Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokia, jotka ei vain onnistu kotona tehtyinä

Vierailija
08.01.2026 |

Ranskalaiset

Makkaraperunat

Pizza

Hampurilainen

Kommentit (261)

Vierailija
21/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta Bolognese

Vierailija
22/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parilassa grillattu syöttökukko. 

Osaajalta  sujuu, jos  vain saa käsiinsä sen  syöttökukon. Kaupoissa ei niitä myydä

t. Itse kasvattanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon ruisleipä. Itse asiassa mikä tahansa hapanjuurileipä. Leipurit tietävät että mitä isompi taikina ja isompi uuni, sen parempi leipä. 

Vierailija
24/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki onnistuu ja itse maustamalla saa mieleisiä.  Siitä maksalaatikostakin :) Teen poronmaksasta yleensä 

Vierailija
25/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parilassa grillattu syöttökukko. 

Osaajalta  sujuu, jos  vain saa käsiinsä sen  syöttökukon. Kaupoissa ei niitä myydä

t. Itse kasvattanut

Sinulla on itselläsi myös sellainen valtava uuni jossa on pyörivä parilla?

Vierailija
26/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde?

Vierailija
27/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksalaatikko

Minun isä osaa/osasi tehdä kotona hyvää maksalaatikkoa. Parempaa kuin Saarioisten.

Vierailija
28/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imelletty perunalaatikko.

Eineksenä tuo on hirveää. Imellettyä perunalaatikkoa ei täälläpäin ole koskaan tarjolla ravintoloiden joulupöydissä, joten en tiedä, miten hyvää se voisi olla. Teen itse ja ainakin se on hyvää.

Vierailija
29/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksalaatikko

Tämän olen kuullut myös parin ammattikokin suusta. Saarioisten äitien resepti on niin ylivoimaisen hyvä, ettei kannata yrittää tehdä itse. 

Saarioisten maksalaatikko on kyllä hyvää. Mutta teen joskus mummolta saamallani reseptillä, jos haluan herkutella. Siihen tulee suhteessa vähän enemmän maksaa ja vähän vähemmän riisiä. Tykkään myös käyttää täysjyväriisiä tai ohraa. 

Vierailija
30/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumpeloilta ei onnistu mikään, taitavalla kaikki mitä haluaa. Kysely on tyhmä kun vastaus riippuu täysin vastaajan taidoista.

Vierailija
31/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunget vain tarpeeksi halpaa pitkään käytettyä öljyä sekaan, niin kyllä maistuu grilliruualle.

Vierailija
32/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hernekeitto

Hernekeittoon pitää olla tarpeeksi pitkä keittoaika, 5-6 tuntiakaan ei ole liikaa. Parissa tunnissa ei saa maistuvaa.

Vierailija
33/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Subway tyylinen leipä

Jep, mahdotonta saada yhtä huonoa aikaan. Kaikki kaupan patongit on kuitenkin aina parempia kuin yksikään subin "leivistä"

Vierailija
34/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon ruisleipä. Itse asiassa mikä tahansa hapanjuurileipä. Leipurit tietävät että mitä isompi taikina ja isompi uuni, sen parempi leipä. 

Kotileipureilla ei ole pääsyä edes samanlaisiin laadukkaisiin jauhoihin kuin ammattilaisilla. 

Vierailija
35/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää nyt ei oo ruoka, mutta sanon silti

Pop corn

Vierailija
36/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinaattikeitto

kaalikääryleet

hampurilaiset

Onnistuu hyvin kotona.

Vierailija
37/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuuni jo ruoanlaiton välineenä rajoittaa todella paljon mitä voi tehdä. 

Vierailija
38/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö löpö. Normaalissa kuuden-yhdeksän leivän kotileivinuunissa tulee parasta. Mikään teollisuusuuni ei pysty parempaan paistotulokseen eikä taikinan kasvatus siitä isommaksi tuo mitään lisäarvoa. Teillisuusuunit on jotain peltikuorisia kaasulla tai öljyllä lämpiäviä halleja ja kaukana aidosta puilla lämmitettävästä kertalämmitteisestä kiviuumista. Isompia taikinoitakaan ei enää voi vaivata käsin ja säätää koostumusta täydelliseksi aistinvaraisesti.

Vierailija
39/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen kakku, johon tulee marenkia väliin, taitaa olla Brita nimeltään. Muutaman kerran olen yrittänyt, mutta ei vaan onnistu. Brita-kakkua ei saa kaupasta, mutta pari kertaa olen maistanut kylapaikassa ja siellä on emännät osanneet tehdä täydellistä. 

Vierailija
40/261 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa. Sen tekeminen itse kaakaopavuista on semmoinen urakka etten suosittele. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi