Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokia, jotka ei vain onnistu kotona tehtyinä

Vierailija
08.01.2026 |

Ranskalaiset

Makkaraperunat

Pizza

Hampurilainen

Kommentit (507)

Vierailija
481/507 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällanen mystinen kuin makaronilaatikko. Muut pasta/uuniruuat ei tuota mitään ongelmia, mutta makaroonilaatikko on nesteessä lilluvaa makaronimössöä ja pahimmillaan lähes  syömäkelvotonta. Lopetin yritykset kauan sitten. 

Vierailija
482/507 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letut ostan kaupasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/507 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Subway tyylinen leipä

Tulisi yksin /kaksin tehtynä kalliiksi

Ei vihannekset ole halpoja. Kilohinta enemmän kuin lihan kilohinta.

Vierailija
484/507 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tällanen mystinen kuin makaronilaatikko. Muut pasta/uuniruuat ei tuota mitään ongelmia, mutta makaroonilaatikko on nesteessä lilluvaa makaronimössöä ja pahimmillaan lähes  syömäkelvotonta. Lopetin yritykset kauan sitten. 

Mäkään en tehnyt nuorena äitinä moneen vuoteen. Kaikki ystävät sanoivat tekevänsä ja helppoa. He olivat oppineet koulussa jne.. en osannut enkä tainnut olla koulussa kun opetettiin. Harjoittelin enkä siltikään osannut tehdä sellaista mikä maistuisi. Nyt lapset jo aikuisia ja viime vuonna yks heistä sanoi kotona käydessä että haluaisi syödä lapsuuden ruokaa makaronilaatikkoa . Mä tein sitä ja samalla ajattelin että olipa outo pyyntö, sillä en vieläkään tuntenut että osaan

Vierailija
485/507 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cacio y pepe -pasta on kaikessa yksinkertaisuudessaan vaikea saada onnistumaan.

Vierailija
486/507 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksalaatikko

Tämän olen kuullut myös parin ammattikokin suusta. Saarioisten äitien resepti on niin ylivoimaisen hyvä, ettei kannata yrittää tehdä itse. 

Höpöhöpö. Edesmennyt äitini teki joka joulu itse maksalaatikkoa joka pesi mennen tullen kauppojen einekset.

Se että just sun äitisi teki joka joulu ei tarkoita että maksalaatikko oisi jotenkin helppo kotonatehtäväksi ruoaksi.

Vierailija
487/507 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa muuta keittää, niin puuro ainakin on helppo keittää. Kattilassa, tai mikrossa on helppo valmistaa.

Vierailija
488/507 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei osaa muuta keittää, niin puuro ainakin on helppo keittää. Kattilassa, tai mikrossa on helppo valmistaa.

???

Vierailija
489/507 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultapa onnistuu ihan kaikki ruoat, joten se tarkoittaa että te kaikki muut olette ihan tyhmiä, huonoja ja laiskoja. 

t. Äkäinen Mummo 99-v

Vierailija
490/507 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa lasagnea tehdä kunnolla,joten se meille ostetaan valmiina. Harvoin tosin kukaan sitä haluaa ....

Vierailija
491/507 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en tehnyt nuorena äitinä moneen vuoteen. Kaikki ystävät sanoivat tekevänsä ja helppoa. He olivat oppineet koulussa jne.. en osannut enkä tainnut olla koulussa kun opetettiin. Harjoittelin enkä siltikään osannut tehdä sellaista mikä maistuisi. Nyt lapset jo aikuisia ja viime vuonna yks heistä sanoi kotona käydessä että haluaisi syödä lapsuuden ruokaa makaronilaatikkoa . Mä tein sitä ja samalla ajattelin että olipa outo pyyntö, sillä en vieläkään tuntenut että osaan

Minulla taas parhaiten onnistuu makaronilaatikko ja jauhelihakeitto ym perus. 

Vierailija
492/507 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tulee makaroonilaatikosta erinomaista, itse tykkään ja muutkin on kehuneet. Laitan kunnolla jauhelihaa, sipulia ja mustapippuria. Ohjeet olen katsonut niin odottamattomasta paikasta, kuin makaroonipussin kyljestä. Eineslaatikko on mautonta ja lähes pelkkää makaronia.

