Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä joille Subwayssa asiointi tuottaa vaikeuksia

Vierailija
08.01.2026 |

Pitääkö se leipä pureskellakin näille valmiiksi? Mikä siinä on niin vaikeaa valita yksinkertaiset täytteet, kai nyt aikuinen ihminen tietää haluaako maissia vai kurkkua? En käsitä.

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kuka sinne menee

Vierailija
62/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astetta tyhmempi saa olla jos ei subissa osaa asioida :D

Täytyy olla jotain maalaisia. Yksikin alkoi kysellä, mitkä täytteet ovat kotimaisia. Ei jessus.

Ihmiset voivat valita eri perustein, eettisinkin. Joillain on allergioita ja jotku äärinirsoja. Näiden on helppo supistaa haarukkaa mutta eettiset perusteet edellyttävät muuta tietoa kuin eläin- tai kasvilajin nimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä vaikeuksia ymmärryksessä.

Vierailija
64/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meijän subissa ei välttämättä saa edes asioitua äidinkielellään, no kai se on nykyaikaa.

Sama juttu, huonolla suomenkielellä luetellaan vaihtoehtoja jo aivan siitä leivästä lähtien.

Pari kertaa olen subissa käynyt ja se riittää.

Vierailija
65/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta sitten Krakovassa tilasin vanhan kaupungin ravintolaterassilla kanasändwitchin. Ei jatkokysymyksiä. Sain eteeni herkullisen ja täyttävän leivän ja poistuin kylläisenä. Tämä oli hyvä kokemus. 15 vuotta sitten Oulussa eksyin Subwayhin. Pyysin kanasändwitchin. Sain kasan jatkokysymyksiä ja käsiini vaatimattoman  sekä omituisen käntyn. Poistun pahoilla mielin ja nälkäisenä.

Niinpä en ole sen koommin Subwayssa vapaaehtoisesti käynyt.

Oletko koskaan käynyt testaamassa ÄO:sta? Vois olla ihan tarpeellsita. Hyvin yksinketaisia kysymyksiä kysyvät. Eivät ne mitään täytteitä sinne laita jos et älyä itse vastata mitä haluat leipäsi sisään.

Olen ollut Mensan hallituksessakin.

Kui pal siellä Mensan hallituksessa istuu porukkaa ku tääl keskustelu alustallakin pyörii kymmeniä ja niistä vielä iso osa puheenjohtajia...

Vierailija
66/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei siellä voi olla valmiita vaihtoehtoja montaa eri sortimenttia? En minä halua olla revolverihaastattelussa? Jono kertyy taakse ja nopeasti pitäisi tietää mitä haluaa. Vähemmästäkin happi loppuu ja pierettää! 

Juuri siksi, että saisi tuunata leivästään sellaisen kuin itse haluaa.

Vierailija
67/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla jotain maalaisia. Yksikin alkoi kysellä, mitkä täytteet ovat kotimaisia. Ei jessus.

Ihmiset voivat valita eri perustein, eettisinkin. Joillain on allergioita ja jotku äärinirsoja. Näiden on helppo supistaa haarukkaa mutta eettiset perusteet edellyttävät muuta tietoa kuin eläin- tai kasvilajin nimen.

Oisko sitten vain parempi asioida jossain muualla? Mä ainakin työntekijänä varmasti ihan pokkana sanoisin jonkun kotimaisuuden perään kyselijälle että kaikki tulee brasiliasta niin pääsee hankalasta tyypistä heti eroon. Allergiat ovat asia täysin erikseen.

Vierailija
68/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei siellä voi olla valmiita vaihtoehtoja montaa eri sortimenttia? En minä halua olla revolverihaastattelussa? Jono kertyy taakse ja nopeasti pitäisi tietää mitä haluaa. Vähemmästäkin happi loppuu ja pierettää! 

Miksi ihmiset muka haluaa? Ihmettelen koko konseptia. 

Vierailija
69/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sämpylä?

Ja samantien ongelmatapauksella leikkaa kiinni :D

Ei voi tietää miltä ne kaikki maistuu. Jos ei osaakaan valita parasta?

Vierailija
70/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä luulet olisiko Subwayn ravintoloita ympäri maailmaa, jos valtaosa ei haluaisi tuunata? :D Se juuri on Subin myyntivaltti. Valmiita leipiä voi ostaa sitten muualta.

Vierailija
71/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi ei ole valmiit annokset listalla kuten normaalisti ravintolassa. Kuka haluaa mennä sinne itse keksimään reseptit kalliisiin voileipiin. 

Juuri niin! Ja ensin tarjotaan 10 sämpylävaihtoehtoa. Sitten kun valitset, juuri se sämpylä onkin loppu. Sitten asiakkaana alat kysellä, missä näistä on kovia siemeniä (joita en voi suoliston takia syödä) ja saan niin epämääräisiä vastauksia, missä on mitäkin. Haluan vaan sämpylän, jossa ei ole kovia siemeniä ja jos sitä tavallista sämpylää ei juuru nyt ole, niin valitse sinä myyjänä vaihtoehto, joka sopii. Ja ne ihmeen kysymykset mitä kasviksia laitetaan. Ööö, no laita vaikka salaatti, kurkku ja tomaatti, ihan sama, tai laita oliivit ja suolakurkut ja salaatti, ihan sana, koska minä en voi tietää, miten suolaista se teidän täyte on. 

Kerran kun tein valinnat ja jonkin kastikkeenkin otin, sain niin kauhean suolaisen sämpylän, etten pystynyt sitä kokonaan syömään. Miten se asiakkaan pitäisi tietää, jos on todella suolaista, esim. joku kanamössö ja kastike ja jos vielä jossain kasviksissa suolaa, vai pitääkö siinä alkaa kysellä, kuinka suolaista tuo valkosipulikastike on tai ranch tai mitä niitä nyt on.

Vierailija
72/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Logiikkasi ei päde. Valmiit leivät eivät estä tuunausta. Tuunaus on mahdollista melkein kaikissa ravintoloissa. Esim. mäkkärissä voi jättää pois sipulin tai suolakurkun tai pizzeriassa valita kymmenien valmisreseptien sijaan fantasian ja lisötäytteitä. 

Vierailija
73/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko sitten vain parempi asioida jossain muualla? Mä ainakin työntekijänä varmasti ihan pokkana sanoisin jonkun kotimaisuuden perään kyselijälle että kaikki tulee brasiliasta niin pääsee hankalasta tyypistä heti eroon. Allergiat ovat asia täysin erikseen.

Onko tämä yrityksen linjaus?

Vierailija
74/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi ei ole valmiit annokset listalla kuten normaalisti ravintolassa. Kuka haluaa mennä sinne itse keksimään reseptit kalliisiin voileipiin. 

Juuri niin! Ja ensin tarjotaan 10 sämpylävaihtoehtoa. Sitten kun valitset, juuri se sämpylä onkin loppu. Sitten asiakkaana alat kysellä, missä näistä on kovia siemeniä (joita en voi suoliston takia syödä) ja saan niin epämääräisiä vastauksia, missä on mitäkin. Haluan vaan sämpylän, jossa ei ole kovia siemeniä ja jos sitä tavallista sämpylää ei juuru nyt ole, niin valitse sinä myyjänä vaihtoehto, joka sopii. Ja ne ihmeen kysymykset mitä kasviksia laitetaan. Ööö, no laita vaikka salaatti, kurkku ja tomaatti, ihan sama, tai laita oliivit ja suolakurkut ja salaatti, ihan sana, koska minä en voi tietää, miten suolaista se teidän täyte on. 

Kerran kun tein valinnat ja jonkin kastikkeenkin otin, sain niin

Ei hyvä luoja miten vaikeaa ihmisen elämä voikaan olla. Apua. Olihan tämäkin kommentti vitsi?

Vierailija
75/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no se kai se Subwayn idea onkin, luulisin

Vierailija
76/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Logiikkasi ei päde. Valmiit leivät eivät estä tuunausta. Tuunaus on mahdollista melkein kaikissa ravintoloissa. Esim. mäkkärissä voi jättää pois sipulin tai suolakurkun tai pizzeriassa valita kymmenien valmisreseptien sijaan fantasian ja lisötäytteitä. 

Kumpi näistä siis olikaan täytetty leipä? Hampurilainen vai pizza?

Vierailija
77/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa puhua ja vastailla nopeisiin kysymyksiin.

Käytä itsepalvelukassaa, vai onko sekin astrofysiikkaa?

Vierailija
78/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä luulet olisiko Subwayn ravintoloita ympäri maailmaa, jos valtaosa ei haluaisi tuunata? :D Se juuri on Subin myyntivaltti. Valmiita leipiä voi ostaa sitten muualta.

Subin myyntivaltti on lokaatio. Sehän alkoi subwayssa jossa kiireisille matkaajille myytiin sämpylöitä. Jos on kiire ja nälkä, ei ole vaihtoehtoja vaan on pakko ottaa mitä on tarjolla. Vain vetelehtivöt teinit hakeutuu vasiten subwayihin nirsoilemaan.

Vierailija
79/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta sitten Krakovassa tilasin vanhan kaupungin ravintolaterassilla kanasändwitchin. Ei jatkokysymyksiä. Sain eteeni herkullisen ja täyttävän leivän ja poistuin kylläisenä. Tämä oli hyvä kokemus. 15 vuotta sitten Oulussa eksyin Subwayhin. Pyysin kanasändwitchin. Sain kasan jatkokysymyksiä ja käsiini vaatimattoman  sekä omituisen käntyn. Poistun pahoilla mielin ja nälkäisenä.

Niinpä en ole sen koommin Subwayssa vapaaehtoisesti käynyt.

Oletko koskaan käynyt testaamassa ÄO:sta? Vois olla ihan tarpeellsita. Hyvin yksinketaisia kysymyksiä kysyvät. Eivät ne mitään täytteitä sinne laita jos et älyä itse vastata mitä haluat leipäsi sisään.

Olen ollut Mensan hallituksessakin.

Kui pal siellä Mensan hallitukse

Sun ei tartte erikseen todistella jäsenkelvottomuuttasi.

Vierailija
80/145 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi näistä siis olikaan täytetty leipä? Hampurilainen vai pizza?

Leipä eroaa muista ruokalajeista asian suhteen miten? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä