Mies ei ymmärrä kipujani, vaan kokee että määräilen liikaa
Kunhan purkaudun. Ongelmana mies joka ottaa asiat turhan herkästi määräilynä. Kyseessä nyt tiskaus, tai oikeastaan astioiden laitto kuivauskaappiin. Lasien paikka on aina kuivauskaapissa, lautasille on kuivuttuaan oma laatikosto jonne ne siirretään. Ja siirtäjä olen aina minä.
Minä kun tiskaan, laitan lasit heti omille paikoilleen kuivauskaapin alahyllylle. Lautaset niin että samat lautaset on samassa rykelmässä oikeassa tai vasemmassa reunassa. Kulhot, kattilat ym keskellä.
Mies kun tiskaa, hän laittaa lasit minne sattuu, kulhojen, kippojen ja kattiloiden väleihin. Lautaset laittaa peräkkäin tyyliin syvä lautanen, iso matala lautanen, syvä lautanen, murokulho, iso lautanen, murokulho, leipälautanen, jne... Kaikki kiinni toisissaan ja lopputuloksena se ettet saa sieltä yhtään lautasta pois ilman, että kaikki lähtee liikkeelle. Tai kun yrität ottaa kattilaa, lasi putoaa sivusta.
Olen reumaatikko ja lisäksi on nivelrikkoa, käteni särkevät koko ajan enkä saa tartuttua tavaroihin kuten terve ihminen.
Yritän taas selittää tätä miehelle ja että mun on todella vaikeaa pääni yläpuolelta yrittää purkaa lautasjonoa, niin ettei mikään putoa ja hajoa, kun yhtä poistaessa koko jono lävähtää. Että jos laittaisi lautaset "lajeittain", ne ensinnäkin pysyvät paikallaan ja toisekseen, voin kahdella kädellä ottaa monta lautasta kerrallaan hallitusti laatikkoon, eikä tarvitsisi tehdä sitä yksitellen, joka aiheuttaa moninkertaisesti kipua.
Miehen ilmeestä näki että kokee tämän turhana määräilynä vaikka jälleen sanoi että tottakai, jos kerran minulla on kipuja. Mikään ei kuitenkaan yleensä muutu. Kiukuttaa!
Ja ei, meillä ei ole ap-konetta koska ei mahdu.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä laseja ei voi omassa kodissaan säilyttää siten, että ne saa käyttöönsä ilman koukkupäisiä keppejä?
Silloin jos ei ole käytössä sitä alalaatikkoa astioille ja ne mukit on siellä ylempänä, se koukkupäinen keppi on kätevä. Ei sillä laseja oteta. Järjestyskin pysyy hyvin kun astioilla on omat paikkansa ja silti niihin ulottuu hyvin.
Kyllä fiksu ihminen osaa käyttää luovuutta, ja saa mukit sekä muutkin astiat ihan siististi siten, että ne ovat helposti käytettävissä.
Ei yksinkertaiseen asiaan tarvita mitään luovuutta, olettaen että on tässä maailmassa ajatuksen tasolla.
Niinhän sitä luulisi, mutta kuten tämäkin ketju osoittaa, niin ei se vaan kaikilta onnistu. Jatketaan kaavoihin kangistuneena vaikka homma hankaloittaa jokapäiväistä arkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo nyt niin iso asia? Ihan ymmärrettävää, että miestä ärsyttää kun hänen tekemänsä "ei kelpaa", mutta kannattaako tuosta kehitellä ongelmaa.
No, jos äijä ymmärtää mitään, niin laittaa ne kipot ja kupit niin ettei se ole ongelma toiselle, se kun ei lisää yhtään työmäärää, vai vähän ajattelua, mutta ilmeisesti ajattelu tälle ukolle on ylivoimaista.
M.77
En kyllä mene ohjeistamaan, kun toinen on just tiskannut. Ihan väärä paikka ja aika.
Sanoisin hyväntuulisesti, että kiva kun tiskasit.
Sitten kun astiat on kuivuneet, niin sanoisin ihan yhtä ystävällisesti, että laittaisitko nämä kuivuneet astiat kaappiin, kun mulle se on hankalaa silloin, jos ne ei ole järjestyksessä.
Ihan järjetön ajatuskin pilata yhteistä aikaa tuollaisen asian takia.
Varaa miehelle 1 haarukka, 1 veitsi, yksi lusikka. Kuppi, kippo ja lautanen. Piilota loput.
Ei ihme, jos parisuhteet päätyy eroon, jos siitäkin tulee ongelma, kun toinen tiskaa?
Tarinan opetus: Älä ikinä ota sairasta akkaa. Sen nalkutus on aivan kauheaa ja loputonta.
Vierailija kirjoitti:
Tarinan opetus: Älä ikinä ota sairasta akkaa. Sen nalkutus on aivan kauheaa ja loputonta.
Miehetkin osaa nalkuttaa. :)
Naisena on sanottava, että olisin minäkin ja varmasti kuka tahansa ärsyyntynyt tuosta.
Tiskaat kolmen päivän astiat ja ensimmäisenä sulle tullaan sanomaan, että astiat ovat väärin.
Ei tuollainen tunnu kivalta kenestäkään. Vai tykkäisikö aloittaja, jos hänelle tehtäisiin samoin?
"Naisena on sanottava, että olisin minäkin ja varmasti kuka tahansa ärsyyntynyt tuosta.
Tiskaat kolmen päivän astiat ja ensimmäisenä sulle tullaan sanomaan, että astiat ovat väärin.
Ei tuollainen tunnu kivalta kenestäkään. Vai tykkäisikö aloittaja, jos hänelle tehtäisiin samoin?"
Tähän ja muutamaan muuhun saman suuntaiseen kommenttiin: tuo on totta, että tiskaamisesta voi kiittää, ja sen jälkeen pyytää kauniisti laittamaan astiat takaisin kaappiin. Mutta veikkaan, että ap:n tapauksessa kyse on siitä, että hän on selittänyt asian miehelle, että toivoisi kipujensa takia astiat tietyllä tavalla kuivauskaappiin laitettavan. Tämä tieto ei kuitenkaan vaikuta miehen toimintaan millään tavoin, vaan hän laittaa edelleen astiat kaappiin satunnaisessa järjestyksessä. Miksi, vaikka tietää, että voisi hyvin laittaa ne sinne sellaiseen järjestykseen, että ap:n olisi niitä sieltä helppo ottaa?
Vierailija kirjoitti:
"Naisena on sanottava, että olisin minäkin ja varmasti kuka tahansa ärsyyntynyt tuosta.
Ei tuollainen tunnu kivalta kenestäkään. Vai tykkäisikö aloittaja, jos hänelle tehtäisiin samoin?"
Tähän ja muutamaan muuhun saman suuntaiseen kommenttiin: tuo on totta, että tiskaamisesta voi kiittää, ja sen jälkeen pyytää kauniisti laittamaan astiat takaisin kaappiin. Mutta veikkaan, että ap:n tapauksessa kyse on siitä, että hän on selittänyt asian miehelle, että toivoisi kipujensa takia astiat tietyllä tavalla kuivauskaappiin laitettavan. Tämä tieto ei kuitenkaan vaikuta miehen toimintaan millään tavoin, vaan hän laittaa edelleen astiat kaappiin satunnaisessa järjestyksessä. Miksi, vaikka tietää, että voisi hyvin laittaa ne sinne sellaiseen järjestykseen, että ap:n olisi niitä sieltä helppo ottaa?
Juuri näin. Ja kiitän joka kerta miestä, kun hän tiskaa. Kuten hänkin minua. Eikä tästä tullut riitaa, eikä tule eroakaan, harmi jos joillain on suhde näin ohuen langan varassa... Mutta saan silti purkaa tänne ärsytystäni, koska kivuissa eläminen ei ole mukavaa, ja se että joutuu arkisissakin asioissa miettimään miten jonkun saisi tehtyä mahdollisimman kivuttomasti.
Joka kärsii kivuista päivittäin, vuosikaudet, tietää mitä tarkoitan, ja heidät tästä ketjusta hyvin tunnistaakin. Kivuttomat myös, heidän puolestaan olen iloinen! Ap
onko naiset parisuhteissa vain siksi, että saavat sairaina raivota miehelle? esim pms
Vierailija kirjoitti:
onko naiset parisuhteissa vain siksi, että saavat sairaina raivota miehelle? esim pms
Ilman muuta. Ei suinkaan siksi, että saisivat kumppanin, jolta saisivat välittämistä ja huomioon ottamista myös sairaana. Ja ap:han selvästi raivosi ihan hulluna.
Ihan hirveästi tsemppiä ap ja toivottavasti saatte juteltua asian selväksi ja mies ymmärtää pointin.
-Yksi krooninen kipupotilas
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveästi tsemppiä ap ja toivottavasti saatte juteltua asian selväksi ja mies ymmärtää pointin.
-Yksi krooninen kipupotilas
Kiitos 😊 Toivotaan näin. Ap
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä. Minä saan miehen tekemään ihan mitä vaan jos haluan. Minä en tosin teekään pikkuasioista suurta ongelmaa, jota pitää sanoittaa jne.
Ihan vaan hymyilen ja kerron mitä haluan. Olen muutenkin lähes aina hyvällä tuulella ja kohtelen miestä hyvin.
Ihanaa että sulla ei ole rampauttavaa kipua joka tekee normaalit toimet miltei mahdottomaksi tehdä ja mies joka välittää siitä että jos sulla olisi, hän pitäisi huolen ettei elämäsi olisi ainakaan hankalampaa etenkin kun ne terveelle ihmiselle pikkuasiat on kipusairaalle ihan helvetin isoja.