Petyin uuden miesystävän sivistyksen tasoon
Olen tapaillut muutaman viikon tosi kivanoloista miestä. Ollaan käyty illallisilla ja teatterissa, ja juttu on kulkenut hyvin joskin mies on hieman ujonpuoleinen ja pidättyväinen. Iso juttu että ei välitä alkoholista ja on huomaavainen minua kohtaan.
Toissapäivänä hän kutsui minut käymään kotonaan, syömään karjalanpaistia ja viettämään iltaa. Koti oli siisti ja oli selvästi laittanut paikat kuntoon minua varten. Uteliaisuudesta menin katsomaan hänen kirjahyllyään, ja kiinnitin huomion siihen että hylly oli täynnä pelkkää sotakirjallisuutta. Talvisotaa, jatkosotaa hyllymetreittäin. Sotilaiden elämänkertoja ja jotain tietokirjoja rintamalinjoista.
Hienoa että mies tykkää lukea, mutta aloin miettimään että aika yksipuolista on hänen kiinnostuksen kohteensa? Onko nuo sotajutut hänelle jokin pakkomielle? En ole enää nuori, niin koen että minulle on tärkeää henkinen yhteys kumppaniin. Minua ei niinkään nuo sotajutut kiinnosta, ja olisi kiva jos miestä kiinnostaisi muutkin aiheet ja moderni kaunokirjallisuus mistä voitaisiin jutella
Kommentit (83)
Kiva että siellä suljetulla osastollakin saa pitää omaa puhelinta.
No oletko yrittänyt jutella hänen kanssaan kirjallisuudesta tai muista asioista ja se on epäonnistunut miehen sivistymättömyyden vuoksi. vai pelkästään kirjahyllyn perusteella nyt olet järkyttynyt?
Vierailija kirjoitti:
Chiavanukkaan jos syö ilman että kikkeli surkastuu, niin sitten saattaa olla mies.
Lol, aamukahvit purskahti suusta! Kikkeliä surkastuttava chiavanukas lienee palstan uusi VANUKAS?
Totuuden nimissä itsekin olisin varuillani, jos on erittäin paljon kirjoja, ja vain yhdestä aiheesta. Viittaa pakkomielteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko iso gulli? 🧐
On, hän pukeutuu Rukajärven sissiksi ja ottaa minut sukset jalassa ja kivääri selässä.
Ap
Mikä hån on ammatiltaan? Tai millaista työtä tekee?
Minun kirjahyllyssä on oman alani kirjallisuutta. Syväluotaavaa sellaista.
Kevyemmän kirjallisuuden (kuten tuollaiset sotakirjat, ja muut noitakin kevyemmät) luen tabletilta tai Kindleltä.
En enää oikein näe järkeä pitää paperia hyllyssä enempää kuin mikä on tarpeellista. Tekstin lukee Kindleltä tai tabletilta oikein hyvin, mutta jos on jotain vaativampia kaavoja tai kaavioita niin sitten on parempi olla paperikirjana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttuiko Hertta- ja Linnasarja kokonaan?
Hyi, mikä tyhmyri!
En lue kioskikirjallisuutta vaan laadukasta proosaa. Viimeksi sykähdytti Monika Fagerholmin Döda trakten/Kvinnor i revolt. Harmi että miehet eivät lue kirjoja elleivät ne jotenkin liity sotimiseen ja tappamiseen.
AP
Ehkä miehet eivät osaa niin samaistua naiseksi kasvamisen kuvauksiin kuten sinä et osaa samaistua mieheksi kasvamiseen, johon useimmilla kuuluu armeijan käyminen. Joutuvat jo nuorina miettimään, ovatko valmiita tarpeen tullen sotimaan maamme puolesta, sinunkin puolestasi. Koita vähän laajentaa ajatteluasi.
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaistia? 😄
Joo, paluu 50v ajassa taaksepäin...
Kaunokirjallisuuden lukeminen, samoin kuin matkustaminen, tekee jostain syystä suomalaisista naisista mielikuvituksettomia ja ahdasmielisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei hemmetti, ei tää voi olla totta.
PROVO
Taas herää kysymys, että miksi ihmeessä tämäkin aloitus piti tehdä.
Mikä pakkomielle joillakin on tehdä näitä typeriä höpötyksiä päivästä toiseen?
Joo, ja jotkut vielä vastaa ja kommentoi tähänkin ihan tosissaan. 😯
Luin kohtaan , kivanoloinen.
Sitten lopetin.
Yhdyssanat.
Ihan itsekö päättelit pelkän kirjahyllyn sisällön perusteella, että hän on pakkomielteinen sotahullu? Ei tullut mieleen kysyä, että lukeeko hän muutakin?
Omalla miehelläni oli myös seurustelun alussa esillä lähinnä sotiin liittyviä kirjoja, mutta hänellä on kyllä paljon muitakin kiinnostuksenkohteita, ja lukee muutakin. Nuo kirjat vaan olivat hyllyssä, koska oli saanut niitä lahjoiksi+isänsä oli antanut oman kirjakokoelmansa kun muutti pienempään asuntoon.
Jos et tiennyt, niin kirjoja voi myös lainata kirjastosta, lukea nettikirjastoista, kuunnella äänikirjoina yms. Ja mistä tiedät että hyllyssä edes olivat hänen kaikki kirjansa? Minulla ainakin on esillä vain osa kirjoista, ja loput sitten kaapissa piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te olette jutelleet tähän saakka?
Kannattaa kattoo sitä keskusteluyhteyttä enemmän kuin kirjahylly-yhteyttä.
Karjalanpaisti...vs kirjat... Unohda kirjoista murehtiminen ja juokse karkuun kovaa! 😂
Vierailija kirjoitti:
Minun kirjahyllyssä on oman alani kirjallisuutta. Syväluotaavaa sellaista.
Kevyemmän kirjallisuuden (kuten tuollaiset sotakirjat, ja muut noitakin kevyemmät) luen tabletilta tai Kindleltä.
En enää oikein näe järkeä pitää paperia hyllyssä enempää kuin mikä on tarpeellista. Tekstin lukee Kindleltä tai tabletilta oikein hyvin, mutta jos on jotain vaativampia kaavoja tai kaavioita niin sitten on parempi olla paperikirjana.
🤣 Vaativampia kaavoja? Ne löytyy tekoälyllä nopeasti. Ei niitä paperilla enää tarvitse pitää. Työhommat tehdään tietotekniikalla nykyään tällä vuosituhannella.
Minulla ei ole kirjahyllyä lainkaan. Sen sijaan käytän ahkerasti kirjastoa ja kirjoja menee 1 per viikko tahtiin keskimäärin.