Tässä syy siihen, miksi naiset eivät halua pariutua tai lapsia: Jarkko, 36, on poikkeus perheenisien joukossa- se herättää hämmästystä!
Jarkko, 36, on poikkeus perheenisien joukossa Se herättää hämmästystä https://share.google/4QCfiC8xeVo7DEMWq
Kommentit (198)
Meillä mies on reissutyössä, mutta hoitaa kotona ollessaan suurin piirtein kaiken. Hämmentävän monen mielestä se on täysin väärin ja epäreilua, vaikka miehen poissaollessa minä hoidan kaiken yksin. Itse käyn normaalissa päivätyössä. Miehellä on kotona ollessaan täysin vapaata. Eli siis yleisen mielipiteen mielestä koti, yhdessä tehty lapsi ja yhdessä hankittu koira pitäisi olla 75% minun vastuulla ja kaiken mennä puoliksi miehen ollessa kotona, ettei mies ihan rasittuisi, kun on kotona vapailla tekemättä mitään.
Eli on tavallinen ihminen niinkuin me muutkin ja vau pitäis mitalli myöntää siitä hyvästä että tekee kotityöt🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Moni noista hommista jää kokonaan kun muutatte kerrostaloon. Helppoa, eikö?"
Jaa. Pitääkin kertoa vaimolle, että luopuu puutarhastaan kun palstamamma haluaa, että muutetaan neukkukuutioon, jotta voin pakata taatusti vääriä asioita johonkin hoitolaukkuun.
Tai sitten ihmiset elävät, kuten parhaiten osaavat ja haluavat? Ei tasa-arvo tai järkevä työnjako ole sitä, että kaikki tekevät samoja asioita. Laitetaan kirurgi ravintolaan tiskaamaan ja parturi-kampaaja suunnittelemaan sähköverkkoja. Ihmisten on hyvä erikoistua myös kotitöissä tiettyyn pisteeseen asti.
Eikö teillä riitä rahat uuteen ja viihtyisään kerrostaloon? Isolla terassiparvekkeella voi kasvattaa kaikkea paitsi hedelmäpuita.
Ei nuo autot mihinkään häviä, vaikka asuttaisiin kerrostalossa
Me asutaan kerrostalossa, koska en ole omakotitaloon halunnut. Et kertonut, mitä perinteisiä miesten töitä kerrostalossa on, niin en voi vastata.
Minulla on oma auto, mutta ei mies sitä korjaa, sen tekee autohuolto. Itse tankkaan, tarkistan ja lisään tuulilasinpesunesteen, öljyn ja jäähdytinnesteen sekä renkaiden ilmanpaineen, huolehdin katsastuksesta. Jos joku merkkivalo syttyy, katson huoltokirjasta mitä se tarkoittaa, jos en heti keksi. Renkaat on säilössä rengashotellissa.
"Me asutaan kerrostalossa, koska en ole omakotitaloon halunnut. Et kertonut, mitä perinteisiä miesten töitä kerrostalossa on, niin en voi vastata"
Mitä miehesi tekee kotona?
"Minulla on oma auto, mutta ei mies sitä korjaa, sen tekee autohuolto. Itse tankkaan, tarkistan ja lisään tuulilasinpesunesteen, öljyn ja jäähdytinnesteen sekä renkaiden ilmanpaineen, huolehdin katsastuksesta"
Hieno homma. Kai ymmärrät, että pieni vähemmistö naisista tekee tuon? Tunnen jopa monia, jotka eivät ole koskaan tankanneet.
Jos itse hoidat oman osuutesi, ihan hyvin voit vaatia suurempaa panosta vaikka lasten hoidossa. Jos taas on niitä naisia, joilta moiset hommat eivät luonnistu, turha vaatia liikoja. Oma vaimoni on esim. surkea kokki. Siksi hoidan 95% perheen safkoista. Itse en ole hyvä pyykeissä, joten hän hoitaa suurimman osan niistä.
Missä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
"Me asutaan kerrostalossa, koska en ole omakotitaloon halunnut. Et kertonut, mitä perinteisiä miesten töitä kerrostalossa on, niin en voi vastata"
No syö lapsen vanukkaat tietysti. Sika!
Vierailija kirjoitti:
Eli on tavallinen ihminen niinkuin me muutkin ja vau pitäis mitalli myöntää siitä hyvästä että tekee kotityöt🤣
Ei, vaan osoittaa esimerkillään sen,mihin toistenkin miesten pitäisi kyetä.
Miehet ovat sikoja, eivätkä tee metatöitä!
Sen sijaan syövät vanukkaat ja telakoituvat saunaillassa!
Vihaan miehiä!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla on nainen, joka aidosti haluaa olla vaimo ja äiti. Tykkää tehdä kotitöitä ja hoitaa lapsia. Oikea kotihengetär. Antaa minulle mahdollisuuden keskittyä uran luomiseen ja omiin harrastuksiini. Ihana upea nainen ja naiseuden ilmentymä.
Paljonko maksat hänelle kuukaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat sikoja, eivätkä tee metatöitä!
Sen sijaan syövät vanukkaat ja telakoituvat saunaillassa!
Vihaan miehiä!
Aah itsekin vihaan. Piti hankkia sellainen, jotta saan vauvan ja hoitolaukun, mutta nyt se SIKA on vaan tiellä!!!
Pilluun sattuu kun se on niin kamala ja haiseekin
Vierailija kirjoitti:
Jarkko Vuorinen hoitaa lastenjuhlien järjestämisen, varaa lapsille lääkärikäyntejä ja huolehtii, että heillä on sopivankokoiset talviaatteet valmiina, kun pakkaskelit saapuvat. Nämä ovat esimerkkejä perhearjen niin sanotusta näkymättömästä työstä.
Eli ns one in a million- mies!
Minusta on todella ihmeellistä, että myös muut miehet eivät tähän kykene. Suurin isa suomalaisista miehistä on käynyt armeijan ja siitä määrästä todella suuri määrä on saanut upseerikoulutuksen, joka on sitä metatyötä. Todella moni, eli lähes kaikkitekee myös työtä, jossa ovat joutuneet/joutuvat perehdyttää ja neuvoa ja ihjats toisia tekemään töitä tai toimimaan esimiehenä. Nuo kaikki vaativat sitä metstyön tekemistä.
Sitten parisuhteessa nämä taidot miehiltä, hups, jotenkin unohtuvat ja miehet taantuvat yhdeksi mentoroitavakso lapseksi....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jarkko Vuorinen hoitaa lastenjuhlien järjestämisen, varaa lapsille lääkärikäyntejä ja huolehtii, että heillä on sopivankokoiset talviaatteet valmiina, kun pakkaskelit saapuvat. Nämä ovat esimerkkejä perhearjen niin sanotusta näkymättömästä työstä.
Eli ns one in a million- mies!
Minusta on todella ihmeellistä, että myös muut miehet eivät tähän kykene. Suurin isa suomalaisista miehistä on käynyt armeijan ja siitä määrästä todella suuri määrä on saanut upseerikoulutuksen, joka on sitä metatyötä. Todella moni, eli lähes kaikkitekee myös työtä, jossa ovat joutuneet/joutuvat perehdyttää ja neuvoa ja ihjats toisia tekemään töitä tai toimimaan esimiehenä. Nuo kaikki vaativat sitä metstyön tekemistä.
Sitten parisuhteessa nämä taidot miehiltä, hups, jotenkin unohtuvat ja miehet taantuvat yhdeksi mentor
Meillä parisuhde miehen kanssa karahti siihen, että minä en enää jaksanut olla se ilmainen kotipiika ja mentoti, eli tehdä sitä kaikkea metatyötä.
Lisäksi, eipä sitten enää mies ollut seksuaalisesti haluttava, kun se tasntui lapseksi. En nimittäin ole p e d a r i.
Miksiköhän minä olen tavannut vain laiskoja naisia? Jos yleensä mitään viitsivät, valmista ei tunnu tulevan mistään.
