Petyin uuden miesystävän sivistyksen tasoon
Olen tapaillut muutaman viikon tosi kivanoloista miestä. Ollaan käyty illallisilla ja teatterissa, ja juttu on kulkenut hyvin joskin mies on hieman ujonpuoleinen ja pidättyväinen. Iso juttu että ei välitä alkoholista ja on huomaavainen minua kohtaan.
Toissapäivänä hän kutsui minut käymään kotonaan, syömään karjalanpaistia ja viettämään iltaa. Koti oli siisti ja oli selvästi laittanut paikat kuntoon minua varten. Uteliaisuudesta menin katsomaan hänen kirjahyllyään, ja kiinnitin huomion siihen että hylly oli täynnä pelkkää sotakirjallisuutta. Talvisotaa, jatkosotaa hyllymetreittäin. Sotilaiden elämänkertoja ja jotain tietokirjoja rintamalinjoista.
Hienoa että mies tykkää lukea, mutta aloin miettimään että aika yksipuolista on hänen kiinnostuksen kohteensa? Onko nuo sotajutut hänelle jokin pakkomielle? En ole enää nuori, niin koen että minulle on tärkeää henkinen yhteys kumppaniin. Minua ei niinkään nuo sotajutut kiinnosta, ja olisi kiva jos miestä kiinnostaisi muutkin aiheet ja moderni kaunokirjallisuus mistä voitaisiin jutella
Kommentit (83)
Omistan sotakirjallisuutta itsekin paljon, ja kyllä se on vain harrastus! Tuossa " mättää" jokin, josta tämä nainen on säikähtänyt, ja mielikuvitus on lähtenyt lentoon! Jäikös kysymättä, miksi harrastat sotakirjallisuutta? Tyhmäthän yleensä sodan aloittavat, puolustus onkin sitten järkimiesten- ja naisten hommaa! Sodassa sinänsä ei ole järjen hiventä, se kannattaa muistaa!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä provo, mutta monet naiset todella ajattelee näin. Siinä samalla paljastaa oman tyhmyytensä, koska se on ihan biologinen fakta, että ns. naaras- ja urospuoliset on erilaisia. Se perustuu vuosimiljoonien evoluutioon, joten Ap:n on vain hyväksyttävä se, että miehet ei tule lukemaan mitään "laadukasta proosaa", katsele balettia tai viihdy kovinkaan hyvin taidenäyttelyissä. Jos haluaa näihin nimenomaan miesseuraa, homoystävä on parempi vaihtoehto.
&n
Jos sinä kuvittelet, että miehet eivät pidä oopperasta ja taidenäyttelyistä, todistat sivistymättömyytesi ja tyhmyytesi. Nämä taiteen lajit nimenomaan ovat miesten luomia, miehille. Sinä olet tässä metsässä kasvanut anomalia.
sivistys on siitä hyvä, että se on kuin romun tai vaatteiden kerääminen. Sitä voi tehdä ain vähän ja lopulta olet täynnä sitä. Sillä voi koristella itsensä ja esitellä itseään. Sisin on kuitenkin aina tärken kuten kauneimmissa tarinoissa kerrotaan.
Todellinen sivistys onkin ettei kouluja käy, mutta oppii ja tajuaa oleellisen.