Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä syy siihen, miksi naiset eivät halua pariutua tai lapsia: Jarkko, 36, on poikkeus perheenisien joukossa- se herättää hämmästystä!

Vierailija
11.01.2026 |

Jarkko, 36, on poikkeus perheenisien joukossa Se herättää hämmästystä https://share.google/4QCfiC8xeVo7DEMWq

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti Suomeen syntyisi enemmän lapsia, jos olisi enemmän tuollaisia miehiä. 

Vierailija
82/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla on nainen, joka aidosti haluaa olla vaimo ja äiti. Tykkää tehdä kotitöitä ja hoitaa lapsia. Oikea kotihengetär. Antaa minulle mahdollisuuden keskittyä uran luomiseen ja omiin harrastuksiini. Ihana upea nainen ja naiseuden ilmentymä.  

Paljonko sinä saat palkkaa? Maksat kaiken ja vaimolla on rinnakkaiskortti sinun pankkitilille. Kyllähän tuo kävisi monelle naiselle, kun voi käyttää miehen rahoja kuten omiaan. Eikä tietenkään ole avioehtoa.

Tuon lisäksi pitäisi kerryttää vaimolle sitä eläkettä.

Ite olin pitkään lasten kanssa kotóna, kun lapsia oli useampi ja nyt kun ollaan eläkkeellä, niin miehen eläke on ihan eri luokkaa, kuin minulla. Suunnilleen saman verran tienattiin joten siitä ei huomattavasti pienempi eläke ole kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se "metatyötä" tekemätön "mieslapsi" on kuitenkin ennen pariutumistaan klaarannut ihan helposti elämisen kaikki osa- alueet.

Joten jokin tässä tökkii.

Toki miesvihaajat pitävät "avuton mies"-mielikuvastaan.

Saavat ylemmyydentunnetta keksitystä hahmosta.

Aika moni yksinäinen mies ei juuri ruokaa tee tai siivoile. Ja kun ei tee ruokaa, ei tarvii myöskään tiskata jne.

Sitten kun tavataan se nainen, hetkeksi jaksetaan petrata, mutta kun perheeseen syntyy lapsi ja nainen jää sitä pakostakin hoitamaan (vastasyntyneitä ei oteta hoitoon. ) ja nainen alkaa tehdä kotitöitä enemmän, niin sitten, kun nainen lähtee takaisin töihin, on kaikki työt nakitettu naiselle, niin kotityöt, kuin lapsenhoito kaikkineen.

On ihan eri asia elää yksin aikuisena ihmisenä, käydä ulkona syömässä ja pyörittää kerran viikossa pyykkikone, kuin elää pikkulapsi arkea. 

Kun perheessä on lapsi/lapsia siinä ei enää poikamiestavoilla pärjää.

Kyllä meilläkin mies pysyi hengissä poikamiehenä ollessaankin ja kämppäkin oli ihan ok, kun siellä kävi ja teki ruokaa vielä alkuaikoina(tiskannut kyllä ei) kun yhdessä oltiin, mutta, kun ensimmäinen lapsi syntyi, kaikki jäi minun huoleksi.

Mies taantui itsekin vauvaksi jälleen. Luuli kai, että oli saanut äitinsä takaisin passamaan. 

Kyllä nää miesvauvat on ihan todellinen ongelma. Sellainen joka ei ole parisuhteessa tai perheellinen, on turha tulla vääntämään, kun ei mistään mitään tiedä. 

Vierailija
84/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jarkko Vuorinen hoitaa lastenjuhlien järjestämisen, varaa lapsille lääkärikäyntejä ja huolehtii, että heillä on sopivankokoiset talviaatteet valmiina, kun pakkaskelit saapuvat. Nämä ovat esimerkkejä perhearjen niin sanotusta näkymättömästä työstä.

Eli ns one in a million- mies!

Mitä mieltä palstalaiset ovat? Oliko tämä kommentti miesvihaa vai ei?

Nuolettakaa.

Vierailija
85/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sanoa vain niistä, keiden kanssa on itse ollut parisuhteessa. Se on aika pieni otanta.

