Tykkäätkö ns. saunailloista?
Olenko tässä mielessä harvinainen tapaus, kun en ymmärrä saunailtoja tai ylipäätään sitä, että illanviettoon ystävä- ja tai työporukan kesken kuuluu yhdessä kylpeminen/saunominen?
Sain juuri kutsun tällaisiin iltamiiin ja aina tulee fiilis, olenko tylsä, jos en halua mennä porukalla suihkuun ja saunaan alasti istumaan. Ensinnäkin tykkään käyttää aikaa laittautumiseen, niin sekin mietityttää, että laittaudunko taas saunan jälkeen sen tunnin verran uudestaan. Ja toisekseen, vaikka olen sinut vartaloni kanssa, en halua näyttää sitä alasti muille kuin miesystävälleni enkä myöskään halua nähdä työkavereita/ystäviä alastomina.
Kommentit (437)
Saunailta on saunailta. Saunomista, muutama olut tms. juoma, maailman parantamista ja juttelua. Tutustumistakin, jos joukossa on oudompia tuttavuuksia. Ei kiirettä. Ei suorittamista.
Asiat menevät monimutkaisiksi ja ryhmä jakautuu, kun tilaisuuteen liimataan ylimääräisiä oheis- ja sijaistoimintoja: urheilu, pelit ja leikit, televisio, laittautuminen, pakollinen baariin jatkaminen jne.
Minä käyn harvoin saunassa, silloinkin yksin. En voi ajatellakaan meneväni saunaan jollain porukalla. Ihoni on sairauden vuoksi niin pahannäköinen, ettei sitä tee mieli näytellä kenellekään.
Omien läheisten ystävien kanssa kyllä mutta en missään työ- tai harrasteporukassa
Ap on nainen. Naisille on tärkeää tehdä kaikesta mahdollisimman hankalaa.
Miehet tykkäävät saunailloista - nekin, jotka eivät kotona sauno. Saunailloissa on yleensä tarjolla ruokaa, kaljaa ja levottomia juttuja, joista saunaan menemätönkin, tai siellä nopeasti käyvä, voi nauttia.
Ei kaikki aina halua saunoa, voi olla vaikka vähän kipeä. Mutta kyllä yhdessä saunominen, varsinkin kesällä jos voi viettää aikaa myös ulkona, on mukavaa yhdessä tekemistä. Jos yleiset saunat pursuaa väkeä, niin että niihin on vuosienkin jonoa, niin miksi saunominen työporukalla olisi jotain kamalaa. Unohtakaa naiset se laittautuminen, rennossa tilanteessa luonnollisuus on pelkkää plussaa. Parhaat tilaisuudet on niitä kun sukupuolia saadaan sekaisin, juttujen taso nousee. Ja niin tylsää kuin se aidon saunomisen näkökulmasta onkin, suuri osa miehistäkin taitaa niitä uikkareita tänä päivänä suosia.
En tykkää. En ole koskaan käynyt. Ei ole edes kutsuttu.
Tämän ketjun perusteella saunaillat on katoavaa kansanperinnettä. Kaikilla on vaan se oma sauna ja siellä saa sitten rauhassa löylytellä.
Todellakin tykkään. Ja kyllä, olet tylsä.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää. Ja ihan suoraan sanoen, en todellakaan tykkää myöskään siitä että miehen työpaikalla näitä saunailtoja on. Onneksi ei yleesä niihin osallistukaan, tai jos on pakko niin käy vain alussa, syömässä ja lähtee sitten pois.
Onko miehesi työmies?
Vierailija kirjoitti:
Miehet tykkäävät saunailloista - nekin, jotka eivät kotona sauno. Saunailloissa on yleensä tarjolla ruokaa, kaljaa ja levottomia juttuja, joista saunaan menemätönkin, tai siellä nopeasti käyvä, voi nauttia.
Kerrohan mitä levottomia juttuja tarkoitat?
Tää saa tanan sauna on suomalaisille joku pyhä lehmä. Kyllä minua työpaikan riennoissa vähän vanhemmat naiskollegat kieroon katsoivat kun en halunnut lauteille heidän kanssaan, kun sehän on niiiin kivaa kaikille. Not.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mies ja saunon kotona usein
Saunailtoihin en mene
Hyi. Ahdasta, höyryistä, hiki haisee pukuhuoneessa, täytyy jonottaa suihkuun.
Tykkään saunailloista. Ihmettelen tuota laittautumisen tarvetta. Ei me ainakaan kavereiden kanssa mitenkään laittauduta erikseen saunan jälkeen. Saunasta järveen, järvestä ehkä takaisin saunaan, sitten suihkuun, ja korttipelit käyntiin.
Maauimalan kärrysauna oli kauhea! Liian täynnä, märät lauteet, jsikki tuijottavat kun menet sisälle.
En tykkää. Mulla on ihan samat ajatukset asiasta, kuin aloittajallakin.
Vierailija kirjoitti:
Tää saa tanan sauna on suomalaisille joku pyhä lehmä. Kyllä minua työpaikan riennoissa vähän vanhemmat naiskollegat kieroon katsoivat kun en halunnut lauteille heidän kanssaan, kun sehän on niiiin kivaa kaikille. Not.
Minä saunoin yhdessä naisporukan kanssa, mutta olin ainoa jolla oli pyyhe päällä saunassa ja siitä sain heti kuulla närkästynyttä palautetta. Toiste en aio samaan seuraan tai muuhunkaan mennä saunomaan. Jäi traumat, kun en halua olla alasti muiden nähden.
En pidä saunomisesta,enkä sauno,meille ei tulla saunomaan enkä ota sanomis kutsuja vastaan. Problem solved. Mikäli joku pitää ja ottaa osaa,se on heidän elämänsä.
Tykkään. Ja tosiaan. Mimmit jättäkää laittautuminen vähemmälle, niin tällaiseen on halutetessaan helpompi osallistua.
Mutta ymmärrän. Pitää valita laittautumisen ja saunomisen välillä. Niin kumpaa nyt haluaa painottaa.