Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävällä hyvin tiukat rajat, miten suhtautua?

Vierailija
11.01.2026 |

Edes riidellessä hän ei hyväksy esim. huutamista tai kiroilua. Mies ei itsekään koskaan huuda vaan puhuu rauhallisesti äänellä jossa on auktoriteettia. 

Kerran väittelimme viestein eräästä asiasta ja laitoin hänellä viestin että "okei..." Kun seuraavan kerran näimme hän ilmoitti ettei hyväksy tuollaista vaan haluaa että kommunikoin asiallisesti. Ilmeisesti se kolme pistettä oli liikaa ja hän otti sen kiukutteluna. 

Hän myös kieltäytyy menemästä tunteisiin mukaan. Vaikka itse huutaisin hän ei huutaisi takaisin vaan olisi kylmän rauhallinen. 

Onko tuollainen käytös mielestänne ok? 

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki olettavat, että ap huutaa?

"Hän myös kieltäytyy menemästä tunteisiin mukaan. Vaikka itse huutaisin hän ei huutaisi takaisin vaan olisi kylmän rauhallinen. "

Tuolla kylmänrauhallisuudella juuri provosoi toista osapuolta huutamaan lisää jotta tulisi kuulluksi. Normaali tapa on kuunnella toista, huomioida toisen asia ja näyttää tunteitaan sanallisesti, mutta tuollainen jääkaappikylmä viilipyttymäisyys on välinpitämättömyyttä, rakkauden puutetta ja indikaattori luonneviasta. 

Ihmiset on vastuussa vaan omista tunteistaan. Miksi sen pitäisi ottaa huutamista vastaan? Ehkä se on ahdistunut ja lukossa eikä saa mitään sanotuksi, ja toinen vaan vetää kierroksia joka ei auta asiaa.

Ja se on ihan psykonarsistin toimintaa syyttää toista "provoamisesta" kun alkaa itse käyttäytymään mulkusti.

Ne väkivaltaiset hullutkin kyllä keksii milloin minkäkin syyn hakkaamiseen, omalle exälle se syy oli välillä kun en puhunut ja välillä kun puhuin.

Vierailija
62/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hän sen avauspostauksessa kertoo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on väkivaltaa. Juokse.

Täh?

Vierailija
64/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa ja jopa surullista miten moni, oletettavasti aikuinen, täällä on sitä mieltä että toiselle huutaminen ja kiroileminen on normaalia ja rauhallisesti, aikuisesti keskusteleminen on jotenkin psykologisella tasolla epäilyttävää.

Vierailija
65/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on selvä autisti/psykopaatti, normaali ihminen kyllä näyttää tunteensa.

Minulle tuli aivan sama heti mieleen. Ei normaali ihminen ole noin viileä. 

En minä hermostu, mutta kerron kyllä miltä minusta tuntuu aina. 

Koskaan hermostumaton tai kiihtymätön ihminen on pelottava. Paljon pelottavampi ja arvaamattomampi kuin joskus huutava. Tulee mieleen joku kammottaviin tekoihin ilmekään värähtämättä kykenevä, kylmänviileä psykopaatti, sarjamurhaaja tms. 

Olihan tämä sarkasmia?

Vierailija
66/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hän myös kieltäytyy menemästä tunteisiin mukaan. Vaikka itse huutaisin hän ei huutaisi takaisin vaan olisi kylmän rauhallinen. "

Tuolla kylmänrauhallisuudella juuri provosoi toista osapuolta huutamaan lisää jotta tulisi kuulluksi. Normaali tapa on kuunnella toista, huomioida toisen asia ja näyttää tunteitaan sanallisesti, mutta tuollainen jääkaappikylmä viilipyttymäisyys on välinpitämättömyyttä, rakkauden puutetta ja indikaattori luonneviasta. 

No mitä sen toisen pitää siinä tehdä? Huutaa takaisin? Pysyä tyynenä mutta puhua niinkuin sinä haluat?

Mikä sun reaktio on kun se sanookin vaan että koitapa rauhoittua?

Oot pelottava. 

Vierailija
67/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää huutajat tuntuu olevan niitä, ketkä sitä alkaa pöyristelemään jos itsellä ääni korottuu.

AP haluat siis, että mies lähtee mukaan riitelemään ja kilpahuutosille?

Varmaan kannattaa vaihtaa miestä, niitä jänniksiäkin on.

Vierailija
68/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on vastuussa vaan omista tunteistaan. Miksi sen pitäisi ottaa huutamista vastaan? Ehkä se on ahdistunut ja lukossa eikä saa mitään sanotuksi, ja toinen vaan vetää kierroksia joka ei au

Tämäpä juuri. 

Ja meillähän on toki vain AP.n versio tästä miehen "kylmyydestä", vähän tulee fiilis että yrittää sillä oikeuttaa omaa käytöstään, kiroilua ja huutamista.

Vierailija
69/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika heppoisilla perusteilla asettelet täällä diagnoosia, yhden ihmisen yksipuolisen kertoman perusteella tietämättä, onko ap esimerkiksi itse "luonnevikainen manipuloija" joka nyt on kohdannut ihmisen jota on vaikeampi provosoida riitaan. Tai lukemattomia muita syitä joita et tiedä. Höllää vähän Dr Phil.

Vierailija
70/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sen toisen pitää siinä tehdä? Huutaa takaisin? Pysyä tyynenä mutta puhua niinkuin sinä haluat?

Oot pelottava.

**

Itse olet pelottava. Lainaamassasi viestissä kyllä kirjoitetaan mikä on normaali tapa reagoida, mutta ensimmäisessä lauseessasi sinä kysyt mitä pitäisi tehdä.  Sinulta menee koko viestin asiasisältö ohi kun vaan keskityt sen sävyyn. Oletko kenties itse se kylmänkalskea psykopaatti?

Vierailija
71/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei normaalit ihmiset huuda edes riidellessä. Viestien ylitulkitseminen menee toki ehkä vähän jo yli, hän voisi sen suhteen vähän rauhoittua.

No kyllä voivat huutaa.

Vierailija
72/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot pelo

Se, että käsket toista rauhoittumaan, silloin olet jo menettänyt pelin. Kukaan ei rauhoitu kehotuksesta rauhoittua vaan päinvastoin. 

Vierailija
73/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää huutajat tuntuu olevan niitä, ketkä sitä alkaa pöyristelemään jos itsellä ääni korottuu.

AP haluat siis, että mies lähtee mukaan riitelemään ja kilpahuutosille?

Varmaan kannattaa vaihtaa miestä, niitä jänniksiäkin on.

Kylmänrauhallinen mies on se jännis juuri, jos miehestä paljastuu tuollainen luonteenpiirre niin se on välitön 😱🚩🏃

Vierailija
74/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä mieheltä. Miksi pitäisi huutaa? Olet varmaan itse oppinut sen kotoa. Niin kuin moni meistä. Ei se huutaminen auta kuitenkaan. Meneekö asia paremmin huutamalla ehkä joillakin..

Nykyään itsekin haluan aikuismaista käytöstä. 

Vierailija
75/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottavaa ja jopa surullista miten moni, oletettavasti aikuinen, täällä on sitä mieltä että toiselle huutaminen ja kiroileminen on normaalia ja rauhallisesti, aikuisesti keskusteleminen on jotenkin psykologisella tasolla epäilyttävää.

Vahvistaa vain käsitystäni siitä että tämä on wt-amisten kansoittama palsta. Kotoa ei ole opittu mitään peruspohjamutia ylevämpää, ei edes alkeellisia käytös- tai tunnetaitoja.

Vierailija
76/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi huudat. Ei kukaan jaksa huutavaa naista pitkään. Meillä ei kukaan huuda enkä olisi naisen kanssa joka huutaa.

Vierailija
77/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaikuttaa psyko-narsistilta. Tärkeintä on käytös, ei aitous (tunteen purku jos kerran tunnetta on, oli sitten negaa tai positiivista). Siis tärkeintä ovat ulkoiset käytöstavat kuin tunteenpurun aitous. Tämä on psykopaateilla ominaista. Parempi on mielestäni kyllä vaikka riidellä ihan kunnolla ja sitten yhtä intohimoisesti rakastaa/naida, palaa ja elää täysillä - kuin sietää moista markiisi de robottia. Huutaminen on pikkuvika psykopatiaan verrattuna.

Toivon että nämä kommentit ovat huumoria. Jos haluaa rakentavaa kommunikointia huutamisen ja kiroilun sijaan, on "psyko-narsisti". 🙄

Vierailija
78/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei normaalit ihmiset huuda edes riidellessä. Viestien ylitulkitseminen menee toki ehkä vähän jo yli, hän voisi sen suhteen vähän rauhoittua.

Kyllä normaali ihminen voi kiukustuessaan myös huutaa. Mutta ap:n kuvailema kontrollofriikkiys kuulostaa todella oudolta. 

Mitä outoa on siinä, että ei suostu riitelemään eikä kuuntelemaan solvauksia, vaan haluaa asiallista keskustelua? Tai mitkä outoa on siinä, että edellyttää selkeää kommunikointia, ei piilovi''uilua? Jos minä kysyn lapseltani, että mennäänkö elokuviin ja saan vastauksen okei... , niin tiedän, että ei hän oikeastaan elokuviin halua, mutta myöntyy, koska tietää, että kielto aiheuttaisi sen, ettei mentäisi ensi viikollakaan.

Mitä siis pit

Jos vastaa okei... niin tarkoittaa, että "oikeastaan en halua elokuviin, mutta tämä on kompromissi minun suunnastani, koska tiedän, että sinulla on ensi viikolla iltavuoroja etkä silloin voi tulla kanssani". Eli joku toinen vaihtoehto olisi vastaajalle parempi, mutta suostuu olosuhteiden takia. 

Tätä samaahan ap on miehelle vietinyt riidan lopuksi ei oikeastaan ei ole okei, mutta koska sinä olet tuollainen paska, niin olkoot.

Vierailija
79/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi huudat. Ei kukaan jaksa huutavaa naista pitkään. Meillä ei kukaan huuda enkä olisi naisen kanssa joka huutaa.

Minä en huuda eikä meilläkään huudeta, mutten ikinä olisi tunnekylmän, kontrolloivan ja kuuntelemattoman miehen kanssa. Puistatus. 

Vierailija
80/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt tarkkaan lukee ap:n viestin, siinä ei kyllä tarkkaan sanota, kuinka paljon tai vähän ap huutaa. Jos huutaa ja kiroilee, niin tämä ei ole hyvä. Silti, miehen kanssa tulee luultavasti ongelmia tulevaisuudessa, tunneilmaisun kontrollointi tulee pahenemaan, ja sitten jos vaikka ajatuksissaan hengittää liian syvään, syytetään huokailusta yms. Ja sitä vihaankin mies näyttää, vähän eri tavalla. Näin ainakin itselleni kävi vähän samantyylisellä alulla.