Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko katsoa Lover tv-sarjaa?

Vierailija
11.01.2026 |

Itse en katso mitään ihmissuhdedraamaa tai nordic noiria ym. skeidaa.

Kommentit (987)

Vierailija
961/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja, mutta kaikki psykopaatit ovat narsisteja. Tämän lauseen olen kuullut monelta asiantuntijalta. 

Narsistitkin ovat erilaisia, ohutnahkaisia ja paksunahkaisia. Eivätkä kaikki narsistit ole samanlaisia riippuen sitä mihin kenenkin narsismi painottuu. 

Vierailija
962/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo Paulan poikaystävää näyttelevä mies Hämeenlinnan kaupunginteatterin näyttelijä, joka kuoli hiljattain? Hän näytteli myös Hytti nro 6:ssa. Siinä oli se mies, joka varmasti naisen kameran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus,: varasti...

Vierailija
964/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistille ei käy se ksis sä ei. Se ksiä on silloin kun hän haluaa, sanoi toinen mitä hyvänsä. Vaikka toinen nukkuisi, narsisti kyllä hoitaa hommansa ja tarpeensa. Tieto.

Päinvastoin. Narsisti voi lopettaa seksin täysin, jos tietää toisen siitä kärsivän. Itse narsisti tietysti pettää, eikä ole ilman.

Vierailija
965/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kokemusta kahdenlaisesta narsistista yhtäaikaa. Toinen oli työkaverini ja toinen oli puoliso. Olin pitkään äärimmäisen kuormittunut, olin sitten töissä tai kotona niin nämä kaksi melskasivat elämässäni. Vaikeahan sitä on määritellä kenellä meillä on kamalinta ja kuka on suurin uhri millekin. Täytyy silti sanoa, että työkaverin kanssa se suhde on pääosin siellä työpaikalla eikä olla intiimisti joten näistä kahdesta se on paljon helpompi kestää ja käsitellä. Kun taas kumppanin kanssa sen elämän jakaa käytännössä koko ajan ja on intiimisuhde joka saa aikaan isot tuhot. En yhtään väheksy työyhteisön narsistia, kyllä se on aivan hirvittävä kokemus, mutta työpaikkaa on paljon helpompi vaihtaa kuin kumppania varsinkin kun on yhteisiä lapsia. Jälkeenpäin kun vaihdoin työpaikkaa ja erosin niin työkaverista pääsi melkein samantien eroon loppuelämäksi toisin kun puolisosta joka edelleenkin vainoaa vaikka erosta on jo vuosia aikaa ja lapsetkin jo aikusia. 

Vierailija
966/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Juha on mielestäni psykopaatti, eikä narsisti. Ja siksi voi tuntua vieraalta, jos katsoo narsistilasit silmillä. Oma isä on covert psykopaatti ja tuntuu todella tutulta tuo ohjelman maisema. 

Tuo on totta!

Vierailija
967/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni psykopaatti on narsisti. Kaikki eivät. Narsisti tarvitsee koko ajan jonkun. Narsisti ei voi mennä yksin tunturiin kolmeksi kuukaudeksi. Psykopaatti voi, koska hän ei tarvitse ketään. 

Lisäksi uhrienkin henkiset vauriot narsistin ja psykopaatin jäljiltä eroavat toisistaan. 

Vierailija
968/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistille ei käy se ksis sä ei. Se ksiä on silloin kun hän haluaa, sanoi toinen mitä hyvänsä. Vaikka toinen nukkuisi, narsisti kyllä hoitaa hommansa ja tarpeensa. Tieto.

Päinvastoin. Narsisti voi lopettaa seksin täysin, jos tietää toisen siitä kärsivän. Itse narsisti tietysti pettää, eikä ole ilman.

Hänhän kirjoitti: koska haluaa. Usein narsisti lakkaa haluamasta puolisoaan. 

Vierailija
969/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Paulan poikaystävää näyttelevä mies Hämeenlinnan kaupunginteatterin näyttelijä, joka kuoli hiljattain? Hän näytteli myös Hytti nro 6:ssa. Siinä oli se mies, joka varmasti naisen kameran.

