Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi, että ärsyttää vanhemmat, jotka pukevat lapsensa miten sattuu !!!

Vierailija
26.04.2007 |

Lapset tuodaan hoitopaikkaan yhteensopimattomissa vaatteissa, joissa jopa reikiä tai tahroja ja näyttävät siltä, että ovat olleet kierrätyksessä usealla lapsella. Jopa pelkät sukkahousut joskus nähty paidan kanssa, Yäk ! Ja sitten ulkovaatteet...

Talvella takkeja ja haalareita, joiden lämpöarvo mitätön, kenkien kärjet kuluneet, kumisaappaat isoja.

Ja nyt naamiaiasten aikaan. Kuinka tärkeitä nämä naamiaiaset ovatkaan lapsille. He odottavat niitä kovasti ja sitten jotkut vanhemmat eivät viitsi yhtään vaivautua panostamaan asuihin !

Sitä varten on pilailukaupat, että ostetaan sieltä hienot asut tai sitten jos todella osataan ommella, niin tehdään itse. Lapselle on kärsimystä olla tällaisissa juhlissa jos oma asu on ihan hanurista ja muilla on hienot. Ja tiedoksi: naamiaiset on todellakin naamiaiaset, ei silloin kyhätä prinsessa-asua vakiovaatekaapin sisällöstä !

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä turhaan, kuin naamiaisasuun.

Vierailija
22/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sopiiko vaatteet väreiltään sun silmääsi, lasta tuskin haittaa, jos vaatteet on muuten tarkoituksenmukaiset. Kummalla lapsella mahtaa olla hauskempaa: sillä joka marssitetaan kauppaan ostamaan vaqlmis prinsessapuku, vai sillä, joka itse voi kotona käyttää omaa luovuuttaan kaivaessaan vaatekaapista sitä omaa prinsessaunelmaansa, ja askarrellessaan ITSE kruunuaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On talvella Reimatecit ja kovalle pakkaselle paksummat haalarit. Keväällä on Reimatecin 2-osaiset asut ja Jonathanin/Remun haalarit. Kengissä gorea, talven paukkupakkasilla myös Kuomat (hui). Kesät kuljetaan yleensä sandaaleissa.

Sisävaatteet on aina yhteensopivia, yleensä jopa alusvaatteiden värit sopii yhteen asukokonaisuuden kanssa... samoin tytön pinnit, hiuspannat ja hiuslenksut sopii aina väreihin.

Naamiaisasuina tänä vuonna toisella Nalle Puh (Cittarista ostettu) ja toinen haluaa pukeutua keijukaiseksi (on siivet, sifonkimekot, kukkaishattu terälehtineen jne).

MUTTA MINÄ EN OIKEASTI YMMÄRRÄ, MITÄ VITUN VÄLIÄ SILLÄ ON, MITEN MUUT LAPSET PÄIVÄKODISSA ON PUETTU? Onhan siellä lapsilla aika... no, rumia vaatteita. Mutta haittaako se? Ei minua ainakaan, eikä lapsetkaan koskaan ole sanoneet että jollain olisi rumat vaatteet. Päinvastoin, erään lapsen mitä ilmeisemmin isommalta sisarukseltaan perimä kulahtanut Teletappi-collegeasu on herättänyt meidän nuorimmaisessa suunnatonta kateutta.

Meillä on rahaa, ja vaatteiden ulkonäkö on minulle (joka 99% vastaan lasten vaatehankinnoista) tärkeä asia. Monella muulla arvojärjestys on eri. Ja lapsilla itsellään on varmaan kivaa naamiaisissa ilman kallista naamiaisasuakin, ellei sitten joku idiootti hoitokaverin äiti ala ääneen ihmettelemään miksi sillä ja sillä ei ole kunnon asua, ja pilaa lasten ilon!

Vierailija
24/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen en kaupan naamiaisvaatteet ovat pääosin täyttä sekundaa, tosi huononmallisia ja huonosti tehtyjä.

