Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävällä hyvin tiukat rajat, miten suhtautua?

Vierailija
11.01.2026 |

Edes riidellessä hän ei hyväksy esim. huutamista tai kiroilua. Mies ei itsekään koskaan huuda vaan puhuu rauhallisesti äänellä jossa on auktoriteettia. 

Kerran väittelimme viestein eräästä asiasta ja laitoin hänellä viestin että "okei..." Kun seuraavan kerran näimme hän ilmoitti ettei hyväksy tuollaista vaan haluaa että kommunikoin asiallisesti. Ilmeisesti se kolme pistettä oli liikaa ja hän otti sen kiukutteluna. 

Hän myös kieltäytyy menemästä tunteisiin mukaan. Vaikka itse huutaisin hän ei huutaisi takaisin vaan olisi kylmän rauhallinen. 

Onko tuollainen käytös mielestänne ok? 

Kommentit (321)

Vierailija
281/321 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti kerhossa tuli lapsille itku. Kaikki lapset ei ole tottunut aikuisen huutamisen. Jos tuolla aikuisella  on lapsi niin pelkoa kotona. kokee. Ja toivottavasti jää vaan huutamiseen.

Vierailija
282/321 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei normaalit ihmiset huuda edes riidellessä. Viestien ylitulkitseminen menee toki ehkä vähän jo yli, hän voisi sen suhteen vähän rauhoittua.

Kyllä normaali ihminen voi kiukustuessaan myös huutaa. Mutta ap:n kuvailema kontrollofriikkiys kuulostaa todella oudolta. 

Mies laittanut Ap käytökselle. Normaalia käytöstä narsistin uhreilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/321 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaminen tulee helposti mukaan, jos koetaan että toinen ei kuuntele. Jos toinen on täysin tyyni ja toistaa tunteettomasti omaa tarinaansa ottamatta huomioon, mitä toinen sanoo, niin aika helposti moni joko huutaa tai sitten lopettaa keskustelun kokonaan.

Vierailija
284/321 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maailmaan ääntä mahtuu, ei haukku haavaa tee, haukkuva koira ei pure.

Vierailija
285/321 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen että tää ap.n "okei..." on samaa tyyppiä kuin nämä aikuislasten "ihan sama... Whatever...".

Keskustelu jätetään tylysti roikkumaan ja toinen epätietoisuuteen että missä mennään, eikä asiallisesti sanota että "en pysty juuri nyt keskustelemaan tästä, jatketaan myöhemmin".

Kyllä mäkin sanoisin että en hyväksy moista lapsellista "kommunikointia".

-nainen

Vierailija
286/321 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen suuttuu, kun ei saa aikaan haluamaansa draamaa. Teillä on erilaiset kasvatukset. 

Vierailija
287/321 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa porukasta täällä on sitä mieltä, ettei mies voi yksipuolisesti määrätä suhteen tunneilmaisun muotoja ja tapoja. 

Mulla on myös nollatoleranssi huutamiseen, haukkumiseen ja epäasialliseen piilo*ittuiluun. Se johtuu ihan siitä, että olen yhden elämän tarpeiksi sitä todellakin riittävästi kuunnellut. Ei enää. Mulle on aivan sama, onko se räyhääjä vaikka lapsuudenystävä tai perheenjäsen, niin kerrasta lentää ulos mun elämästä. En anna edes mahdollisuutta kertoa stressaavasta työstä, vaikeasta elämäntilanteesta tai unettomuudesta. 

Vierailija
288/321 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa porukasta täällä on sitä mieltä, ettei mies voi yksipuolisesti määrätä suhteen tunneilmaisun muotoja ja tapoja. 

Mulla on myös nollatoleranssi huutamiseen, haukkumiseen ja epäasialliseen piilo*ittuiluun. Se johtuu ihan siitä, että olen yhden elämän tarpeiksi sitä todellakin riittävästi kuunnellut. Ei enää. Mulle on aivan sama, onko se räyhääjä vaikka lapsuudenystävä tai perheenjäsen, niin kerrasta lentää ulos mun elämästä. En anna edes mahdollisuutta kertoa stressaavasta työstä, vaikeasta elämäntilanteesta tai unettomuudesta. 

Aika tylyä.

Vierailija
289/321 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuun ei ole viel ilmestynyt yhtä, joka halaisi että hänelle huudetaan. Vain niitä, jotka haluavat itse huutaa toisille.

Kertoo kaiken olennaisen mistä on kyse.

Vierailija
290/321 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen että tää ap.n "okei..." on samaa tyyppiä kuin nämä aikuislasten "ihan sama... Whatever...".

Keskustelu jätetään tylysti roikkumaan ja toinen epätietoisuuteen että missä mennään, eikä asiallisesti sanota että "en pysty juuri nyt keskustelemaan tästä, jatketaan myöhemmin".

Kyllä mäkin sanoisin että en hyväksy moista lapsellista "kommunikointia".

-nainen

Eikö siinäkin jää miettimään, missä mennään, kun sanoo jatketaan myöhemmin? Ei tuossa ole lapsellista kuin tyyppi joka ei osaa elää epätietoisuudessa. Ja tulkitsee liikaa viestejä. Emoji seuraavalla kerralla sitten niin oikein ihmettelee

Vierailija
291/321 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaisia ilmaisutapoja ja niihin puuttuminen, eli pyrkiminen muuttamaan toista, ei ole hyväksyttävää. 

Minä en kestäisi itse mitään yhden ilmeen ihmistä, joka on aina hillitty. 

Olette väärät ihmiset toisillenne. 

Vierailija
292/321 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on erilaisia ilmaisutapoja ja niihin puuttuminen, eli pyrkiminen muuttamaan toista, ei ole hyväksyttävää. 

Olen tästä niin samaa mieltä. Äänen korottaminen riidellessä on normaalia. Suora huuto ei sitä ole, mutta harva sitäkään jaksaa kovin kauan. Aikuinen kestää sitäkin hetken. Sitten kun on rauhoituttu, voi alkaa asioiden selvittely. Siitä vaan ei tule mitään, jos toinen puhaltaa heti pilliin, kun äänen volyymi nousee. Silloin ei päästä riitelyssä edes alkuun ja asiat patoutuu ja kasaantuu.

Vierailija
293/321 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nätisti neuvomalla ja siivousvuoroilla se asia menee perille nuorellekin. Ei niilläkään huutaa tarvitse tai ilkeillä.  Miksi miehelle pitäisi? "

Koska he ovat sikoja! Si-ko-ja!

Vierailija
294/321 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole mistään yhdestä ilmeestä kysymys. Vaan siitä, että kun herää ärtymys tai suuttumus, niin osaa ilmaista sen sivistyneellä tavalla, esim. vaikka sanomalla selkeästi, että nyt mua ottaa tämä todella paljon päähän. Tai suututtaa todella paljon. Tai vaikka että olen tosi pettynyt. Eikä ruveta huutamaan, että wittü sinä sååtånån idiöötti olet mennyt påskomaan taas tämänkin asian, ei tähänkään olis montakaan aivosolua tarvittu! Jne.

Vierailija
295/321 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole mistään yhdestä ilmeestä kysymys. Vaan siitä, että kun herää ärtymys tai suuttumus, niin osaa ilmaista sen sivistyneellä tavalla, esim. vaikka sanomalla selkeästi, että nyt mua ottaa tämä todella paljon päähän. Tai suututtaa todella paljon. Tai vaikka että olen tosi pettynyt. Eikä ruveta huutamaan, että wittü sinä sååtånån idiöötti olet mennyt påskomaan taas tämänkin asian, ei tähänkään olis montakaan aivosolua tarvittu! Jne.

Ei minulle riittäisi mikään pusiminen ja haliminen ja hehheh, olen vähän tulisieluinen ja temperamenttinen tapaus mutta rakastan voimakkaasti korvaamaan puuttuvaa perusturvallisuutta. Ei sitä voisi koskaan tietää, mikä se oikea totuus niistä toisen ajatuksista on. Ei se voimakas vihakaan tyhjästä tule. Sitä paitsi kypsempi suuttumuksen jne. ilmaisu ei sulje pois rakkaudenosoituksia.

Vierailija
296/321 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tästä niin samaa mieltä. Äänen korottaminen riidellessä on normaalia. Suora huuto ei sitä ole, mutta harva sitäkään jaksaa kovin kauan. Aikuinen kestää sitäkin hetken. Sitten kun on rauhoituttu, voi alkaa asioiden selvittely. Siitä vaan ei tule mitään, jos toinen puhaltaa heti pilliin, kun äänen volyymi nousee. Silloin ei päästä riitelyssä edes alkuun ja asiat patoutuu ja kasaantuu.

Miksi aikuisen ihmisen tulisi hyväksyä se, että hänelle huudetaan? Tai sopisiko huutajalle, että vastapuoli lyö ihan vain siksi, että muuten riidassa ei päästä edes alkuun ja asiat patoutuu?

Vierailija
297/321 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuskin on terveiden rajojen vetämisestä kyse toisen muuttamisessa. Se että minä kieltäydyn siitä että minulle huudetaan ja kiroillaan, ei tarkoita sitä että tyypin pitää muuttua minun halustani. Teen vain selväksi että tässä raha, ota tai jätä, ovi on tuolla jos haluat valita huutamisen terveen parisuhteen sijaan. Jo nyt on älyttömäksi hipsutteluksi ja paapomiseksi mennyt jos toisen huono käytös pitää hyväksyä ettei vain tule paha mieli kun "yritetään muuttaa". Muutos lähtee ihmisestä itsestään ja jos on valmis menettämään jonkun siksi että arvostaa kiroilua enemmän kuin sitä toista ihmistä, so long vaan.

Vierailija
298/321 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Minä en ole kenenkään sylkykuppi millään tekosyyllä, ihan yhtä vähän kuin suostun olemaan kenenkään nyrkkeilysäkki.

Vierailija
299/321 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks aikunen normaalijärkinen ihminen alkais huutamaan?

Maltti on valttia. 

Vierailija
300/321 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exukko korotti äntään kun joku asia ei mennyt niiku hän halusi. Itse en ollut tottunut tälläseen turhaan räyhäämiseen lapsuudenkodistani.

Räyhääjät pariutukoot toistensa kanssa.