On, Tomi Alatalo. Tuli surullinen olo kun tajusi etta hanhan kuoli viime vuonna, oli jotenkin mielestani  sympaattinen nayttelija. Hanella  oli pieni rooli myos Munkkivuori sarjan kakkoskaudella. Kevyet mullat. 

Vierailija
970/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, Tomi Alatalo. Tuli surullinen olo kun tajusi etta hanhan kuoli viime vuonna, oli jotenkin mielestani  sympaattinen nayttelija. Hanella  oli pieni rooli myos Munkkivuori sarjan kakkoskaudella. Kevyet mullat. 

Hän oli juuri sellainen, josta ei olisi muistanut välttämättä heti nimeä näin maallikkokatsojana, mutta kasvot olivat tutut ja nyt kuoleman jälkeen huomaa, että Alatalohan oli vähän väliä jossakin. Osanotot läheisille.

Vierailija
971/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex laittoi vahingossa viestin minulle, jonka oli tarkoittanut sukulaiselleen. Viestissä hän mustamaalasi minua täysin ja valehteli asioista kirkkain silmin. Siinä vaiheessa omat silmäni aukesivat väkisin. Oli shokki tajuta mitä selän takana tapahtui. Kun tajusi viestin menneen väärään eli minulle, ensin hämmentyi, mutta ihan vain pariksi sekunniksi ja sitten tuli yhtä paljon selittelyä ja selvitystä kuin Juhalla sarjan viime jaksossa. Hän osasi puhua itsensä aina kaikesta ulos. Jopa hänen sukulaisiltaan kuulin sitten eron jälkeen hämmästelyä etten olekaan sellainen kuin x antoi koko ajan ymmärtää. Heihin on yhä hyvät välit. Taisi sukulainenkin nähdä kaverin synkän puolen. Uskomatonta miten ex osasi vetää mattoa jalkojen alta. Salakavalaa.

Vierailija
972/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti rakastelee yleensä vain itsensä kanssa. Siitä puuttuu lämmin yhteys ja halu tuottaa myös toiselle mielihyvää. Ei hyväilyä, suutelua, ei leikittelyä ei mitään. Pelkkä kylmä tekninen suoritus vähän kuin itsetyydytys. Sitä tuntee sellaisen jälkeen itsensä niin tyhjäksi ja hyväksi käytetyksi, että lähes oksettaa. 

Alkuun tietysti ihmettelee, miksi mikään ei tunnu okealle ja ajattelee, että toinen on kokematon ja kömpelö, mutta kun vuodet vierii ja se välineenä käytetty olo vaan lisäänyy, pikkuhiljaa sitä ei enää tee lainkaan mieli. Ja siitäkös narsku pillastuu.

Vierailija
973/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti rakastelee yleensä vain itsensä kanssa. Siitä puuttuu lämmin yhteys ja halu tuottaa myös toiselle mielihyvää. Ei hyväilyä, suutelua, ei leikittelyä ei mitään. Pelkkä kylmä tekninen suoritus vähän kuin itsetyydytys. Sitä tuntee sellaisen jälkeen itsensä niin tyhjäksi ja hyväksi käytetyksi, että lähes oksettaa. 

Alkuun tietysti ihmettelee, miksi mikään ei tunnu okealle ja ajattelee, että toinen on kokematon ja kömpelö, mutta kun vuode

No minulla taas täysin päinvastainen kokemus. Exäni oli erittäin hyvä ja minut huomioon ottava sängyssä, kaukana kylmästä teknisestä suorituksesra. Seksi oli mahtavaa ja hän tavallaan sai siten(kin) minut koukkuun. Tiesi olevansa siinä niin hyvä, että sekin toimi manipulointikeinona. 

Vierailija
974/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se sinänsä tekninen suoritus, että ei siinä ole aitoutta vaan se on hänen roolinsa. Ja häntä sattuu juuri silloin kiinnostamaan esittää sitä. Kun sitten joskus teet jotain, mikä häntä ei miellytä tai et ole jatkuvasti haltioitunut hänestä, se hyvä seksi loppuu siihen.

Ja itse tajusin vasta myöhemmin, että kaikki kosketus oli jotenkin seksuaalista tai siihen virittävää. Ei mitään läheistä, lohduttavaa, rauhoittavaa jne. Se oli kateellinen siitäkin, että kerran nukahdin sohvalle pää hänen reittään vasten. Että miksi minun pitää saada maata siinä, hänkin haluaa sen paikan. 