Vierailija kirjoitti:
"Minulla on oma auto, mutta ei mies sitä korjaa, sen tekee autohuolto. Itse tankkaan, tarkistan ja lisään tuulilasinpesunesteen, öljyn ja jäähdytinnesteen sekä renkaiden ilmanpaineen, huolehdin katsastuksesta"
Hieno homma. Kai ymmärrät, että pieni vähemmistö naisista tekee tuon? Tunnen jopa monia, jotka eivät ole koskaan tankanneet.
Jos itse hoidat oman osuutesi, ihan hyvin voit vaatia suurempaa panosta vaikka lasten hoidossa. Jos taas on niitä naisia, joilta moiset hommat eivät luonnistu, turha vaatia liikoja. Oma vaimoni on esim. surkea kokki. Siksi hoidan 95% perheen safkoista. Itse en ole hyvä pyykeissä, joten hän hoitaa suurimman osan niistä.
Missä ongelma?
Jos ei ole mitään ongelmaa ja kumpikin teistä kokee teidän työnjakonne aidosti täysin tasapuoliseksi, miksi jaksat sitä niin vakuutella?
Fakta kuitenkin on, että useimmissa perheissä jako ei mene tasan. Miehellä on työaika ja vapaa-aika, naisella työaika, kotiin ja perheeseen liittyvät velvollisuudet ja sen jälkeen vapaa-aika. Miehellä jotain harrastuskuskauksia tai muuta on, kun se erikseen sovitaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän. Itselleen tekee eväät töihin ja käy kaupassa. Jos porahommia pitää tehdä, niin ne. Miehellä on aikaa vievä harrastus ja palkkatyön lisäksi hän tekee sivuhommia. Auttelee myös paljon leskeksi jäänyttä äitiään, tekee lumi- ja pihatöitä ja on moottorisahalla pilkkonut myrksyn jäljiltä kaatuneita puita.
Mies on tosi hauska tyyppi ja hyvää seuraa.
Taas nähdään et naiset pitävät kotitöitä töinä kun taas miehen rahan tienaaminen ei merkkaa mitään 😏
Vierailija kirjoitti:
Taas nähdään et naiset pitävät kotitöitä töinä kun taas miehen rahan tienaaminen ei merkkaa mitään 😏
Myös naiset käyvät töissä ja saavat palkkaa, jolla he maksavat perheen menoja. Kumma, kun se ei merkkaa miehille mitään.
Olen 4 lapsen isä ja suurin osa meta-töistä on minun harteilla. Myös taloudellinen vastuu on minulla. On todella stressavaa elämää.
Miksi tällaista pitää nostaa aina esille. Tuollainen Jarkko ei ole mikään poikkeus vaan ihan normaali mies. Aika moni isä ja aviomies toimii samalla tavalla. Voin itse sanoa esim että nyt viikonloppuna sain selville että meillä vaimolla ei ollut ollenkaan edes Wilma sovellusta käytössä, minulla se on ollut vuosikaudet. Muutenkin kotitöitä tehdään tottakai tasan, pyykinpesua, siivoukset, lasten vaatteet, lääkäri ajat jne. Ovat kyllä ihan perus asioita, eikä mitenkään Jarkon tavoin erikseen esiin tuottavia iskäx4
Työpaikkamme on pieni ja kodinomainen yksikkö maaseudulla. Työyhteisö koostuu tällä hetkellä useammasta naisesta. Työ on arkisia tehtäviä kodinhoidon ja hoitotyön yhdistelmää. Jännästi mikään "miesten työ" ei aiheuta päänvaivaa siellä. Kuka tahansa vuorossa oleva kykenee hoitamaan niin renkaanvaihdot firman autoon, oksien leikkuut kuin polkupyörien korjaukset. Siellä myös huomaa, miten pieni osa töistä on näitä kuuluisia "miesten töitä". Ero on siinä, että a) ei ole miestä, joka jostakin putkahtaisi nämä asiat tekemään b) vuoroissa on hyvin aikaa tehdä myös niitä, koska kaikki tekevät yhtä lailla kaikkia "naisten töitä", tieto kulkee ja arki sujuu.
Kotona on kädet niin täynnä, että on vain kohtuullista, että mies hoitaa edes ne vähäiset "miesten pakolliset työt", kun ei muuhun kykene.