Petyin uuden miesystävän sivistyksen tasoon
Olen tapaillut muutaman viikon tosi kivanoloista miestä. Ollaan käyty illallisilla ja teatterissa, ja juttu on kulkenut hyvin joskin mies on hieman ujonpuoleinen ja pidättyväinen. Iso juttu että ei välitä alkoholista ja on huomaavainen minua kohtaan.
Toissapäivänä hän kutsui minut käymään kotonaan, syömään karjalanpaistia ja viettämään iltaa. Koti oli siisti ja oli selvästi laittanut paikat kuntoon minua varten. Uteliaisuudesta menin katsomaan hänen kirjahyllyään, ja kiinnitin huomion siihen että hylly oli täynnä pelkkää sotakirjallisuutta. Talvisotaa, jatkosotaa hyllymetreittäin. Sotilaiden elämänkertoja ja jotain tietokirjoja rintamalinjoista.
Hienoa että mies tykkää lukea, mutta aloin miettimään että aika yksipuolista on hänen kiinnostuksen kohteensa? Onko nuo sotajutut hänelle jokin pakkomielle? En ole enää nuori, niin koen että minulle on tärkeää henkinen yhteys kumppaniin. Minua ei niinkään nuo sotajutut kiinnosta, ja olisi kiva jos miestä kiinnostaisi muutkin aiheet ja moderni kaunokirjallisuus mistä voitaisiin jutella
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Naiset ylikouluttautuvat parisuhteisiin ja kun rakkauden kohde ole välttämättä käynyt samoja suhdeopintoja se on vääjämättä pettymys. No, vaikka ne naisten kirjat päättyy sanoihin he elivät elämänsä onnellisina loppuun asti, ero ei olekaan niin traaginen asia.
Ja sen pituinen se🤭
Minä ainakin harrastan lukemista - en kirjojen keräilyä. Palautan kirjastoon kun olen saanut luettua. Jos olen ostanut kirjan niin usein annan sen jollekin luettavaksi. Kirjojen ylenmääräinen hamstraaminen kotiin on minusta vähän höpsöä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hån on ammatiltaan? Tai millaista työtä tekee?
Varmaan DI ja seitsemää leikettä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te olette jutelleet tähän saakka?
Ei ennätä jutella kovin syvällisesti, jos muutaman viikon tapailun aikana on juostu teatterit ja illalliset. Entä tuo miehen tarjoama karjalanpaisti, eikö sekin ole hieman vulgaaria, lihaa vanhanaikaisesti valmistettuna.
Ymmärrän hyvin.
Itse tsekkaan kirjahyllyn yleensä hyvin varhaisessa vaiheessa suhdetta, tai juttelen läpi sen, mitä se on joskus ollut (monet ovat hankkiutuneet eroon kirjoistaan jossain vaiheessa, muuttojen tms. myötä).
Nykyiseen mieheeni rakastuin lukupiirin kautta.
Niinpä. Se taisi olla psykopaatti. Varmaan persukin. Vahtasi kaikki urheiluruudut ja formulakisatkin.
Kumminkin odotat, että suomalaismies on käynyt armeijan. Ja siten myös odotat häneltä tietämystä maanpuolustuksesta ja sotahistoriasta? Miten siis odotat sen tiedon saavan ilman kirjojen lukemista? Mikä olet tuomitsemaan hänen kirjahyllyjään???
Mirä mies sanoi kun kysyit lukeeko vain noita vai lainaako kirjoja kirjastosta tai käyttääkö äänikirjoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttuiko Hertta- ja Linnasarja kokonaan?
Hyi, mikä tyhmyri!
En lue kioskikirjallisuutta vaan laadukasta proosaa. Viimeksi sykähdytti Monika Fagerholmin Döda trakten/Kvinnor i revolt. Harmi että miehet eivät lue kirjoja elleivät ne jotenkin liity sotimiseen ja tappamiseen.
AP
En tiedä onko tämä provo, mutta monet naiset todella ajattelee näin. Siinä samalla paljastaa oman tyhmyytensä, koska se on ihan biologinen fakta, että ns. naaras- ja urospuoliset on erilaisia. Se perustuu vuosimiljoonien evoluutioon, joten Ap:n on vain hyväksyttävä se, että miehet ei tule lukemaan mitään "laadukasta proosaa", katsele balettia tai viihdy kovinkaan hyvin taidenäyttelyissä. Jos haluaa näihin nimenomaan miesseuraa, homoystävä on parempi vaihtoehto.
&n
Sinulla on kovin kapea näkemys miehistä.
