Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostaako teillä noin nelikymppisillä baareissa käyminen?

Vierailija
09.01.2026 |

Baarit, yökerhot, pubit.. vieläkö jaksaa käydä?

Itsellä ikää mittarissa 40, eikä baarit kiinnosta enää ihan yhtään. Tämä muutos on tapahtunut ihan muutamassa vuodessa ja nyt kyseisten paikkojen ajatteleminen ihan ahdistaa. En koskaan ole ollut kovin innokas kulkemaan, mutta edes muutaman kerran vuodessa, nyt ei kehtaa sitäkään vähää.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä te ihmiset sitten tapaatte ystäviänne, vaihdatte ajatuksia? Kutsutte kotiinne?

No esimerkiksi nyt olemme ystävien kanssa Kajaanilaisessa pallohallissa palelemassa. Minä vahdin häkkejä ja koiria, kaverit on jossain päin hallia kehässä esittelemässä koiria tuomareille. Matkalla tänne juteltiin kaikenlaista. Jutellaan tässä päivänaikana ja sitten vielä kotimatkallakin. Joskus kaksipäiväinen näyttely niin, että yövytään hotellissa tai mökissä. Viime vuonna maailmanvoittajassa oltiin viikko reissussa.

Vierailija
82/84 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä eräässä keskikokoisessa baareissa ei juuri alle 40 vuotiaita näe. Nuoret ei enää juo alkoholia eikä niillä ole rahaakaan siihen (baari hinnat) laittaa. Baareissa käy ne jotka kävi jo silloin kun baareissa vielä kävi väkeä ja joilla on rahaa käydä ... ja se porukka vähenee koko ajan

Tein saman havainnon, kun vuosien tauon jälkeen teimme vaimon kanssa entisessä kotikaupungissani Tampereella pikku baarikierroksen; väki oli joka kuppilassa keskimäärin varsin varttunutta. Oli aika tylsä meno, suoraan sanoen.

Asun ison osan vuodesta eräässä Aasian suurkaupungissa, ja täällä näkee yhä myös nuoria aikuisia kuppiloissa. On itsellekin keski-ikäisenä mukavampi käydä paikoissa joissa on laaja ikäjakauma. Olen jo viisikymppinen, mutta baareissa käyminen siis kiinnostaa edelleen. Toki ulkona käymisen painopiste on nykyään ruokaravintoloissa, gastropub -tyyppisissä paikoissa ja alkuilloissa. All nightereita ei tule enää harrastettua kuin aivan satunnaisesti. Turnauskestävyys yhä riittäisi, mutta tarpeeksi monta kertaa aikanaan klubeillla riekkuneena se ei enää anna elämystä, jonka vuoksi viitsisi uhrata seuraavan päivän palauttelulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan kiinnosta.  Mulle tapahtui kohta 30 täytettyäni niin, etten enää jaksanut valvoa eikä huvittanut.  Se elämä on nähty. 

Vierailija
84/84 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiinnostaa etenkin keväällä ja kesällä. Näin talvella vähemmän mut ilmojen lämmetessä otan menetetyn takaisin. Oon naisten hylkäämä poikamies joten eipä sitä viikonloppuisin muutakaan tekemistä kuin ryypiskellä.

M41

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme