Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla talous kunnossa ja olet helpottunut siitä kun luet

Vierailija
09.01.2026 |

ihmisten ahdingosta?  Enää sota voisi mullistaa talouden. Vaikka mies jäisi työttömäksi on eläkeikä niin lähellä ettei ole hätää. Ainoa pelko, että lapsille sattuu jotain. Onneksi pystyy heitä auttamaan tarvittaessa. Nyt koputan puuta ettei ylpeys käy lankeemuksen edellä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen hirviö olet jos tunnet ylpeyttä muiden ihmisten vaikeuksien takia? 

Vierailija
22/35 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok boomer. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä niin luki? Lueppa uudelleen. Ap

Vierailija
24/35 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän ja sijoitan juuri siksi, ettei tarvitsisi ahdistua rahasta. Ahdistun silti vähän.

Vierailija
25/35 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan edelleen ajat 90-luvulla, kun valmistuin työttömäksi. Elämä oli näköalatonta ja köyhää. Se kokemus on ohjannut elämääni viimeiset 30 vuotta. Olen saanut hyvää palkkaa, elänyt nuukasti, säästänyt ja sijoittanut, ettei sama tilanne enää ikinä toistuisi.

Kohtuullisen hyvin olen onnistunutkin, mutta silti huoli ei ole poistunut. Tuskin poistuukaan ennen kuin jään eläkkeelle.

Vierailija
26/35 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessasi luki, idari. 

Vierailija
27/35 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole tällä hetkellä mitään hätää mutta helpotus ei silti ole ensimmäinen tunne kun luen muiden ahdingosta vaan huoli. Huoli maan ja hyvinvointiyhteiskunnan tulevaisuudesta, huoli lasteni tulevaisuudesta, huoli omastakin tulevaisuudesta vanhana ja mahdollisesti sairaana. 

Joo, huonosti muotoiltu, mutta helpotus ettei omalla kohdalla ole noin. Vähän pelottaa vanhuus kyllä. Mikä on Suomessa tilanne kun itse tarvitsee apua. Ap

Niin. Sodan jälkeen katsotaan kuka täällä keikkuu ylimpänä, ja onko sellaista asiaa enää edes olemassa kuin eläkkeet.

Vierailija
28/35 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nämä tilanteet muistuttaa siitä miten olen itse laittanut joka palkasta rahaa sivuun, ja tarkkailen jatkuvasti kaupoissa hintoja. Ikinä ei ole ollut hyväpalkkaista työtä, mutta on eletty sen palkan mukaista elintasoa, tai oikeastaan sen alle, jotta säästöjä kertyy.

Vierailija
29/35 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20 vuotta elänyt nuukasti ja säästänyt. Nyt voi sanoa että kannatti säästää. En ole edes ulkomailla käynyt. Velkaa ei ole ja laskuina vain vuokra, netti, sähkö.

Vierailija
30/35 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole helpottunut, kun tiedän, miten vaikeaa opiskelijoilla on tänä päivänä. Ja olen aina omalle lapselleni sanonut, että häntä autetaan kyllä aina, jos hän apua tarvitsee. Tällä hetkellä hänellä on onneksi osa-aikatöitä opintojen sivuun.

Vierailija
31/35 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun piti tännekin tulla haukkumaan.

Vierailija
32/35 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ollaan jo kasikymppisiä ja tullaan toimeen ihan ok. Lapsiakin joskus avitetaan. Ei tartte enää kovin kauan kantaa huolta tulevasta.

Vierailija
33/35 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla isopyörä heittää.

Vierailija
34/35 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta empatian tunteminen vaikeassa tilanteessa olevien osalta on normaali inhimillinen reaktio, varsinkin jos on omakohtaista kokemusta köhyysrajalla keikkumisesta. 

En äänestä koskaan oikeistoa, koska onhan selvää, etteivät he huolehdi pienituloisista lainkaan. Osallistun myös hyväntekeväisyyteen sillä mitä voin, vuosien kuluessa pienetkin summat ovat iso apu. 

En siis vello tunteissa, mutta yritän toimia niillä resursseilla mitä minulla on.

Vierailija
35/35 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran kaikille velkaisille luusereille jotka ei pysty maksamaan laskuja. Ite olen työtön ja 50 tonnia on säästöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi