Tässä syy siihen, miksi naiset eivät halua pariutua tai lapsia: Jarkko, 36, on poikkeus perheenisien joukossa- se herättää hämmästystä!
Jarkko, 36, on poikkeus perheenisien joukossa Se herättää hämmästystä https://share.google/4QCfiC8xeVo7DEMWq
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Jarkko Vuorinen hoitaa lastenjuhlien järjestämisen, varaa lapsille lääkärikäyntejä ja huolehtii, että heillä on sopivankokoiset talviaatteet valmiina, kun pakkaskelit saapuvat. Nämä ovat esimerkkejä perhearjen niin sanotusta näkymättömästä työstä.
Eli ns one in a million- mies!
Minun poikani on tuollainen mies ja isä.
"Meillä ei kukaan osaa vaihtaa auton akkua, mutta viemme auton korjaamoon, juomme kahvit ja olemme onnellisia. Kukaan ei nimittele ketään vammaiseksi"
Voidaan muuttaa kerrostaloon, hinauttaa auto korjaamolle ja antaa niiden laskuttaa työstä sen sijaan, että tekee itse. Tuohon vastikkeet, rengashotellit ja muut wolttaukset päälle (koska miehen ruoanlaittokin on turhaa toissijaista toimintaa, saahan ruoan tilattua!), niin ei paljon osteta mitään muuta tai käydä lomamatkalla.
Jos ei tuota ymmärrä, on kyllä vammainen isolla veellä.
Minusta tuo aloituksen artikkeli kuulostaa ihan normaalilta elämältä. Ainakin meillä on miehen kanssa jakaantuneet perheen vastuut varsin tasan. Ja meillä lapset siis jo aikuisia. En olisi ikinä suostunut olemaan yksin vastuussa lasten asioista. Mies hoiti pääosin lasten neuvola- ja hammaslääkärikäynnit (joustavampi työaika). Hän myös useammin osallistui erilaisiin vanhempainiltoihin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tiedätkö, siihen lapseenkin kuuluu aika monta ei niin miellyttävää asiaa, jotka pitää hoitaa ja myös ihan hitokseen googlettelua ja selvittelyä"
Varmaan jos se on sairas. Muuten vaan sosetta sisään ja paskaa ulos. Ei ole vaikeaa. Vaimo oli viikon Espanjassa kesällä, ihan hyvin pärjättiin, ei tarvinnut kertaakaan käyttää Googlea.
Vau, että ihan viikon pärjäsit. Vaimosi on todella onnekas kun on löytänyt sinunlaisesi miehen!
Kysy siltä. Kerro arvon bimbo, mitä siitä vauvasta piti googlettaa? Käyttöohjeet? Saako ravistaa? Kumpaan päähän laitetaan nänni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällaista pitää nostaa aina esille. Tuollainen Jarkko ei ole mikään poikkeus vaan ihan normaali mies. Aika moni isä ja aviomies toimii samalla tavalla. Voin itse sanoa esim että nyt viikonloppuna sain selville että meillä vaimolla ei ollut ollenkaan edes Wilma sovellusta käytössä, minulla se on ollut vuosikaudet. Muutenkin kotitöitä tehdään tottakai tasan, pyykinpesua, siivoukset, lasten vaatteet, lääkäri ajat jne. Ovat kyllä ihan perus asioita, eikä mitenkään Jarkon tavoin erikseen esiin tuottavia iskäx4
Ei todellakaan ole normaali mies.
