Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävällä hyvin tiukat rajat, miten suhtautua?

Vierailija
11.01.2026 |

Edes riidellessä hän ei hyväksy esim. huutamista tai kiroilua. Mies ei itsekään koskaan huuda vaan puhuu rauhallisesti äänellä jossa on auktoriteettia. 

Kerran väittelimme viestein eräästä asiasta ja laitoin hänellä viestin että "okei..." Kun seuraavan kerran näimme hän ilmoitti ettei hyväksy tuollaista vaan haluaa että kommunikoin asiallisesti. Ilmeisesti se kolme pistettä oli liikaa ja hän otti sen kiukutteluna. 

Hän myös kieltäytyy menemästä tunteisiin mukaan. Vaikka itse huutaisin hän ei huutaisi takaisin vaan olisi kylmän rauhallinen. 

Onko tuollainen käytös mielestänne ok? 

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidellessä pitää pysyä siinä asiassa jota riita koskee. Jos pulssi nousee yli sadan, ihminen ei enää tajua mitä hänelle sanotaan. Eli kannattaa pitää kierrokset alhaalla tai opetella se taito. Liian moni riitelee niin, että lopulta huutaa mitä tahansa saadakseen vain pahoitettua toisen mielen. Jolloin riitaa ei saada ratkaistua ja se elää lyömäaseena vuodesta toiseen.

Vierailija
82/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on huutaminen? Onko se, että korottaa ääntä ja on kiihtynyt huutamista?  Vai sitten kun huudetaan kurkkusuorana kädet nyrkissä? Saako vihaa näyttää, saako vihasta tulla ääntä? Pitääkö kaikki, myös positiiviset tunteet ilmaista asiallisesti ja rauhallisesti keskustellen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisuus ja hyvät kommunikaatiotavat on hyvä asia.

Sen sijaan tekstistäsi saa toisenlaisen kuvan, sellaisen, jossa mies asettuu auktoriteetiksi sun yläpuolelle eikä kuuntele sua, vaan latelee asian oikean laidan ja odottaa sun kiltisti tottelevan.

Pitääkö paikkaansa?

Se selittäisi myös, miksi sua ärsyttää. Itse en katselisi, koska se tulee siitä myös pahenemaan.

Jos jatkat, olet pian sääntölistan kanssa neljän seinän sisällä etkä saa tehdä yhtään mitään etkä päättää mistään.

Juokse.

Vierailija
84/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun parisuhteessa ei huudeta kun riidellään. Me puhutaan aivan normaalilla äänenvolyymilla ja jos toisella alkaa pinna palaa, sanotaan että tarvitsen aikalisän, palataan tähän keskusteluun kun olen rauhoittunut, onhan ok? Jopa halataan toisiamme ja kerrotaan että hei tykkään susta vaikka nyt just kiukuttikin tämä asia. Ja tosi usein käy niin että ensireaktion jälkeen se asia saa perspektiiviä ja jopa nauretaan sille yhdessä että miten toinen nyt tästä ottikin kierroksia, ja jutellaan jos siinä on takana jotain muuta.

Mutta me ollaankin tunnekylmiä psykopaattinarsisteja, selvästi, kun osataan puhua huutamatta ja haukkumatta. ;-)

Vierailija
85/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää kun miehet huutaa. Ei onneksi usein tule vastaan. Siksi en voi olla tekopyhä ja itsekään huutaa kommunikoinnissa.

Vierailija
86/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki olettavat, että ap huutaa?

Koska hän sen avauspostauksessa kertoo?

Ei kerro vaan sanoo miesystävän kieltäneen huutamisen ja kiroilun. Tämä voi olla myös vain ilmoitus, jonka mies on tehnyt.

Vierailija
87/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on huutaminen? Onko se, että korottaa ääntä ja on kiihtynyt huutamista?  Vai sitten kun huudetaan kurkkusuorana kädet nyrkissä? Saako vihaa näyttää, saako vihasta tulla ääntä? Pitääkö kaikki, myös positiiviset tunteet ilmaista asiallisesti ja rauhallisesti keskustellen?

Vienosti voi hymyillä, kunhan huulet pysyy yhdessä. Nauraminen menee jo liiallisuuksiin ja varsinkin jos siitä kuuluu ääntä. 

Vierailija
88/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on selvä autisti/psykopaatti, normaali ihminen kyllä näyttää tunteensa.

Minulle tuli aivan sama heti mieleen. Ei normaali ihminen ole noin viileä. 

En minä hermostu, mutta kerron kyllä miltä minusta tuntuu aina. 

Koskaan hermostumaton tai kiihtymätön ihminen on pelottava. Paljon pelottavampi ja arvaamattomampi kuin joskus huutava. Tulee mieleen joku kammottaviin tekoihin ilmekään värähtämättä kykenevä, kylmänviileä psykopaatti, sarjamurhaaja tms. 

Miksi minun pitää huutaa, kun voin sanoa, että tuntuu pahalta tämän ja tämän takia. Tunteet saa paljon paremmin kerrottua kuin huutamalla. Toinenkin kuuntelee miltä minusta tuntuu.