Vierailija
86/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla on nainen, joka aidosti haluaa olla vaimo ja äiti. Tykkää tehdä kotitöitä ja hoitaa lapsia. Oikea kotihengetär. Antaa minulle mahdollisuuden keskittyä uran luomiseen ja omiin harrastuksiini. Ihana upea nainen ja naiseuden ilmentymä.  

Otetaanko lapset huostaan, jos naiselle tapahtuu jotain?

Mun siskolla oli tuollainen mies ja kun pariskunta vanheni, alkoi vaimo ja lapset miettiä, että jos vaimo kuolee ensin, pitää lasten ottaa isä asumaan luokseen, koska ei mies pärjäisi päivääkään ilman palvelijaa. 

Tämä tarina on ihan tosi.

Ps. Kävi kuitenkin niin, että mies kuoli ensin. Vaimo porskuttaa vieläkin menemään vanhaan malliin.  kaikki on hallinnassa. 

Vierailija
87/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten suurempi vastuu kotitöistä ja lastenhoidosta on tilastollinen tosiasia. Vanhan liiton miesten työt, kuten renkaiden vaihdot ja lumityöt, eivät tasaa jokapäiväisen arjen pyörityksen ja vastuunkannon kuormaa

Mies saa ilmaisen piian, kokin ja lastenhoitajan, nainen vain vastuun ja kuorman ja yhden lapsen lisää.

Mutta eikö tilastollisesti ole myös niin, että keskimäärin mies kantaa suuremman osan perheen taloudellisesta vastuusta?

Vierailija
88/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tollanen mies lasteni isänä, hoitaa puolet kotitöistä ja lapsista ja myös metatyöstä. Heti, kun eka lapsi syntyi ja oltiin vaikka vauvan kanssa lähdössä yhdessä kyläreissulle;  niin mies oli pakannut hoitolaukun vaippoineen, tuttipulloineen ja vaihtovaatteineen valmiiksi ennen kuin itse ehdin edes ajatella koko asiaa. Siitä mä konkreettisesti huomasin, että vastuu oikeesti jakautuu. Koska monella on mies, joka osallistuu, niin silti nainen on se, jonka pitää tehdä kaikki suunnittelu, ajatustyö, ohjeistaminen ym. kuitenkin, että mies osaa sitten osallistua. 

Ei mun mies silti mikään täydellinen ole, niinkuin ei kukaan meistä ihmisistä. Mutta tossa kodin ja lastenhoidon vastuunjaossa hän on hyvä. 

Kiva. Itsekin voin pakata hoitolaukun ja pestä pyykkiä. Kävin just ostamassa ja vaihtamassa vaimon autoon akun kun se oli hyytynyt, kolasin pari tuntia lunta pihalla ja kävin kaupassa ja tein burgundinpataa illalliseksi. 

Teet nuo itse, niin hoidan vauvanvaatteet. Ja sen alakerran kylppärin hajulukon ja kaasugrillin putsaat, korjaat terassin ja hankit pizzauuniin sopivan adapterin. Hyvä diili.

Vierailija
89/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vielä sitä sukupolvea, että kaikki, ihan kaikki kaatui naisen niskaan, vaikka kumpikin kävi ihan samalla tavalla työelämässä.

Gen X, sohvalla makaavien miesten sukupolvea? Meidän ikäluokassa monelta oli miehen malli ihan hukassa, kun sitä perinteistä ei enää tarvittu ja muustakaan ei oikein tiedetty. 

Vierailija
90/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten suurempi vastuu kotitöistä ja lastenhoidosta on tilastollinen tosiasia. Vanhan liiton miesten työt, kuten renkaiden vaihdot ja lumityöt, eivät tasaa jokapäiväisen arjen pyörityksen ja vastuunkannon kuormaa

Mies saa ilmaisen piian, kokin ja lastenhoitajan, nainen vain vastuun ja kuorman ja yhden lapsen lisää.

Mutta eikö tilastollisesti ole myös niin, että keskimäärin mies kantaa suuremman osan perheen taloudellisesta vastuusta?

Ei ne naiselle maksa naisen ajan käyttämisestä enemmän kotitöihin, miehet karruttas lisäksi sitä omaa omaisuuttaan, ei naisen omaisuutta. Nainen maksaa ruuan, sähköt, vesilaskun kaikki lasten menot

Eli käyttöme ot, kun mies lihottaa omaa omaisuuttaanm 

Ja naiset ottavat taloudellisesti ja uran  ja palkan suhteen takkiinsa, koska lapset. Edelleenkin perheissä mennään miehen ura edellä. Naiset tekevöt lyhyenpää rylaikaa,nuin miehet, koska lapset. Eivät he itseensä sitä aikaa käytä. Laoset pitää hakea pöiväkodista, ja jos ei ole vuoropäiväkoti, kuten suurin osa ei ooe, niin se lapsi on pakko hakea sieltä x aikaan mennessä. Samoin, kun lapsi sairastuu- nainen hoitas. 

Vierailija
91/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti Suomeen syntyisi enemmän lapsia, jos olisi enemmän tuollaisia miehiä. 

TÄMÄ! Turha on päättäjien ja miesten ulista, että miksi miksi en saa naista ja miksi naiset eivät tee lapsia. Kun sen pitäisi olla kahden kauppa, ei yhden vastuu ja toisen hyöty.

Vierailija
92/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tollanen mies lasteni isänä, hoitaa puolet kotitöistä ja lapsista ja myös metatyöstä. Heti, kun eka lapsi syntyi ja oltiin vaikka vauvan kanssa lähdössä yhdessä kyläreissulle;  niin mies oli pakannut hoitolaukun vaippoineen, tuttipulloineen ja vaihtovaatteineen valmiiksi ennen kuin itse ehdin edes ajatella koko asiaa. Siitä mä konkreettisesti huomasin, että vastuu oikeesti jakautuu. Koska monella on mies, joka osallistuu, niin silti nainen on se, jonka pitää tehdä kaikki suunnittelu, ajatustyö, ohjeistaminen ym. kuitenkin, että mies osaa sitten osallistua. 

Ei mun mies silti mikään täydellinen ole, niinkuin ei kukaan meistä ihmisistä. Mutta tossa kodin ja lastenhoidon vastuunjaossa hän on hyvä. 

Kiva. Itsekin voin pakata hoitolaukun ja pestä pyykkiä. Kävin just ostamassa ja vaihtamassa vaimon autoon akun kun se oli hyytynyt, kolasin pa

Moni noista hommista jää kokonaan kun muutatte kerrostaloon. Helppoa, eikö?

Vierailija
93/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei vain tuoda perinteistä perhemallia näkyvämmäski? Mies hoitaa koko perheen elatuksen ja kaikki fyysisesti raskaat työt. Nainen taas hoivatyön ja metatyön. 

Ja ennenkuin suivaannutte tästä niin muistakaa, että mies ja nainen on erilaisia. 

Miesten hormonitoiminta seuraa auringon kiertoa, kun taas naisten hormonitoiminta seuraa kuun kiertoa. Miehillä on 24 tunnin testosteronisykli, joka on huipussaan aamulla ja laskee päivän mittaan. Naisilla taas on 28 päivän hormonikierto, joka muuttuu kuun kierron mukaan. Miesten on luonnollisesti tarkoitus työskennellä ahkerasti aamulla ja lounaan tienoilla ja rentoutua myöhemmin päivällä. Naisten on luonnollisesti tarkoitus sovittaa toimintansa 28 päivän kiertonsa mukaan ja vaihdella toimintaansa laajasti päivästä toiseen. Yhdeksästä viiteen -työelämä on rakennettu miesten aurinkosyklin, ei naisten kuusyklin, mukaan.

Ei ole ihme että naiset uupuu nykyään niin helposti.&nbsp

Uupuvat, koska joutuvat kantamaan perheissä kaiken vastuun ja hoitamaan lapset ja mieslapsen

Ja mitä nuoriin ja naimattomiin tulee, niin kyse on vain siitä, että naiset hakevat apua myös niihin mt- ongelmiinsa ajoissa, ja puhuvat niistä, ja ne näkyvät ja ne näkyvät myös tilastoissa. Miehet eivät hae, ja kaikkein vähiten mt- ongelmiinsa. Tai sitten hakevat liian myöhään tai viimeisessä hädässä, jolloin se sairaus on jo todella vaikea hoitaa. Väitän että miehillä niitä on vähintään yhtä paljon, jopa enemmän ja vakavampia. Esinerkiksi Niuvanniemen sairaalan potilasta lähes kaikki ovat miehiä. Ja masennushan on suomalaisten kansansairaus.

