Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita äitejä, joita omat lapset eivät ole koskaan haukkuneet?

Vierailija
11.01.2026 |

Tuntuu olevan tavallista, että viimeistään teini-iässä aletaan arvostella ja syytellä vanhempia.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa vaan mieleen tosta eräästä ketjusta, jossa teini oli arvostellut äitinsä pukeutumista.

Ap

Vierailija
2/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vanhemmista toivoo, että lapsi haukkuisi heitä, koska se on osoitus siitä, että lapsi osaa ja uskaltaa ilmaista avoimesti vaikeitakin tunteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan vielä olla haukuttu. Vanhemmat ei hauku lapsia,niin lapsetkaan ei opi haukkumaan vanhempia.

Vierailija
4/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI mun lapsi ole haukkunut kumpaakaan meistä.

EIkä mun äitini mua.

Vierailija
5/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pointti tällä keskustelulla? Se että lapsi ei ole haukkunut, ei kerro vanhemmasta eikä lapsestakaan yhtä saati toista. Eli mitä teet sillä tiedolla?

Vierailija
6/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat 25 ja 23. Ei kumpikaan minun pojistani ole haukkuneet, solvanneet tai nimitelleet. 

Syyttämistä on etenkin toiselta tullut, mutta ei syyttäminen ole haukkumista. 

Vierailija
7/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI meillä ainakaa ole. Lasten isä on kertonut asioita jne. Toki en minä ole mikään hölmöläinen ,mutta isä on isä. 

Vierailija
8/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vanhemmista toivoo, että lapsi haukkuisi heitä, koska se on osoitus siitä, että lapsi osaa ja uskaltaa ilmaista avoimesti vaikeitakin tunteita.

Useimmiten se on osoitus siitä, että vanhemmat ovat jollain tavalla epäreiluja tai typeriä. 

Mä haukuin vanhempiani ihan aiheesta vaikka seurauksena oli useimmiten jollain tavaralla päin heittäminen tai riepottelua. Kuulostaako hyvältä ja turvalliselta perheeltä?

Vierailija
9/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole koskaan vanhempiani haukkunut päin naamaa, mutta en ole enää lainkaan tekemisissä. Mitä yrität sanoa? 

Vierailija
10/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 90-luvulla haukkumisesta seurasi suun pesu saippualla ja arestia. Enää ei seuraa, ja sen kyllä huomaa.

Vierailija
11/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ainakaan vielä olla haukuttu. Vanhemmat ei hauku lapsia,niin lapsetkaan ei opi haukkumaan vanhempia.

Ei ole ihan noin yksioikoista kuitenkaan. 

Vierailija
12/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole haukkuneet, solvanneet, nimitelleet tai syyttäneet kumpaakaan meistä vanhemmista. Vanhempi lapsi joskus arvostelee joitain valintoja, kuten isän tupakointia. Nämä on minusta aina järkeviä ja hyvin perusteltuja kantoja, eikä niistä mitään riitaa koskaan tule, kun ei niitä ole ilkeästi sanottu eikä ole kyse mistään saarnaamisesta. Nuorempi lapsi on nyt 17v.

Vierailija
13/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haukuttu varsinaisesti. Mutta jotain kritiikkiä olen kohdannut ja ihan syystä.

Vierailija
14/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuf vuf!

Hau hau!

Vierailija
15/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan haukkunut kumpaakaan vanhempaani. En olisi kehdannut tai uskaltanut. Ja kunnioitin heidän ahkeruuttaan. 

Vierailija
16/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika ei oo ikinä haukkunut mua 

Vierailija
17/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä 90-luvulla haukkumisesta seurasi suun pesu saippualla ja arestia. Enää ei seuraa, ja sen kyllä huomaa.

Eikä seurannut. Ja jos kohtelet lastasi kauniisti, niin hänkin sinua. 

Vierailija
18/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kumpikaan kumpaakaan vanhempaansa haukkunut. Arvostavat vanhempiaan. 

Nyt ovat 21 ja 25v.

Vierailija
19/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä seurannut. Ja jos kohtelet lastasi kauniisti, niin hänkin sinua. 

Halataan väärintekijät kilteiksi?

Vierailija
20/28 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni aloittaa: -Kaikella rakkaudella äiti, mutta ...

Ja hyvä, että sanoo,  monesti on ollut syytäkin. Olen hölmö homespää ja lapseni on paljon minua viisaampi. Tuo ei kyllä ole haukkumista, vaan mielipiteen kertomista. En minäkän hauku lastani, arvostan ja kunnioitan häntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi