Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaa päähän isän salaperhe

Vierailija
09.01.2026 |

Isä kuoli ja kävi ilmi, että hänellä onkin jonkun homssantuutan kanssa kaksi alaikäistä lasta, joista ei koskaan eläissään kertonut. Nyt nainen uhriutuu, että hän olisi kovasti halunnut kertoa, mutta isä ei antanut. 

Haluan kuulla teidän mielipiteen! Eikö aikuinen nainen olisi voinut ihan itse ilmoittaa ja eikö tämä nyt ole vähän säälin kerjäämistä, että hänkin on ikäänkuin tilanteen uhri? 

Kuvottavaa, että koko tämän ajan nainen on tiennyt minut ja sisareni mutta isä on vain kerjännyt sääliä ja huomiota minulta, tyttäreltään vuosikaudet kun on niin yksin vaikka on vähintään kerran kuussa käynyt näidenkin luona.

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut haluaa tutustua sisarpuoliinsa, jotkut ei. Noin se yleensä menee, riippuu luonteista.

Kyllä ne on ihan täysiä sisaria eikä sisäpuolia, kun ovat samasta isästä.

No eikä ole. 🙄

Vierailija
42/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se nainen voi olla ihan minkälainen vain, en halua kuulla sanaakaan heidän suhteestaan. Eikö se jo kerro aika paljon, että suostuu tuollaiseen kaksoiselämään. Asuvat vielä samalla paikkakunnalla kuin sisareni. 

Isä on käynyt kerran kaksi kuussa katsomassa näitä lapsia, mutta ei ole poikennut sisaren lapsia katsomassa edes kerran vuodessa. 

Kovasti arvostelet naista vaikka ISÄS on petturi.

Eihän tämä nainen välttämättä ole alussa edes tietänyt ISÄS olevan varattu.

On voinut mennä pitkäänkin ja lapset jo syntyäkin ennen kuin on saanut tietää. 

Ällöttävää tällaiset ukot. Vähän niin kuin Kari Tapio. 

Hyi 

En arvosta - yhtään!

Petturi mikä petturi.

Pettää kaikki ympärillään.

Isässäs on

Nainen nimenomaan tiesi, että isällä oli muita lapsia. Sitä en tiedä, montako silloin on ollut kierroksessa kun nämä ovat saaneet alkunsa. Ainakin yksi, jonka kanssa olivat kihloissa ja hänelle kerroinkin jo. Olivat vielä 10 vuotta sen jälkeen yhdessä, eli isä on valehdellut hänelle aktiivisesti koko sen ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten helvetissä edes käy katsomassa kerran kuussa toista perhettään ja pitelemässä sylissään lapsiaan kun on kihloissa kokonaan toisen naisen kanssa, jonka aiemman liiton lapsia pitää kuin ominaan ja sitten ollaan vielä me aiemman omat avioliiton lapset, joiden kanssa kahvittelee vähän väliä ja juttelee. Miten se on moraalisesti mahdollista, en ymmärrä.

Vierailija
44/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voisin tähän luetella minkälaisten naisten kanssa isä oli, kunnianhimoisten, kauniiden tai vähintään nättien ja älykkäiden, menestyneiden ja sitten siellä on tämä yksi. 

Se tässä on vaikeinta. Se rikkoo täysin sen käsityksen mikä itsellä oli isän tasosta naisten suhteen. 

Ja siellä se on käynyt sitä panem assa samalla kun niitä kaikkia muita naisia. 

Niin, millainen on sellaisen isän oma taso ihmisenä, joka käy panemassa ympäriinsä? 

Vierailija
45/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudointa on se, että kun sain kuulla tästä, meni hetki ja tuntui, että kaikki palaset omissa pahiten pieleen menneissä miessuhteissa loksahti kohdalleen. Olin niissä vaistonnut paljon samaa kuin isässä, etäisyyttä, puhumattomuutta, poissaolevuutta, outoa aukkoisuutta tarinoissa, suureellisuutta ja epäloogisuutta käytöksessä, mutta olin aina ajatellut, että olihan se isäkin sellainen. Mutta nyt ne pisteet yhdistyy, että miksi ne omat suhteet osoittautui sellaisiksi, kun sellainenhan se isäkin omissa suhteissaan sitten oli. 

Kiitos teille jotka jaksatte tässä kirjoittaa puolesta tai vastaan, kaikki auttaa. On elämäni käsittämättömimpiä hetkiä.

Vierailija
46/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudointa on se, että kun sain kuulla tästä, meni hetki ja tuntui, että kaikki palaset omissa pahiten pieleen menneissä miessuhteissa loksahti kohdalleen. Olin niissä vaistonnut paljon samaa kuin isässä, etäisyyttä, puhumattomuutta, poissaolevuutta, outoa aukkoisuutta tarinoissa, suureellisuutta ja epäloogisuutta käytöksessä, mutta olin aina ajatellut, että olihan se isäkin sellainen. Mutta nyt ne pisteet yhdistyy, että miksi ne omat suhteet osoittautui sellaisiksi, kun sellainenhan se isäkin omissa suhteissaan sitten oli. 

Kiitos teille jotka jaksatte tässä kirjoittaa puolesta tai vastaan, kaikki auttaa. On elämäni käsittämättömimpiä hetkiä.

Hienoa jos on apua kirjoittelusta😊

Vierailija
47/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tulee sellainen olo, että ap in tässä isä- suhteessa se ongelma. Ei isä, ei uusi perhe.

Vierailija
48/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen törmännyt ilmiöön, missä pahis yrittää itse uhriutua ja esittää viatonta. Eihän kukaan hyvä nainen tuollaiseen ryhtyisi ja olisi paljastanut mädän, jos kyseessä olisi ollut petos. Roska ä mmän kanssa ei tarvitse olla tekemisissä, muutoin täytyy vaan diilata sen kanssa että myös oma isäukko oli roska. Mitä nopeammin unohdat molemmat ja keskityt niihin asioihin, mikä suvussasi on hyvää, sitä paremmin saat karistettua petturiukon vaikutteet itsestäsikin. 

Vierailija
49/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen tilanne tulisi jokaiselle ikävänä yllätyksenä, etenkin jos välit oman perheen kesken ovat olleet muutenkin haastavat. Sitten vielä sotkuinen pesänselvitys ja yllärinä sisarpuolia. 

Vierailija
50/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut haluaa tutustua sisarpuoliinsa, jotkut ei. Noin se yleensä menee, riippuu luonteista.

Itse en ainakaan koe mitään yhteenkuuluvuutta isään tai tämän kakkosvaimon jälkeläisiin. Päin vastoin, ovat niin oksettavaa sakkia, että en halua olla missään tekemisissä. Täysin eri kulttuuriin meni siementämään ja se näkyy ja kuuluu. Fakta sekin, että harvemmin mies pystyy ykkösvaimostaan upgradeamaan, kyllä se nainen joka suostuu tuohon rooliin on aina jostain kaatopaikalta revitty.

Vierailija
51/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten helvetissä edes käy katsomassa kerran kuussa toista perhettään ja pitelemässä sylissään lapsiaan kun on kihloissa kokonaan toisen naisen kanssa, jonka aiemman liiton lapsia pitää kuin ominaan ja sitten ollaan vielä me aiemman omat avioliiton lapset, joiden kanssa kahvittelee vähän väliä ja juttelee. Miten se on moraalisesti mahdollista, en ymmärrä.

Tuo on vielä pientä. Tiedän miehiä, jotka ovat kaapanneet lapsia uuden vaimon hoteisiin ja tehneet kaikkensa tuhotakseen näiden äidin. Ja näitä pitäisi rakastaa - in your dreams.

Vierailija
52/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tulee sellainen olo, että ap in tässä isä- suhteessa se ongelma. Ei isä, ei uusi perhe.

Mitä helvettiä. Harva lapsi haluaa oppia että isäsuhde on ollut valetta ja ukko onkin niljakas petturi ristiinsikiäjä. Siittäjää arvostetaan vähän, petturisiittäjää inhotaan. Hyvää ja lojaalia aviomiestä ja isää rakastetaan. 

Vierailija
53/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo olen törmännyt ilmiöön, missä pahis yrittää itse uhriutua ja esittää viatonta. Eihän kukaan hyvä nainen tuollaiseen ryhtyisi ja olisi paljastanut mädän, jos kyseessä olisi ollut petos. Roska ä mmän kanssa ei tarvitse olla tekemisissä, muutoin täytyy vaan diilata sen kanssa että myös oma isäukko oli roska. Mitä nopeammin unohdat molemmat ja keskityt niihin asioihin, mikä suvussasi on hyvää, sitä paremmin saat karistettua petturiukon vaikutteet itsestäsikin. 

No juuri tuota, en saa tätä mitenkään päässäni väännettyä niin, että tavallisella moraalilla varustettu nainen ryhtyisi tuollaiseen salailuun. Suvussa on paljon hyvää isän puolella, aikaansaapaa, monitaitoista porukka, mukavaa ja lepposaa enimmäkseen. Äiti vain on hokenut mulle lapsesta asti, miten paljon isäni huonoja piirteitä minussa on. Ihan kävelystä alkaen, sitten vätysmäisyydestä, sitten liiasta isän uskonnosta kiinnostumisesta ja seuraavaksi sitten liian monesta poikaystävästä teini-iässä. Koko iän kuunnellut sitä niin oli vaikea tajuta, että olen kyllä ihan eri ihminen kuin isä. No, ensinnäkin nainen, mutta muutenkin. 

Vierailija
54/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tämän toisen perheen vuoksi toivon, että niin kauan kun osoitat vihasi ja katkeruutesi heitä kohtaan, pysy poissa heidän elämästä.

Mikään ei ole heidän, eikä etenkään lasten syy.

Ikävää että tunnet olevasi noin heidän yläpuolellaan ja jotenkin paremmassa asemassa kuin he. Shokki se on heillekin ja ne lapset menettäneet isänsä myös ja surevat.

Vierailija
55/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä. Harva lapsi haluaa oppia että isäsuhde on ollut valetta ja ukko onkin niljakas petturi ristiinsikiäjä. Siittäjää arvostetaan vähän, petturisiittäjää inhotaan. Hyvää ja lojaalia aviomiestä ja isää rakastetaan. 

Joo, ap voi tässä kommentoida että ap:ssa on tällä hetkellä ongelmana vähän ylimenevä kiukku ja vit utus, mutta se johtuu olosuhteista ja aika lailla 40 vuodessa kasaantuneesta väsymyksestä yrittää ymmärtää omaa isää joka vielä lopuksi tekee näin. Tähän erittäin syvä huokaus.

Vierailija
56/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tämän toisen perheen vuoksi toivon, että niin kauan kun osoitat vihasi ja katkeruutesi heitä kohtaan, pysy poissa heidän elämästä.

Mikään ei ole heidän, eikä etenkään lasten syy.

Ikävää että tunnet olevasi noin heidän yläpuolellaan ja jotenkin paremmassa asemassa kuin he. Shokki se on heillekin ja ne lapset menettäneet isänsä myös ja surevat.

Jos lukisit ketjuaa ennen kuin kommentoit, niin olisit huomannut, että olen sanonut, etten halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä. Tässä kohtaa on kyllä aikamoinen realiteetti, että moraalisesti voi olla vähän ylempänä tätä naista, joka on osallistunut 15 vuoden ajan isän edellisen parisuhteen ajan kaksoisperhe-elämään ja altistanut lapsensa tälle sekoilulle. 

Vierailija
57/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on ne motiivit, jotka tällä kakkosperheen äidillä olisi pitänyt olla, jotta hän olisi lähtenyt isänne selän takana kertomaan asioista eteenpäin? Sanot, ap, että hän olisi voinut ihan itse kertoa asiasta, mutta miksi olisi? Mikä häntä olisi ajanut sellaiseen? Siihen vallitsevaan tilanteeseen on niin paljon helpompi jäädä, kuin lähteä rikkomaan sitä, mitä on. Hänelläkin on ollut lastensa tilanne huolehdittavanaan.

Olet ymmärrettävästi vihainen, mutta mietipä kenelle olet ja ennen kaikkea kenelle sinun pitäisi olla vihainen? Tunteita on nimittäin hyvin paljon helpompi kohdistaa eläviin kuin kuolleisiin. Silloinkin, kun se oikea kohde ei enää ole täällä kertomassa asioista. Ehkä kannattaa antaa asialle vähän aikaa, jos tilanne on kovinkin tuore. Myöhemmin, kun et ole enää niin vihan valtaama, pystyt ehkä antamaan aidosti aikaa keskustelulle ja tilanteen ymmärtämiselle muistakin kuin omasta näkökulmastasi.

Vierailija
58/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään velvollisuutta miettiä tällaisia asioita itselleni tuntemattomien ihmisten näkökulmasta. He eivät ole tähän astikaan kuuluneet elämääni, ihan isäni valinnasta ja tämän naisen, ei minun tarvitse antaa heille yhtään mitään itsestäni hänen kuolemansa jälkeenkään. 

Nainen siis oli väittänyt, että olisi halunnut kertoa, mutta koska ei kertonut, niin onhan se selvää, että halusi pitää sen salassa. Ei häntä mikään oikeasti olisi estänyt. 

Vierailija
59/143 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he ansaitse tässä yhtään sympatiaa, koska ovat olleet todellisesta tilanteesta paljon paremmin kartalla kuin minä.

Vierailija
60/143 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea syyllinen on isäsi. Isäsi tehtävä on ollut kertoa teille sisaruksistanne. Miten kaikki aina tämmöisissä tilanteissa onnistuu sen vihansa projisoimaan siihen perheen ulkopuoliseen. Aivan turhaan katselet yläpuolelta ja arvostelet isäsi puolisoita. Totuus kuitenkin on, että vakka kantensa valitsee. Hän on nähnyt heissä ihan erilaisia asioita kuin sinä ja isäsi olet ilmeisesti nähnyt vaaleanpunaisten lasien läpi. Kukaan ulkopuolinen ei kuitenkaan tiedä, mitä parisuhteissa neljän seinän sisällä tapahtuu ja mitä ovat oikeasti kenenkin hyvät ja huonot puolet.

Ei ole mitenkään harvinaista, että vainajan kuoleman jälkeen paljastuu muitakin perillisiä. Jokainen fiksu ihminen kuitenkin hoitaa kuolinpesän asiat heidän kanssa, joita se koskee, vaikka ikinä sen jälkeen ei olisikaan missään tekemisissä. Oman typeryytensä siinä vaan näyttää, kun heittäytyy hankalaksi.