Vierailija
493/507 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tulee makaroonilaatikosta erinomaista, itse tykkään ja muutkin on kehuneet. Laitan kunnolla jauhelihaa, sipulia ja mustapippuria. Ohjeet olen katsonut niin odottamattomasta paikasta, kuin makaroonipussin kyljestä. Eineslaatikko on mautonta ja lähes pelkkää makaronia.

Hyvänmakuisessa makaronilaatikossa jauheliha maustetaan maustepippurilla ja mustapippurilla. Sipuli jätetään kauppaan. Munamaitoa ei laiteta niin paljon, että makaronit peittyvät vaan sen verran, että päällimmäiset jää kuivaksi ja paistuessa tulee rapea pinta.

Vierailija
494/507 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvänmakuisessa makaronilaatikossa jauheliha maustetaan maustepippurilla ja mustapippurilla. Sipuli jätetään kauppaan. Munamaitoa ei laiteta niin paljon, että makaronit peittyvät vaan sen verran, että päällimmäiset jää kuivaksi ja paistuessa tulee rapea pinta.

Hyvänmakuisessa laitetaan extrajuustoa. Ja ihan normaalisti munamaitoa.

Vierailija
495/507 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu onnistuu kyllä, mutta pannari ei!

Pannari on kyllä mystinen ruoka. Välillä se onnistuu täydellisesti, ja välillä ei, vaikka käytän aina samaa ohjetta. Vielä en ole keksinyt, kumpi vaikuttaa enemmän, munien koko vai jauhojen määrä.

Minulla onnistuu aina vaikka en mitään ohjetta ole koskaan käyttänyt 1 kananmuna 3 dl maitoa merisuolaa ja jauhoja. Voilla voideltuun pyöreään lasivuokaan kaadan taikinan, kunhan olen astian ensin tulikuumaksi lämmittänyt uunissa niin, että voi on sulanut ja osittain vähän jo ruskistunut. 250 paistolämpötila. Jauhojen määrää ei ole tekstissä, kun en ole sitä koskaan mitannut.

Minun ohjeessani on 0,5l maitoa, 2 munaa, 2,75dl vehnäjauhoja sekä mausteet, mutta en ole lämmittänyt peltiä ensin. Paistolämpötila on kylläkin sama. Ei onnistu aina.

Vierailija
496/507 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta kyllästyin perinteisen makaronilaatikon munamaitoversioon, ja teen makaronilaatikon nykyisin lihaliemeen ja Koskenlaskija Voimakkaaseen. Vaihdoin samalla myös Myllyn Parhaan Lidlin pienempään sarvimakaroniin.

Vierailija
497/507 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Subway tyylinen leipä

Tulisi yksin /kaksin tehtynä kalliiksi

Ei vihannekset ole halpoja. Kilohinta enemmän kuin lihan kilohinta.

Aika harva vihannes on lihaa kalliimpaa. Nauta on halvimmillaan jauhelihana siinä 10e/kg. Paistit siinä 14e/kg. Kerro mikä näistä on tuota kalliimpaa: salaatti, kurkku, tomaatti, paprika, sipuli, jalapeno, suolakurkku, oliivi?

Subwayssa maksat tosiaan siitä ettet joudu hankkimaan kaikkea ja tekemään itse sitä sänkkäriä. Pikaruoan hinta on lähtenyt ihan laukalle ja silloinkin kun tekee mieli, niin en pysty oikein perustelemaan itselleni jotain 14€ hamppariateriaa tai 12€ sandwichiä. 8€ olisi sopiva kipurajahinta pikaruoasta, oli se sitten mitä tahansa. Ei ole mitään järkeä, että voin ostaa naudan ulkofileetä 20€/kg ja paistaa siitä 200g (4€) pihvin parissa minuutissa vaikka lounaaksi, mutta hampparihöttö maksaa yli kolminkertaisesti.

Vierailija
498/507 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä makaronilaatikko tehdään kauramakaronista. Ei sipulia. Mausteena vain suola ja valkopippuri ja ripaus sokeria ja tietysti munamaito.

Vierailija
499/507 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Big Mac ateria.

Vierailija
500/507 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihannekset ja kasvikset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi