Mikä on sinun erityinen kykysi/lahjasi? Oletko hyvä matematiikassa, osaatko leipoa, vai oletko erityisen hyvä rakastamisessa?
Kerro mikä on mielestäsi erityinen kykysi?
Nyt on aika miettiä hyvää itsestään. 🙂
Kommentit (48)
Minulla on kyky ajatella millä kaikilla tavoilla kaikki voisi mahdollisesti mennä pieleen. Osaan keksiä mistä tahansa tilanteesta kymmeniä eri katastrofiskenaariota.
Vaikka olen monessa asiassa täysi typerys, olen näköjään hyvä ihmissuteissani ja hoitamaan raha-asioitani.
Olen erityisen hyvä syömään ruokaa niin että se näyttää herkulliselta.
Kukaan ei tähän mennessä ole valittanut ainakaan siitä rakastamisesta, vaikka kaikesta muusta olisi löytynyt sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyky ymmärtää kaikki ohjeet yms. miljoonalla eri tavalla väärin. Ajattelin sen olevan vain heikkous, mutta se osoittautuikin suureksi vahvuudeksi! Osaan näet itse tehdä täysin idi oottivarmoja ohjeita, joissa ei ole minkäänlaista erehtymisen mahdollisuutta, ja vielä ilman kankeita lauserakenteita ja täytesanoja.
Alatko mun parhaaksi ystäväksi? T. Idi ootti joka kaipaa varmuutta
Vierailija kirjoitti:
Jack ass of all but master of none
Älä nyt. Kyllä varmasti jotain hyvää löytyy. :)
Uskon hassusti että voin oppia mitä vaan. Yleensä niin sitten tapahtuukin, kun luottamus on jo valmiiksi olemassa ja sitten vaan opettelen. Olen myös kiinnostunut kaikenlaisista asioista. Maailma tarjoaa loputtomasti kiinnostavaa juttua.
Näen missä muut ovat hyviä ja miten heidät saa onnistumaan. Olin ennen esihenkilönä ja sain paljon hyvää palautetta tuosta syystä. Valitettavasti myös välitän liikaa muiden tyytyväisyydestä, joten pomon hommat kävivät lopulta liian raskaiksi.
Mä olen monilahjakkuus. Olen hyvä niin matematiikassa, kielissä kuin taiteessa, käsitöissä ja kirjoittamisessa. Olen myös sosiaalisesti kykenevä ja minun on myös helppo asettua muiden asemaan. Tästä syystä olen tosi hyvä asiakaspalvelija. Hallitsen myös eläimet koirista lehmiin.
Sitten se mutta. Multa puuttuu minkäänlaista tavoitteellisuutta. Olen todella tyytyväinen pienipalkkaisissa töissä, kuten siivouksessa tai kahvilatarjoilijana. Haahuilen vaan menemään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen monilahjakkuus. Olen hyvä niin matematiikassa, kielissä kuin taiteessa, käsitöissä ja kirjoittamisessa. Olen myös sosiaalisesti kykenevä ja minun on myös helppo asettua muiden asemaan. Tästä syystä olen tosi hyvä asiakaspalvelija. Hallitsen myös eläimet koirista lehmiin.
Sitten se mutta. Multa puuttuu minkäänlaista tavoitteellisuutta. Olen todella tyytyväinen pienipalkkaisissa töissä, kuten siivouksessa tai kahvilatarjoilijana. Haahuilen vaan menemään.
Nyt kun luin vähän muiden juttuja, niin minulla on myös kyky huomata pieniä kivoja asioita arjessa. Olen enemmän positiivinen kuin negatiivinen, olematta kuitenkaan sinisilmäinen. Ja vaikka siellä asiakaspalvelussa pidän kyllä tarvittaessa puoleni, enkä jää lapatossuilemaan, mutta ne onkin kaikista palkitsevimpia kohtaamisia, kun asiakas on syystä tai toisesta pahoillaan jostain, mutta saadaan asia ratkaistua niin, että asiakas on lopulta tyytyväinen. Se tunne on ihana, kun tällainen asiakas pysähtyy vetämään henkeä, ehkä jopa hymyilee tai kiittää.
Oon hyvä kaikessa, mistä kiinnostun. Kun kiinnostun, pystyn oppimaan asian läpikotaisin. Kielet, matematiikka... työnteosta vaan en oo koskaan kiinnostunu. m50
Joo melkoinen kyky. Mietin että Conneryn pitäisi ilmestyä vetäisemään kaikille litsarit.
Opin helposti uusia kieliä. Olen musikaalinen, mikä ehkä auttaa ääntämään vieraita kieliä oikein. Olen opiskellut yliopistossa useita kieliä ja vapaa-ajalla huvikseni lisää.
Vierailija kirjoitti:
Keitän kuulemma hyvää kahvia. Teen myös aika hyvän murotaikinan. Osaan matkia sorsia.
Symppiksen kuuloinen tyyppi :)
Kiva ketju. Hyödyllistä miettiä vahvuuksiaan joskus. Vaikka vaikeaa, tosissaan sai miettiä, mutta lopulta löytyi paljon vahvuuksia. Mulla siis rohkeus tarttua uusiin asioihin, aina keksiä jotain kivaa tulevaisuuteen, mitä odottaa, määrätietoisuus, sosiaalinen äly, hyvä vuorovaikutuksessa ja hyvä asenne kaiken uuden oppimisessa, kohtuullisen hyvä äiti ainakin joillain osa-alueilla. Reipas hoitamaan asioita, en aikaile.
Olen sisukas vaikeuksissa. Tämä on mielestäni tärkein lahjani, vaikka olen myös esimerkiksi kuuden laudaturin ylioppilas eli aika lahjakas monessa.
No mulla se on juuri tuo matematiikka, olen siinä pärjännyt aina yliopistoa myöten loistavasti ilman kovaa ahkerointa ja siitä tuli myös ammattini. En siis ole akateemisella uralla, vaan teen töitä teknologiayhtiön tuotekehityksen ja tutkimuksen yksikössä. Samassa paketissa tuli jonkinlainen erinomainen analyyttinen ongelmanratkaisukyky, eikä pelkästään matemaattisissa pulmissa, vaan vähän kaikilla elämän osa-alueilla.
Seurauksena on se toisinaan vähän rasittava puoli, että sukulaiset ja ystävät kysyvät jatkuvasti ideoita ja näkökulmia melkein mihin tahansa pulmaan. Rasittavuudesta huolimatta sitä toisaalta kuitenkin haluaa olla avuksi läheisille ihmisille.
Muita lahjakkuuksia ei sitten tainnutkaan tulla.
Näen, jos joku valehtelee.
Ei siitä juuri ole hyötyä, kun en ole rikospoliisi, mutta ainakin tietää vältellä tiettyjä kullannupuilta vaikuttavia.