Tuttu lähihoitaja on työtön, miten se oikeasti on mahdollista näinä "hoitajapula-aikoina"?
On kokemusta palvelutaloista, kotihoidosta ja erikoissairaanhoidostakin. Kertonee jotain tämän ihmisen työskentelystä?
Kommentit (105)
Kertoo siitä, että hän liian pätevä ja sitä kautta kallis. Halvemmaksi tulee palkata kehitysmaalainen, joka osaa hädin tuskin sanoa "päivää" suomeksi.
Omalla hyvinvointialueellani on lähes sadan hoitajan paikat täyttämättä, koska ei saa palkata. Koska säästöt ja yt:t.
Kannattaa kouluttautua pidemmälle. Amis ei ole hyvä tie suomalaiselle työllistyä, ja juuritason työt menee nykyään usein ulkkareille. Halpatyövoimaa.
Korkeakoulutetuilla on pienempi työttömyys, mukavammat työt ja paremmat palkat. Lukio + yliopisto on edelleen varmin tie taata itselleen hyvä tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
korvattu mamuilla. Jopa sellaisia palkataan jotka eivät edes puhu Suomea auttavalla tasolla.
Totta. Ei tarvitse valtion maksaa elatuksiaan, annetaan niille työpaikka. Omasta kansasta ei väliä vaikka esivanhempamme taistelivat meille hyvinvointivaltion aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kouluttautua pidemmälle. Amis ei ole hyvä tie suomalaiselle työllistyä, ja juuritason työt menee nykyään usein ulkkareille. Halpatyövoimaa.
Korkeakoulutetuilla on pienempi työttömyys, mukavammat työt ja paremmat palkat. Lukio + yliopisto on edelleen varmin tie taata itselleen hyvä tulevaisuus.
Ei todellakaan ole. Kortistossa on vaikka kuinka paljon työttömiä maistereita.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kouluttautua pidemmälle. Amis ei ole hyvä tie suomalaiselle työllistyä, ja juuritason työt menee nykyään usein ulkkareille. Halpatyövoimaa.
Korkeakoulutetuilla on pienempi työttömyys, mukavammat työt ja paremmat palkat. Lukio + yliopisto on edelleen varmin tie taata itselleen hyvä tulevaisuus.
Paljonko on maistereita ja muita kortistossa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kouluttautua pidemmälle. Amis ei ole hyvä tie suomalaiselle työllistyä, ja juuritason työt menee nykyään usein ulkkareille. Halpatyövoimaa.
Korkeakoulutetuilla on pienempi työttömyys, mukavammat työt ja paremmat palkat. Lukio + yliopisto on edelleen varmin tie taata itselleen hyvä tulevaisuus.
Paljonko on maistereita ja muita kortistossa ?
Huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi sähköasentajia.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kouluttautua pidemmälle. Amis ei ole hyvä tie suomalaiselle työllistyä, ja juuritason työt menee nykyään usein ulkkareille. Halpatyövoimaa.
Korkeakoulutetuilla on pienempi työttömyys, mukavammat työt ja paremmat palkat. Lukio + yliopisto on edelleen varmin tie taata itselleen hyvä tulevaisuus.
Korkeakoulutettujen työttömyysluvut ovat ennätyskorkealla ja etenkin vastavalmistuneita on poikkeuksellisen paljon työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkataan vain halpoja kielitaidottomia ulkomaalaisia.
Jos tämä haittaa niin äänestä nyt niitä persuja, jotka ainoana puolueena haluavat nostaa ulkomaisten työntekijöiden tulorajoja. Miksi suomalaiset sallivat tämän, että heidät korvataan ulkomaisilla työntekijöillä? Itse olisin jo lakossa, jos omalla alallani tehtäisiin näin.
Sdp vahvasti edustettuna hoitoalalla, nämä johtajathan niitä ulkkareitakin urakalla palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kouluttautua pidemmälle. Amis ei ole hyvä tie suomalaiselle työllistyä, ja juuritason työt menee nykyään usein ulkkareille. Halpatyövoimaa.
Korkeakoulutetuilla on pienempi työttömyys, mukavammat työt ja paremmat palkat. Lukio + yliopisto on edelleen varmin tie taata itselleen hyvä tulevaisuus.
Ei todellakaan ole. Kortistossa on vaikka kuinka paljon työttömiä maistereita.
Ei niin paljon kuin amiksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kouluttautua pidemmälle. Amis ei ole hyvä tie suomalaiselle työllistyä, ja juuritason työt menee nykyään usein ulkkareille. Halpatyövoimaa.
Korkeakoulutetuilla on pienempi työttömyys, mukavammat työt ja paremmat palkat. Lukio + yliopisto on edelleen varmin tie taata itselleen hyvä tulevaisuus.
Korkeakoulutettujen työttömyysluvut ovat ennätyskorkealla ja etenkin vastavalmistuneita on poikkeuksellisen paljon työttömänä.
Korkeakoulutettujen työttömyystilastoissa suurimpana nousijana sote-alat eli sairaanhoitajat, sosionomit yms. Ei akateemiset.
Ja vaikka korkeakoulutettujen työttömyys on kasvussa, se ei edelleenkään ole samoissa luvuissa kuin amisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kouluttautua pidemmälle. Amis ei ole hyvä tie suomalaiselle työllistyä, ja juuritason työt menee nykyään usein ulkkareille. Halpatyövoimaa.
Korkeakoulutetuilla on pienempi työttömyys, mukavammat työt ja paremmat palkat. Lukio + yliopisto on edelleen varmin tie taata itselleen hyvä tulevaisuus.
Ei todellakaan ole. Kortistossa on vaikka kuinka paljon työttömiä maistereita.
Ei niin paljon kuin amiksia.
Et voi tehdä tuollaista vertailua, koska korkeakoulutettuja ylipäätään on vähemmän kuin amiksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkataan vain halpoja kielitaidottomia ulkomaalaisia.
Jos tämä haittaa niin äänestä nyt niitä persuja, jotka ainoana puolueena haluavat nostaa ulkomaisten työntekijöiden tulorajoja. Miksi suomalaiset sallivat tämän, että heidät korvataan ulkomaisilla työntekijöillä? Itse olisin jo lakossa, jos omalla alallani tehtäisiin näin.
Pahimmat hönöt vielä kouluttavat oman työnsä ulkkareille ja saavat sitten itse kenkää, kun ovat kalliimpi palkkaisia.
Ja äänestävät sdp:tä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kouluttautua pidemmälle. Amis ei ole hyvä tie suomalaiselle työllistyä, ja juuritason työt menee nykyään usein ulkkareille. Halpatyövoimaa.
Korkeakoulutetuilla on pienempi työttömyys, mukavammat työt ja paremmat palkat. Lukio + yliopisto on edelleen varmin tie taata itselleen hyvä tulevaisuus.
Korkeakoulutettujen työttömyysluvut ovat ennätyskorkealla ja etenkin vastavalmistuneita on poikkeuksellisen paljon työttömänä.
Korkeakoulutettujen työttömyystilastoissa suurimpana nousijana sote-alat eli sairaanhoitajat, sosionomit yms. Ei akateemiset.
Ja vaikka korkeakoulutettujen työttömyys on kasvussa, se ei edelleenkään ole samoissa luvuissa kuin amisten.
Kukaan ei ole puhunut mitään akateemisista. Tosin lupaan sinulle, että kortistosta löytyy hyvin paljon akateemisia työttömiä. Erityisesti humanistisilta aloilta.
Arto Satonen (Kok) lensi kauas Filippiineille ja rekrytoi sieltä valtavat määrät hoitajia Suomeen. Kokoomus suunnittelee jo lisää rekrytointi-matkoja kaukomaille houkutellakseen lisää työvoimaa karjuvasta työvoimapulasta kärsivään Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kouluttautua pidemmälle. Amis ei ole hyvä tie suomalaiselle työllistyä, ja juuritason työt menee nykyään usein ulkkareille. Halpatyövoimaa.
Korkeakoulutetuilla on pienempi työttömyys, mukavammat työt ja paremmat palkat. Lukio + yliopisto on edelleen varmin tie taata itselleen hyvä tulevaisuus.
Korkeakoulutettujen työttömyysluvut ovat ennätyskorkealla ja etenkin vastavalmistuneita on poikkeuksellisen paljon työttömänä.
Korkeakoulutettujen työttömyystilastoissa suurimpana nousijana sote-alat eli sairaanhoitajat, sosionomit yms. Ei akateemiset.
Ja vaikka korkeakoulutettujen työttömyys on kasvussa, se ei edelleenkään ole samoissa luvuissa kuin amisten.
Älä jauha paskaa pentu.
"Akateeminen työttömyys on kääntynyt Suomessa maltillisempaan kasvuun aiemman rajun nousun jälkeen, mutta erityisesti vastavalmistuneiden työttömyys lisääntyy edelleen."
Lähde: Akava
Vierailija kirjoitti:
Tarvetta olisi, mutta säästöjen takia ei palkata.
Kun palkataan 100 hoitajaa, niin 60 niistä on saikulla pikku vitutuksen takia, lakossa tai äitiyslomalla.
Palkkaa maksetaan sadalle, mutta työpaikalla käy 40. Niistä 30 istuu kahvihuoneessa somettamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kouluttautua pidemmälle. Amis ei ole hyvä tie suomalaiselle työllistyä, ja juuritason työt menee nykyään usein ulkkareille. Halpatyövoimaa.
Korkeakoulutetuilla on pienempi työttömyys, mukavammat työt ja paremmat palkat. Lukio + yliopisto on edelleen varmin tie taata itselleen hyvä tulevaisuus.
Korkeakoulutettujen työttömyysluvut ovat ennätyskorkealla ja etenkin vastavalmistuneita on poikkeuksellisen paljon työttömänä.
Korkeakoulutettujen työttömyystilastoissa suurimpana nousijana sote-alat eli sairaanhoitajat, sosionomit yms. Ei akateemiset.
Ja vaikka korkeakoulutettujen työttömyys on kasvussa, se ei edelleenkään ole samoissa luvuissa kuin amisten.
Kukaan ei ole puhunut mitään akateemisista. Tosin lupaan sinulle, että kortistosta löytyy hyvin paljon akateemisia työttömiä. Erityisesti humanistisilta aloilta.
Miten niin ei ole puhunut? :D Nimenomaan kirjoitin, että lukio + yliopisto, eli akateeminen koulutus
Suomalaiset hoitajat pystyy erottamaan. Ulkomailta tuoduilla on määräaikaiset sopimukset, joten niitä ei voi irtisanoa.
Miten on mahdollista, että joku elää noin laput silmillä kuin ap`?
t. HUSin irtisanomiset, yöpäivystysten lakkauttamiset jne. jne.