Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkäätkö ns. saunailloista?

Vierailija
09.01.2026 |

Olenko tässä mielessä harvinainen tapaus, kun en ymmärrä saunailtoja tai ylipäätään sitä, että illanviettoon ystävä- ja tai työporukan kesken kuuluu yhdessä kylpeminen/saunominen? 

Sain juuri kutsun tällaisiin iltamiiin ja aina tulee fiilis, olenko tylsä, jos en halua mennä porukalla suihkuun ja saunaan alasti istumaan. Ensinnäkin tykkään käyttää aikaa laittautumiseen, niin sekin mietityttää, että laittaudunko taas saunan jälkeen sen tunnin verran uudestaan. Ja toisekseen, vaikka olen sinut vartaloni kanssa, en halua näyttää sitä alasti muille kuin miesystävälleni enkä myöskään halua nähdä työkavereita/ystäviä alastomina.

Kommentit (437)

Vierailija
321/437 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran työpaikan saunailtaan. Kerrottiin, että sekasauna. Makkara paljaana saunan ovella selvisi kaikilla olevan uikkarit päällä. Oli oli pettynyt ja myös nolostunut. 

Vierailija
322/437 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko saunoa/kylpeä. Meidän työporukan saunailloissa monikaan ei tätä tee. Kaveriporukallakin voi jättää kylpemättä jos tahtoo. Itse usein saunon kaveriporukassa, työporukalla en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/437 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saunon ainoastaan mun puolisoni kanssa ja hyvien ystävien kanssa myös toki jossain kesämökillä jne. En näe mitään syytä, miksi mun pitäisi olla alastomana työkavereiden kanssa ja myöskään katsella heitä alastomina. Siinä mulla ylittyisi joku raja ... en oikein edes osaa sanoa, että mikä. Mä haluan pitää työkaverit työkavereina ja alastomuus rikkoisi jotakin sellaista välimatkaa niihin työkavereiden kanssa, liian intiimiä. En häpeä alastomuutta noin ylipäätään, mutta työkaverit on mukavampi nähdä vaatteet päällä työpaikalla eikä missään saunassa hikoilemassa. 

Miten on niin vaikea ymmärtää ettei siellä saunaillassa tarvitse saunoa?!

Koska monen mielestä täytyy ja se on ongelma, jos ei sauno.

Ja kenen ongelma se on? Ei ainakaan sen, joka jättää saunomatta. Kukaan ei työpaikalla saunaan pakota.

Vierailija
324/437 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin kerran työpaikan saunailtaan. Kerrottiin, että sekasauna. Makkara paljaana saunan ovella selvisi kaikilla olevan uikkarit päällä. Oli oli pettynyt ja myös nolostunut. 

Olisit vain marssinut muina miehinä ja istahtanut lauteille.

Jos joku kommentoi, niin voi sitten todeta pokkana että anteeksi enpä hoksannut ja käydä hakemassa ne uikkarit. Turha tuollaista on häpeillä.

Jos ei erikseen sanota että uikkarit päällä saunaan niin tietenkin suomalainen olettaa että on ok mennä sinne ilman.

Vierailija
325/437 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites joku saunailta infrapunasaunassa? Meillä tulossa töissä sellaset kun kellarin suihkutilojen yhteyteen yhteen komeroon äsken asennettiin infrapunasauna. Ei oikein huvittaisi mennä kun ne kellarin suihkut muutenkin aika karseat ja kolhot. Meidän osastolla 12 henkeä töissä, enkä tiedä kuinka moni on menossa.

Vierailija
326/437 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta yhtään, olisi mahdottoman kiusallista olla alasti (työ)kavereiden kanssa, ihan sama mitä sukupuolta. En ole ikinä mennyt, enkä jatkossakaan mene. Muuten kyllä tykkään viettää aikaa heidän kanssaan.

Vierailija
327/437 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut eikä kyllä ole kutsuttukasn

Vierailija
328/437 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt saunailloissa kun mieheni kanssa. Ei kiinnosta saunanatsien mielipiteet, että pitäisi saunoa sekasaunassa. En häpeä kroppaani, ei ole hävettävää,  mutta olen sen verran yksityinen, että haluan näin. 

Vierailija
329/437 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän aina saunailloissa saunan väliin. Olen kyllä kova saunoja kotona, mutta en tykkää saunoa illanvietoissa.

Vierailija
330/437 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut, eikä ole mistään tullut kutsuakaan. Kyllä meillä esim. kesämökillä sauna lämmitetään joka ilta, kun suihkua ei ole. Siellä saa käydä yksin, tai jonkun kanssa, miten haluaa, mutta ei me sinne vieraiden kanssa alasti yhtäaikaa ängetä. Eikä ole kaverit sellaista kysyneetkään.

Vierailija
331/437 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä tytöt rimmaa, niin joo.

Vierailija
332/437 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään todellakin saunaillasta, peuhaan ukkoni kanssa!

Vierailija
333/437 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sauno porukassa enkä varsinkaan kisko kaljaa.

Vierailija
334/437 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit vain marssinut muina miehinä ja istahtanut lauteille.

Jos joku kommentoi, niin voi sitten todeta pokkana että anteeksi enpä hoksannut ja käydä hakemassa ne uikkarit. Turha tuollaista on häpeillä.

Jos ei erikseen sanota että uikkarit päällä saunaan niin tietenkin suomalainen olettaa että on ok mennä sinne ilman.

Oletan, että weeteepiireissä sekasaunotaan alasti. Itsehän en niin tee.

Vierailija
335/437 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei taida olla tuota tylsempää viettää aikaa yhdessä.

Vierailija
336/437 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa katsella juntteja, tippaakaan.

Vierailija
337/437 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei taida olla tuota tylsempää viettää aikaa yhdessä.

Tämä, ei helvetti niitä sata kertaa kuultuja junttijuttuja.

Vierailija
338/437 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana (20-40 v) oli kovia reissuja. Kyllähän niihin erottisuus liittyi aika vahvasti mukaan, kun sekasaunassa oltiin. Naiset tykkäsi miesten huomiosta ja muutaman kerran tuli itse seksiäkin harrastettua noissa illoissa, vieraissa siis käytyä. Kurja homma oli se, että pettämistähän se oli tavallaan koko homma, sillä oltiin lähes kaikki parisuhteissa ja noissa saunailloissa ei puolisot olleet mukana. Aika avointa ja hurjaa touhua se oli, sillä kyllä meistä miehistä useampi naisia siellä hiveli ja lähekkäin, jopa sylikkäin saunassa ja paljussa oltiin. Naisetkin kyllä itse meitä miehiä lähenteli ja munista puristeli. 

Mukavia muistoja näin yli viiskymppisenä, vaikkakin nyt tiedostan sen, miten väärää se moraalisesti oli. Ja koska iso osa porukasta oli myös työkavereita, niin kuormasta ei passaisi syödä, ongelmia siitä voi tulla ja joskus jotain olikin. En enää menisi vastaaville reissuille. 

M54

Vierailija
339/437 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään todella. Siellä on mukavaa harjoitella miesporukassa saunasolmua (tietäjät tietää).

Vierailija
340/437 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana (20-40 v) oli kovia reissuja. Kyllähän niihin erottisuus liittyi aika vahvasti mukaan, kun sekasaunassa oltiin. Naiset tykkäsi miesten huomiosta ja muutaman kerran tuli itse seksiäkin harrastettua noissa illoissa, vieraissa siis käytyä. Kurja homma oli se, että pettämistähän se oli tavallaan koko homma, sillä oltiin lähes kaikki parisuhteissa ja noissa saunailloissa ei puolisot olleet mukana. Aika avointa ja hurjaa touhua se oli, sillä kyllä meistä miehistä useampi naisia siellä hiveli ja lähekkäin, jopa sylikkäin saunassa ja paljussa oltiin. Naisetkin kyllä itse meitä miehiä lähenteli ja munista puristeli. 

Mukavia muistoja näin yli viiskymppisenä, vaikkakin nyt tiedostan sen, miten väärää se moraalisesti oli. Ja koska iso osa porukasta oli myös työkavereita, niin kuormasta ei passaisi syödä, ongelmia siitä voi tulla ja joskus jotain olikin. En enää menisi vastaaville reissuille. 

M54

Minä menisin 👍