Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäätkö ns. saunailloista?

Vierailija
09.01.2026 |

Olenko tässä mielessä harvinainen tapaus, kun en ymmärrä saunailtoja tai ylipäätään sitä, että illanviettoon ystävä- ja tai työporukan kesken kuuluu yhdessä kylpeminen/saunominen? 

Sain juuri kutsun tällaisiin iltamiiin ja aina tulee fiilis, olenko tylsä, jos en halua mennä porukalla suihkuun ja saunaan alasti istumaan. Ensinnäkin tykkään käyttää aikaa laittautumiseen, niin sekin mietityttää, että laittaudunko taas saunan jälkeen sen tunnin verran uudestaan. Ja toisekseen, vaikka olen sinut vartaloni kanssa, en halua näyttää sitä alasti muille kuin miesystävälleni enkä myöskään halua nähdä työkavereita/ystäviä alastomina.

Kommentit (168)

Vierailija
161/168 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saunotaan uikkareissa, koska kuten sanoit, olisi outoa olla alasti työporukalla tai kavereiden kesken jos eri sukupuolia paikalla. Tämä meillä ihan vakiintunut käytäntö. 

Vierailija
162/168 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas väsyn saunomisesta. Varmin tapa saada uni. Ei sen jälkeen enää mitään iltaa pysty istumaan. Kaverit on pari kertaa saanut huijattua mut aamusaunaan ja siinähän se päivä meni torkahdellessa. Ei musta ollut kelleen pitää iloa, kaikkein vähiten ittelle.

Jos olisi tarkoitus vielä lähteä baariin ja saunan lämpöselle iholle yrität meikata. :D Juu, ei. Punasuus ei ihan muutamassa tunnissa katoa, että laittautuminen jäisi tekemättä. Jos väsyltä pääsisin baariin ilman meikkiä, niin sama kuin jättäis housut kotiin kokonaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/168 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunon ja käyn suihkussa mieluummin omassa rauhassa ja kodissani. 

Vierailija
164/168 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä saunailtoja järjestettiin useasti 90-luvulla työpaikalla. Työnantaja tarjosi  jotakin pientä syömistä ja juomat, muistaakseni 4-5 olutta/siideriä per nuppi. Osallistuin useasti, mutta yleensä saunassa kävivät vain miehet. Me naiset istuskelimme kabinetin puolella. usein noista lähdettiin vielä jatkamaan iltaa johonkin baariin. Nyt ei vuosikausiin ole enää sellaisia iltoja enää ehdottanut. Ketään ei kiinnosta.

Vierailija
165/168 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep varsinkin=brokeback mountain tyylisesti

Vierailija
166/168 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen50 mies.... En tykkää saunoa. Rouvani vielä vähemmän

Vierailija
167/168 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti en tykkää saunailloista tai esim tuttavapariskunnan kanssa kylpylään menosta, vaikka sitten taas uimarannalla voi toki olla samaan aikaan. En tykkää siitä, että pitää pukeutua (yleensä kiireessä) ja en halua kavereitani nähdä alasti pukkarissa, suihkussa tai saunassa. Työporukan kanssa olen saunassa käynyt, mutta ne on olleet pienessä työyhteisössä semmoista rentoa illanviettoa ja kaikilla oli uikkarit ja saunan jälkeen sai mennä nukkumaan tai jäädä kaljalle eli ei ollut mitään virallista ohjelmaa enää. Ja sai pukeutua rauhassa! Missään tuttavien tupareissa tai muissa juhlissa en ole ikinä mennyt saunaan, vaikka varmasti mielelläni paljussa istuisin useamman drinkin jälkeen. Joskus olen jättänyt menemättä koko kekkereihin kun on kutsussa jo kerrottu, että saunomista on ohjelmassa, etenkin jos kyseessä on puolison kavereita joita en niinkään tunne. 

Vierailija
168/168 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään. Olen 50-v nainen. Huomaan että moni ikäiseni ei tykkää. On niin hankalaa sen tukan ja meikin kaa sitten. Eikö voi vaan kerran puolessa vuodessa olla tukka sekaisin, se on kuitenkin puhdas ja naama punaisena? Vai mikä se ihmeen ongelma on? Älä kato sitä kaverin vartaloa jos se sua jotenkin häiritsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme