CPAP-laitteesta kysymys
Saan maaliskuussa tuollaisen laitteen uniapneaan. Pääosin kuorsaan selällä maatessa koska nieluni on aika ahdas ja tukkeutuu. Näin käsitin. Kyljelläni yleensä hengitän kyllä nenän kautta. Millainen CPAP-laite teillä on tuollaisessa tapauksessa?
Kommentit (25)
Ne antaa kaikille Resmed autoset 11. Maskit sitten vaihtelee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kauhea verme....sulla menee kuukausia ennen kuin opit nukkumaan noiden letkujen ja Darth Vader äänen kanssa. Itse heivasin laitteen hevon v...uun ja laihdutin 25kg muutamassa kuukaudessa 105kg->80kg, jonka jälkeen tuota ei ole tarvittu.
Lisäksi kun työmatkailen todella paljon, niin ihan lyhyellekin matkalle tuo vermeistö on laitettava ruumaan, jolloin kentällä pitää olla aiemmin ja sitten odottelet määränpäässä laukkuasi, kun muut ovat jo toimistolla tekemässä töitä. Itse yrittäisin välttää tuota kaikin mahdollisin konstein leikkaukset (nielurisat, kielen kiristäminen ym) mukaan lukien.
En ole ikinä ottanut sitä millekään matkoille mukaan, ei jaksa raahata mukaan mitään ylimääräistä painoa ja tavaraa. Matkojen ajan pitää pärjätä ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruumaan on laitettava, kun ei mahdu käsimatkatavaroihin! Mulla oli muutakin tavaraa mukana kuinhengityskone!
Miten niin ei mahdu? Sen saa viedä normaalien käsimatkatavaroiden lisäksi kun on lääkinnällinen laite.
Kokeileppa ATR 34 paikkaisella koneella viedä....normi lentolaukkukaan ei mahdu "hattuhyllylle" vaan nekin on jätettävä koneen ulkopuolelle, josta ne viskotaan ruumaan.
Kaamea laite ainakin sille joka yrittää nukkua tuollaista laitetta käyttävän vieressä! Saa pelätä että sotkeentuu letkuihin ja sitten se ääni!
Sitä ei lasketa käsimatkatavaroihin. Ota asioista selvää ennen kuin tulet tänne ulisemaan ja puhumaan paskaa
https://www.finnair.com/fi-fi/usein-kysytyt-kysymykset/terveydentila-ja…