Vierailija
975/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin meillä seksi oli hyvää, suuteli ja piti lähellään, muutenkin oli läheisyyttä hyvinä aikoina. Siksi olikin niin vaikeaa erota, koska hyvät asiat olivat niin hyviä. En tiedä olenko väärässä, mutta tuntui, että hän silloin oikeasti välitti ja rakasti. Mutta sitten välillä joku toinen puoli oli persoonassa mukana ja vaikutti käytökseen ja asioihin, otti ikäänkuin vallan, hän oli ilmeisesti lapsena jotenkin vaurioitunut. 

Vierailija
976/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

DSM-IV:n kriteerit 5/9 pitää täyttyä

-suuret käsitykset itsestään eli liioittelee saavutuksiaan;

-keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta;

-uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot;

-vaatii korostunutta ihailua;

-mielestään oikeus erityiskohteluun;

-muiden hyväksikäyttö;

-empatian puute;

-kateus (tai uskoo muiden kadehtivan häntä); ja

-ylimielisyys ja röyhkeys.

Vierailija
977/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin meillä seksi oli hyvää, suuteli ja piti lähellään, muutenkin oli läheisyyttä hyvinä aikoina. Siksi olikin niin vaikeaa erota, koska hyvät asiat olivat niin hyviä. En tiedä olenko väärässä, mutta tuntui, että hän silloin oikeasti välitti ja rakasti. Mutta sitten välillä joku toinen puoli oli persoonassa mukana ja vaikutti käytökseen ja asioihin, otti ikäänkuin vallan, hän oli ilmeisesti lapsena jotenkin vaurioitunut. 

Narsisti ei pysty rakastamaan, koska rakkaus on aina ehdollista ja liittyy vain ja hänen itseensä. 

Jotku saattaa myös sekoittaa narsimin ja antisosiaalisen persoonallisuushäiriön ja tämä jälkimmäinen voi kyetä aitoon ja oikeaan kiintymykseen jossain määrin kuitenkin.

Voi olla myös, että henkilössä on piirteitä narsismista, mutta ei kuitenkaan täytä kriteereitä ja silloin asia ei ole ehkä niin selkeä..

Vierailija
978/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No minulla taas täysin päinvastainen kokemus. Exäni oli erittäin hyvä ja minut huomioon ottava sängyssä, kaukana kylmästä teknisestä suorituksesra. Seksi oli mahtavaa ja hän tavallaan sai siten(kin) minut koukkuun. Tiesi olevansa siinä niin hyvä, että sekin toimi manipulointikeinona."

Komppaan tätä. Narsisti osaa kyllä vietellä ja sängyssä ja hellyydenosoituksisaan hän on aina ylittämätön, koska onhan hän paras ja ihanin kaikessa muutenkin. Kuulostaa enemmän psykopaatin kylmyydeltä tuo lämpimän yhteyden puuttuminen. Narsisti nimenomaan haluaa tuottaa toiselle tyydytystä, ainakin niin kauan kuin tuosta toisesta voi hyötyä ja toinen häntä peilaa. Toki narsisti voi kylmästi jättää tämän suuren rakkautensa yhtä äkkiä vailla selityksiä, jos parempi löytyy. 

Vierailija
979/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja, mutta kaikki psykopaatit ovat narsisteja. Tämän lauseen olen kuullut monelta asiantuntijalta. 

Narsistitkin ovat erilaisia, ohutnahkaisia ja paksunahkaisia. Eivätkä kaikki narsistit ole samanlaisia riippuen sitä mihin kenenkin narsismi painottuu. 

Joo, mutta ohutnahkaiset ja paksunahkaisten perusajatus on sama vaikka käytös ei ole samaa. 

Narsisti (oikeasti hauras, mutta paisunut minäkuva):

haluaa olla ihailluin huoneessa

ärsyyntyy, jos häntä ei tunnusteta

rakentaa identiteettiään muiden kautta

Psykopaatti (lattea tunne-elämä):

ei tarvitse olla ihailluin

ei juuri välitä muiden mielipiteistä

voi olla täysin näkymätön, jos se palvelee etua

Vierailija
980/987 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset