Ruokia, jotka ei vain onnistu kotona tehtyinä
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Parilassa grillattu syöttökukko.
Osaajalta sujuu, jos vain saa käsiinsä sen syöttökukon. Kaupoissa ei niitä myydä
t. Itse kasvattanut
Kunnon ruisleipä. Itse asiassa mikä tahansa hapanjuurileipä. Leipurit tietävät että mitä isompi taikina ja isompi uuni, sen parempi leipä.
Kaikki onnistuu ja itse maustamalla saa mieleisiä. Siitä maksalaatikostakin :) Teen poronmaksasta yleensä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parilassa grillattu syöttökukko.
Osaajalta sujuu, jos vain saa käsiinsä sen syöttökukon. Kaupoissa ei niitä myydä
t. Itse kasvattanut
Sinulla on itselläsi myös sellainen valtava uuni jossa on pyörivä parilla?
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko
Minun isä osaa/osasi tehdä kotona hyvää maksalaatikkoa. Parempaa kuin Saarioisten.
Vierailija kirjoitti:
Imelletty perunalaatikko.
Eineksenä tuo on hirveää. Imellettyä perunalaatikkoa ei täälläpäin ole koskaan tarjolla ravintoloiden joulupöydissä, joten en tiedä, miten hyvää se voisi olla. Teen itse ja ainakin se on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko
Tämän olen kuullut myös parin ammattikokin suusta. Saarioisten äitien resepti on niin ylivoimaisen hyvä, ettei kannata yrittää tehdä itse.
Saarioisten maksalaatikko on kyllä hyvää. Mutta teen joskus mummolta saamallani reseptillä, jos haluan herkutella. Siihen tulee suhteessa vähän enemmän maksaa ja vähän vähemmän riisiä. Tykkään myös käyttää täysjyväriisiä tai ohraa.
Tumpeloilta ei onnistu mikään, taitavalla kaikki mitä haluaa. Kysely on tyhmä kun vastaus riippuu täysin vastaajan taidoista.
Tunget vain tarpeeksi halpaa pitkään käytettyä öljyä sekaan, niin kyllä maistuu grilliruualle.
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto
Hernekeittoon pitää olla tarpeeksi pitkä keittoaika, 5-6 tuntiakaan ei ole liikaa. Parissa tunnissa ei saa maistuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Subway tyylinen leipä
Jep, mahdotonta saada yhtä huonoa aikaan. Kaikki kaupan patongit on kuitenkin aina parempia kuin yksikään subin "leivistä"
Vierailija kirjoitti:
Kunnon ruisleipä. Itse asiassa mikä tahansa hapanjuurileipä. Leipurit tietävät että mitä isompi taikina ja isompi uuni, sen parempi leipä.
Kotileipureilla ei ole pääsyä edes samanlaisiin laadukkaisiin jauhoihin kuin ammattilaisilla.
tää nyt ei oo ruoka, mutta sanon silti
Pop corn
Vierailija kirjoitti:
Pinaattikeitto
kaalikääryleet
hampurilaiset
Onnistuu hyvin kotona.
Kotiuuni jo ruoanlaiton välineenä rajoittaa todella paljon mitä voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Höpö löpö. Normaalissa kuuden-yhdeksän leivän kotileivinuunissa tulee parasta. Mikään teollisuusuuni ei pysty parempaan paistotulokseen eikä taikinan kasvatus siitä isommaksi tuo mitään lisäarvoa. Teillisuusuunit on jotain peltikuorisia kaasulla tai öljyllä lämpiäviä halleja ja kaukana aidosta puilla lämmitettävästä kertalämmitteisestä kiviuumista. Isompia taikinoitakaan ei enää voi vaivata käsin ja säätää koostumusta täydelliseksi aistinvaraisesti.
Semmonen kakku, johon tulee marenkia väliin, taitaa olla Brita nimeltään. Muutaman kerran olen yrittänyt, mutta ei vaan onnistu. Brita-kakkua ei saa kaupasta, mutta pari kertaa olen maistanut kylapaikassa ja siellä on emännät osanneet tehdä täydellistä.
Suklaa. Sen tekeminen itse kaakaopavuista on semmoinen urakka etten suosittele.
Pasta Bolognese