Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkäätkö ns. saunailloista?

Vierailija
09.01.2026 |

Olenko tässä mielessä harvinainen tapaus, kun en ymmärrä saunailtoja tai ylipäätään sitä, että illanviettoon ystävä- ja tai työporukan kesken kuuluu yhdessä kylpeminen/saunominen? 

Sain juuri kutsun tällaisiin iltamiiin ja aina tulee fiilis, olenko tylsä, jos en halua mennä porukalla suihkuun ja saunaan alasti istumaan. Ensinnäkin tykkään käyttää aikaa laittautumiseen, niin sekin mietityttää, että laittaudunko taas saunan jälkeen sen tunnin verran uudestaan. Ja toisekseen, vaikka olen sinut vartaloni kanssa, en halua näyttää sitä alasti muille kuin miesystävälleni enkä myöskään halua nähdä työkavereita/ystäviä alastomina.

Kommentit (437)

Vierailija
301/437 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten naisten kanssa telakoidutaan?

Vierailija
302/437 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni lapsi sai alkunsa 80-luvun alkupuolella, kun kävin työpaikan naisten selkiä pesemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/437 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saunon ainoastaan mun puolisoni kanssa ja hyvien ystävien kanssa myös toki jossain kesämökillä jne. En näe mitään syytä, miksi mun pitäisi olla alastomana työkavereiden kanssa ja myöskään katsella heitä alastomina. Siinä mulla ylittyisi joku raja ... en oikein edes osaa sanoa, että mikä. Mä haluan pitää työkaverit työkavereina ja alastomuus rikkoisi jotakin sellaista välimatkaa niihin työkavereiden kanssa, liian intiimiä. En häpeä alastomuutta noin ylipäätään, mutta työkaverit on mukavampi nähdä vaatteet päällä työpaikalla eikä missään saunassa hikoilemassa. 

Vierailija
304/437 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naisporukalla ihan parhaat saunaillat! Saunan jälkeen voi pukeutua oloasuun tai vaikkapa yöpukuun, ja syödään hyvin. Ei todellakaan tarvitse laittautua. Yleensä aina joku/jotkut ei mene saunaan, mutta sekin on ok. Alkoholiakin menee ehkä 1-2 lasia viiniä, jos sitäkään. Osa tulee autolla. Pääasia on viettää kiva ilta hyvässä seurassa, sauna on vain lisäbonus, ei tarvitse kotona käydä suihkussa ennen lähtöä jos ei ehdi. 

Vierailija
305/437 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäkin kiinnostaisi tietää mikä on etiketti tilanteessa, jossa osa on uimapuvussa saunassa ja osa ei? 

Varsinkin jos on sekasauna. Kokeeko uimapuvussa löylyistä nauttiva nainen olonsa vaivaantuneeksi / turvattomaksi jos saunaan hiippailee joku ukko kelteisillään? Jos siis tarkoituksellinen sekasauna vaikka ystäväporukalla. 

Sponttaaniin iltaan ei välttämättä ole kaikki varautuneet uikkareilla. 

Yök. Sekasauna ystäväporukalla. Onko ihmiset seonneet? Kun mikään ei enää tunnu miltään?

Parikymppisinä päissään kaverin mökillä. Ihan normaalia toimintaa oli tämä.  Mutta en tosiaan ottanut huomioon että oikeasti voisin ahdistaa jotain naissaunojaa mun katkaravulla ympäristössä missä hyvinkin usein ollaan alasti. Ja jonne ovat siis itse myös tulleet. 

Nykyäään aikuisina ja perheellisinä eihän tuollaista tapahdu enää. 

Vierailija
306/437 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäkin kiinnostaisi tietää mikä on etiketti tilanteessa, jossa osa on uimapuvussa saunassa ja osa ei? 

Varsinkin jos on sekasauna. Kokeeko uimapuvussa löylyistä nauttiva nainen olonsa vaivaantuneeksi / turvattomaksi jos saunaan hiippailee joku ukko kelteisillään? Jos siis tarkoituksellinen sekasauna vaikka ystäväporukalla. 

Sponttaaniin iltaan ei välttämättä ole kaikki varautuneet uikkareilla. 

Yök. Sekasauna ystäväporukalla. Onko ihmiset seonneet? Kun mikään ei enää tunnu miltään?

Parikymppisinä päissään kaverin mökillä. Ihan normaalia toimintaa oli tämä.  Mutta en tosiaan ottanut huomioon että oikeasti voisin ahdistaa jotain naissaunojaa mun katkaravulla ympäristössä missä hyvinkin usein ollaan alasti. Ja jonne ovat siis

Kakskytä vuotta, ja sikana 🎶 Sekaisinhan sitä olikin. Siksi meni saunaan. Enää en mene, kun on tullut jotain järkee, eikä liuottimet enää kiinnosta.

Vierailija
307/437 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saunon ainoastaan mun puolisoni kanssa ja hyvien ystävien kanssa myös toki jossain kesämökillä jne. En näe mitään syytä, miksi mun pitäisi olla alastomana työkavereiden kanssa ja myöskään katsella heitä alastomina. Siinä mulla ylittyisi joku raja ... en oikein edes osaa sanoa, että mikä. Mä haluan pitää työkaverit työkavereina ja alastomuus rikkoisi jotakin sellaista välimatkaa niihin työkavereiden kanssa, liian intiimiä. En häpeä alastomuutta noin ylipäätään, mutta työkaverit on mukavampi nähdä vaatteet päällä työpaikalla eikä missään saunassa hikoilemassa. 