Vierailija
89/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on selvä autisti/psykopaatti, normaali ihminen kyllä näyttää tunteensa.

Minulle tuli aivan sama heti mieleen. Ei normaali ihminen ole noin viileä. 

En minä hermostu, mutta kerron kyllä miltä minusta tuntuu aina. 

Koskaan hermostumaton tai kiihtymätön ihminen on pelottava. Paljon pelottavampi ja arvaamattomampi kuin joskus huutava. Tulee mieleen joku kammottaviin tekoihin ilmekään värähtämättä kykenevä, kylmänviileä psykopaatti, sarjamurhaaja tms. 

Miksi minun pitää huutaa, kun voin sanoa, että tuntuu pahalta tämän ja tämän takia. Tunteet saa paljon paremmin kerrottua kuin huutamalla. Toinenkin kuuntelee milt

Miltä se pahan olon tunne sisälläsi tuntuu, jollei se tunnu hermostumiselta tai kiihdytä rauhallisuuttasi? Miten erotat pahanolon tunteen normaaliolotilasta? Osaatko kuvailla sanallisrsti? 

Vierailija
90/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa miehestäsi ja hanki koira, voitte räksyttää toisillenne kilpaa. Olette ikäänkuin samalla tasolla. 

Vierailija
91/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lue väkivallaton vuorovaikutus, nonviolent comminication, NVC. Se auttaa sinua kommunikoimaan paremmin ilman huutoja.

Vierailija
92/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estoinen ihminen.

Vierailija
93/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan vielä yhtä lisärajaa: mistään asiasta ei väitellä tai riidellä viestein, vaan mieluiten kasvotusten tai puhelimitse, jos se ei kasvotusten ole mahdollista.

Viestit ovat aikataulujen sopimista ja kauppalistojen jakamista sekä kevyttä flirttiä ja muita hauskoja asioita varten.

Vierailija
94/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhallisuus ja hyvät kommunikaatiotavat on hyvä asia.

Sen sijaan tekstistäsi saa toisenlaisen kuvan, sellaisen, jossa mies asettuu auktoriteetiksi sun yläpuolelle eikä kuuntele sua, vaan latelee asian oikean laidan ja odottaa sun kiltisti tottelevan.

Pitääkö paikkaansa?

Se selittäisi myös, miksi sua ärsyttää. Itse en katselisi, koska se tulee siitä myös pahenemaan.

Jos jatkat, olet pian sääntölistan kanssa neljän seinän sisällä etkä saa tehdä yhtään mitään etkä päättää mistään.

Juokse.

Kenenkään ei tarvitse sietää sitä, että hänelle huudetaan. Se on epäkunnioittavaa. Mies on aivan oikeassa asettaessaan tämän rajan.

Jos ap:n tekee mieli huutaa, hän voi poistua tilanteesta vaikkapa ulos huutamaan ja palata sisälle sitten, kun kykenee taas keskustelemaan asiasta kunnioittavasti.

Vierailija
95/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hyvältä, aika hienolta itse asiassa että mies pyrkii ohjata teidän välistä kommunikaatiota tuolla tavoin sivistyneeseen suuntaan, että riidatkin hoidetaan hillitysti ja sopivan kunnioittavasti ilman huutoa, halveksuntaa, pilkallisuutta. Kumpa tuo tapa yleistyisi kaikilla!

Vierailija
96/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huutaminen ole kivaa, mutta ei toista voi asettaa mihinkään muottiin. Ihmisillä on erilainen historia ja ominaisuudet. Sinulla ei ole samaa kuin hänellä. Alistamista on vaatia muuttumaan samanlaiseksi kuin itse on. 

Vierailija
97/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies vaikuttaa psyko-narsistilta. Tärkeintä on käytös, ei aitous (tunteen purku jos kerran tunnetta on, oli sitten negaa tai positiivista). Siis tärkeintä ovat ulkoiset käytöstavat kuin tunteenpurun aitous. Tämä on psykopaateilla ominaista. Parempi on mielestäni kyllä vaikka riidellä ihan kunnolla ja sitten yhtä intohimoisesti rakastaa/naida, palaa ja elää täysillä - kuin sietää moista markiisi de robottia. Huutaminen on pikkuvika psykopatiaan verrattuna.

Toivon että nämä kommentit ovat huumoria. Jos haluaa rakentavaa kommunikointia huutamisen ja kiroilun sijaan, on "psyko-narsisti". 🙄

Nuo miehen kontrolloivat huomautukset eivät kyllä ole millään mittarilla rakentavaa kommunikointia.

Vierailija
98/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pidättyvyys vaikuttaa passiivis-aggressiiviselta. Pidättelee raivoaan, jotta pääsee näpäyttämään ap:tä ja osoittamaan ylemmyyttään.

Vierailija
99/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä ärsykkeitä mutta jokainen päättää itse miten reagoi. Hänellä on oikeus kontrolloida vain omaa käytöstään. Jos sinä et saa olla niinkuin olet, älä tuhlaa aikaasi moiseen typistäjään.

Vierailija
100/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miesyhtäsi muslimi?