Tykkäätkö ns. saunailloista?
Olenko tässä mielessä harvinainen tapaus, kun en ymmärrä saunailtoja tai ylipäätään sitä, että illanviettoon ystävä- ja tai työporukan kesken kuuluu yhdessä kylpeminen/saunominen?
Sain juuri kutsun tällaisiin iltamiiin ja aina tulee fiilis, olenko tylsä, jos en halua mennä porukalla suihkuun ja saunaan alasti istumaan. Ensinnäkin tykkään käyttää aikaa laittautumiseen, niin sekin mietityttää, että laittaudunko taas saunan jälkeen sen tunnin verran uudestaan. Ja toisekseen, vaikka olen sinut vartaloni kanssa, en halua näyttää sitä alasti muille kuin miesystävälleni enkä myöskään halua nähdä työkavereita/ystäviä alastomina.
Kommentit (139)
En tiä kun en ole koskaan osallistunut. Voimakas kehohäpeä. N45
No onneksi teidän ei tarvitse mennä! Me järjestetään hauskoja saunailtoja työporukan kanssa. Tulee sinne ne ketkä tulee, ja ne ketkä ei halua tulla, ei tule. Ja ne ketkä ei halua ottaa uikkareita pois, ei ota.
Niin yksinkertaista!
Vierailija kirjoitti:
No onneksi teidän ei tarvitse mennä! Me järjestetään hauskoja saunailtoja työporukan kanssa. Tulee sinne ne ketkä tulee, ja ne ketkä ei halua tulla, ei tule. Ja ne ketkä ei halua ottaa uikkareita pois, ei ota.
Niin yksinkertaista!
Joo, jääkää vaan hissukseen pois niistä illoista. Älkää tehkö siitä numeroa. Ne tulee ketkä tulee, ei kenenkään ole pakko tulla.
Joo, ap on estynyt ja koska ap:lla ei ole hauskaa, muillakaan ei saisi olla hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ap on estynyt ja koska ap:lla ei ole hauskaa, muillakaan ei saisi olla hauskaa.
Ja mun on vaikea kuvitella tilannetta jossa kaverit/työkaverit väkisin jonkun riisuisi ja vielä sitoisi lauteisiin kiinni.
En tykkää yhtään! Mulle sauna on rauhoittumisen ja yksinolon paikka. En halua jutella siellä muiden kanssa eikä saunomiseen mulle liity alkoholia tai seurustelua. Mieluiten istun löylyissä yksin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä en. Kuten sanotaan, miksi ei suoraan ehdoteta että mennäänkö yhdessä suihkuun? Se olisi kaikista kummallista. Mutta saunominen muka ok.
No olisi se aika kummallista koska en minä ainakaan käy koskaan suihkussa sosiaalisoidakseni ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää. Ja ihan suoraan sanoen, en todellakaan tykkää myöskään siitä että miehen työpaikalla näitä saunailtoja on. Onneksi ei yleesä niihin osallistukaan, tai jos on pakko niin käy vain alussa, syömässä ja lähtee sitten pois.
Sai paljon alapeukkuja, mutta sanon vaan, ettei monenkaan mielestä olisi oikeasti ok että oma mies menee työpaikan saunailtaan ja saunoo siellä nuorten hyväkroppaisten bikinimimmien kanssa yötä myöden......
Kaverin puolesta kyselen että mikäs työpaikka mahtaa olla kyseessä tässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää. Ja ihan suoraan sanoen, en todellakaan tykkää myöskään siitä että miehen työpaikalla näitä saunailtoja on. Onneksi ei yleesä niihin osallistukaan, tai jos on pakko niin käy vain alussa, syömässä ja lähtee sitten pois.
Sai paljon alapeukkuja, mutta sanon vaan, ettei monenkaan mielestä olisi oikeasti ok että oma mies menee työpaikan saunailtaan ja saunoo siellä nuorten hyväkroppaisten bikinimimmien kanssa yötä myöden......