Se on ihan oma asia minkälaisen miehen ottaa ja ymmärtääkö keskittyä siinä parisuhteessa oikeisiin asioihin. Ei ole ollenkaan itsestäänselvyys että tuollaiset asiat toimivat, vaatii myös naisen asennetta, yleensä molempiin suuntiin toimii sellainen kiva huomaavaisuus ja asenne ettei mikään ole itsestäänselvyys, vaikka pitäisi ollakkin. Ei ole miesten vika ettei kaikkia naisia voi palvella. Minulle ainakin nuo ovat normaaleita asioita. Olen tänäänkin aamulla huolehtinut lapsille aamupalaa, lämpimästi vaatetta, harjannut hiukset ja vienyt kouluun. Pessyt pyykkiä tässä päivän aikana, hoitanut muutamia asioita. Sitten haen lapset koulusta ja teen ruokaa että on kun vaimo tulee töistä. Tehdään lasten kanssa läksyt jne. Iskäx4
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällaista pitää nostaa aina esille. Tuollainen Jarkko ei ole mikään poikkeus vaan ihan normaali mies. Aika moni isä ja aviomies toimii samalla tavalla. Voin itse sanoa esim että nyt viikonloppuna sain selville että meillä vaimolla ei ollut ollenkaan edes Wilma sovellusta käytössä, minulla se on ollut vuosikaudet. Muutenkin kotitöitä tehdään tottakai tasan, pyykinpesua, siivoukset, lasten vaatteet, lääkäri ajat jne. Ovat kyllä ihan perus asioita, eikä mitenkään Jarkon tavoin erikseen esiin tuottavia iskäx4
Ei ole mahdollista. Miehet ovat sikoja, eivätkä tee töitä.
Hyvä leukaisen miehen ei tarvitse tehdä kotitöitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole normaali mies.
Se on ihan oma asia minkälaisen miehen ottaa ja ymmärtääkö keskittyä siinä parisuhteessa oikeisiin asioihin. Ei ole ollenkaan itsestäänselvyys että tuollaiset asiat toimivat, vaatii myös naisen asennetta, yleensä molempiin suu
Eli et käy töissä. Selvisihän se syy.
Vierailija kirjoitti:
Naisten suurempi vastuu kotitöistä ja lastenhoidosta on tilastollinen tosiasia. Vanhan liiton miesten työt, kuten renkaiden vaihdot ja lumityöt, eivät tasaa jokapäiväisen arjen pyörityksen ja vastuunkannon kuormaa
Mies saa ilmaisen piian, kokin ja lastenhoitajan, nainen vain vastuun ja kuorman ja yhden lapsen lisää.
Mitä ihmettä nyt taas. Meillä on onnistunut kotitöiden ja lastenhoidon jako ihan hyvin, olemme syntyneet 60-luvulla. Sama tilanne ollut myös tuttavaperheissä. Tuntemani nykypäivän pienten lasten isät hoitavat myös hommansa.
Millaisissa parisuhteissa nämä piikahuutelijat ovat olleet?
Vierailija kirjoitti:
"Meillä ei kukaan osaa vaihtaa auton akkua, mutta viemme auton korjaamoon, juomme kahvit ja olemme onnellisia. Kukaan ei nimittele ketään vammaiseksi"
Voidaan muuttaa kerrostaloon, hinauttaa auto korjaamolle ja antaa niiden laskuttaa työstä sen sijaan, että tekee itse. Tuohon vastikkeet, rengashotellit ja muut wolttaukset päälle (koska miehen ruoanlaittokin on turhaa toissijaista toimintaa, saahan ruoan tilattua!), niin ei paljon osteta mitään muuta tai käydä lomamatkalla.
Meillä on robottileikkuri ja rengashotelli käytössä, samoin autojen huollot/korjaukset tehdään autokorjaamolla. Ihan normitoimintaa eikä liity ruoanlaittoon, lastenhoitoon, siivoukseen tai pyykinpesuun millään tavoin.
Jarkko ansaitsee ennätyspalkinnon tossunalla olemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista. Miehet ovat sikoja, eivätkä tee töitä.
Tässä onkin se missä usein on se juurisyy. Vaikka se mies olisi vienyt lapsen hoitoon, käynyt kaupassa, pessyt pyykkiä, laittanut perheelle ruoan, hakenut lapsen hoidosta, siivonnut, niin naisen asenne on sellaisen että mies ei ole tehnyt mitään ja on sika. Enemmänkin on kysymys siitä että Jarkko ei ole mitenkään miehistä poikkeava vaan Jarkon vaimo on, hän on huomannut ja ilmeisesti myös hyväksynyt sen että mieskin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on robottileikkuri ja rengashotelli käytössä, samoin autojen huollot/korjaukset tehdään autokorjaamolla. Ihan normitoimintaa eikä liity ruoanlaittoon, lastenhoitoon, siivoukseen tai pyykinpesuun millään tavoin.
Ja maksaa kaikesta mitä pyydetään. Ymmärtämättä että se autokorjaamo voi laskuttaa 200€ työstä 900€ ja nainen joka on ilmoittanut ettei miestä tarvita mihinkään maksaa. Mutta mies sen huomaa että ei voi olla noin kallis.
Vihervasemmistolainen isä ja mies on paras mies.
Vierailija kirjoitti:
Kodin metatyö on ajatustyötä: kuka hoitaa mitä ja milloin. Metatyö on se loputon tehtävälista, joka mahdollistaa arjen sujuvuuden. Suunnittelun ansiosta pyykki ei jää pesemättä, koska pesuaine on lopussa ja päivällispöydässä on tänäänkin ruokaa.
Vaikka kotityöt ja lastenhoito jakautuvat heterosuhteissa aiempaa tasaisemmin, naisilla on tutkimusten mukaan edelleen tyypillisesti päävastuu niistä ja etenkin suunnittelusta ja huolehtimisesta.
Miehet eivät tee, koska heittäytyvät vapaamatkustajiksi perheessä, väitän minä.
Koska naiset sallii tämän. Ja osa naisista tuskastuu miesten tapoihin hoitaa asioita ja sitten ollaan taas alkupisteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodin metatyö on ajatustyötä: kuka hoitaa mitä ja milloin. Metatyö on se loputon tehtävälista, joka mahdollistaa arjen sujuvuuden. Suunnittelun ansiosta pyykki ei jää pesemättä, koska pesuaine on lopussa ja päivällispöydässä on tänäänkin ruokaa.
Vaikka kotityöt ja lastenhoito jakautuvat heterosuhteissa aiempaa tasaisemmin, naisilla on tutkimusten mukaan edelleen tyypillisesti päävastuu niistä ja etenkin suunnittelusta ja huolehtimisesta.
Miehet eivät tee, koska heittäytyvät vapaamatkustajiksi perheessä, väitän minä.
Koska naiset sallii tämän. Ja osa naisista tuskastuu miesten tapoihin hoitaa asioita ja sitten ollaan taas alkupisteessä.
Aivan. Pitäisi olla kalenterissa vastuu ja johtajavuorot. Johtajien päätöksistä tai vastuuvuoron tapahtumista voi kyllä antaa palautetta, mutta järkevästi. Oman paremmuutensa voi sitten näyttää omalla vuorollaan miten asiat käytännössä sitten hoituu.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla on nainen, joka aidosti haluaa olla vaimo ja äiti. Tykkää tehdä kotitöitä ja hoitaa lapsia. Oikea kotihengetär. Antaa minulle mahdollisuuden keskittyä uran luomiseen ja omiin harrastuksiini. Ihana upea nainen ja naiseuden ilmentymä.
Sinulla mitään naista ole. :D
Naiset ei kiinnostu niistä miehistä jotka ois hyviä isiä.
Noh muistakaa se naikkoset että kyseessä on se yksi harvinainen mies eli 80% ainakaan ei ole tuollainen että turha on päiväunia menettää. xD
Naisten mielestä on rankkaa metatyötä ja sitten pitää rähjätä 2 tuntia ja laskuttaa tunnetyöstä.
Sen sijaan että vie sen lapsen hammaslääkäriin...