Autoilija, tekosyysi miksi vaihdat kaistaa viime tipassa ja aiheutat potentiaalisen vaaratilanteen?
Tietenkin ilman vilkkua. Eikö olisi järkevämpää keskittyä siihen ajamiseen eikä tehdä samalla jotain muuta? Ja jos viime tipassa huomaat olevasi väärällä kaistalla niin miksi et vaan jatka samaan suuntaan ja laita vaikka navigaattoria laskemaan uuden reitin?
Kommentit (19)
Siksi, että sinä saisit kiukutella tänne asiasta, jota et kykene millään tavalla muuttamaan. XD
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että sinä saisit kiukutella tänne asiasta, jota et kykene millään tavalla muuttamaan. XD
Joo, mutta haluaisen edes kuulla ne uskomattomat selitykset :D
Ap
Mahdollisesti outo reitti, jolloin kaistamerkinnät ei tuttuja ja tulee valittua oikea kaista vasta kun näkee miten kaistat menevät. Tai mahdollisesti kaista, jolle kääntyy on bussikaista mihin saa tulla tavallisella autolla vasta silloin kun on kääntymässä pois kaistalta seuraavasta risteyksestä. Vai onko kyseessä uber-taxi joka sai keikan vasta silloin...
Motoristina voin sanoa, että tämä on käytännössä tapon yritys painettuna villasella.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisesti outo reitti, jolloin kaistamerkinnät ei tuttuja ja tulee valittua oikea kaista vasta kun näkee miten kaistat menevät. Tai mahdollisesti kaista, jolle kääntyy on bussikaista mihin saa tulla tavallisella autolla vasta silloin kun on kääntymässä pois kaistalta seuraavasta risteyksestä. Vai onko kyseessä uber-taxi joka sai keikan vasta silloin...
Yleisin syy lienee multipasking. Yritetään tehdä samalla jotain muuta eikä keskitytä ajamiseen ja kaistamerkintöihin. Ja sitten se minä ensin -efekti. Katastrofi, jos matka venyy minuutilla tai parilla.
Vierailija kirjoitti:
Motoristina voin sanoa, että tämä on käytännössä tapon yritys painettuna villasella.
Nämä munakuskithan eivät valitettavasti edes ymmärrä tehneensä jotain väärää.
Se mitä tapahtuu sivupeilien edessä on minun hanskattava ja se mitä niiden takana on sinun hansakattava.#turvaväli
Mitä sä touhut siellä ratin takana, kun sinulta jää vilkkuni huomaamatta?
Vierailija kirjoitti:
Se mitä tapahtuu sivupeilien edessä on minun hanskattava ja se mitä niiden takana on sinun hansakattava.#turvaväli
Bemarikuskilla on omat säännöt. Ei se nyt ihan näin mene.
Vierailija kirjoitti:
Moottoripyörällä ajaminen on käytännössä avustetun itsemurhan yritys.
Eikö sen pitäisi olla kriminalisoitu Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä touhut siellä ratin takana, kun sinulta jää vilkkuni huomaamatta?
Mikä vilkku, missä? Mitä itse touhuat kun et vaihda kaistaa ajoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo ovat itse asiassa intialaiset liikennesäännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Really?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo ovat itse asiassa intialaiset liikennesäännöt.
Suomalaisten ihonvärin tummuminen on kyllä tuonut myös liikenteeseen uusia sävyjä.
Autoilija, miksi vaihdat kaistaa liian aikaisin ja aiheutat potentiaalisen vaaratilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Autoilija, miksi vaihdat kaistaa liian aikaisin ja aiheutat potentiaalisen vaaratilanteen.
Miten kaistaa vaihdetaan "liian aikaisin" ja mikä potentiaalinen vaaratilanne siitä voi aiheutua?
Mukavaa, tekosyytä jo kaivannutkin ja hänen tekosyitä.
Eilen liikenteessä valkoinen bemari, jossa ei ollut vilkku -nimistä bemareissa harvinaista lisävarustetta. Ajoi Kehä I itään Tuusulaan menevällä kaistalla kunnes viime hetkellä päättikin vaihtaa kaksi kaista kerralla ja jatkaa kehällä. Pitäähän sitä ko. automerkin kyseenalaista mainetta jonkun ylläpitää??