Tässä syy siihen, miksi naiset eivät halua pariutua tai lapsia: Jarkko, 36, on poikkeus perheenisien joukossa- se herättää hämmästystä!
Jarkko, 36, on poikkeus perheenisien joukossa Se herättää hämmästystä https://share.google/4QCfiC8xeVo7DEMWq
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla on nainen, joka aidosti haluaa olla vaimo ja äiti. Tykkää tehdä kotitöitä ja hoitaa lapsia. Oikea kotihengetär. Antaa minulle mahdollisuuden keskittyä uran luomiseen ja omiin harrastuksiini. Ihana upea nainen ja naiseuden ilmentymä.
Paljonko sinä saat palkkaa? Maksat kaiken ja vaimolla on rinnakkaiskortti sinun pankkitilille. Kyllähän tuo kävisi monelle naiselle, kun voi käyttää miehen rahoja kuten omiaan. Eikä tietenkään ole avioehtoa.
Jarkolla hyvä meininki, JOS hän ei kuvittele saavansa tuosta jotain palkintoa, että nainen jotenkin olisi uskollisempi tämän vuoksi tai sellaista. Ei suhteet pääty kotitöihin, vaan siihen, että oma tuttu mies ei nappaa ja muualta saa jännitystä.
Vierailija kirjoitti:
Jarkolla hyvä meininki, JOS hän ei kuvittele saavansa tuosta jotain palkintoa, että nainen jotenkin olisi uskollisempi tämän vuoksi tai sellaista. Ei suhteet pääty kotitöihin, vaan siihen, että oma tuttu mies ei nappaa ja muualta saa jännitystä.
Ei vasn kyllä päättyy. Ja niitä kotitöitä tehdään koska ne kuuluvat sinulle, ei siksi, että saat pimosalooraa, kuten sinä ajattelet. Siksi sinä et ole parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Se oma tuttu mies ei nappaa jos se on itsekäs ja laiska (myös kotitöiden suhteen).
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sen vaimon saa yhä valita. Arpa ei kyllä nyt osu teihin.
Eikä naisilla sinuun,kuten olet huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Totta! Monesti nainen löytää sen tatuoidun jännämiehen jolta ei kotitöitä kummasti vaaditakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla on nainen, joka aidosti haluaa olla vaimo ja äiti. Tykkää tehdä kotitöitä ja hoitaa lapsia. Oikea kotihengetär. Antaa minulle mahdollisuuden keskittyä uran luomiseen ja omiin harrastuksiini. Ihana upea nainen ja naiseuden ilmentymä.
Paljonko sinä saat palkkaa? Maksat kaiken ja vaimolla on rinnakkaiskortti sinun pankkitilille. Kyllähän tuo kävisi monelle naiselle, kun voi käyttää miehen rahoja kuten omiaan. Eikä tietenkään ole avioehtoa.
Ei käy. Paitsi silloin , että mies maksaisi minulle palkka ja kerryttäisi eläkettäni esim osakkeilla ja rahastoilla. Muuten saisi palkata piian noihin hommiin. Naisen ei ikinä kannata alkaa ns kotirouvaksi ilman noita ehtoja, koska loppu on pjaskanen. Esimerkkinä Nina Mikkonen ( ja moni muu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Monesti nainen löytää sen tatuoidun jännämiehen jolta ei kotitöitä kummasti vaaditakaan.
Kivasti henkirikoksen riski nousee kun on jännämiehen kanssa ihanan jännittävää🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inceljankkaaja
Vierailija kirjoitti:
Kodin metatyö on ajatustyötä: kuka hoitaa mitä ja milloin. Metatyö on se loputon tehtävälista, joka mahdollistaa arjen sujuvuuden. Suunnittelun ansiosta pyykki ei jää pesemättä, koska pesuaine on lopussa ja päivällispöydässä on tänäänkin ruokaa.
Vaikka kotityöt ja lastenhoito jakautuvat heterosuhteissa aiempaa tasaisemmin, naisilla on tutkimusten mukaan edelleen tyypillisesti päävastuu niistä ja etenkin suunnittelusta ja huolehtimisesta.
Miehet eivät tee, koska heittäytyvät vapaamatkustajiksi perheessä, väitän minä.
Miehillä on sitten varmaan muuta ajateltavaa niin paljon, ettei tuollaiseen jaksa paneutua. Ja toisaalta, kun kerran siitä seuraa vain valitusta vauvapalstalla, niin se on kai sitten ihan okei.
Vierailija kirjoitti:
Positiiviset seuraukset:
Vuorisille tasa-arvoinen työnjako ei tarkoita tiukkoja tehtävälistoja, vaan se on joustava lähestymistapa. Esimerkiksi työ- tai opiskelutilanteen vuoksi toinen on ottanut välillä enemmän vastuuta arjesta.
Emme pidä itsestäänselvyytenä sitä, että toinen hoitaa esimerkiksi lasten kuskaamiset ja neuvolakäynnit, vaan aika pitkälti yhdessä mietimme, kumpi hoitaa nyt tämän.
Kummallakaan ei varsinaisesti ole omia tehtäviä, Jarkko avaa.
Yksi esimerkki sopii hänestä hyvin havainnollistamaan arjen tasa-arvoa: jos toinen ei pariin viikkoon kykenisi osallistumaan arjen pyörittämiseen, toisella pysyisivät langat käsissä.