Itse puen aina lapset siisteihin tavallisiin arkivaatteisiin ja harjaan hiukset, mutta samaan aikaan en voi sietää lapsilla vaateita, joita pitää koko ajan varoa.

Samoin minua ällöttää ne vaaleanpunaiset liivimekot ja valkoinen poolo ja vitivalkoinen sukkahousu-yhdistelmät, jotka ovat harkitusti kaupungin kalleimmasta lastenvaateliikkeestä hankittuja..

Vierailija
25/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no varmasti ärsyttää, kun olet kateellinen

Vierailija
26/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanoo sananlaskukin.

Vierailija
27/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itse pukisi noin lapsiani, ikinä.

Meillä on myös noita kaupan naamiaispukuja ja ne tosiaan ovat epäkäytännöllisiä, halvasti tehtyjä.

Vierailija
28/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aina ostan vähintäänkin väreiltään yhteensopivia vaatteita. Ei vaatteiden tartte olla kalliita. Minulle minimivaatimus on juuri värien natsaaminen. Lapsemme vaatekaappi koostuukin semmoisista väreistä että ottipa mitkä vaatteet hyvänsä niin kaikki käy yhteen! Suosittelen kanssa kiinnittämään huomiota edes väreihin jos sitä rahaa ei ole kuin roskaa! Se on iso osa siisteyttä.

Vierailija
29/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä on useita sellaisia asuja. Ne päällä saa leikkiä ja remuta, meillä on kotona onneksi pesukone ja aineet joilla saa puhdasta :)

Puistoon ei tietenkään pukeuduta siten, mutta esim. kaverisynttäreille on nimenomaan asianmukaista pukeutua hieman nätimmin, eikä mennä käytännöllisissä mutta kovin arkisissa collegeasuissa.

Mielestäni tapakoulutukseen kuuluu sekin, että lapsille opetetaan miten juhliin pukeudutaan. Arkena onkin sitten asu vapaa.

15/28

Vierailija
30/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän tytöllä on useita sellaisia asuja. Ne päällä saa leikkiä ja remuta, meillä on kotona onneksi pesukone ja aineet joilla saa puhdasta :)

Puistoon ei tietenkään pukeuduta siten, mutta esim. kaverisynttäreille on nimenomaan asianmukaista pukeutua hieman nätimmin, eikä mennä käytännöllisissä mutta kovin arkisissa collegeasuissa.

Mielestäni tapakoulutukseen kuuluu sekin, että lapsille opetetaan miten juhliin pukeudutaan. Arkena onkin sitten asu vapaa.

15/28

Vierailija
31/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta saa mitä vaan muutamalla eurolla ja ompelukoneella saa tehtyä vaikka itse sen oravapuvun.

Osta miesten valkoinen paita kirpparilta, pienennä saumat sisään ja ompele taskun kohdalle Lääkäri ja lapsen nimi. Menee vaikka käsin.

Uusavuttomat!

P.s. olen yh ja lapsi on hienostoalueen tarhassa, kirpparilta on 95 % vaatteista ostettu ja varmasti yksi tyylikkäimmistä lapsista. Ei siinä, että híeno pitäisi aina olla.

Vierailija
32/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä olen ihmetellyt, että onko collegehousut joidenkin mielestä kotihousut? Ainakin pottaharjoittelijalle ne on paljon käytännöllisemät kuin jotkut farkut.

Vierailija
33/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri uusavuttomuus, mielikuvituksen puute tai sitten yksinkertaisesti näkemyksen puute vaivaa ihmisiä. Itse olen semmoinen että nautin väreistä hyvin paljon oli kyse pukeutumisesta tai sisustamisesta ja en voi tajuta ihmisiä jotka eivät nauttisi. Ostavat mitä sattuu jos vaan eteen sattuu jotain halpaa. Ei kai väreihin panostaminen maksa mitään extraa??

t:33

Vierailija
34/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne ovat hyvät arkihousut. Omalla pojalla paljon siistejä ja rentoja sporttisen näköisiä collareita. Malli ja väri sanelee näyttävätkö ne " resuhousuilta" . Suoran malliset esim. mustat/harmaameleeratut collarit on kivat ja rennot. Nilkkaresorillisista tulee hiukka kasari/ysärivibat.

