Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä syy siihen, miksi naiset eivät halua pariutua tai lapsia: Jarkko, 36, on poikkeus perheenisien joukossa- se herättää hämmästystä!

Vierailija
11.01.2026 |

Jarkko, 36, on poikkeus perheenisien joukossa Se herättää hämmästystä https://share.google/4QCfiC8xeVo7DEMWq

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jarkko siis tekee puolet kotitöistä ja hoitaa lapsista!

Meillä  on mies jo 20 vuotta tehnyt samoin, eikä se mitään ihmetystä ole herättänyt. Perus juttu meidän piireissä. Ehkä muut pyörii erilaisissa piireissä 

Missä vtun "piireissä"?

Eikä ole tavallista. Näin tämän työssäni, päivittäin, valitettavasti. 

Omien tuttavieni keskuudessa on tavallista. Jokainen voi valita piirit missä liikkuu ja ainakin oman kumppaninsa. Valitse paremmin äläkä valita. 

Työpaikka taas on työpaikka. Emme me ainakaan työpaikalla mitään perhejuttuja jauha, vaan teemme töitä. En tiedä työkavereudeni kotiolojen työjakoja, eivätkä ne minua kiinnosta. Työnantajakin tykkää kun keskitytään töihin.

Ps. Miten naisen alapää liittyi tähän keskusteluun? Oletko joku naistenvihaaja? 

Vierailija
42/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jarkko Vuorinen hoitaa lastenjuhlien järjestämisen, varaa lapsille lääkärikäyntejä ja huolehtii, että heillä on sopivankokoiset talviaatteet valmiina, kun pakkaskelit saapuvat. Nämä ovat esimerkkejä perhearjen niin sanotusta näkymättömästä työstä.

Eli ns one in a million- mies!

T O D E L L A K I N ON. En tunne ketään miestä, joka toimisi noin. Todellinen aarre. 

Valitse piirisi paremmin

" Piirit pienet pyörii, jotkut siinä hyörii..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla on nainen, joka aidosti haluaa olla vaimo ja äiti. Tykkää tehdä kotitöitä ja hoitaa lapsia. Oikea kotihengetär. Antaa minulle mahdollisuuden keskittyä uran luomiseen ja omiin harrastuksiini. Ihana upea nainen ja naiseuden ilmentymä.  

Voi ei. 

Vierailija
44/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vammane spämmää täällä jotai paskaa!

EI, VAAN ASIAA! 

Vierailija
45/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Ihmettelin juttua, koska meille tuollainen suhde ja perhe on normi. Yhtä lailla tehdään kotitöitä, kumpikin viettää lasten kanssa aikaa. Sovitaan, kumpi jää sairaan lapsen kanssa kotiin milloinkin, vai tarvitaanko lastenhoitaja. Yleensä se, joka hoksaa jonkin asian ensimmäisenä, sen myös hoitaa. Mieheni on myös aktiivisempi lähtemään lasten kanssa johonkin.

Ensimmäisen lapsen kohdalla minulla oli huono omatunto, kun mies teki kaikki kotityöt ja minä vain imetin, ja miehellä oli huono omatunto, kun minä tein niin paljon ja hän teki kotityöt tehdäkseen vähintään yhtä paljon perheemme eteen. Keskustelun jälkeen kummallekin tuli parempi mieli, kun kummankin mielestä toinen teki tarpeeksi.

Ikävää, että tämä on harvinaista. Minä en jaksaisi tehdä yhtään enempää minkäänlaista metatyötä kun nyt jo teen, en sietäisi minkäänlaista mieslasta.

Vierailija
46/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "metatyötä" tekemätön "mieslapsi" on kuitenkin ennen pariutumistaan klaarannut ihan helposti elämisen kaikki osa- alueet.

Joten jokin tässä tökkii.

Toki miesvihaajat pitävät "avuton mies"-mielikuvastaan.

Saavat ylemmyydentunnetta keksitystä hahmosta.

Vierailija
47/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla on nainen, joka aidosti haluaa olla vaimo ja äiti. Tykkää tehdä kotitöitä ja hoitaa lapsia. Oikea kotihengetär. Antaa minulle mahdollisuuden keskittyä uran luomiseen ja omiin harrastuksiini. Ihana upea nainen ja naiseuden ilmentymä.  

Otetaanko lapset huostaan, jos naiselle tapahtuu jotain?

Vierailija
48/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta keskusteleminen tuntuu aivan käsittämättömältä. Omassa parisuhteessa ja useimpien muidenkin tuttavapiirissäni, noin nelikymppisiä ollaan,  tuo artikkelin kuvio on NORMI, oletusarvo. Ei siitä ole koskaan tarvinnut mitenkään keskustella, aivan automaattisesti miehet ja naiset ovat hoitaneet kodin ja perheen asioita yhdessä. On sitten luonne- eikä SUKUPUOLIkysymys että mihin koti- tai metatöihin kumpainenkin enemmän keskittyy. Ja mihin voimavarat riittävät - esimerkiksi minä, nainen, kärsin univajeesta paljon miestäni enemmän, joten hän oma-aloitteisesti hoiti vauva-aikojen valvomisia yhtä lailla tai jopa enemmän. Vaikka kävi töissä. Minä leikkaan ruohon ja luon lumet, koska tykkään siitä, mies pyykkää. Jne. 

Järkytyin kun olin kylässä perheessä, jossa molemmat töissä ja kolme pientä lasta. Mies rojahti kotiin tultuaan kaljan kanssa sohvalle, selvästi väsyneempi nainen hoiti oman työpäivänsä jälkeen lapset, ruuat, kotityöt. Tämäkö se aito normi sitten on, ja itse elän jossain kuplassa? Huhhuh.

Vierailija
49/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaanko lapset huostaan, jos naiselle tapahtuu jotain?

Varmasti nöin tapahtuu.

Vierailija
50/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se "metatyötä" tekemätön "mieslapsi" on kuitenkin ennen pariutumistaan klaarannut ihan helposti elämisen kaikki osa- alueet.

Tosiasia on se, että miehet na heittäyttyvät mieslapsiksi, koska on mahdollisuus siihen. Ja on paljon miehiä, jotka ovat niitä jo ennen parisuhdetta. Ja kun nainen on siinä ns lapsiansassa, niin on jo liian myöhäistä.....

Vierailija
51/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PikkuPrinssejä kasvatetaan monissa perheissä, ja nämä kun sitten alkavat parisuhteeseen, niin odottavat samaa kohtelua siinä. Suosittelen kaikille naisille tutustumaan miehen ja perheen väliseen perhedynamiikkaan ennen vakavam seurustelun aloittamista: se kertoo teille paljon. Miten miehen isä kohtelee vaimoaan, miten poika kohtelee äitään, miten kotityöt on jaettu miehen perheessä jne? Koska noin tulee tapahtumaan myös siinä parisuhteessa. MOT

Vierailija
52/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nainen keskittyy perheeseen ja mies itseensä? Niinpä niin. Sen vaimon mielipide mieheyden ilmentymästä olisi hauska lukea.

Vierailija
53/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarkko on ihan oikea mies eikä mikään vaippapöksy, joka pitää puolisoa äitinään. Hyvä Jarkko!

Ollessani vielä parisuhteessa mieheni oli perheessämme vapaamatkustaja. Jos jotain pyysi niin veti herneet palkoineen päivineen nokkaansa. No nyt kun ex puolisollani on oma talous niin katsos vaan kun onnistuu herralta kotityöt vallan mallikkaasti.

Vierailija
54/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaimollasi muita harrastuksia kuin kotityöt ja lastenhoito?

Vierailija
55/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sen vaimon saa yhä valita. Arpa ei kyllä nyt osu teihin.

Vierailija
56/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys ei olekaan siitä etteikö mies osaisi huolehtia itsestään. Väitän että suurin osa perheenisistä ei tiedä esim. lastensa kengän tai talvihaalareiden kokoa eikä jää töistä kotiin hoitamaan sairasta lasta.

Vierailija
57/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää saa näyttämään meidät muut mieslapsilta. 

Vierailija
58/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaako limaonkaloa ja tuhnureikää hyvästä työstä?

Vierailija
59/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jarkko Vuorinen hoitaa lastenjuhlien järjestämisen, varaa lapsille lääkärikäyntejä ja huolehtii, että heillä on sopivankokoiset talviaatteet valmiina, kun pakkaskelit saapuvat. Nämä ovat esimerkkejä perhearjen niin sanotusta näkymättömästä työstä.

Eli ns one in a million- mies!

Tiedän perheen joka elää tällaisessa parisuhteessa tai itse asiassa mies taitaa tehdä arjessa enemmän kuin vaimonsa jolla on työ josta ei voi poistua kesken päivän esimerkiksi hakemaan sairastunutta lasta hoidosta pois. Käyttää lääkärissä ja huolehtii lääkkeet, ruoat, nukkumiset, ulkoilut, kotityöt, ruokaostokset ym. Kaikki kulut jakavat puoleksi, ovat aika tasan samalla palkalla töissä. 

Vierailija
60/105 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö Marjo vastaavasti intin? Jarkko joutui käymään senkin.