Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sinun erityinen kykysi/lahjasi? Oletko hyvä matematiikassa, osaatko leipoa, vai oletko erityisen hyvä rakastamisessa?

Vierailija
09.01.2026 |

Kerro mikä on mielestäsi erityinen kykysi?

Nyt on aika miettiä hyvää itsestään. 🙂

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan suunnistaa. En ole ikinä eksynyt, olen ollut suunnistuskisoissakin palkintopalleilla. Se etten ole ollut koko ajan ykkönen johtuu ihan huonosta kunnosta, ei kartanluvusta. Mulla on kompassi päässä. 

Olen hyvä myös kielissä.

Olen huono laulamaan tai soittamaan enkä osaa matikkaa kunnolla.

Vierailija
42/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sellainen arkimadonna. lähimmäisenrakkautta riittää, omista rakkaista nyt puhumattakaan. tämän taidon lisäksi omaan rautaisen resilienssin. sitä tarvitaan, kun empatiaa käytän tukemaan monenlaisia ihmisiä. (tulen helposti juttuun, koska löydän useimmiten yhdistäviä tekijöitä.) sielultani olen kuitenkin(?) lukutoukka, kehittäjätyyppi ja puurtaja-suorittaja. siitä johtuen minulle on jo kertynyt useita 'eritasoisia' ammatteja akateemisesta suorittavaan. elämä on aina jännää. tekniikan kanssa takkuan joka päivä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastamisessa ei voi olla hyvä. Rakkaus on tunne, eikä tunteiden tuntemisessa ole kyse osaamisesta. Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi tarkoittaa Jumalan käskyjen noudattamista. Se tarkoittaa sitä, että koska pitää Jumalaa etusijalla, niin luonnollisesti valitsee toimintansa siten, että pyrkii Jumalan tahdon mukaiseen toimintaan. Se ei tarkoita sitä, että pitäisi yrittää tuntea jotain Jumalaa kohtaan. Rakkaus tarkoittaa tuossa yhteydessä etusijalle asettamista. Tunteita ei voi suoraan kontrolloida tai valita, mutta kuitenkin kannattaa muistaa, että ajatusten valitseminen vaikuttaa myös tunteisiin. 

Vierailija
44/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastamisessa ei voi olla hyvä. Rakkaus on tunne, eikä tunteiden tuntemisessa ole kyse osaamisesta. Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi tarkoittaa Jumalan käskyjen noudattamista. Se tarkoittaa sitä, että koska pitää Jumalaa etusijalla, niin luonnollisesti valitsee toimintansa siten, että pyrkii Jumalan tahdon mukaiseen toimintaan. Se ei tarkoita sitä, että pitäisi yrittää tuntea jotain Jumalaa kohtaan. Rakkaus tarkoittaa tuossa yhteydessä etusijalle asettamista. Tunteita ei voi suoraan kontrolloida tai valita, mutta kuitenkin kannattaa muistaa, että ajatusten valitseminen vaikuttaa myös tunteisiin. 

Kyllä rakkaudessa voi olla hyvä tai huono, vilpillinen tai rehellinen. Hyvä asia, jos osaa tehdä ihmiset onnellisiksi antamalla heille sitä, mitä he toivovat.

Vierailija
45/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana olisin kirjoittanut tänne vaikka mitä, mutta nyt 57-vuotiaana en osaa vastata kysymykseen. Kaikilla ihmisillä on erilaisia kykyjä. Ei sitä loppuen lopuksi mitenkään erityinen ole millään saralla.

No, ehkä minulla on kyky katsoa kokonaisuuksia, systeemisellä tasolla, ja kyky olla tekemättä mustavalkoisia ja yksoikoisia tulkintoja.

Vierailija
46/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
47/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein keksi mitään muuta kuin sen, että minulla on erittäin vahva vastustuskyky sairauksia varten. Immuniteetti vaikuttaa siihen että olen ehkä vain kerran vuodessa oikeasti kipeänä, eikä pikkunuhiakaan juuri tule.

48/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen keikkaa sote-alalla => lehmän hermot on vahvuuteni.

Paikallisen sairaalan teho-osasto kaipasi villasukkia, näitä olen kutonut 10 paria. Prisma lahjoitti langat.