Tässä syy siihen, miksi naiset eivät halua pariutua tai lapsia: Jarkko, 36, on poikkeus perheenisien joukossa- se herättää hämmästystä!
Jarkko, 36, on poikkeus perheenisien joukossa Se herättää hämmästystä https://share.google/4QCfiC8xeVo7DEMWq
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tollanen mies lasteni isänä, hoitaa puolet kotitöistä ja lapsista ja myös metatyöstä. Heti, kun eka lapsi syntyi ja oltiin vaikka vauvan kanssa lähdössä yhdessä kyläreissulle; niin mies oli pakannut hoitolaukun vaippoineen, tuttipulloineen ja vaihtovaatteineen valmiiksi ennen kuin itse ehdin edes ajatella koko asiaa. Siitä mä konkreettisesti huomasin, että vastuu oikeesti jakautuu. Koska monella on mies, joka osallistuu, niin silti nainen on se, jonka pitää tehdä kaikki suunnittelu, ajatustyö, ohjeistaminen ym. kuitenkin, että mies osaa sitten osallistua.
Ei mun mies silti mikään täydellinen ole, niinkuin ei kukaan meistä ihmisistä. Mutta tossa kodin ja lastenhoidon vastuunjaossa hän on hyvä.
Kiva. Itsekin voin pakata hoitolaukun ja pestä pyykkiä. Kävin just ostamassa ja vaihtamassa vaimon autoon akun kun se oli hyytynyt, kolasin pa
Voit pakata hoitolaukun ja pestä pyykkiä, mutta teetkö niin? Ja ihan oma-aloitteisesti ilman jatkuvaa ohjeistusta, milloin ja mitä pyykkiä pestä ja mitä sinne hoitolaukkuun pitää pakata? Jos kyllä, niin hienoa, aika moni mies kun ei tee. Muuten, hajulukon putsaus tai jonkun adapterin googlettelu ei nyt hirveästi jaksa innostaa. Tiedätkö, siihen lapseenkin kuuluu aika monta ei niin miellyttävää asiaa, jotka pitää hoitaa ja myös ihan hitokseen googlettelua ja selvittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Me asutaan kerrostalossa, koska en ole omakotitaloon halunnut. Et kertonut, mitä perinteisiä miesten töitä kerrostalossa on, niin en voi vastata"
Mitä miehesi tekee kotona?
Aika vähän. Itselleen tekee eväät töihin ja käy kaupassa. Jos porahommia pitää tehdä, niin ne. Miehellä on aikaa vievä harrastus ja palkkatyön lisäksi hän tekee sivuhommia. Auttelee myös paljon leskeksi jäänyttä äitiään, tekee lumi- ja pihatöitä ja on moottorisahalla pilkkonut myrksyn jäljiltä kaatuneita puita.
Mies on tosi hauska tyyppi ja hyvää seuraa.
Huono mies on, jätä se sika!
Vaatii myös sopivan naisen että tuo onnistuu. Ihan yhtälailla moni nainen on kotoaan oppinut samat mallit ja tuollainen tasa-arvoinen kuvio ei toimi ilman kitkaa. Halutaan kyllä että mies tekee enemmän mutta ei kuitenkaan olla valmiita oikein täysin jakamaan sitä vastuuta. Sitten käy niin että tasaveroisen vastuunkannon sijaan on sellainen esimies-työntekijä-astelema, että nainen sanoo mitä tehdään ja mies tekee. Osalla sekin toki toimii, mutta useimmiten taitaa olla molemmat tuohon lopulta tyytymättömiä. Omassa ikäpolvessa (nyt 45-55v) näitä näkee paljon. Ehkä siinä näkyy vain että asiat ovat muuttumassa ja nuoremmilla sujuu jo paremmin.
"Jos ei ole mitään ongelmaa ja kumpikin teistä kokee teidän työnjakonne aidosti täysin tasapuoliseksi, miksi jaksat sitä niin vakuutella? "
Koska kehitys-v*tun-vammaiset yrittävät täällä ulista, että se akun vaihto tai ruoanlaitto ovat täysin toissijaisia juttuja, ja että panokseni on nolla, koska olen mies-sika.
Auto ei käynnisty ilman käynnistysvirtaa, hoitolaukku töh-täh bimbo ei ummarta
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällaista pitää nostaa aina esille. Tuollainen Jarkko ei ole mikään poikkeus vaan ihan normaali mies. Aika moni isä ja aviomies toimii samalla tavalla. Voin itse sanoa esim että nyt viikonloppuna sain selville että meillä vaimolla ei ollut ollenkaan edes Wilma sovellusta käytössä, minulla se on ollut vuosikaudet. Muutenkin kotitöitä tehdään tottakai tasan, pyykinpesua, siivoukset, lasten vaatteet, lääkäri ajat jne. Ovat kyllä ihan perus asioita, eikä mitenkään Jarkon tavoin erikseen esiin tuottavia iskäx4
Ei todellakaan ole normaali mies.
Vierailija kirjoitti:
Kodin metatyö on ajatustyötä: kuka hoitaa mitä ja milloin. Metatyö on se loputon tehtävälista, joka mahdollistaa arjen sujuvuuden. Suunnittelun ansiosta pyykki ei jää pesemättä, koska pesuaine on lopussa ja päivällispöydässä on tänäänkin ruokaa.
Vaikka kotityöt ja lastenhoito jakautuvat heterosuhteissa aiempaa tasaisemmin, naisilla on tutkimusten mukaan edelleen tyypillisesti päävastuu niistä ja etenkin suunnittelusta ja huolehtimisesta.
Miehet eivät tee, koska heittäytyvät vapaamatkustajiksi perheessä, väitän minä.
Tuo "Metatyö" on naurettavin juttu mitä olen vuosiin kuullut. Ennenvanhaan nämä olivat itsestään selviä asioita naisille/miehille eikä niistä erikseen vinguttu uhriutuen. Itse pyörittelen tässä kahden talouden "metatyöt" ja on niin ylettömän vaativaa funtsia tarvitseeko pesuainetta ostaa vaiko ei, naurettavaa!!
"Tiedätkö, siihen lapseenkin kuuluu aika monta ei niin miellyttävää asiaa, jotka pitää hoitaa ja myös ihan hitokseen googlettelua ja selvittelyä"
Varmaan jos se on sairas. Muuten vaan sosetta sisään ja paskaa ulos. Ei ole vaikeaa. Vaimo oli viikon Espanjassa kesällä, ihan hyvin pärjättiin, ei tarvinnut kertaakaan käyttää Googlea.
Vierailija kirjoitti:
Vaatii myös sopivan naisen että tuo onnistuu. Ihan yhtälailla moni nainen on kotoaan oppinut samat mallit ja tuollainen tasa-arvoinen kuvio ei toimi ilman kitkaa. Halutaan kyllä että mies tekee enemmän mutta ei kuitenkaan olla valmiita oikein täysin jakamaan sitä vastuuta. Sitten käy niin että tasaveroisen vastuunkannon sijaan on sellainen esimies-työntekijä-astelema, että nainen sanoo mitä tehdään ja mies tekee. Osalla sekin toki toimii, mutta useimmiten taitaa olla molemmat tuohon lopulta tyytymättömiä. Omassa ikäpolvessa (nyt 45-55v) näitä näkee paljon. Ehkä siinä näkyy vain että asiat ovat muuttumassa ja nuoremmilla sujuu jo paremmin.
Tämä! Jokainen kantaa omia lapsuuden tunnetaakkojaan. Meillä minä tulin perheestä, jossa isä päätti ja äiti nalkutti, mies tuli perheestä jossa kaikki kohteliaasti välttelivät vastuuta, ja lopulta äiti päätti. Ekat kymmenen vuotta meni niin, ettei pystytty edes tappelemaan, kun mitään ei tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkamme on pieni ja kodinomainen yksikkö maaseudulla. Työyhteisö koostuu tällä hetkellä useammasta naisesta. Työ on arkisia tehtäviä kodinhoidon ja hoitotyön yhdistelmää. Jännästi mikään "miesten työ" ei aiheuta päänvaivaa siellä. Kuka tahansa vuorossa oleva kykenee hoitamaan niin renkaanvaihdot firman autoon, oksien leikkuut kuin polkupyörien korjaukset. Siellä myös huomaa, miten pieni osa töistä on näitä kuuluisia "miesten töitä". Ero on siinä, että a) ei ole miestä, joka jostakin putkahtaisi nämä asiat tekemään b) vuoroissa on hyvin aikaa tehdä myös niitä, koska kaikki tekevät yhtä lailla kaikkia "naisten töitä", tieto kulkee ja arki sujuu.
Kotona on kädet niin täynnä, että on vain kohtuullista, että mies hoitaa edes ne vähäiset "miesten pakolliset työt", kun ei muuhun kykene.
Kohtalaisen ylimielisesti sepitetty. Ei puoliakaan totta siis. Miehenä nimenomaan haluaisin ettei mikään olisi"miesten töitä" tekisikin ne myös nainen olisi tasa-arvoisempaa. Joskus pelkkä tietämys on tärkeää. Esim eronneelta äidiltä oli mennyt vanhasta autostaan pakoputki, korjaamolta oli sanottu että uusi maksaa 700€. Miehenä pystyin heti sanomaan että 300€ on ihan maksimi paikoilleen laitettuna. Kuinka paljon olisi jo valmiiksi rahatonta mammaa kusetettu. Ei kait kukaan mies ajattele että olisi jotain töitä joita nainen ei osaisi tai saisi tehtyä, mutta monet raskaat työt jäävät miehille eikä niitä huomata ollenkaan. Rakensin perheelle kodin ja nyt meillä on hyvä olla, mutta ei kukaan muu kuin vieraat naiset ole kehuneet että vau arvostan tuollaisia miehiä. Ei vaimo sanonut kertaakaan että miten sä jaksat tai teet niin paljon perheemme hyväksi.