Kaverin puolesta kyselen että mikäs työpaikka mahtaa olla kyseessä tässä?
Salaisuus tietysti niistä huudella
No siis työporukan saunailtoja on ollut itellä kymmeniä vuosia eri työpaikoissa ja ainuttakaan kertaa en ole saunonut. Olen keskittynyt siideriin ja olueen. Käytännössä puolet miehistä ja ihan vaan pari kolme naisista on oikeasti niissä saunailloissa saunonut
Käyttekö te, jotka ette tykkää saunailloista, uimahalleissa, kylpylöissä tai taloyhtiön lenkkisaunoissa?
Nehän on aivan verrattavissa saunailtoihin ilman ruoka-ja juomayarjoiluja?
Lisäksi kanssasaunojat on useinmiten täysin ventovieraita!
Vierailija kirjoitti:
No siis työporukan saunailtoja on ollut itellä kymmeniä vuosia eri työpaikoissa ja ainuttakaan kertaa en ole saunonut. Olen keskittynyt siideriin ja olueen. Käytännössä puolet miehistä ja ihan vaan pari kolme naisista on oikeasti niissä saunailloissa saunonut
Ei mitään sekasaunoja tietenkään. Naisten vuoro ja miesten vuoro. Yksi saunakabinetti oli hitusen ongelmallinen: siinä oli löylyhuoneessa iso ikkuna ja siinä oleskelutilassa olevat näkivät saunojat tai ainakin yläkropan . Oli vähän koomista
Tykkään jos siellä telakoidutaan. Tai leikitään saunaklonkkua.
"Kiitos kutsusta mutta en ole nälkäinen enkä likainen"-Kari Suomaisen vastaus Kekkosen kutsuttua häntä saunomaan ja syömään.
Tykkään todellakin. Kaipaan entisen työyhteisöni sauna/kisailu/visailu/grilli-iltoja ihan oikeasti. Saunon muutenkin lähes joka päivä, joten löylyt sisänsä ei ole se juttu. Ei koskaan puhuttu töistä, vaan pääsi aidosti tutustumaan toisiin. Toki olen sosiaalinen luonne ja höpöttelen kauppareissuillakin tuntemattomien kanssa, joten varmasti suuri osa internetin ihmisistä on sitä mieltä, että olen perceestä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttekö te, jotka ette tykkää saunailloista, uimahalleissa, kylpylöissä tai taloyhtiön lenkkisaunoissa?
Nehän on aivan verrattavissa saunailtoihin ilman ruoka-ja juomayarjoiluja?
Lisäksi kanssasaunojat on useinmiten täysin ventovieraita!
En tosiaankaan. Kotona ollut aina oma sauna, käyn siellä
Tasan kerran olen ollut sellaisessa mukana, kun yrityksen omistajarouva kutsui meidät työntekijät heidän kotiinsa saunomaan.
En ilahtunut, kun miehet tulivat samoihin löylyihin.
Saunominen on ok jos on rantasauna tai uima'-allas.Tai savusauna. Palju ei niinkään, koska ihmisenkeittopata.
Mutta mikä järki on saunoa porukalla tavallisessa sähkösaunassa ja käydä suihkussa, sen kaikki voi tehdä itsekseen kotonakin. Ei siihen porukkaa ympärille tarvita.
Tosi moneen juttuun joudun jättää kutsumatta ne jotka eivät sauno koska on vaan niin tylsää jos se on se pääjuttu. Esim mökillä, laskureissuilla, lomilla, naisten illoissa joihin suunniteltu ohjelmaksi sauna ja poreet etc. Onneksi lähipiiristäni löytyy sentään muutama nainen ketkä myös saunomisesta tykkää ja miehethän tykkää kaikki niin jää sitten vain kutsumatta ne muutamat. No usein näillä jostain syistä muitakin rajoitteita ruoan tai harrastustensa tms suhteen niin helpommalla pääsee lopulta kaikkinensa.