Miten on niin vaikea ymmärtää ettei siellä saunaillassa tarvitse saunoa?!

Vierailija
308/437 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kivaa.

-  Raspaan kantapäät ja känsät. Jalat on tosi huonossa kunnossa.

-  Ajelen höylällä säärien, kainaloiden ja kyykkyasennossa alapään karvat. Karvat kieppuu lattialla hiljalleen siirtyen kohti lattiakaivoa. 

Vierailija
309/437 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kivaa.

-  Raspaan kantapäät ja känsät. Jalat on tosi huonossa kunnossa.

-  Ajelen höylällä säärien, kainaloiden ja kyykkyasennossa alapään karvat. Karvat kieppuu lattialla hiljalleen siirtyen kohti lattiakaivoa. 

Itseasiassa minua ei suuremmin haittaisi jos työpaikan saunaillassa joku noin tekisi. Hihityttäisi toki.  Mutta en mä johonkin nahkanpaloihin ja karvoihin kuole. 

Useimmat tekevät ne silti kotona. Vaikka tossa toki säästäisi siivoamisen vaivan? 

Vierailija
310/437 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIHAAN saunailtoja! Minulla oli kaveri, joka harrasti aina näitä. Emme ole enää tekemisissä ja onnekseni ei ole tullut keneltäkään saunailtaan kutsua. Olen samanlainen kuin sinä tuossa mielessä, että tykkään laittautua niin tuntuu turhalta mennä saunaan ja uudestaan laittautua. Myös se että miksi haluaisin rentoutuneena ja väsyneenä (sauna väsyttää minua) lähteä yön sykkeeseen juhlimaan. Ei vaan toimi. Mieluiten käyn yksin tai kumppanini kanssa saunassa. 

Vierailija
311/437 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä liuottimia käytit / olet käyttänyt?

Vierailija
312/437 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha akne. Antibiootti ja hoitovoide. Töissä pidän hoitovoidetta ja meikin.

Saunaillassa on kiva, kun on pessyt kasvot ja saunoo löylyissä.. Oikein tuntee kuinka huokoset avautuu. Iho on ihan punainen tai liila.

Spontaanisti hakeudun tämän jälkeen peilin eteen ja rupeen puristelemaan mustapäitä ja isoja finnejä. Joskus märkänäppylästä oikein turskahtaa peiliin valkoista vahingossa.

Työkaverit eivät sano mitään.

Vierailija
313/437 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja: "Ja toisekseen, vaikka olen sinut vartaloni kanssa, en halua näyttää sitä alasti muille kuin miesystävälleni enkä myöskään halua nähdä työkavereita/ystäviä alastomina."

Aika omituisia tällaiset, ettei (muka) halua nähdä työkavereita/ystäviä alastomina. Jotain on kyllä vinksallaan jos tällaista sanoo ja/tai tosissaan ajattelee.  Ja jos on oikeasti sinut vartalonsa kanssa, ei ole mitään ongelmaa olla alasti muiden seurassa saunassa/suihkutiloissa.

Vierailija
314/437 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään todella paljon saunoa kavereiden sekä pienen harrastusporukan kanssa, se meistä vaan kuuluu suomalaiseen kulttuuriin. Miesystävän kanssa meillä on ollut saunavieraita Ruotsista, Norjasta, Venäjältä, Puolasta, Ranskasta ja jopa USA:sta asti, kaikki alasti. Siellä sitä vaan ollaan ja nautitaan, kropat saavat olla juuri sitä mitä ovat.

Mutta silti työporukan kanssa en haluaisi saunoa. Ehkä se onnistuisi uikkarit tai pyyhe päällä, mutta en oikein voisi kuvitella työkavereita alasti saunassa. En tiedä mikä siitä tekee erilaista.

Vierailija
315/437 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. 

Vierailija
316/437 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reilu viisikymppinen mies, enkä välitä saunailloista. Niissä tuli kyllä aikanaan istuttua, kun pelasin 19 vuotta jalkapalloa. Haluan käydä saunassa yksin tai vaimoni kanssa, ihan rauhassa.

Vierailija
317/437 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kivaa.

-  Raspaan kantapäät ja känsät. Jalat on tosi huonossa kunnossa. Leikkaan sienettyneet varpaankynnet ja kynnenbiitit sinne tänne.

-  Ajelen höylällä säärien, kainaloiden ja kyykkyasennossa haarat levällään alapään karvat. 

Karvat kieppuu lattialla hiljalleen siirtyen kohti lattiakaivoa. 

Vierailija
318/437 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ns. saunailta? Miten se eroaa saunaillasta?

Vierailija
319/437 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti saunotaan vaimon siskot ja serkut yleensä seurana lähtökohtaisesti oon yleensä ainut mies ei noita muut miehet kestä

Vierailija
320/437 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riipuu siitä onko kaljaa ja muuta juotavaa ja onko sauna glonkua vai tahmatassua 🤪🤪🤪😃😃