Miksi kukaan nainen ottaisi sen riskin että mies vain lähtee lätkimään kun ei enää kiinnosta? Minimi elarit tulee sitten jos tulee :D Ei kiitos, miehet voi lisääntyä vaikka keskenään tulevaisuudessa.
Vaimo on niin tarkka et parempi antaa hänen päättää... Voinhan minäkin suunnittelua tehdä vaikka yhteiselle reissulle, mutta... Totuus on se, että olen se mukautuvampi osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoi, kuole jo.
Vierailija kirjoitti:
"Tiedätkö, siihen lapseenkin kuuluu aika monta ei niin miellyttävää asiaa, jotka pitää hoitaa ja myös ihan hitokseen googlettelua ja selvittelyä"
Varmaan jos se on sairas. Muuten vaan sosetta sisään ja paskaa ulos. Ei ole vaikeaa. Vaimo oli viikon Espanjassa kesällä, ihan hyvin pärjättiin, ei tarvinnut kertaakaan käyttää Googlea.
Ihan sivusta huomautan, että ei se ole ihmekään että jo kouluun mennessä osa lapsista on fiksuja ja keskustelevia ja osa vaan möllöttää.
Toki jos on töh täh bimbo, ja elämä pyörii sen ympärillä, miten hoitolaukun kuosi sopii yksiin rakennekynsien kanssa, ja mitä vauvaryhmän Jemmica ja Laura-Jessica sanovat...
Sitten varmaan vaatii joo osaamista ja metatyötä :D
Ja että varmasti on soft sensitive baby plus care eikä soft sensitive Color-pyykinpesuaine, koska muuten se vauva voi räjähtää! Jodelissa sanottiin niin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodin metatyö on ajatustyötä: kuka hoitaa mitä ja milloin. Metatyö on se loputon tehtävälista, joka mahdollistaa arjen sujuvuuden. Suunnittelun ansiosta pyykki ei jää pesemättä, koska pesuaine on lopussa ja päivällispöydässä on tänäänkin ruokaa.
Vaikka kotityöt ja lastenhoito jakautuvat heterosuhteissa aiempaa tasaisemmin, naisilla on tutkimusten mukaan edelleen tyypillisesti päävastuu niistä ja etenkin suunnittelusta ja huolehtimisesta.
Tuo "Metatyö" on naurettavin juttu mitä olen vuosiin kuullut. Ennenvanhaan nämä olivat itsestään selviä asioita naisille/miehille eikä niistä erikseen vinguttu uhriutuen. Itse pyörittelen tässä kahden talouden "metatyöt" ja on niin ylettömän vaativaa funtsia tarvitseeko pesuainetta ostaa vaiko ei, naurettavaa
Hienoa jos se ei työllistä sinua. Itse kuitenkin koen kuormittavana, että päivätyön lisäksi joudun sen pesuaineen lisäksi suunnittelemaan ruoat ja huolehtimaan kauppakäynnit, tekemään sen ruoan, hoitamaan pyykinpesut ja huolehtia, että omilla pikku pilteillä on oikeat varusteet päiväkotiin ja kouluun, muistamaan kaikki lapsiin liittyvät asiat (lääkärit, neuvolat, harrastukset, synttärit, lahjat, merkkipäivät, unirytmit).
Ja tiedätkö, olen aika varma että noista töistä vinguttiin myös "ennen vanhaan", vaikka se vaatimuslista silloin oli aika paljon pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo on niin tarkka et parempi antaa hänen päättää... Voinhan minäkin suunnittelua tehdä vaikka yhteiselle reissulle, mutta... Totuus on se, että olen se mukautuvampi osapuoli.
Joo, on se tarkkaa kun pitäis varata aika hampiläkäriin kakaralle ja ollakkin siellä ajoissa sen pennun kanssa! On se vaikeaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoi, kuole jo.
Ei sun ongelmasi miehiä vihaamalla ratkea, peiliin katsominen olisi se tärkein ensiaskel vaikka varmasti pelottaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo "Metatyö" on naurettavin juttu mitä olen vuosiin kuullut. Ennenvanhaan nämä olivat itsestään selviä asioita naisille/miehille eikä niistä erikseen vinguttu uhriutuen. Itse pyörittelen tässä kahden talouden "metatyöt" ja on niin ylettömän vaativaa funtsia tarvitseeko pesuainetta ostaa vaiko ei, naurettavaa
Sanos muuta
Vielä naurettavampi käsite on joku tunnetyö
Moiseen termien viljelijät pitäisi laittaa vuodeksi raksalle.
Vierailija kirjoitti:
Vau, että ihan viikon pärjäsit. Vaimosi on todella onnekas kun on löytänyt sinunlaisesi miehen!
Sika sinä olet! Mies-sika karju siittäjä x4