-33

Vierailija
35/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on väärin lasta kohtaan koska kukaan ei ole niin köyhä Suomessa etteikö voisi lasta kauniisti pukea. Enkä nyt tarkoita sikakalliita merkkivaatteita vaan tavallisia nättejä ehjiä vaatteita. Niitä löytää kirppareilta, alennusmyynneistä ja huutonetistä jos vaan on viitseliäs ja kunnioittaa lastaan sen verran että viitsii vaivan nähdä.

Itse olen opiskelijabudjetilla vaatettanut lapseni tosi kauniisti aina eikä se ole ruokapöydästä pois ollut. Eri asia tietysti jos rahat menevät joillakin tupakkaan ja kaljaan, niin eihän sitä tietenkään riitä lasten vaatteisiin....

Vierailija
36/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tunnen sellaisia ryysyläisiä kanssa, rahasta ei ole kyse vaan silkasta välinpitämättömyydestä.

Värit ei sovi yhteen juu ja vaatteet on jostain 80-90luvuilta pääosin, kymmenen lapsen kautta kierrätettyjä RUTKUJA.

Mutta ei se ole se pahin siinä lainkaan, vaan se että vaatteet eivät todellakaan ole tarkoituksenmukaisia. AP puhui risoista, likaisista (todella likaisista), liian suurista, liian pienistä, väärän vuodenajan vaatteista.

Mua sattuu silmään rumat vaatteet, mutta se on jokaisen pukijan silmissä se kauneus, ja kunhan se vaate on oikeaan vuodenaikaan valittu ja riittävän puhdas sekä ehjä, ei siinä mitään. Ihan hyvin hoidetun ja välitetyn oloinen kuva siitä jää vaikka vaatteet olisikin " rumia" muiden joidenkin muiden silmiin.

Mutta...

Kun pojalla 7vee on talvella koulussa päällä pelkät collegehousut, joissa kolmen viikon ruuat ja liat, polvessa ISO reikä, housut kooltaan 140cm (parempi olis 128cm) ja väriltään vaaleanvioletit kukkakuvioin...Mikä on tässä tarkoituksen mukaisuus?

Takki on tuulipuvun takki (en enää edes mainitse kuinka likainen) jossa ei enää vetoketjua...alla t-paita.

Toinen hanska mukana ja sekin joku pikkuveljen rukkanen...

Kenkinä vuorettomat kumisaappaat, koko varmaan n 5 numeroa liian iso...

No, rumat ne vaatteilla koreilee?

Ei elämä, miten teistä tuo voi olla OK?

Koululta ja iltapäiväkerholta soitetaan useaan otteeseen vanhemmille että poika ei tarkene, ei voi ulkoilla jne, vanhemmat ei ota mitään kantaa. Onko mielestänne nipottamista huomauttaa vanhemmille tästä?

Tämäkö todella oikeasti on muiden paitsi APn mielestä ok...

Ja nämä vanhemmat ovat ihan ns normikansalaisia muuten, suht hyvissä töissä jne eli ei ole rahasta kiinni. Eivät myöskään ole alkoholisteja tai mielenterveysongelmaisia josta laiminlyönnit voisivat johtua. Kyse on silkasta välinpitämättömyydestä. Ja talvella kesävaatteisiin pukeminen on mielestäni jo lähes heitteillejättö.

Sääliksi käy vaikka miten selitätte mustan valkoiseksi. Kirpputorilta ja tutuilta saa käytettyä halvalla, mutta on sitä käytettyä ja halpaa ihan ehjääkin (tai paikattua tms) ja puhdasta, on oikean kokoista ja oikean sukupuolen vaatetta varmasti tarjolla. Jos yhtään välittää.

Ja minusta sillä on väliä, todellakin, onko poika koulussa tai missä onkaan niin tyttöjen vai poikien vaatteissa. Ehkä se tyttöjen paita maksoi vaan 10snt ja poikien olisi ollut 50snt joten päätyivät halvempaan, mitä sitten vaikka vähän pieni ja pinkki. Voi että teitä.

Vierailija
37/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten mielestä markettiverkkarit on ihan jees. Osan mielestä ihan kauheat...

Vierailija
38/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarhassa oli naamiaispäivä, poika itki jo etukäteen että ei saa mitään naamiaisasua. Ja ei sitten saanutkaan. On kuulemma turhaa rahanmenoa. Ja kotoahan ei voi tosiaan laittaa just esim lääkäritakkia tms koska se on turhaa ajanhukkaa väsätä niitä, tarha toimi kuulemma typerästi kun järjestää tuollaista mistä tulee vanhemmille ylimääräistä vaivaa.

Sama kuvio kaikissa ns erikoispäivissä, jos pitäisi tuoda jotain mukaan (kynttilänpäivä, nyyttärit tms).

Puhumattakaan ulkoilupäivistä tms joissa odotettaisiin edes talvivarustusta, suksia/luistimia nyt ei edes kuvittelisi että hänelle mukaan laitettaisiin vaikka pyydettäisiinkin. Tai uimavarustusta uintipäivänä.

Mutta mikäs siinä, sehän on vain lasten joutavaa ilahduttamista sellainen.

Ja muuten, meidän lapsilla on aina ollut ihan kota väsätyt naamiaisasut jos on tarvinnut, minustakin on turha laittaa 35e nalle pukuun joka on sen kerran päällä, kun söpö nalle tulee mielikuvituksella kotoakin :) Mutta en voisi ikinä jättää lastani naamioimatta kokonaan, vaikka olisi kuinka kiire ja rahasta tiukkaa.

Vierailija
39/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoilla muuten. Ei haittaa, jos pihatouhuissa on korjatut ja välillä likaisetkin vaatteet.

Meiningillä, että pihassa käytetään huonommat vaatteet loppuun ja muuten pyritään pukeutumaan siististi.

Hyviä naamiasiasuja saa valmiista vaatteista käyttämällä mielikuvitusta tai ompelemalla itse. En varta vasten lähtisi ostamaan monen kympin hamsterihaalaria tenavalle, joka pitää sitä kerran tai pari. Käyttäkää luovuuttanne tai kyselkää ideoita tutuilta.

Vierailija
40/71 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli nimenomaan otettu huomioon materiaalissa ja mallissa lapsen liikkuminen.

Hintaakin oli kyllä 39,90¿, mutta lapsi itse puvun valitsi niin mielellään sen ostin, koska tiedän että se varmasti on mieluinen ja tulee päälle puetuksi. Samoin malli ja koko olivat sellaiset että menee vielä monet eri naamiaiset.

Olen täysin samaa mieltä väreistä, esimerkiksi Lindexiltä saa laadukasta lastenvaatetta erittäin edullisesti. Ja yleensä mallistot on suunniteltu niin että natsaavat hyvin yhteen. Sieltä löytyy selkeästi " vaatesarjat" .

Ja synttäripukeutumisesta, todellakin lapsen pitää oppia että juhla on juhla ja pukeutuminen sen mukaista. Meillä tytär ainakin haluaa laittaa juhla-asun ja samalla normaalisti ryskäävä neitokainen muuttuu juhlavieraaksi myös käytökseltään.

Ja loppuun vielä eikö kaikki ole vielä oppineet, että köyhän ei kannata ostaa huonoa!

Eikö ole parempi ostaa kerran kaudessa se kunnon Reimatec, kuin monta paskaa, joka tulee loppupeleissä kalliimmaksi kuin se Reimatec.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi