Tuttu lähihoitaja on työtön, miten se oikeasti on mahdollista näinä "hoitajapula-aikoina"?
On kokemusta palvelutaloista, kotihoidosta ja erikoissairaanhoidostakin. Kertonee jotain tämän ihmisen työskentelystä?
Kommentit (105)
Miten niin ei ole puhunut? :D Nimenomaan kirjoitin, että lukio + yliopisto, eli akateeminen koulutus
No sinä nyt kirjoitat paljon muutakin sontaa. Akateeminen työttömyys kasvaa Suomessa jatkuvasti. Erityisen paha tilanne on vastavalmistuneilla. Eli mitään varmaa tietä valoisaan tulevaisuuteen et yliopiston käymällä saa. Tervetuloa 2020-luvulle sieltä 1900-luvun maailmasta!
Mahtava auttaminen ja ilmapiiri sote alalla, ei yakana puhimista eikä kateutta puhumattakaan johtamisesta. Kaikki jaluavat hoitajiksi alalle jossa kannustetaan ja ollaan hyvässä hengessä kjäh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kouluttautua pidemmälle. Amis ei ole hyvä tie suomalaiselle työllistyä, ja juuritason työt menee nykyään usein ulkkareille. Halpatyövoimaa.
Korkeakoulutetuilla on pienempi työttömyys, mukavammat työt ja paremmat palkat. Lukio + yliopisto on edelleen varmin tie taata itselleen hyvä tulevaisuus.
Korkeakoulutettujen työttömyysluvut ovat ennätyskorkealla ja etenkin vastavalmistuneita on poikkeuksellisen paljon työttömänä.
Korkeakoulutettujen työttömyystilastoissa suurimpana nousijana sote-alat eli sairaanhoitajat, sosionomit yms. Ei akateemiset.
Ja vaikka korkeakoulutettujen työttömyys on kasvussa, se ei edelleenkään ole samoissa luvuissa kuin amisten.
Älä jauha paskaa pentu.
"Akateeminen työttömyys on kääntynyt Suomessa maltillisempaan kasvuun aiemman rajun nousun jälkeen, mutta erityisesti vastavalmistuneiden työttömyys lisääntyy edelleen."
Lähde: Akava
Niin? Kuka on väittänyt, ettei akateemisilla olisi työttömyyttä? Ette näköjään osaa ollenkaan sisäistää lukemaanne. Olisi kannattanut opiskella enemmän :D
Opettele lukemaan lapsi. Kyllä se siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvetta olisi, mutta säästöjen takia ei palkata.
Kun palkataan 100 hoitajaa, niin 60 niistä on saikulla pikku vitutuksen takia, lakossa tai äitiyslomalla.
Palkkaa maksetaan sadalle, mutta työpaikalla käy 40. Niistä 30 istuu kahvihuoneessa somettamassa.
Ja saikuttaa joka kolmas viikko.
Niin? Kuka on väittänyt, ettei akateemisilla olisi työttömyyttä? Ette näköjään osaa ollenkaan sisäistää lukemaanne. Olisi kannattanut opiskella enemmän :D