Petyin uuden miesystävän sivistyksen tasoon
Olen tapaillut muutaman viikon tosi kivanoloista miestä. Ollaan käyty illallisilla ja teatterissa, ja juttu on kulkenut hyvin joskin mies on hieman ujonpuoleinen ja pidättyväinen. Iso juttu että ei välitä alkoholista ja on huomaavainen minua kohtaan.
Toissapäivänä hän kutsui minut käymään kotonaan, syömään karjalanpaistia ja viettämään iltaa. Koti oli siisti ja oli selvästi laittanut paikat kuntoon minua varten. Uteliaisuudesta menin katsomaan hänen kirjahyllyään, ja kiinnitin huomion siihen että hylly oli täynnä pelkkää sotakirjallisuutta. Talvisotaa, jatkosotaa hyllymetreittäin. Sotilaiden elämänkertoja ja jotain tietokirjoja rintamalinjoista.
Hienoa että mies tykkää lukea, mutta aloin miettimään että aika yksipuolista on hänen kiinnostuksen kohteensa? Onko nuo sotajutut hänelle jokin pakkomielle? En ole enää nuori, niin koen että minulle on tärkeää henkinen yhteys kumppaniin. Minua ei niinkään nuo sotajutut kiinnosta, ja olisi kiva jos miestä kiinnostaisi muutkin aiheet ja moderni kaunokirjallisuus mistä voitaisiin jutella
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chiavanukkaan jos syö ilman että kikkeli surkastuu, niin sitten saattaa olla mies.
Lol, aamukahvit purskahti suusta! Kikkeliä surkastuttava chiavanukas lienee palstan uusi VANUKAS?
Sopiiko se myös eläkeläiselle😂
Vierailija kirjoitti:
Luin kohtaan , kivanoloinen.
Sitten lopetin.
Yhdyssanat.
Totta, ei se lukeneisuus ainakaan näy missään😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kirjahyllyssä on oman alani kirjallisuutta. Syväluotaavaa sellaista.
Kevyemmän kirjallisuuden (kuten tuollaiset sotakirjat, ja muut noitakin kevyemmät) luen tabletilta tai Kindleltä.
En enää oikein näe järkeä pitää paperia hyllyssä enempää kuin mikä on tarpeellista. Tekstin lukee Kindleltä tai tabletilta oikein hyvin, mutta jos on jotain vaativampia kaavoja tai kaavioita niin sitten on parempi olla paperikirjana.
🤣 Vaativampia kaavoja? Ne löytyy tekoälyllä nopeasti. Ei niitä paperilla enää tarvitse pitää. Työhommat tehdään tietotekniikalla nykyään tällä vuosituhannella.
Ei löydy. Sori. Tai löytyy, mutta esim Kindle ei niitä avaa kauniisti, ja tabletti ei ole minun käytössä kovin käytännöllinen. Eikä ole läppärikään.
Paperinen on yhä näissä parempi minulle jos en halua tietokoneelta katsoa. Ei siis löydy sellaisessa muodossa joka minulle sopisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten lopetin.
Yhdyssanat.
Älkää tulko pätemään asioilla mistä ette ymmärrä
https://kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/yhdyssana-vai-ei-raudanluja-mu…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaistia? 😄
Joo, paluu 50v ajassa taaksepäin...
Mikäs vika karjalanpaistissa on? Oma sotaveteraani-isäni tapasi tehdä tuota bravuurinaan. Kunnon lihat ynnä maksaa ja munuaisia, nam. Sopii ketoilijallekin.
Huvittaa nämä yhdyssanoilla pätevät kun ovat itse ihan metsässä :D
Vierailija kirjoitti:
Onko sivistymätöntä olla kiinnostunut historiasta..?
No etkö voi ehdottaa miehelle jonkin omasta mielestäsi hyvän kirjan lukemista, niin voitte sitten keskustella siitä. Lue itse vastaavasti jokin miehen suosikkikirja.
Eikö miehellä saa olla omia mielenkiinnon kohteita?
Mistä te sitten olette puhuneet..? Jos on "tosi kivanoloinen" kuitenkin.
Kirjojen suhteen pitäisi tehdä vaihtokaupat, että olisi tasapuolista. Mies lukisi jonkun ap:n suositteleman kirjan ja ap vastaavasti yhden niistä miehen sotakirjoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaistia? 😄
Mikäs vika karjalanpaistissa on? Oma sotaveteraani-isäni tapasi tehdä tuota bravuurinaan. Kunnon lihat ynnä maksaa ja munuaisia, nam. Sopii ketoilijallekin.
Niin. Olet 80v?
Olisihan se kivaa. Mutta sellaisia miehiä ei niin hirveästi nykyään taida olla. Ajat ovat muuttuneet 100 ja 50:kin vuoden takaisesta. Ne miehet jotka nykyään lukevat kaunokirjallisuutta eivät laittele karjalanpaistia eivätkä välttämättä ole yksiavioisiakaan. Tai sitten he ovat jo onnellisesti naimisissa sielunkumppaninsa kanssa. Sinun kannattaa harkita onko tuo kynnyskysymys jos muuten toivot miestä jolla on porvarilliset elämäntavat. Tai vinkki: laita se jatkossa tärkeimmäksi kriteeriksesi! Kannattaa myös hakeutua piireihin joissa tutustut kaunokirjallisesti sivistyneisiin vapaisiin miehiin. Sitten voit miettiä, joustatko alkoholin ja/tai kannabiksen yms. käytöstä, monogaamisuudesta, lihansyönnistäsi tai muista poroporvarillisista elämäntavoistasi. Ja kestääkö itsetuntosi hänen lukuisat viehättävät ja älykkäät naispuoliset ystävänsä joiden kanssa hän toisinaan poikkeaa lasilliselle mm. käymään hyviä keskusteluja päivänpolttavasta kaunokirjallisuudesta.
Sivistyneet kirjallisuusmiehet ei nykypäivänä taida juuri syödä jotain karjalanpaistia....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaistia? 😄
Niin. Olet 80v?
Iltatähti. Mieskunto oli tuolloin toinen. Saattoi johtua hyvästä ruoastakin kuten karjalanpaistista.
Toivottavasti mies juoksee ja kovaa.
M
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä yhdyssanoilla pätevät kun ovat itse ihan metsässä :D
Kalahtiko omaan nilkkaan?
🤭
Vierailija kirjoitti:
Taas herää kysymys, että miksi ihmeessä tämäkin aloitus piti tehdä.
Mikä pakkomielle joillakin on tehdä näitä typeriä höpötyksiä päivästä toiseen?
Sinäkö päätät millaisia aloituksia saa tehdä? Miksi avasit tämän keskustelun? Lue niitä jotka kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Puuttuiko Hertta- ja Linnasarja kokonaan?
Hyi, mikä tyhmyri!
Vierailija kirjoitti:
Totuuden nimissä itsekin olisin varuillani, jos on erittäin paljon kirjoja, ja vain yhdestä aiheesta. Viittaa pakkomielteeseen.
Mulla ei kyllä ole mitään pakkomiellettä, vaikka omassa kirjahyllyssä on vain tietyn tyyppistä kirjallisuutta, koska kannan kirjastosta ties minkä tyylisiä kirjoja roppakaupalla. Nytkin on yöpöydällä noin 10 kirjaa ja eri tyylisiä suurimmalta osin, kuin mitä kirjahyllyssä.
Mutta keksitty tarinahan tämäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten lopetin.
Yhdyssanat.
Minä olen lukenut siitä asti, kun lapsena opin lukemaan ihan mielettömiä määriä kaikkea mitä olen käsiini saanut.
Kun noin 5 vuotta sitten sain lievän aivoverenvuodon joka ei mielestäni jättänyt mitään pysyvää, niin nyt huomaankin, että kirjoitus on ihan perseestä.
Tästäkin tekstistä korjasin yli 10 lyöntivirhettä.
Osaan kyllä oikeinkirjoituksen, mutta nyt se oknin tosi haastvaa. Kirjaimet aihtaa paokkaa ja ovat vääriä.
Tuo viimeinen lause on kirjoitettu ilman korjaamista.
Tuollaista se nykyään on, kirjoittaminen.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaistia? 😄
Ei ole karjalanpaistia tuo. Ei kuulu karjalanpaistiin sisäelimet. On enemmänkin "tappaiskeittoa" vaikka uusissa tehtynä. Siihen laitettiin sisäelimiä. Inhosin sitä yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttuiko Hertta- ja Linnasarja kokonaan?
Hyi, mikä tyhmyri!
En lue kioskikirjallisuutta vaan laadukasta proosaa. Viimeksi sykähdytti Monika Fagerholmin Döda trakten/Kvinnor i revolt. Harmi että miehet eivät lue kirjoja elleivät ne jotenkin liity sotimiseen ja tappamiseen.
AP
En tiedä onko tämä provo, mutta monet naiset todella ajattelee näin. Siinä samalla paljastaa oman tyhmyytensä, koska se on ihan biologinen fakta, että ns. naaras- ja urospuoliset on erilaisia. Se perustuu vuosimiljoonien evoluutioon, joten Ap:n on vain hyväksyttävä se, että miehet ei tule lukemaan mitään "laadukasta proosaa", katsele balettia tai viihdy kovinkaan hyvin taidenäyttelyissä. Jos haluaa näihin nimenomaan miesseuraa, homoystävä on parempi vaihtoehto.
Itse olen nimenomaan tykännyt, että voin harrastaa juurikin oopperaa ja balettia ja muuta kultturia ilman miestä. Kummallakin saa ja pitää olla omat jutut.
Minkä ikäisiä olette? Kuulostatte joltain 70-90 -vuotiaita?