pojan sätkäjuttu tietysti myös. Ai niin, hajottihan se ukko jo seinän, tuossahan on vauvakin jo vaarassa, ties vaikka "putoaa" lattialle.

Vierailija
988/996 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tapailukumppani sanoi, että ei se sun työ nyt kovin merkityksellistä ole. Oli ollut jo aiemmin kaikenlaista, mistä olin huomannut, että olen  narskun kanssa tekemisissä. Laitoin viestin vielä samana päivänä töistä, että tämä oli nyt tässä ja poistin numeron. Ei mitään selityksiä.

Vierailija
989/996 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä se passittanut sen pojan sinne juuri siksi, että Juha on hullu? 

Vierailija
990/996 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et voi katsoa niin vaihda kanavaa siis lover ikuisesti sinun, miksi kidutat itseäsi katsomalla, täytyy vaan ihmetellä ja sitten pitää haukkua kokoleffa

Se on Lover - ikuisesti minun (ei sinun)

Vierailija
991/996 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja halusi itse jäädä hullun armoille? 

Vierailija
992/996 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti rakastelee yleensä vain itsensä kanssa. Siitä puuttuu lämmin yhteys ja halu tuottaa myös toiselle mielihyvää. Ei hyväilyä, suutelua, ei leikittelyä ei mitään. Pelkkä kylmä tekninen suoritus vähän kuin itsetyydytys. Sitä tuntee sellaisen jälkeen itsensä niin tyhjäksi ja hyväksi käytetyksi, että lähes oksettaa. 

Alkuun tietysti ihmettelee, miksi mikään ei tunnu okealle ja ajattelee, että toinen on kokematon ja kömpelö, mutta kun vuode

No minulla taas täysin päinvastainen kokemus. Exäni oli erittäin hyvä ja minut huomioon ottava sängyssä, kaukana kylmästä teknisestä suorituksesra. Seksi oli mahtavaa ja hän tavallaan sai siten(kin) minut koukkuun. Tiesi olevansa siinä niin hyvä, että sekin toimi manipulointikeinona. 

Tämä onkin hankala tilanne, kun ennen papin aamenta on se intohimoinen rakastaja ja sen jälkeen alkaa vain mekaaninen nylkytys. Ei suudelmia, hyväilyä, ennen eikä jälkeen. Ja huudot päälle jos ei satu nappaamaan hyinen seksi.

Vierailija
993/996 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roosa sanoi, että on selvitettävä asioita, eikä halua Luukaksen olevan siellä (koska se on vaarallista). Ja Luukas sanoi, ettei voi jättää äitiään yksin sen hullun kanssa. 

Vierailija
994/996 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava sarja. Loistavat näyttelijät. Harvoin katselen edes kotimaisia sarjoja mutta tämä kolahti. Volanen onnistuu hyvin narsistisena hirviönä. Tuollaisen miehen luota pitäisi lähteä todella nopeasti pois. Ei muutu.

Vierailija
995/996 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viides jakso on kyllä jo epäuskottava. Roosa passittaa poikansa Paulan luo, vaikka poikakin tietää, että Juha on hullu.

Miksei Roosa uskonut edes sitä Juhan ex-vaimoa? Vielä ei ole ollut muuta fyysistä väkivaltaa hääyön raiskauksen lisäksi, mutta kiusaaminen on jatkuvaa. Ja se pojan sätkäjuttu tietysti myös. Ai niin, hajottihan se ukko jo seinän, tuossahan on vauvakin jo vaarassa, ties vaikka "putoaa" lattialle.

Miten niin epäuskottava? Myös minut passitettiin asumaan muualle, osin pois tieltä, osin pois turvallisempaan ympäristöön.

T. Narsistisen isäpuolen kanssa elänyt 

Vierailija
996/996 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullun armoilta lähteminen on aina suuri riski. Saadaanhan me jatkuvasti lukea otsikoita siitä, kuinka jälleen on joku nainen tapettu eron yhteydessä.

Lähteminen pitää tehdä suunnitelmallisesti, asia kerrallaan. Tuossa vaiheessa Roosa on jo äidinvaistollaan aistinut vaaran. Lukas on helpompi siirtää pois kuin imeväinen, Juhan lapsi. Ja ehkä on vielä toivoa siitäkin, että Juha muuttuisi ja vielä asiat voisi selvitellä - rauhassa ilman omaa teiniä kuuntelemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi