Tykkäätkö ns. saunailloista?
Olenko tässä mielessä harvinainen tapaus, kun en ymmärrä saunailtoja tai ylipäätään sitä, että illanviettoon ystävä- ja tai työporukan kesken kuuluu yhdessä kylpeminen/saunominen?
Sain juuri kutsun tällaisiin iltamiiin ja aina tulee fiilis, olenko tylsä, jos en halua mennä porukalla suihkuun ja saunaan alasti istumaan. Ensinnäkin tykkään käyttää aikaa laittautumiseen, niin sekin mietityttää, että laittaudunko taas saunan jälkeen sen tunnin verran uudestaan. Ja toisekseen, vaikka olen sinut vartaloni kanssa, en halua näyttää sitä alasti muille kuin miesystävälleni enkä myöskään halua nähdä työkavereita/ystäviä alastomina.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä en. Kuten sanotaan, miksi ei suoraan ehdoteta että mennäänkö yhdessä suihkuun? Se olisi kaikista kummallista. Mutta saunominen muka ok.
Onhan sekin ihan tavallista, että suihkussa käydään samaan aikaan niin tuttujen kuin tuntemattomienkin kanssa mm. koulujen liikuntatunneilla, uimahalleissa ja työpaikoilla. Miksei voisi olla sellaisia suihkutiloja, joissa ei tosiaan tarvitse mennä muiden kanssa yhdessä suihkuun, vaan suihkuun voisi mennä ihan kuten vessaankin omaan suihkukoppiin, jonka oven saa halutessaan suljettua?
Naisten kesken on ihan kiva viettää saunailtaa. Sekasaunaan en suostu menemään (vaikka kerran yritettiin painostaa). Jos käytettäisiin uima-asuja, niin sitten voisin mennä.
Tykkään. Just oltiin uutenavuotena ystävien luona saunomassa ja paljussa.
Ei ole kavereiden kanssa saunomisen ja kaljoittelun voittanutta.
Tykkään kyllä, harmi vaan että niitä on aika vähän nykyään. Nuoruudessa kun jonkun kaverin vanhemmat olivat poissa kotoa, he sanoivat että tulkaa meille, saunotaan ja vietetään aikaa yhdessä. No niin me tehtiin. Oli ehkä kolme- neljä nuorta pariskuntaa ja sauna oli lämmin lähes koko viikonlopun. Sekasaunaa oli koko ajan, jotkut kävivät saunassa estottomasti tissisiltään , jotkut bikineissä, jotkut pyyhe päällä. Pojilla oli uikkarit tai pyyhe, olivat ujoja. Näin vanhempana käydään löylyssä alasti mutta miehet ja naiset erikseen.
Ei oo mun juttu.Itseasiassa yököttävää minusta.
En ole ikinä ymmärtänyt,miksi illanviettoon yhdistetään yhdessä peseytyminen tai jossain saavissa lilluminen.
Moni nainen perustelee ettei jaksa laittautua uudelleen saunan jälkeen.
Hei ei teidän tarvitse laittautua. :)
Ei vaikka ilta jatkuisi baariin tms. Dödöt kainaloon ja kuteet niskaan niin kuin miehetkin tekee.
Perinteisesti enemmän miesten juttu. Omaan makuun juuri sopivan rentouttavaa ohjelmaa.
M44
Mä tykkään saunoa, yksin, puolison, lasten ja kavereiden kanssa. Ennen 2000 luvulla lähettiin sen päälle baariin. Jos ollaan kavereilla niin nyt lähetään kotiin koska jos ei ennen yhtä pääse nukkumaan on koko viikko pilalla.
En ole minäkään koskaan ymmärtänyt sosiaalista saunomista. Olen joskus vastannutkin ehkä hieman ärsyttävällä tavalla, jos kutsu on käynyt, esim. että tapanani on kyllä ollut peseytyä kotona ennen kuin lähden kyläilemään, ei vasta kyläilyn aikana. Että jos on jostain syystä pakko istua yhdessä alasti, niin laitetaan olohuoneeseen pyyhkeet sohville ja istutaan alasti siellä. Ai ei vai? Olisiko se jotain outoa exhibitionismia tai naturismia vai? Olen samaa mieltä, mutta miksi sitten saman asunnon yhteydessä olevassa huoneessa, jossa keskilämpötila on muutaman kymmenen astetta korkeampi, se ei olekaan enää outoa? Miksi meidän pitää mennä sinne juttelemaan?
YÄK ! Hikisiä perseitä, kaljan kittoota, hiiltyneetä makkaroota ja homostelijoota :(
Vierailija kirjoitti:
YÄK ! Hikisiä perseitä, kaljan kittoota, hiiltyneetä makkaroota ja homostelijoota :(
Joo ei. En halua nähdä ketään naista alasti. En edes miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Naisten iltaan ainoana miehenä olis kiva päästä saunomaan. Voin hieroa selkiä.
Onko ihmislimoille eheytyshoitoja?
Naapurin Irman märkää vittua saunassa, ai että
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso ällötys peiliin!
Käyn useinkin saunailloissa, mutten sauno. Joskus ysärillä sitä vielä katottiin vähän oudosti, mutta ei kiinnostanut silloinkaan. Siellä on kuitenkin hyvää ruokaa, runsaasti juomaa ja seuraakin.
Lisäksi jos on kaverin kutsumat, niin ovat olleet tyytyväisiä, kun mä vahdin ruokia tai siivoan paikat sillä aikaa kun muut saunoo.
Mökkeillessä mä käyn sitten yksin, jos o fiilistä. Mä olen muutenkin huono saunomaan, että max 5 kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen perustelee ettei jaksa laittautua uudelleen saunan jälkeen.
Hei ei teidän tarvitse laittautua. :)
Ei vaikka ilta jatkuisi baariin tms. Dödöt kainaloon ja kuteet niskaan niin kuin miehetkin tekee.
Kaikkihan se tietää, mutta kun moni HALUAA laittautua. Sitäkö ei tartte ottaa huomioon
En tykkää. Enkä menisi. Opiskelija-aikana ysärillä noita oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso ällötys peiliin!
Kato keskenäs. Ei tarvita ihmislimoja naisten iltoihin. Kyylätkööt ja kuolatkoot kotonaan.
En lähtisi työporulalla vaikka ois pelkkiä naisia, ei kiinnosta olla alasti työporukan edessä, vaikka anonyyminä uimahallissa voin käydäkin saunassa. Ehkä ihan vasn muutaman ystävän kesken voisi viettää saunaillanistujaiset vaikka mökillä, miksei, mutta vsin muutaman juoman voimin. Inhoan kännisiä ihmisiä, sain siitä muoruudessani ihan rarpeeksi.