Et sitten kysynyt mitä ne muut hänen kiinnostuksen aiheet on vaan päättelit hyllystä ja säilytetyistä kirjoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaistia? 😄
Joo, paluu 50v ajassa taaksepäin...
Mikäs vika karjalanpaistissa on? Oma sotaveteraani-isäni tapasi tehdä tuota bravuurinaan. Kunnon lihat ynnä maksaa ja munuaisia, nam. Sopii ketoilijallekin.
Ei mitään vikaa, ja on meidän suvussa ollut tarjolla lähes pelkästään hautajaisten pitopöydässä. Viimeeksi männä jouluna.
Sotakirjallisuus on arvostettua ja keräilijät maksavat siitä paremmin kuin sinun proosastasi. Kannattaa ottaa sekin huomioon ennen kuin teet lopullisen arvion. Kertoo myös sinun sivistyksestäsi, jos et osaa erottaa laadukasta sotakirjallisuutta huonosta ja joka myös kertoisi mieskaverista paljon.
Et myöskään tunnu olevan tietoinen, miten paljon sotahistoriaa on viime vuodet avattu ja purettu tabuja. Kysyntä ja kiinnostus johtuu myös siitä.
Jos olet itse esseetypyköitä, niin oikeasti tule ulos sieltä tynnyristäsi.
Terveisin nainen, joka on hyvin kiinnostunut sotahistoriasta
Ap on ääliö tai kyseessä on porvooo,,,,,,
Minä olen lukenut Rurikeista lähtien kaikki rxxxälän hallitsijoiden elämänkerrat jote TEKEEKÖ SE MINUSTA PUTININ?
mUTTA KOSKA TÄMÄ ON SUURELLA TOTERNÄKÖISYYRELLÄ PORWOO niin totean naisen tunneälyn käyvän tasan targaan toisella wissiin,. Teknisesti minulkla ei pitäisi olla mitään mahdolisuksia yhteenkään tyttöystävään vaan kuinkas on käynyt?? Minua on ojenettu useamman eri soppakauhan voimalla huonosta käytöksestäni. Nykymenoa on jatkunut n 15-16 vuotta.
Ole iloinen, että miehellä ylipäätään on kirjahylly ja että hän harrastaa kirjallisuutta. Sotakirjallisuutta harrastavia miehiä on paljon. He lukevat ja vertailevat, miten jokin tietty sotaan liittyvä kysymys on eri teoksissa kuvattu. En pitäisi tätä historian harrastusta esimerkiksi puutarhakirjallisuuden harrastusta kummempana. Onhan upeaa, että mies osaa lukea. Ennen heille tuli myös Kansa taisteli - lehti. Jotkut myös keräilevät aseita. Usein he metsästelevät ja heillä on koiranaan pystykorva. Rakastavat Mannerheimia. Eivät kyllä ole minunkaan tyyppiä. Karjalanpaisti sopii hyvin kuvaan.
Mun mies lukee myös sotakirjallisuutta ja katsoo sotaleffoja. Itse tykkään enemmän kaunokirjallisuudesta ja dekkareista. Tämän perusteella en kumpaakaan meistä sanois sivistymättömäksi tai yhteensopimattomaksi. Yhdessä katsomme kyllä sekä sotaleffoja, että dekkareita.
Mies saanut kirjoja joltain sukulaiselta tai isältään lahjaksi ja laittanut niitä paikalleen pölyyntymään. Ei miehet lue edes tuollaista kirjallisuutta. Ei työssäkäyvällä ole aikaa lukea.
Katsopa, ovatko kirjat vanhoja. On ehkä kyseessä miehen lapsuudenkoti ja kirjat on peritty isältä. Toinen mahdollisuus on, että on aina saanut niitä lapsiltaan isänpäivälahjaksi tai eksältään joulu- ym. lahjoiksi. Lukeeko sittenkään yhtään mitään? Kysy ja kerro meillekin.
Ap on itseääån fiksuna pitävä täysi undulaatti joka ei voi ymmärtää muita ja muiden mielenkiinnon kohteita.Toivottavasti et lisäänny ikinä,teitä ei tarvita enempää...
Essee on upea tekstilaji. Niitä eivät mitkään typykät lue. Puhumattakaan että niitä pystyisivät kirjoittamaan.
Treffipalstalle vain ilmoitus ja siihen lista siitä " oikeasta" kirjallisuudesta joka paljastaa ihmisen " sivistys tason". Uskoisin että ehdokkaita sinulle riittää jonoksi asti. Sieltä vain valitsemaan mieluista. Oliko karjalanpsistin kera muusshia joka oli tehty jauheesta. Voi mikä mies🥰.