Marjo ja Jarkko ovat olleet yhdessä 11 vuotta. He kokevat, että tasa-arvoinen järjestely on toiminut vahvana perustana sille, että keskinäinen kiintymys ja halu olla yhdessä ovat säilyneet niin vahvoina.
Ase
Tuo olisi kyllä paratiisi maanpäällä.
Itse vielä sitä sukupolvea, että kaikki, ihan kaikki kaatui naisen niskaan, vaikka kumpikin kävi ihan samalla tavalla työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodin metatyö on ajatustyötä: kuka hoitaa mitä ja milloin. Metatyö on se loputon tehtävälista, joka mahdollistaa arjen sujuvuuden. Suunnittelun ansiosta pyykki ei jää pesemättä, koska pesuaine on lopussa ja päivällispöydässä on tänäänkin ruokaa.
Vaikka kotityöt ja lastenhoito jakautuvat heterosuhteissa aiempaa tasaisemmin, naisilla on tutkimusten mukaan edelleen tyypillisesti päävastuu niistä ja etenkin suunnittelusta ja huolehtimisesta.
Miehillä on sitten varmaan muuta ajateltavaa niin paljon, ettei tuollaiseen jaksa paneutua. Ja toisaalta, kun kerran siitä seuraa vain valitusta vauvapalstalla, niin se on kai sitten ihan okei.
Niin on: Minä,minä ja minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sen vaimon saa yhä valita. Arpa ei kyllä nyt osu teihin.
No voi voi, ei tarvitsekaan. :,DKun suurin osa tähän keskusteluun osallistuvista naisista on pitkässä parisuhteessa ja äitejä. Osa sitten varmaan eronnut juuri näiden asioiden takia.
Tosiaan suurin osa tästä aiheesta valittavista naisista tuntuu olevan pitkässä parisuhteessa olevia äitejä. Eli valituksen voi antaa vain mennä toisesta korvasta ulos, koska parisuhteet nähtävästi kelpaavat näille naisille kuitenkin. Taitaa esimerkiksi miesten tulotaso olla paljon ratkaisevampi asia lopulta kuin nämä kyseiset valitusaiheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Jarkkohan on kaulatatuoitu mies. Mites se nyt menikään, aiemmin kaulatatuoidut miehet oli niitä jänniksien jänniksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käy. Paitsi silloin , että mies maksaisi minulle palkka ja kerryttäisi eläkettäni esim osakkeilla ja rahastoilla. Muuten saisi palkata piian noihin hommiin. Naisen ei ikinä kannata alkaa ns kotirouvaksi ilman noita ehtoja, koska loppu on pjaskanen. Esimerkkinä Nina Mikkonen ( ja moni muu)
Tuossahan nainen voi itse tehdä sijoituksia miehen tuloilla. Eihän nyt työssäkäyvää kannata vaivata sellaisella pikkuasialla kuin sijoittaminen.
Vierailija kirjoitti:
No tuskin kukaan nainen lähtis hyppelemään vieraisiin noin ihanan miehen viereltä.
Itsehän tuo nainen on miehensä valinnut ja hyvän on saanutkin, niin miksi pilaisi tuollaisen jollain typerällä uskottomuudella?
Ei kaikki ole sukupuoliviettinsä vietävissä. Joillakin on järkeäkin päässä ja malttia miettiä mitä elämältä/parisuhteelta oikeista kannattaa haluta ja onko se sen arvoista, että se kannattaa jonkun vieraan kullin takia ehkä menettää.
Kyllä se suhde monesti päättyy nimenomaan siihen kotiorj*ana olemiseen eikä siihen, että se itse valittu mies ei muuten nappaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on: Minä,minä ja minä.
Siihen kannattaa elämässä keskittyä, joka on tärkeintä ja hyödyllisintä. Miehen parisuhdemarkkina-arvolle voi hyvinkin olla hyödyllisempää kehittää itseään, tienata rahaa ja edistää sosiaalisia suhteitaan kuin hoivailla lapsia. Vaikka nykyisten lasten äiti kiukuttelisi asiasta, niin hänelle on kuitenkin usein lopulta tärkeintä se miehen tulotaso, ja vaikka hän päättäisi häippäistä, niin uusi löytyy tilalle sitä paremmin, mitä paremmat ns. setit miehellä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivasti henkirikoksen riski nousee kun on jännämiehen kanssa ihanan jännittävää🤗
Eikös näistä tap*pajamiehistä aina sanota, että "niin rauhallinen ja hiljainen mies ja ihana isä, ei ikinä olisi uskonut, että tuommosta menee tekemään".
Harvoin tekijä on se "tatuoitu jännämies". Ja jos onkin, niin silloin se nainenkin on monesti jännänainen.
Tavallinen nainen pariutuu tavallisen miehen kanssa.
Mutta jotenkinhan sitä pitää nyt yrittää kääntää katseet muuhun, kun ketjun aihe on mies, joka hoitaa vapaaehtoisesti oman osana perheessä.
No voi voi, ei tarvitsekaan. :,D
Kun suurin osa tähän keskusteluun osallistuvista naisista on pitkässä parisuhteessa ja äitejä. Osa sitten varmaan eronnut juuri näiden asioiden takia.