Vierailija
94/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet hoitavat mt-ongelmiaan alkoholilla ja se taas aiheuttaa naisille mt-ongelmia. Alkoholi ja muuta päihteet pitää kieltää kokonaan.

Vierailija
95/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta naisten uhriutuminen osa 816484937262. Se että täällä palstalla on katkeria naisia peukuttamassa teidän kommentteja ylös ei loppujen lopuksi muuta sitä totuutta, että olette loppu elämän katkeria/täynnä vihaa ja yleistätte jokaisen entisen suhteen trauman koko mies sukupuolen syyksi tai vähintään että "tommosia noi on" Hohhoijaa. 

Vierailija
96/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet hoitavat mt-ongelmiaan alkoholilla ja se taas aiheuttaa naisille mt-ongelmia. Alkoholi ja muuta päihteet pitää kieltää kokonaan.

Itse olen vähän yli 40-vuotias syrjäytynyt incelmies. Olen pyrkinyt saamaan hoitoa mt-ongelmiini 20 vuotta ja kaikenlaista sekalaista saanutkin, mutta niitä ei ole saatu kuntoon. Mitään oikein kunnollista diagnoosia en edes ole saanut. Töissä olen ollut intin jälkeen pari vuotta yhteensä. Nyt olen juuri menossa työkyvyn arvioon parin viikon päästä, kun nuori naislääkäri keksi vihdoin semmoisen liikkeen. Jos siinä jätetään taas tyhjän päälle, niin en tiedä, mitä teen. Ehkä joku hyvinvoiviin keskiluokkaisiin naisiin kohdistuva joukkomurha pitää sitten tehdä kostoksi yhteiskunnalle? Nimenomaan tuolle minua erittäin suuresti ylenkatsovalle ihmisryhmällehän yhteiskunta lappaa rahaa ja etuja auliisti, toisin kuin minulle.

Nykyinen hallitushan muuten, päinvastoin kuin agendasi, nimenomaan edistää alkoholin saatavuutta.

Vierailija
97/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulepa. Minä olen kotirouva, aiemmin kotiäiti. Tein ruoat, siivosin, hoidin lasta ja kävin neuvolat, hammaslääkärit ja vasut. Myös vaatehuolto hankintoineen oli vastuullani. Mutta. Mies vei lasta harrastuksiin ja synttärijuhliin. Osti kavereille lahjoja lapsen kanssa yhdessä. Mies halusi olla isä ja osallistua lapsensa elämään eikä olla mikään etäinen palkkapussi. Isä siinä häviää jos ulkoistaa kaiken lapsenhoidon äidin vastuulle.

Vierailija
98/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää totta. Uusimmat ajankäyttötiladtot kertovat että palkkatyö ja kotityöt jakaantuvst tasan muestrn ja naisten kesken. Eli nyt voitte naiset lopettaa sen uhroutumisen...ei oo perustetta enää tilastoissa.

Vierailija
99/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Itsekin voin pakata hoitolaukun ja pestä pyykkiä. Kävin just ostamassa ja vaihtamassa vaimon autoon akun kun se oli hyytynyt, kolasin pa

No ei näitä lasketa. Ideahan on se, että teette ne miesten työt ja sitten vielä puolet naisten töistä lisäksi. Etkö ymmärrä?

Vierailija
100/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moni noista hommista jää kokonaan kun muutatte kerrostaloon. Helppoa, eikö?"

Jaa. Pitääkin kertoa vaimolle, että luopuu puutarhastaan kun palstamamma haluaa, että muutetaan neukkukuutioon, jotta voin pakata taatusti vääriä asioita johonkin hoitolaukkuun.

Tai sitten ihmiset elävät, kuten parhaiten osaavat ja haluavat? Ei tasa-arvo tai järkevä työnjako ole sitä, että kaikki tekevät samoja asioita. Laitetaan kirurgi ravintolaan tiskaamaan ja parturi-kampaaja suunnittelemaan sähköverkkoja. Ihmisten on hyvä erikoistua myös kotitöissä tiettyyn pisteeseen asti.